*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Sanna: no voi pöh! :snotty: Taitaa olla tosiaan sitten suosittua kamista, ihan niinku normaalikokosten lappufarkutkin :D
No todellakin... ja ne lappufarkutki ottaa päähän. Ei mee nyt lainkaan hyvin :LOL: :LOL: :LOL:
Pitäis varmaan mennä laittamaan varaukseen parit farkut, että kun joskus seuraavan satsin saavat, on meillekin jotain jäljellä :whistle:
Näin pitää tehdä =)
 
Nyt täytyi munkin kirjautua virallisesti..
Aivan ihana ilma! Eilen jo oltiin lasten kanssa koko päivä pihalla pihahommissa ja minähän tietty menin ja paloin. Nyt sit hiukan kuumat oltavat :/ . Mut täytynee kohta mennä taas pihalle leikkaamaan nurmikko loppuun, huomenna alkaa aikamoinen työputki.. :|

Mä sain onneksi kaverilta ostettua henkkamaukan lappuhaalarit. Tosin ovat kokoa S ja ne on mulle pitkät. Mut ei auta muu, kuin kääntää lahkeita. Musta tuntuu, et nyt on yleensäkin tosi vähän äippävaatteita tarjolla. Kaikista paidoista taas on mennyt pienet koot.. Tilasin sit vaan pitkänmallisia toppeja ym.. Saas kattoo, kui pitkää ne mahtuu päälle.. Taitaa tulla taas jättiläisen lapsi tähän perheeseen..(maha yhtä iso, kuin aikaisemmillakin kerroilla, ja lapset ollut yli 4kg)

Mut kait tästä selvitään..

Mä en ole ostanut vauvakirjja enkä pitänyt päiväkirjoja. Mulla päivät jotenkin juoksee niin vauhdilla, et hyvä jos kerkee herätä ja sit mennä nukkumaan :LOL:

Mut nyt pihalle.. mittari näyttää 24 astetta varjossa :D

Ellu 17+5 tai 6
 
taas tätä tekstiä tänne tullut :)
meillä ei ollut eilen kenenkään juhlia :( kyllä mä joitain kavereita onnittelen kun valmistuivat mutta muuten ei oikein mitään.
Mun mielestä eilen oli KYLMÄ :whistle: Tai ainakin kylmempi kuin oli tuossa aikaisemmin. tänään en oo vielä ulos mennyt mutta pitäis ikeaan lähteä että kohta voiskin :)
Mulla on ollut vähän nenän tukkosuutta ja kurkkukipeenä,ettei ois se miehen tauti mikä toissa viikolla oli niin tulossa mulle :snotty:
ai niin, miten on noiden nenäsumutteiden käyttö? saako niitä ja jos saa niin mitä nyt käyttää?

Ovatkos kaikki saaneet varattua sen hammaslääkäri ajan? ;)
mä en :ashamed: , kun en tiedä tosta Vantaan kaupungin tilanteesta?
Osaiskohan ne neuvolassa sanoa.. ja hei JES! huomenna se neuvola viimein!! :D

no jos tästä nyt sitten pikkuhiljaa koneelta pois lähtis ... :wave:
 
nita: Ai hitto ikeassa kyllä pitäis muistaa käydä! Hyvä kun muistutit :D Vielä kun sais aikaseksi... Nenäsumutetta oon käyttäny, mulla on aina nenä tukossa mahakkaana :snotty: Nasolinia oon laittanu. Käytin kakkosestakin. Ja Vantaan hammaslääkäriajoista sen verran, että itellä ainakin täytyy odottaa jo pelkkää hampaanpaikkausaikaa yli kaks kuukautta, elokuun puolessa välissä vasta. Että varmaan saman verran saa odotella tarkistusaikaakin =) Missäs päin Vantaata muuten asustelette? :wave:
 
Mä en ole saanut hammaslääkäriaikaa varattua :/
En kyllä käynyt viime raskaudenkaan aikana :whistle:
Tarkistuksesta vielä selviän mutta jos muita operaatioita meinaavat tehdä saavat nukuttaa mut ensin......senpä takia käyn yksityisellä siellä jotenkin ottavat tosissaan tän hammaslääkäripelon kun taas kunnallisella puolella hammaslääkäri vaan tiuski mulle kun puhuin peloistani :ashamed:

Tänään luistin taas ruuanlaitosta ja käytiin pizzalla :p tätä menoa kiloja kertyy enemmän kuin aikasemmissa raskauksissa (6-10kg) :whistle:

Pari päivää sitten tuli ensimmäinen kommentti mahasta joten kaipa se rupeaa olemaan sen verran iso että ulkopuolisetkin huomaa, tuntuu vaan oudolta kun aikasemmin on menny yli puolen välin ennenkun kukaan on noteerannu.
http://www.aijaa.com/v.php?i=621793.jpg

Supistelut jatkuu, vatsa on jotenkin tosi arka ja herkästi supistelee jos jotain touhuaa varsinkin jos kumartelee paljon, esim. siivoaa lasten sotkuja :/
Neuvola-aika on vasta reilun viikon päästä.

Mä en ole paljon äitiysvaatteita ostellu, yhden äitiystopin tilasin H&M:ltä ja sitten olen itse näitä housuja ja hameita väsäilly lisämällä sen trikoo osan vanhoihin farkkuihin ja hameisiin.

katjuza ja mahoton möykky 16+5
 

Semmosta on muuten pitäny kysyä, et tuntuuko jollain jo kohtu yli navan? Ku mulla, jos seisaallaan/istuallaan kokeilen, niin jää alle, mut pitkällään tuntuu möykkyä vähän navan ylikin..eikai se liiku niin paljoo riippuen onko pitkällään vai ei?
Taas näitä viisaita kysymyksiä :LOL:
 
emmamma Ostin pari paitaa Kappahlista ja pari Lindexiltä. Mut housuja en löytäny. Molemmissa kaupoissa oli kyllä lappufarkkuja (sellaset haluisin) mut niitten lahkeet mun mielestä kapeni alaspäin :x yök :x Toi Kappahl on siitä hyvä kauppa,se on muutenkin halpa, ja kun sinne liitty jäseneks, niin koko ajan puskee etuseteleitä, nytkin sain 25% alennusta.. :)
 
no nyt on ikeat läpi käyty ja jonoa oli taas aika mukavasti :kieh: mä sitten vihaan tollasia täpötäysiä kauppoja!

Nenäsumutteesta; Mulla on tota nasolinia ,oon vaan jostain joskus lukenyt/kuullut että sitä ei saisi raskaana käyttää?! :eek:

EMMAMMA: Me asutaan täällä Tikkurilan seudulla, entäs te? :)
Täytyy huomenna sieltä neuvolasta kysäistä että tietävätkö he tästä hammashoito tilanteesta mutta en epäile kyllä yhtään että jonottaa saa! Ja mä tiedän että mulla on hampaat tosi huonos kunnossa joten ehkä yksityinen olisi paras mut on vaan niin pirun kallista :kieh:

KATJUZA: sanoikin että kunnan puolelle kun ei välttämättä tuota pelkoa oikeen oteta kuuleviin korviin niin sekin olisi yksi miksi haluisin yksityiselle, kun meinaan tota pelkoa on ja nukutus ois varmasti paras vaihtoehto mulle ,vaikka sekin pelottaa :ashamed:

Mulla tuntuu tuo kohtu vähän alle navan sellaisena kovana möykkynä, tai ainakin luulen et se on se kohtu.. :ashamed:

ai vitsi ootan huomista ;) muuten noi maanantait ei kiinnosta mutta se neuvola :heart:

 
punkkari: Mä taas tänään tyylikkäästi ohitih KappAhlin ku olin varma etten löydä ees koko mammavaatepuolta sieltä :xmas: Jos sitten ens viikolla...

nita: Mulle (tai oikeestaan miehelle) sanottiin edellisessä raskaudessa apteekissa, ettei sitä oo oikein kunnolla tutkittu, kai? Täällä on sitten sanottu apteekissa että voi käyttää. Ja minähän käytän :saint: Mikään ei oo inhottavampaa ku yöllä herätä nenä tukossa ja kissan paskan maku suussa :x
Ja me asutaan Pakkalassa, ihan tässä Jumbon naapurissa =)

PikkuM: Mulla tuntuu makuullaan tuo kohtu pikkusen navan alapuolella. Muuten en ookkaan kokeillu että missä se menee :D

Mulla muuten pullahtaa napa kohta ulos! Seisoessa yläreuna tulee jo "yli laitojen" :eek: Kamalaa :xmas:
 
Tuossa on linkki, mistä voi kysyä noista allergialääkkeistä http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437 itse olen kysynyt semmosesta kuin flixonasen nenäsumute ja sanoivat että paikallisia sumutteita voi käyttää aivan vapaasti, että suunkautta otettavat allergialääkkeet on sitten eri juttu.

Kävinpä eilen Seinäjoen kaupat läpi, ja odotusajan housuja ainakin aivan turha sieltä etsiä, jos ei halua matalalla vyötäröllä. Olen sitten ainut joka ei tykkää moisista vyötäröistä, muutamat pötköt jotka tuli korviin asti oli korkealla, ei mun makuun. No kai sitä sitten taas ostetaan yliisot shortsit yms. että selvitään eteenpäin, alkaa vaan kaikki kesähousut olemaan pieniä.

Kiva on ilma, tytölle laitettiin allas pihalle. On ollut uimassa hallissa että oli tuttua puuhaa, ja väkisin sai ottaa pois ettei jäädy, sen verran viileetä vesi ettei kauan tarkene.

loviisa ja nalle 17+1
 
EMMAMMA: Onko minkälaista paikkaa asua? Mäkin oisin innokas muutamaan sinne jos sen kolmion vaikka sieltä sais :)
Joo no kyllä varmaan sitten uskaltaa sitä nasolinia ainakin silloin tällöin käyttää.. :) mut musta vaan tuntuu että se on nyt kyllä ihan flunssaa mikä pukkaa, kun koko ajan kylmäkin. Toivottavasti ei kuume ainakaan tule :/ !

pitäis lähtee mummilla käymään vielä :)
 
Tollanen pikanen ja huono kuva, mut tollanen toi mun maha nyt on ollu muutaman pvän http://www.aijaa.com/v.php?i=622276.jpg ja vielä toinen huono kuva, ihme rypyt näi noista housujen siittä mahaosasta selkään :LOL:
http://www.aijaa.com/v.php?i=622473.jpg

Tarttee laittaa vissiin äijä ottaa kuvii kun ei tosta itselaukaisun käytöstä nähtävästi mitään tuu...
 
[/b]Loviisa: Ostin keskiseltä mammafarkut ja siellä oli myös yläosallisia malleja, osa tosin niistäkin meni kainaloon. Capreja oli 5e, mutta ei yläosaa. Epäilytti, mutta päätin kokeilla ja ihan hyvät vitosen housuiksi. Ja sit siinä vieressä on Siltala, jossa on kans hyvät valikoimat mammavaatteita. Kannattaa käydä molemmissa.

Täälläkin odotellaan energistä keskiraskautta, mutta se ei vaan ota tullakseen. Esikoiselta en ollut loppuajastakaan näin väsynyt ja voimaton. Nyt siis viides...

 
B) Olipas ihana päivä. Ei liian kuuma vaan juuri sopiva. Oltiin tytön kans melkki koko päivä ulkona. Vieraitakin oli, tytön kummitäti lastensa kanssa.
Neuvolakin oli mulla menneellä viikolla. Painoa mulle on tullut (vasta) 0.5kg. Tyttöstä mulle täs vaihees oli tullu 2kg lisää.. kaikkinensa tuli silloin lisää 20kg josta (onneksi) suurin osa jäi laitokselle ja loput vei luultavasti imettäminen. Ainakin olin hoikemmassa kunnossa nyt, kun silloin kun aloin tyttöä odottamaan.
Hemoglobiini mulla oli taas laskenu vähän. Oli nyt 110 ja rautaa olen syönyt kokoajan, en tosin joka päivä kun se vetää vatsan niin kovalle.. :/
Mä olen unohtanut koko hammaslääkärin!! Täytys kai myös tilata se aika.. :ashamed:
Sydämensyke kuuluu hienosti ja huitelee 160 ihan samoin kuin esikoisestakin.
Täytys varmaan ottaa kans noita mahakuvia.. Ekasta sitä otti kovinkin innokkaasti. Nyt sitä väliin jopa unohtaa olevansa raskaana.. :ashamed:
Eipä täs muuta kuin hyviä ja kauniita kesäpäiviä kaikille!!!
Niin ja KIITOS onnitteluista! =) :heart:
:hug:

Joppana ja rv.16+6
 
nita: Me ainakin tykätään =) Tässä asuu lapsiperheitä tosi paljon, ja aina on muksuille seuraa kun ulos menee. Kauppa/kaupat vieressä, neuvolaan kävelee kahdessa minuutissa (jippii keskiviikkona sinne! :D ), kirjasto ja posti myös lähellä. Kivoja puistoja ja mun mielestä tää on nättiä aluetta =)

Sanna: tosi söpö kumpu :heart:

Saas nähä saako huomenna nukkua pidempään entä seiskaan.. Kumpikin laps nukku päikkärit tosi myöhään ja käytiin pihalla reuhaamassa normaaliin nukkumaanmeno aikaan. Menivät vasta ysiltä nukkumaan norskin seiskan sijaan. Mun tuurilla heräävät kuitenkin seittemältä :headwall:
 
enään "pari" tuntia sinne neuvolaan :D toivottavasti kaikki on kunnos ku näin hehkutan :ashamed: mun tuuria et eka venaa jotain tosi kauan ja sitte kaikki meneekin per***lleen!
EMMAMMA: joo tota vois kyllä hyvin harkita, tosin onko teillä Oma asunto? Me kun tuota vuokra kämppää etitään niin tiedä sitten onko siellä ja minkäkokoisia? :eek:

Huomenna alkaa rv 18, tuntuu että nää viikot menee vähän turhankin nopeesti
:/
mulla tuntuu että maha välillä laskee ja välillä oikein pömpöttää...jos vain onkin ilmaa siellä :LOL:

no joo jos vaikka telkkarin ääreen menis hetkeks ja sit nukkumaan :wave:
 
Heip vaan! Ihana ilma!

Kiitti onnitteluista! Oli kyllä aika rankka viikonloppu, väsyttää ihan pirusti.

Mä en pelkää et vauva olis kuollu, ku masu on kasvanu niin paljon, taitaa olla selvästi isompi mitä emmammalla... Mut tietty oon sit miettiny et se on jotenki vammanen ku ei liikkeet tunnu edelleenkään. Lisäks mä joudun siirtää neuvola-aikaa joten en tiedä koska sinne sit pääsen... Pelottaa koko 4 D:kin joka on 18.6.

Mulla oli kans jotain mamma vaatteita jo etukäteen, housut olen yhdet nyt ostanut. Mä ostin Lindeksiltä sellainen a-linjaisen halterneck topin mikä menee tosi hyvin isollakin masulla ja pari muuta paitaa. Siis ihan tavallisiapaitoja et niitä voi sit pitää aina....

Mulla oli ekasta se linea negra ja se oli vielä tän raskauden alussakin himmeenä mulla mut nyt kadonnut. Saa nähdä tuleeko vielä. Viimeks se tuli mulle aika myöhään.

t: 17+2 Viljonkka
 
Nasolinista mä kysyin apteekista, saapi käyttää. Siinä on ihan samat aineet ku Otrivinissa mikä on sallittu mut olikohan se vähän vahvempi. Ohjeen mukaan kuitenki eikä niin pienet määrät ole merkittäviä. Siinä on se 10 päivää sallittu mut mä jouduin käyttämään sitä 3 viikkoa tän raskauden aikana ku oli niin paha flunssa. Kuulemma voi muuttaa limakalvoja niin et on koko aika tukossa jos käyttää liikaa. Kai se on sit tän lapsen liikkumattomuuden syy... No ei kai voi olla!
 
Täällä alkoi aamu itkun tirautuksella :'( Vauva täyttää jo vuoden! Vuosi sitten tähän aikaan vielä pyörähteli massussa, syntyi 19:03 :heart:

Viljonkka: Ai Otrivinkin on sallittu?! Mä muistan lukeneeni noista ohjeista, et sitä ei saa laittaa.. Höh. Mies käyttää nuhassa sitä.
Mun täytyy kyllä varmaan käydä ostamassa A-vitamiinisuihketta nenään. Tää mun nenän tukkosuus johtuu limakalvojen kuivuudesta :snotty: Jos pääsis tuosta Nasolinista eroon kokonaan.

emmamma & alma-iita 18+3 :heart:
 
nyt se neuvola on sitten ohi ja kaikki oli hyvin! *huh*
sydänäänet kuului miltein heti ja 150 jumputti :heart:
hemoglobiinia ei ottanut ollenkaan mitä vähän ihmettelin kun kerran on vain otettu ekassa neuvolassa
:eek: mutta selvispä sekin; kuulemma vain 3 kertaa otetaan koko raskaus aikana kun muuten tulee niin kalliiksi :whistle: Joissain otetaan kyllä joka kerta mutta täällä näin , aika outoa kyllä mutta minkäs teet. Luulisi vain että jos kerta raudan saanti on tärkeää niin sitä tutkittaisi joka kerta. Terkkari vain sanoi että no pakko luottaa että ihmiset syö kunnolla! :eek:
Mä kun syön nyt noita Multitabs raskaus monivitamiineja niin sanoi että niissä on mahdollisesti liian vähän rautaa ja suositteli että kun ne loppuu (vajaa puolpurkkia jäljellä..) niin alkaisin käyttää jotain muuta, minkä merkkiä en nyt muista.
Tää oli siis eka kerta ton terkan kanssa ja sitten se kyseli noita perusasioita.
Painon otti eikä ollut edelleenkään noussut ja sanoi että joillain nousee vasta 20 rv tienoilla.
Ens kerralla kuulemma mitataan se mitta (olikohan se juuri se SF-mitta mistä puhui) :ashamed: ? varmaankin..

Onkos teillä muilla muuten ollut pelkästään se terkka siinä vai joku muukin? Mulla on nyt joka kerta ollut myös joku terveydenhuollon opiskelija seuraamassa tilannetta.

Seuraava neuvola sitten VASTA taas 9.7 pitkä odotus taas edessä mutta helpotus että kaikki oli hyvin :)
ja onhan mulla ens viikolla se rakenneulta "jo" :)

EMMAMMA: joo no eiköhän sieltä sitten meillekkin joku pikku luukku saattais löytyä ;)

Tätä on varmaan kyselty jo mutta milläs viikoilla se 4D-ultra sitten kantsis tehdä? 20-30 välissä?

no nyt pakko lähtee ulos koirien kans :wave:
 
Pikkisen tuli orpo olo, esikoinen 1v8kk päätti lähtee kumminsa mukaan. Ei suostunu tulemaan autosta pois. Nyt kun sais tehtyä omia hommia ihan kaikessa rauhassa, ni sit ei tiiä mistä alottas...kumma homma. Tottunu,et pikku ukkeli on joka asiassa avustamassa. Kummisa on ainut ihminen, kenen mukaan on ees lähössä.

Pitäs varmaan vähä siivota, ku ylihuomenna ois ne synttäritki. Koirilla on karva ihan kiitettävästi viel irti ja sit ku niit on kolme, ni sitä sit riittää. Välillä tuntuu,et karvattomat koirat ois kivoja! =)
 
Täytyypäs munkin ilmoitella itsestäni. Kaikki on mennyt enemmän kuin hyvin. Oikein välillä pelottaa mitä vielä voi tulla kun ei ole ollut mitään, pinetä parin viikon kuvotusta lukuunottamatta.
Mulla on vatsa ollut näkyvissä jo kuukauden päivät, epäselvää ei ole! Nyt näkyy jo todella hyvin, kuinkahan isoksi sitä vielä ehtii? Äitini on pitänyt leipälautasta vatsansa päällä justu ennen synnytystä mua odottaessaan.
Neuvolaan suuntaan huomenaamulla tällä kertaa yksin kun miehellä työjuttuja, muuten ollaan tähän asti oltu yhdessä. Saas nähdä paljonko vaaka näyttää, koto vaaka näyttäis laihtumista. Ruoka ainakin maistuu, välillä makean välillä suolaisen himoja.
Keskiraskauden energisyys on vielä haaveissa...... Väsymys on helpottanut, mutta muuten ei muutosta.
Mua vaivaa vaateongelma kun olis kahdet häät heinäkuussa. Pellavahousut vois laittaa, jäävät alle vatsan, mutta yläosaan jotain kivaa. Mekkokin olis kiva muttei mitään makkarankuorta. Onkos kukaan löytänyt mitään kivaa Satakunnan suunnalta? Perinteiset H&M, Kappahl, Lindex on jo käyty.
Hammaslääkäriä pitäis harkita. Täällä päin terkkariin pääsee aikaisintaan syksyllä, yksityiselle ajattelin. Sais vaan ajan varattua.

Vatsakkaita terkkuja, pikku-jussi ja natiainen rv 16+1
 
Hyi hitto kun on kuuma! :eek: Ja kuumempaa kait luvattu... Örkkimörkki! Mä en yhtään tykkää helteestä.. Semmonen 20-22 astetta on kiva mutta nämä ilmat ei oo mulle! On tuo poikakin ku persiille ammuttu karhu aina ulkona :/ Luojan kiitos molemmat nukkuu nyt, ei tarvii ulkona paahtaa. Illalla on paljon mukavempi kun on jo viileempi. Eilen illallakin oli oikein kivaa =) Meinas melkein kylmä tulla :D

Mä olen kyllä ihan varma, että meille tulee tyttö :D Valkkaria puskee (kaikkia kiinnostaa :whistle: ) ihan hirveesti, ja niin tuli esikoisen aikaankin, pojalta ei mitään mainittavaa muutosta. Naamassakin näppyjä vähän väliä.. Ens viikollahan tuo rakenneultra olis, jos vaikka olis kiltti ultraaja ja kertois :)
 

Yhteistyössä