*Marrastähdet '07* syyskuussa

Toinen Katjuzan lisäks,jonka kuulumisia oon miettiny on Emmamma,oot ollu aika hiljanen...

Mullaki tuntuu supistelevan ja toi käsi on pirun kipee,ei noi panadol fortet auta yhtään mitään.Jotenki tuntuu,et nyt o jotain muutaki ku pelkkä venähdys.Keskiviikkoon pitäs sinnitellä...

Näköjään ihminen pystyy vaikka mihin ykskätisenäki,aika äkkiä oppii.Eilen käytiin pojan kaa kahelleen saunassa,ku ukko painu juomaan.Sitä vaan ei taho luottaa tohon vasempaan käteen oikeekätisenä.

Nyt meinasin tutin ottaa oman mukaan,viimeks ei ollu,mut muuten mennään sairaalantamineilla.Tosi sexythän ne verkkoalkkarit ol,mut ainaki mulle ne oli hyvät,ku niitä tikkejä oli tuolla alapäässä reilusti.Hengittivät paremmin,mut viime kerrasta viisastuneena,omat siteet otan mukaan.Se paksu side oli aika järkyttävän tuntunen...

Pakko mennä syömään jotaki...

Vimpula ja hormoonihiiri 33+2
 
Sanna Mulla on maha kokoajan pinkee,niinku supistas kokoajan vaikkei supistakkaan.Valkovuotoo ei oo ollu juurikaan kokoaikana,toivottavasti ei tuukkaan.Ekasta oli aika runsasta,luinkohan mä täältä vai mistä,et voi olla merkki jostain ihme tulehuksesta,joka voi aiheuttaa tulehusarvojen nousun vauvalle.Näin kävi meille...Ekan aikaan kyl pesin sen pussin ja puvun ja niin tänki aikaan,vaikka pakkausta en ottanu ja pesun jäljiltä vaatteet ollu laatikossa.
 
Vimpula:toivottavasti siinä sun kädessä ei nyt olis mitään pahempaa :hug:

Sanna-78: mä pesin ihan kaiken mitä siinä äippäpakkauksessa oli. Valkovuodon määrä on vaihtelevaa. Välillä sitä tulee tosi paljon, nyt on taas ollu vähän hiljasempia päiviä sen suhteen. :whistle: Musta tuntuu että mulla on maha ihan pinkeenä koko ajan ja se näyttääkin siltä. ;)

Mulla on myös ollut noita menkkamaisia kipuja ja yleensä ne iskee kun olen koiran kanssa liian pitkällä lenkillä tai jos pissahätä pääsee liian pitkälle. Onneks ovat tähän mennessä menneet ohi lepäämällä ja tahtia hiljentämällä. Toivottavasti pysyvätkin vielä jonkun aikaa pois :eek:

nita:toivotaan että sulla myös olo helpottais ja supparit menis ohi :hug: oliko sulla sillon kesällä samanlaisia tuntemuksia kun siellä päivystyksessä kävit?

Pitäis keksiä että mitä sitä söis tänään, ukkokin vaan makaa sohvan pohjalla päänsäryn takia :(

H82 32+5
 
vimpula:mulla oli se b-streptokokki-tulehdus tossa kesällä ja söin siihen antibioottikuurin. Sen jälkeen valkovuoto ei ole ollu niin runsasta, mutta sitä on kuitenkin ollut. Neuvolasta sanoivat vaan, että niin kauan kun ei kutise tai oo kokkareista niin se on normaalia.

Mua kiinnostais muuten myös tietää että mitä Katjuzalle kuuluu..?toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :hug:
 
Moi taas..

Kysymyksiä oli taas tullu..
Mulla on välillä maha semmonen pinkeen tuntunen, mut en oo kyl mihinkään sitä yhdistäny, et soi suppari tms. meneillään. Välillä tulee semmoisia menkkakipujen tapasia, kramppeja tai jotain.
Valkkaria on tullu melkein koko raskuden ajan, nykyisin on semmosta vaaleeta, välillä enemmän välillä vähemmän tulee.

Olikohan muuta..?

No, meitsi oli ahkerana keittiössä tänään..Laitoin lohkoperunoita ja kalapuikkoja(ihan kaupasta ostettuja kylläkin) ja sitten jälkkäriks tein mokkapaloja ja pannaria.
Sittenpä alkoi taas selkään käymään sen verran että piti istuskella hetki ennen syömään rupeemista.

Vimpula; Toivtaan että käden tila paranee, ei varmaan oo kivaa ykskätisenä koittaa selvitä.

Nita; Toivottavasti lepo auttais noihin kipuihin ja muuhun..ei tarviis vauvan ihan viel syntyäkään..

Ja siitä puheenollen, missäs Emmamma toisaan on?
 
Sehän on nyt jo moneen kertaan tullu todistettua,et mul ei oo mitään elämää.Muistelen,et viimeks ku oon Emmamman bongannu,ni kirjotteli joutuvansa johonki tutkimuksiin sf-mitan takia.Oon jo jonki aikaa miettiny pienessä mielessä,et mitä kuuluu,et eihän oo jotain hätänä tai muuta...
 
Minä sitten innostuin tänään siivoomaan...minä vetelin imurilla edessä ja mies tuli mopin kanssa perässä :D mahtoi olla hyvä näky :LOL: saatiin samalla tää kämppäkin taas kodin näköiseksi ku piti siirrellä huonekaluja ikkunoiden edestä kun kävivät noita ikkunoita kahtomassa, nyt sitten laitettiin takas...ei oo enää kuin lähtevä laiva tää koti... vkolla 42-43 vaihtavat sitten ikkunoita...toivottavasti ois hattivatti vielä masussa silloin, ei ois kiva olla toppapuvussa sisällä päällä...
ja kun me ollaan c rappu niin sehän menee tietty sinne vkolle 43, auttaskohan soitto isännöitsijälle ja kysymys et voisko ne vaihtaa meille miltei ekaks kun on vauva kuitenkin siinä hilkulla syntymässä...niin ei tarttis sitä enää jänskätä sitte :|

Eilen illalla olin kuin rampa kun pesin pyykkiä pari koneellista ja laitoin ne kuivumaan, oli lakanoita, niin johan osasi ottaa selkään ja lonkkaan...ja nyt kun imuroin niin tuntuu että missään ei tuntuis tuo...kummallista...

Vihlomiset alkoi täällä pari päivää sitten häpyluun tuntumassa, ai kun tuntuu kivalle :x |O

Sairaalavaatteista: Itse olin siellä sairaalan vaatteilla, omat rintsikat oli käytössä ja ne verkkopökät oli kyl sexyt :LOL: ja vauvakin oli sairaalan vermeissä ja sairaalan tutilla, oma tutti otettiin sitten käyttöön kun lähdettiin kotiin

Rintakumeista: Mietin tuossa kun esikoiselta ostin rintakumit, niin onkohan ne menny huonoksi??? ikäeroa tulee siis 3v10kk, väri on hiemat muuttunut mutta ehjät ne on kyllä...vai ostaiskohan ihan uudet nytkin...

Äippäpakkaukse vaatteista: Itse en ole pessyt täkkiä, makuupussi enkä niitä ulkopukuja, kaiken muun pesin.

Pari viikkoa jos jaksais vielä odottaa ja sitten laittaisi pinniksen makkariin, kun ei sitä sinne kehtais laittaa liian aikasin, tuntuu turhalta laittaa sitä sinne tilaa viemään...tai sitten me haetaan se vasta kun kotiudutaan sairaalasta :LOL: :LOL: eiköhän tuo sitä ennen tule kasattua, saa nähdä miten esikoinen suhtautuu, onko menossa sinne nukkumaan ja miten alkaa meidän viereen sitten vauvan synnyttyä kömpimään...

Tosiaan emmammasta ja katjuzasta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään...toivottavasti kummallakin vielä vauvat masussa kasvamassa...

en vie taas palstatilaa tämän enempää, jos menisin nuo pölyt vielä pyyhkimäät...

Perfekta ja hattivatti 34+4 (hui miten nopeesti tää 34 vko on mennyt :heart: )
 
sepä siitä että tuo imurointi ei olisi vaikuttanut taas selkään ja lonkkaan, en meinannu äsken ylös tästä tuolista päästä :kieh: :kieh:

Miksi sitä pitää mennä jotain sanomaan kun ei mene kuin hetki niin se sitten toteutuu :headwall: |O :whistle:
 
1.5h oli taas tuskaa. SAttu niin hemmetisti mahaa ja välillä oikeesti tuntu siltä et koko nahka repee, niin pinkeelle veti välillä maha ja jos hipasiki mahaa niin kahta kauheempi kipu iski.. Ja sitte ihan yhtäkkiä loppu..otin lääkkeen ja äsken vasta pystyin laittaa pyykit kuivuun ja maha taas ihan kivi kovaks ja eiku sohvalle..

Eikä toi yks idiootti taas voi tehdä mitään. On taas 2 pvää luvannu siivota ja tiskata. Mua vituttaa suoraan sanottunu tollanen saamattomuus ja välinpitämättömyys. Kiva asua keskellä sikolättiä. Se vähän mitä mä jaksoin eilen siivota ku alko ärsyttää, niin tää yks sotkee saman tien.. ja taas on 2 kypärää olkkarissa, takkeja pitkin lattioita jne.. Prkl..

S ja N 32+4
 
Sanna-78 oon kuullut suunnitellusta sektiosta kans hyviä kokemuksia vain. Mulla vatsa pinkeenä, melkeenpä koko ajan. Täys olo ;). Mulla ainakin valkovuoto lisääntynyt ja paljon odotusaikana, on kyllä epämiellyttävää..
Oon pessyt makuupussin ennen käyttöönottoa, mutta en haalaria..
Tarkotatkohan liitoskipuja? mulla alapäähän vihloo, varsinkin kun on vähän enemmän päivän aikana käveleskellyt..

Ellu24 kiitos. Nyt vauva ainakin potkii tuonne ylös että eiköhän siellä rt:ssa olla ja toivottavasti pysytään :)

Miki Toivottavasti saat apua tarvittaessa. Mulla 3v neiti innolla odottaa vauvaa(ainakin välillä)ja hirveesti miettii miten sit auttaaa äitiä vauvan hoidossa.. saa nähä sit kun vauva tulee taloon ;) Jaksamisia sulle :hug:

Nita1 Aion ottaa jotin omaa vaatetta sairaalaan, mutta viimeks kyllä viihyin sairaalan vaatteissa. Kaikki jälkivuodot ja muut niin sai vähän väliä hypätä suihkussa niin ne isot kaavut oli ihan hyviä, sai vaihtaa vähän väliä.
Ehdottomasti ois kyllä hyvä että joka kunnassa olis samat edut jokaiselle.. Ainakin kun esikoiseta odottaa niin se painoarvio olis varmasti hyvä itselle :).
Miten supistukset? toivottavasti helpottaa :hug:

Tuli mieleen tuosta aika kun esikoisen sain. :LOL: Rinnat oli niin kipeet ja isot että jouduin pitään kaalinlehtiä rinnoissa, ne pysyi paikoillaan vaan sellasella verkolla :LOL: . Oli kyl niin hehkee olo :) Ja niistä "alkkareista" puhumattakaan :D

Kylkiluut hellänä Onkos muilla tätä vaivaa? mulla vauva näyttää nyt viihtyvän tuolla oikealla puolella, sinne tuntuu potkut, ai että kun on kylki kyllä hellänä.. |O

Emmamma Huhuu? :wave: Mites siellä voidaan? :heart:

HE82 Vauvan sukupuolesta, olen kummaltakin kysynyt ja jälkeenpäin ehkä vähän sitä harmitellut.. Kun esikoista odotin niin olin tosi tyytyväinen että tyttö tuli, nyt oli tyttö olo ja ihan varma siit, mutta kyllä salanen toive oli että olis kiva kun tulis poika. Mutta oikeesti jos ajattelee, niin kumpi vaan olis tervetullut. :)

PikkuM Mä kans jonkin verran mietin jo tuota että jos vauva olis perätilassa, että synnyttäisinkö niin.. Mutta siinä olis kuitenkin riskejä enemmän ja kun on kuullut niin hurjia tarinoita perätilasynnytyksestä että kyllä sektioon menisin jos tää perätilaan viel kääntyis :whistle:

LilliMenninkäinen höpsis :) oon vaan niin tottunut tähän yksin odottamiseen ja kun tiiän että parempi mun näin kun lasten isän kans. Toki välillä on herkkiä hetkiä, itkettää ja surettaa tää tilanne, lastenkin takia, mutta kun tietää että heillekin paras että olen yksin kun heidän isän kaa ei vaan synkkaa :). Kiva että siellä hyvin asiat ja täällä palstallahan hyvä "valittaa", aina joku kokee samoin tai tietää mitä tarkoittaa :)

Perfekta Hu, onpas siellä rehkitty :) .Mä siivoskelen monesti sellasella vauhdilla että kivusta ei tietoakaan, paitsi sit kun on siivoukset valmiit niin joka paikka on kipeä seuraavat päivät :LOL: :)

Katjuzan kuulumisia kans odotellaan täällä.

(.) Huomenna neuvola, jänskättää että onkohan tämä vauva vielä ihan oikeenpäin :) Toivottavasti.. :heart:

Hurjalta tuntuu, että rv:lla 37 vauva on jo valmis tähän maailmaan.. Ja nyt jo viikkoja täällä monella 35, niin kohta täällä me aletaan jo poksahtelemaan =) . Niin ja 3 meistä kun odottaa kaksosia, jännityksellä odotellaan jo ensimmäisiä vauva uutisia :heart: :)

Nyt tv:n pariin.. Hyviä vointeja kaikille :wave: :heart:

-Hilla ja kirppu 33+2-
 
hilla83 En mä vaan tiedä onko liitoskipuja vai mitä, mut siis tonne, miten sen nyt sit osais sanoa, pimpsan sisälle sattuu ja sattuu vaikka ei tekis mitään.. Olipas hienosti selitetty :D

emmamma on kans juu "kadonnu" jonnekin. Toiv. on kaikki hyvin..

Entäs mitä kuuluu Miikulle?
 
iltoja.

oli sitten aika säryntäyteinen päivä |O
pari tuntia oli sellasta menkkasärkyä ja sitten lakkas ja tuli aina hetkellisesti takas :headwall:
nyt on ollu ihan ok tässä illalla..sillon tällön ihana vähän menkkamaista jomotusta.
samanlaisia tuntemuksia kuin HE82:lla , eli niitä voi just tulla kun on koiran kanssa leinkillä jne.. oiskohan rasituksesta tjn,en tiiä.
TOsin tänään ne on tullu ihan ilman mitään syytä..heti aamusta !
Niin HE82: Kysyitkin että onko samanlaista kipua kuin kesällä niin joo oli tänään IHAN SAMANLAISTA eli siitä oletankin niiden olevan supistuksia..kun kerta sillonkin oli.
Aaattelin jo että pitää lähtee päivystykseen mutta onneks ei ainakaan toistakses.

valkovuodosta; lisääntyny on tän raskauden aikana mutta en usko että on mitenkään epänormaalia että olisi tulehdusta tai mtn, terkka ainakin sano että voi tulla paljonkin ilman että olis mikään vialla. inhottavaa vaan kun valuu koko aika :/

joku tuoss noista rintakumeista puhuikin; tuli vaan mieleen että otatteko mukaan sairaalaan,onko sellanen kannattava siellä?
ite oon kuullu että ois ihan hyvä olla.. ainakin alkuun.

HILLA83: onhan nuo onneks pikkasen helpottanu,saas nähä mitä sitten yö tuo tullessaan :whistle:
joo ois kyllä tosi hyvä juttu jos joka kunnassa ois samat "edut" !

Onko kellään missään kaupungissa sellaista että pääsis kunnanpuolelle hammastarkastukseen ns. jonon ohi raskauden takia?
Aattelin vain kun mun äiti kysy että eikö muka raskauden takia pääse jonottamatta edes tarkistukseen mutta ei ainakaan täällä mun tietääkseni sellanen päde niin mietin miten muualla.

huh toivottavasti tää olo helpottus,en tosiaan haluis että ihan vielä vauva pihalle tulee
:heart:

 
Iltaa!

Oon ollu jotenki niiin laiska,etten oo jaksanu kirjotella. tää mun kone kun on alkanu temppuilee, pari kertaa kävi et sain pitkästi kirjotettua ja sit kone meniki jumiin enkä oo sit jaksanu uuestaa alkaa kirjottaa..

Katjuzaa olen minäkin miettinyt.toivottavasti pian kuullaan jotain.

Seksielämästä oli puhetta. Mulla ei alkuraskaudes tehny mieli ollenkaa ku oli nii etova ja väsy olo koko ajan. Mutta nyt kyllä tekis mieli peuhata vällyjen välissä,vaan kun ei saa. Saas nähä millon sitä seuraavan kerran pääsee kunnolla peuhaa ;) ei auta ku yrittää kestää..

Sanna Mä luulen mitä sä tarkotat tuolla kivulla mikä on pimpassa. Mulla kans väliin tuntuu,aivan kuin kohdunsuulla tai siellä semmosta vihlontaa. mutta tosiaan en osaa kyllä sanoa mitä se on,samaa itekin mietin..

(.) enpäs muista mitä oo viimeksi tänne kirjottanu,joten sori jos samoja asioita höpöttelen :D
Ainaki ressiä alkaa pukkaa ku meni asuntoasiat uusiksi,menin ehkä hiukan hätiköimään hermostuksissani, ja ilmotin sille "uudelle vuokraisännälle" että nyt on semmonen juttu että me ei siihen muuteta ku ei mahuta saman katon alle. :ashamed: prkl,tollo,oon saanu tästä nyt sitte kuulla ja kyllä itteäki ottaa päähän ku ois ollu nii uus ja upee kämppä..eiku asunnon hakua sitte taas..

Masu ollu suht rauhallinen nyt kipujen ja supistelujen kanssa. Yks ilta tuli tosin muutama kipee supistus,mutta ne jäi sit siihen,mutta masu oli sit illan ihan pinkee.

Nyt tosin tuntunu eilisen ja tän päivän että mä ihan oikeesti räjähdän!
:LOL: Vauva tuntuu niin isolta,ja ai että kun se eilen sai ittesä makeeseen asentoon, äitillä oli joo tosi kivat oltavat ku kylkeen sattu eikä missää asennossa ollu hyvä. eilen olin jo ihan valmis lähtee synnyttää,olin niin kipee |O

on se vaan nii jännä kuinka sitä alkaa miettii miten täällä muilla menee,tänää mietiskelin jo ukolle ääneen meitä marrasmammoja :LOL: joo-o on mulla muutaki elämää... :LOL:

mä yritän nyt vähän enemmän taas aktivoitua kirjottaa,kun käyn lukemassa kuitenki monta kertaa päivässä,kun kerta kotona satun oleilee :)

Ai juu,mun äiti kävi tuossa kylässä ja oli kutonu vauvalle neuletakin ja housut ja toipa vielä bodynki mukana :D oli söpöjä!
Ja mietin tossa muuten mitä juhlaa se onkaan sitten itselle kun vauva on maaílmassa ja tulee sopivasti ristiäiset ja joulu peräkkäin, vauva saa paljon lahjoja...eli toisinsanottuna mamma on tyytyväinen :LOL:

mut juu,palaillaan taas!

miiku 32+5
 
Se alapäänvihlominen, mullakin välillä vihlasee että meinaa mennä kaskin kerroin. Ei mitenkään mukavaa. Kait se johtuu siitä että vauva täällä ainakin puskee alaspäin ja valmistelee paikkoja.

Sain laitettua hoitopöydän tänään valmiiksi =) ja kuormallisen puita täytyi kanssa kantaa pinoon, et on kiva talvella lämmitellä takkaa. Oli kyllä tosi ihan päivä, varsinkin kun jaksoi jotain tehdä.

Täälläkin odotellaan kuulumsia "kadonneista", hyviä kuulumisia.

Tiistaina lääkärineuvola. :wave: Sitten uudet tiedotukset.

viivin+kaveri 35+3?
 
miiku84 Saitko sä muuten sairasloman äippäloman alkuun asti? Mä en edelleenkään tajuu miksen mä saanu, mut eiköhän se saikku mulleki järjesty ens vkolla sitte..

viivin Kaippa se vauva sinne alapäähän jonnekin sit painelee, mullla sit vissiin polkee jaloillaan tms kun perätilassa köllii..

IHANAA, Heli tippu BB:stä, juhuu..

Mul on nälkä eikä täällä ole mitään syötävää. Tai on ,mut pitäs eka sulattaa ja sit tiskata astioita missä tehdä jne niin ei pysty eikä jaksa.. Ja äijä on moottoripyörän kanssa ajelemassa jossai ja turha sille on soitttaa et tuo ruokaa kun ei se mitään puhelimeen voi vastata saati sitä kuule..

S ja N 32+4
 
Sanna mulla oli saikku jo muutenki valmiiksi loppuun asti, koska en jalkojen päällä jaksanu olla enää ku tuli selkä heti kipeeks,ja ku mun työssä ei pääse väliin istuksii ja huilii. jotenki musta itestä tuntuu että mä oon kyllä saanu tosi helposti saikkua,en oo ollu töissä kesäkuun puolenvälin jälkee ollenkaa,eka pidin lomat ja sit jäin saikulle. vähän on semmonen lusmu-olo ollu, mut pääasia että itse ja vauva voi hyvin.

hitto,taaskaa ei saanu oikein nukuttua, mulla ei oo missää asennossa hyvä olla. aivan sama kuinka puski tyynyä masun tueksi kun kyljellää oki ni,nii silti vaan särkee |O ja selällään ei pysty olee ku pienen hetken. nytki koko ajan särkee..
selkäsäryt on myös taas alkanu vaivaa.

musta tuntuu että mä vaa valitan,vaikka tämä "tila" onki kauan toivottu ja odotettu,väliin ihan hävettää. :ashamed:

tänää ois neuvola, pitää sitte tulla vielä neuvolakuulumiset kertoo.

miiku 32+6
 
miiku84 Eipä ole täälläkään taas nukuttu |O Ehkä yht. joku 3h.. Vessassa sai ranmpata kokoajan ja sit ku sai unenpäästä kii, niin heräsin siihen ku supistaa.. Alko selkää polttelee oikeen kunnolla tossa tunti sitte ja oli pakko nousta ylös.

Töihin pitäs tässä kohta soitella, et en ole tulossa ja sit klo 12-13 saa neuvolaan soittaa, jos pääsis lääkärille ja ainakin huomenna aamulla sitte meen neuvolaan terv.hoitajalle niin saa ainkin muutaman pvän saikkuu alkuhätään..

Toi sitte äijä mulle ruokaa eilen illalla. Soitti ja kysy onko nälkä ja toi sitte pitakebabin. Terveellinen iltapala :D

Näin yöllä unta, et Nipsu käänty, vaan olipa unta vain. Eipä ole kääntyny..

Jospa aamupalaa sitte väsäis..

S ja N 32+5
 
Sanna ja Miiku: Täällä kanssa illalla kärvisteltiin tuskien kanssa kun nukkumaan yritin, toisella kyljellä sattu lonkkaan ja sit pitkin sitten säteili jalkaan, toisella kyljellä sitten tuohon kylkeen sattui ihan kuin joku olisi repinyt kylkiluita sieltä pois, ei muutakuin huutoo ukolle kaiva mulle tyynyi, ja niin mie nukuin tyyny masun ja rintojen alla, toinen selän takana ja kolmas sitten ihan pään alla...
ja sain nukuttua tuohon 8 kun esikko huutaa piirrettyä...enkä enää sitten kehdannut mennä takasinkaan, eli nyt ollaan tässä sitten taas zombiena, ja ois tuossa 10.10 lääkäriin sekä pojalla että miehellä aika, antoi saman ajan...

ei oo meiän pojan pippeli vieläkään parantumaan päin :( saa nähä mitä nyt keksitään...
oma lääkärikin poissa, niin 3 eri lääkäri jo tälle samalla vaivalle..
nyt jos ei saa suun kautta otettavia antibiootteja kuten meidän oma lääkäri sanoi että tehdään, niin kaivan vaikka vallihaudasta sen meidän oma lääkärin numeron ja soitan sille suoraan kotiin tai missä lie sit onkin :headwall:

Ei oo kiva katella kun toinen sanoo että sattuu kun vedetään esinahkaa ja laitetaan sinne tippaa, ja punakka se edelleenkin on :( leikkaus taitaa olla viimeisin vaihtoehto, mut en sitä haluais kyl et poika sen joutuu kestään, mutta tuossa myöhemmin olemme taas sitten viisaampia...

Perfekta ja hattivatti 34+5
 

Yhteistyössä