*Marrastähdet '07* syyskuussa

Sanna: Aivan uskomatonta toimintaa lekurilta! :eek: Soita ihmeessä neuvolaan ja kysele niiden kautta sairaslomaa. Ei sun kuulu olla töissä tuommosessa tilassa, nyt on tärkeämpiäkin asioita huolehdittavana...

nita: Vähän erilaisia kolotuksia meillä on tainnut olla. Mulla ne siis selkeästi on olleet jaloissa, ei tuossa ylempänä.

Sain tänään lopulta sinne töihinkin kömmittyä. Olo ei ollut mahtavin, mutta hyvin puskin sen loppupäivän läpi. Ja huomisen sainkin yllättäen sitten vapaaksi, niin rampana koko päivän olin. Joten mulla alkoi tästä sitten massunkasvattelupäivät. :) Alkuun lomailen loppuja lomia pois ja siitä sitten suoraan siirryn äippälomalle. Olin täysin latautunut vielä huomenna töihin menemään, joten ei meinaa tajutakkaan, että nyt se loma vihdoinkin alkoi. :D Kaipa se tästä. ;)

Mutta aivan väsy olen, lepäilemään.


mussu & pulla
 
DJ MUSSUKKA: joo voi pikkasen erillaiset vaivat olla mutta jokatapauksessa :)
äsken käytettiin koirat niin taas tuli.. inhottavia kramppeja ,toivottavasti ei pahenis :(

vitsit mä kattelin tossa yks pvä ultra kuvia.. varhaisultrankin. näkyny kuin piiiieni piste :p
on se kyllä aika outoa miten nopeesti aika on sit loppujen lopuks mennyt ;)
 
nita:mulla alkaa noi äitiysvaatteetkin jo tekemään tiukkaa, tai housut siis. Paidat menee, kun ovat ihan normaaleja, mutta pitkiä malleja. Kotona viihdyn ihan verkkarit jalassa vaan... :whistle:

Mittasin tossa vyotärön ympärystä ja näytti 101cm :whistle: Tosin iltasella on tota turvotustakin sen verran, että pitäis varmaan vertailun vuoksi mitata aamusta kans. ;)

Mulla on ihan puuduksissa ylämaha tosta vasemman rinnan alta. Sen huomaa jos on samassa asennossa liian pitkään. vauva se kai on joka siellä painaa, mut tuntuu vaan niin pirun ikävältä :/ en taaskaan muistanu mainita asiasta neuvolassa...

DJ Mussukka:onnittelut äitiysloman alkamisesta! =) mä en kanssa ole vielä ihan käsittänyt, että mun ei tarvii mennä enää töihin. Mä kun sain tän loppuajan sairaslomaa. Äitiysloma alkaa virallisesti vasta 15.10 :D Ihan outoa, että seuraavan kerran meen töihin näillä näkymin vasta vuoden 2009 alussa! :eek: mutta nyt vaan nautitaan tästä vatsan kasvattelusta! :D

Nyt taidan lähteä lepäilemään! =)
 
Huomenta!

Täällä on jo tuntikausia kukuttu, kun uni ei vaan maistu. No josko vaikka päikkärit ottaisi sitten myöhemmin päivällä. Huomenna on appivanhemmat tulossa viikonlopuksi kyläilemään, joten tänään pitäisi siivoilla niitä varten, anoppi kun on todella siisti ihminen. :| Ja kieltämättä täällä on todella likaista. Täytyy pikkuhiljaa puunailla paikkoja, mies saa kyllä hoitaa imuroinnit ja moppauksen. Siihen en sentään tällä selällä ryhdy.
Voi siitä saattaa tulla hyvinkin hermoja raastavaa, kun koko viikonlopun pitäisi niitä appivanhempia viihdyttää. :eek: Anoppi on melkoinen persoona ja nyt, kun ainut lapsi on esikoistaan saamassa, on se aivan sekaisin onnesta... Vauhdissa ei meinaa mukana pysyä... :D Mennään huomenna varmaan mun vanhempien luokse, niin saavat siellä mun äidin kanssa yhdessä hössätä. =)

nita: Joo, vaivoja riittää joka lähtöön. ;)
Kyselit miten vaatteet mahtuu päälle. Mulla ei varsinaisia mamma-vaatteita ole kuin housuja ja yksi paita. Tavallisten vaatteiden puolelta olen lisäksi löytänyt muutaman paidan. Nuo onkin tiukassa käytössä, kun liikutaan julkisilla paikoilla. Kyllästyttää olla aina samoissa vaatteissa, mutta loppusuorallahan tässä ollaan. Kotona olen sitten omissa tai miehen lökövaatteissa, mitä vaan mikä menee edes jotenkin päälle. Joskus hyvinkin viehättävää. ;) Takkiongelma on edelleen melkoinen, kun vanhat takit ei todellakaan mene kiinni, mutta mun ostama uusi masuvaralla oleva takki on vieläkin turhan lämmin käyttää... Huiveja ja kerrospukeutumista vaan, jotta näyttäisin vielä koomisemmalta. :LOL:

HE82: On todellakin outoa ajatella, että tässä pitkään aikaan ei töihin palaillakaan! Mies jo eilisiltana kirosi, että mitäköhän tästä mun kaikesta ajasta seuraakaan. :D Turhautumista vai turhanpäiväisiä touhotuksia... ;) Noh, kun se pienokainen saadaan maailmaan, niin eiköhän tuo päivän ohjelman ole melkolailla taattu. :heart:

Aamukahvin keittoon...

mussu & pulla 32+0
 
Mulla on yhdet äitiysfarkut ja alkaa kiristämään, varsinkin kun ne on pessy, ennenkuin ovat taas "levenneet" sit on 2 tälläset collegehousut missä on levee tää vyötärö ja nousee kuin äippärit :D paidat on samoja kuin ennen, kun oon ostanu alesta uusia niin katsonu olen että hieman isompi koko ja mahdollisesti se pitempi malli vielä :D
 
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Yöllä taas supisteli, mitenkään päin ei ollu hyvä. En meinnu sängystä ylös päästä ku piti vessaan lähtee..

Koko eilisen pvän särki mahaa sen lääkärin ultrarunnomisen takia varmaan ja sit tonne alapäähän vihlo, ku sen piti sitäki runnoa vaikka just mulle ennen lääkäriä oli se kätilö sanonu et missään nimessä ei saa ku varovasti kurkata alapäähän ettei turhaan ärsyynny ja ala supistaa..

Päätä särkee, oksettaa, kurkku kipee ja sitä rataa..

Oon ennenki kohdannu TYKSissä tollasen astetta pätevämmän naislääkärin.

Tossa joku 4v. sitte ku muutin Turkuun, menin TYKSiin leikkauksen jälkitarkastukseen. Leikkaus oli tehty TAYSissa, ku asuin sillon Treella..Noh, tää naislääkäri puhu n.7min puhelimessa sen 10min aikana minkä olin siel lääkärissä.. Hän tuikkas sormet sisälle ja samantien ulos. Sit paino pari kertaa mahaa ja se oli siinä. Ei ultrannu, ei mitään ja kyseessä siis leikkauksen jälkitarkastus. Pätevää.. Samainen lääkäri ei meinannu millään antaa mulle lääkekuuria, vaikka oli joku tulehdus eikä myöskään suostunu vaihtamaan mun e-pillerejä toiseen merkkiin, vaikka moneen otteeseen sanoin, että ne ei auta endo kipuun ja mulla tulee niistä vaan huonompi olo jne.. Puhelimessa puhuin myös kyseisen eukon kanssa ja sit palo hermot. Huusin sille ihan helvetin kovaa ja varmaan koko 12 krs kerrostalo, missä sillon asuin, raikas.. Mutta koskaan ei enää kyseistä "lääkäriä" tarvinnu tavata.. Ja tän tapauksen jälkeen menin yksityiselle, hän katto et kaikki oli ok ja anto uuden e-pillerireseptin. Siihen tulehdukseen se TYKSin lääkäri sit lopulta suostu kirjoittaa reseptin, ku olin aikani sille raivonnu.

Vaatteista Niin ostin mammasukkahousut niin olen nyt voinu käyttää kesällä ostettuja mammacapreja ja sit ihan normi hameita missä joustava vyötärö. Vanhat farkut menee edelleen jalkaan mut on epämukavat päällä.. Sitte mulla on mammalappufarkut kyllä ja tavallisia paitoja olen käyttäny, alle vaan joko masutuubi tai pitkä toppi..Tollasesta syystakista, lyhyestä sellaisesta, menee ylin nappi kiinni. Siinä on 2 nappia ja tosta vähän paksummasta takista menee kans muutamat napit kiinni et voi hyvin käyttää.. Neuleita vaan ja kaulahuivi, joku pitkä vaikka niin vähän "peittää" mahaa ja just tota ettei mee takista kaikki napit kiinni.. Näillä mennään ja jos mä nyt ton eilisen lääkärin juttujen mukaan menen 4-5 vkon päästä synnyttää niin tuskin täällä Turussa kauheen kylmä edes sillon vielä on..

Jospa menis väsää aamupalaa jos se vaikka auttas tähän oksetusoloon..

Sanna ja Nipsu 32+2
 
Heips!

Ootpa,Sanna, saanut huonoa kohtelua lääkäreiltä! Ihme porukkaa ne päästääkin töihin..

Äitiysvaatteista oli ollut puhetta..
Mulla ei oo ku yhet ä-farkut,yhet ä-"olohousut, missä kuitenkin viittii kauoassakin käydä, ja yhet semmoiset viime raskaudessa hakitut, ei-ä-housut, mut mitkä hyvin sopii masunkin kans.
Ä-paitoja mulla ei taida olla yhtäkään..yks imetyspaita tosin on jo hankittu =)
Mulla muutama vähän isompaa kokoa oleva paita ja sen verran pidempiä jotkut paidat että välttää.

Seksielämästäkin oli kysytty..
Meillä vauhtia on hidastanut eniten nyt tää miun nuha..ei tee mieli kun tuntuu ettei saa henkeä. Tosin nyt muutamana iltana mies on jääny olkkarin joko tietokoneelle tai telkkaa kattoo niin että oon ehtinyt jo nukahtaa enkä oo voinut ees yrittää mitään ;)
Tänä aamuna sit kyselin et onko sillä joku semmoinen systeemi et ei pääse akka lähentelemään kun sen verran myöhemmin vasta makkariin tulee :ashamed: Eihän tuo ainakaan myöntänyt..

M ja O-I 33+6
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709286635564_uu.shtml Loisto toimintaa, sanoisin..

Hillalle onnittelut vauvan kääntymisestä. Täällä edelleen perätilassa ja alhaalla vauva..

PikkuM siis aivan käsittämättömän ala-arvoista toimintaa eilen TYKSissä.
 
Uupuminen vaivaa täällä varsinkin iltasin. Välillä niin uupunut olo, että hyvä kun jaksaa päätään kannattaa :ashamed:

Kävely odotusaikana Paljon te muut kävelette päivittäin? Mulla kun ei autoa ole niin paljon tulee käveltyä. Eilen laskin, että 13km yhteensä tuli käveltyä, että oli illalla niin kipeät jalat ja häpyluu, että.. Nyt pitää vähän vähentää.. Mut siinäkin kun vien ja haen tyttöä hoidosta ja kaupassa käydään niin tulee päivän aikana kymmenisen kilsaa..

Nita1 Mulla ollut äitiysvaatteet käytössä rv:sta 15 asti. Ei puhettakaan, että "vanhat" vaatteet menis päälle :) . No ehkä sit taas jonkin ajan kuluttua ;) . siis teillä ei ole ollenkaan rv36 tienoilla tehtävää kokoarvioo? Luulis että se tärkeäksi katottais kaikilla paikkakunnilla. Ei kuitenkaan näppituntumalla ihan oikeen voida arvioida. Mulle lääkäri sanoi samana aamuna kun tytön synnytin kun kokeili vatsan päältä, että vauva on 4,2 kilonen.. Ja tyttö oli 3670g. Että aika paljon tuo heitti, ultralla kun katsoi niin sanoi että n. 3700kg. :) Toivottavasti pääset painoarvioon.

Miki-77 Sulla varmasti ihanan kokonen masu, täällä kun yks 2kilonen masussa ja tääkin on jo aika pötsi :) . Sulla kyllä matala hb :( , toivottavasti se nyt lähtis nousuun kun monestihan näillä viikoilla lähteekin. Jaksamisia sinulle yksin olemiseen :hug: . Olen myös yksinodottaja ja yksinhuoltaja. Tyttöni täyttää lokakuussa 3v :heart: . Että täälläkin pian riittää hommia ja käsistä on pulaa. Saatko apua jostain kun sinulle kaksoset tulossa? Minä saan kodinhoitajan (näillä näkymin) muutamaksi viikoksi kotihommiin avuksi.

Pikku-Jussi Tiedän hyvin ton tunteen kun kyljet ja selkä kipeä. Mulla vauva ollut kauan poikittain, pää puskenut oikeaan kylkeen ja peppu vasempaan, pikkasen on herkät kyljet :ashamed: :headwall: . Nyt tuntuis että kääntynyt pää alaspäin, jos vähän helpottais :)

Vimpula 05 ja 07 Voi ei, varmasti vaikea tehdä kaikkea yksikätisenä :whistle: :hug: Onneks et polttanut itseäsi tai satuttanut vatsaasi. :heart:

n77 Rentoa äitiyslomaa :flower: . Täällä alkaa 2 viikon päästä, mutta jo heinäkuusta asti oon "lomaillut" :)

Sanna-78 :hug: Ei hemmetti mikä lääkäri! Että levätä pitäis, mutta töihin vaan |O Toivottavasti istukka siirtyy pois kohdunsuulta. Mutta toisaalta kun suunniteltu sektio tehdään niin se on niin iisi-juttu.. Kaverille oltiin just tehty ja sanoi että jo 3 päivänä leikkauksesta pystyi hyvin hoitaan vauvaa. Mua vaan hirvittää se kun kuukauteen ei saa nostella vauvaa painavampaa ja mulla tuo esikoinen. :whistle:

Miiku84 Jaksamisia miehen kanssa :hug: . Kannattaa varuilta kysyä tukihenkilö mukaan synnytykseen jos mies ei lähde. Mä huvikseen kysäsin lapsien isältä lähteekö mukaan synnytykseen. Vastaus oli "no mitä luulet, hyi helvetti" :headwall: Että näin.. :x =)

Katjuzan vointeja täällä kysellään? :attn:

PikkuM Niinpä, mut niin kova tää on pyöriin täällä, että saa nähä miten on maanantaisessa neuvolassa ;) . Kun toista odottaa niin kuulemma 37viikoille asti voi ihan hyvin vauva vielä kääntyä, eiköhän sielläkin viel käänny :heart: :)

Sannalle ja muille joita supistelee :hug: Toivottavasti suppailut loppuis^!

Kauan aiotte olla kotona vauvojen kanssa? Jos jo miettinyt olette.. Esikoisen kans olin kotona vajaa 2v, sit jatkoin opiskelut loppuun. Nyt riippuu täysin siitä miten töitä saa, mutta haaveissa olisi ainakin, että siihen asti kunnes lapsi on 2v.

(.) Ja tänään alkoi rv 34, on tää hurjaa kun aika menee nopeesti. Vauvalla ei viel sänkykään valmiina, saa nähdä jääkö raukka ilman sänkyä kun äiti vaan ettii ja ettii :) . No eikähän tässä kerkee.
Nyt hakemaan tyttö hoidosta ja juhlistamaan mun huomisia synttäreitä. Ihan vaan ulkona syömässä käydään, muuten ei sit juhlia tarvikkaan :).

:heart: Hyviä vointeja mammat ja masukit :heart:

-Hilla- *33* :)
 
Hilla Kyl mua vähän epäilyttää se, et istukka siirtyis, jos se 2 vkoa sitte on täydellisesti peittänyt kohdunsuun.. Mutta katotaan asiaa taas viim. 2 vkon päästä. Toiv. ei sitä ennen tarvii TYKSiin lähtee.. Ja tosta sektiosta, niin eiköhän siittä joo aika nopeeta toivu. Aikoinaan ku mulla toi koko maha navasta alaspäin vedetty auki niin olin muistaakseni 3 pvää sairaalassa ja sit pääsin kotiin. Toki ei mitään saanu nostella mut hyvin se alko paranee ja toi sektio haavahan nyt on tohon mun leikkaukseen verrattuna paljon pienempi.. Mutta odotellaan ja katellaan kuin käy.

Nyt on taas pesukone päällä ja sit on suurinpiirtein kaikki 50-60cm vaatteet pestynä ja sit alan pesee noi pikkasen isommat.. Tarttis varmaan kyl omiaki vaatteita välillä pestä..

Kotona olen vauvan kanssa näillä näkymin 16.10.07-27.8.08, siis toi on mun äippäloma-aika ja sit siihen perään viel lomat. Pakko mennä sen jälk. töihin, mut ajattelin kyllä, jos tekis esim. 30h vkossa ja JOS nyt elo ton miehen kanssa sujuu, niin hän on vuorotöissä niin ei tarviis sitte Nipsun olla niin kauheesti edes hoidossa, vaan vois olla isänsä kanssa kotona, kun mä olen töissä jne.. Mut en nyt niin hirveesti ole asioita vielä miettinyt.. Mutta kun on asuntolainaa jne niin pakko sitä on töitä sitte tehdä ja jos isompi asuntoki tarttis ostaa niin eipä kai ole sit vaihtoehtoja.. enhän mä mielellään vielä vuoden ikäistä hoitoon veis, mut kun on vähän niinku pakko..

Keitin kahvia, alko supistaa, mut ei kipeesti kuitenkaan.. mä vähän luulen et en huomisen jälkeen kauheesti töitä tee..

Sanna ja Nipsu 32+2
 
Moi!

Nyt on kyl flunssa päässyt yllättämään :snotty: yskä, kurkkukipee, ääni paineessa ja nuha.. Olo on aika kaamea. Nyt on lonkkakivutkin jo melkein joka iltainen vieras, mistä moinenkin mahtaa johtua?

pikku-jussi: Mulle sanottiin neuvolassa, että voi varata tutustumisaikaa rv 30 alkaen Poriin, mutta me ei olla menossa. Mies kuulemma tietää mistä ovesta synnyttäjät otetaan vastaan, niin se riittää mulle. Tutustumisaikakin on huonoin mahdollinen, kuulemma perjantaisin klo 14.

Hilla: Onnittelut kääntymisestä! :hug: Kyl se nyt sit jo aloillaan pysyy.

Vaatteista: Mulla on enää yhet housut, farkkuhaalarit, millä viittii kulkea julkisilla paikoilla. Kotihousuja mulla on sit kahdet, mitkä vielä on hyvät jalassa. Äitiyspaitoja mulla on yksi, mutta enimmäkseen käytän tavallisia paitoja farkkuhaalareiden alla ja hiukan pidempi toppi ettei maha palellu.

Seksistä: Nyt on jo pari kuukautta ollut hiljaisempaa.. Ei vaan kykene, mitenkään ei oo hyvä olla, joten aika nopeeta into lopahtaa. Mies ottaa välillä asian jopa positiivisesti, laskeskelee viikkoja milloin vauvan pitäis syntyä :LOL:

Ehkäisystä: Mulla oli hormoonikierukka ennen raskaaksi tuloa. Pillereitä en halua, koska en millään muista ottaa niitä. Eli ehkä hormoonikierukka uudelleen tai sit mietittiin miehen kanssa, että josko jompi kumpi laittais röörit tukkoon. Pitää ihan neuvolassa tai lääkärissä jutella asiasta.

mulla neuvolassa sanottiin, että mulla on supistusherkkä maha.. Eli heti kosketuksesta supistaa.. :/ Mistähän moinen? Ja painoarvioita ei kuulemma tartte, kun mitään "ihmeellistä" ei ole tapahtunut..

Ellu 34+4
 
Nyt oon oman osuuteni siivoillut, mies saa hoitaa omansa, illalla. Taukokahvit menossa.

Sanna: Ei sulla ihan parhaimpia kokemuksia ole ollut tuosta Turun terveydenhoidosta!!! Uskomattomia juttuja! :eek: Mulla on ollut melkolailla negatiivisia kokemuksia Helsingin terveydenhuollosta (juoksutusta ympäriinsä, päivystyksessä tuntikausia jonotusta ja apua ei loputa ole saanut, vaivoja ei ole otettu vakavasti jne. Aikuisiällä parilla muulla paikkaukunnalla asuneena en ihan vastaavaan ole törmännyt...), mutta vauvaa odotellessa sentään kaikki on mennyt enemmän kuin hyvin. Ainakin toistaiseksi! Kuitenkin päädyn kanssa sinne Turkuun synnyttämään, kun en mahdu Naistenklinikalle... :| Huomaa "pieni" sarkasmi ja viittaus sun tämänpäiväiseen linkkiin tässä kommentissa. ;) :D Oikeasti: ei paljon naurattaisi tuommonenkaan...

Kotona haluaisin vaavin kanssa olla pidempään, kuin sen vanhempainvapaan. Mutta miten tulee käymään, siihen vaikuttaa moni asia. Miten talous antaa myöten, kuinka arki muutenkin kotona sujuu, työtilanne silloin yms. Nyt mun pois lähtiessä oli isoja muutoksia töissä ja uskoisin, että niitä on tullut lisää ensisyksyyn mennessä. Kiinnostaa sitten nähdä, onko nuo muutokset henk.koht. näkökulmasta parempaan vai pahempaan päin... Mulla on harkinnassa, että jos etsin muita töitä, tekisin vähän lyhyempää päivää tai vaikka alkaisin opiskella taas uudestaan. Mutta en vielä hirveesti ole asiaa jaksanut stressata, kun ensin saan sen nyytinkin syliini. :heart:

mussu & pulla
 
Hilla83Kyllä minäkin kuulemma jotain apua kotiin saan, kun tytöt ovat syntyneet. Neuvolantäti lupasi asiasta ottaa selvää, kunhan ollaan kotiuduttu =) Ja onneksi paras ystäväni asuu viereisessä talossa, jos hätä tulee. Olen kyllä kamalan huono pyytämään apua ja siksi olen jo nyt hyvissä ajoin sanonut ystävilleni, että jos alan näyttää zombielta, niin tekevät asialle jotain :LOL: Ja pikkuisilla on aivan ihana isosisko (6-v.), joka on luvannut auttaa äitiä aina kun voi :heart:
Pikkuisen meinaa alkaa pelottamaan ja jännittämään, kun pienten tuloon on enää muutama viikko aikaa ja välillä meinaa tulla suru puseroon, kun ei sitä toista osapuolta ole mukana :( mutta eiköhän tästä selvitä ja kunhan pienten kanssa on kädet täynnä töitä, niin en onneksi ehdi edes moista miestä miettiä.

Hyvää vointia kaikille!

Miki ja tytöt 33+4
 
Moips!

Neuvolassa kävin eilen,ois kuulema mahollista jo ton verenpaineen takia saada kodinhoitaja käymään.Tuntuu vaan et ite pitäs selviytyä...

Paineet:162/98
Painonmuutos: -856
Turvotus: -
Pissa: puhdas
Sf: 29 Ennen ollu keskikäyrän yläpuolella himpun,nyt tippunu alapuolelle
Sykkeet:126
Liikkeet:++
Tarjonta:RT

Olin aikas ylpee itestäni,pääsen nimittäin vatsalihasten voimalla selältäni istumaan.Terkka oli ihmeissään...Nyt tuli seki ihan selväks,et synnytyksen ei anneta mennä montaa päivää yli sen 40,ihan ton paineen takia.Käynnistys o sillo eessä.Seuraava käynti 8.10,ultra ja lekuri.

Kotona meinasin olla sinne kolmeen vuoteen asti,tai pitempäänki.Riippuu aika pitkälti siitä,et saanko hommattua noita työkaluja ja koneita kotio.Tilaahan meillä ois ja kun oon viimeseltä koulutukselta puuseppä,ni vois alkaa jotain kotonaki värkkäämään.Sen aika sit näyttää...

Kyllä tosiaan on ihme toimintaa toisissa paikoissa noilla lekureilla,ei voi ymmärtää...Muaki muute huolestuttaa toi Katjuzan tilanne!

Pakko lopettaa,vasemman käden sormet takkuaa,ei vaan taho oppia ykskätisesti kirjottaa!

Vimpula ja hormoonihiiri 33+0
 
Hassua, miten mulla on mennyt ihan ohi että joukossamme on enemmänkin kaksosodottajia? Hei vaan miki-77 :wave: Meillähän on paljon yhteistä, sama laskettu aika ja kummallekin tulossa 2 tyttöä :D Kovasti jaksamista sinulle, ei ole häpeä pyytää apua siinä vaiheessa kun oma jaksaminen ei enää riitä! Ja jos ystävät tarjoavat apuaan ihan oma-aloitteisesti niin älä ikinä kieltäydy ;) Samat sanat myös yksösodottajille!

Mie laitoin tänään vauvojen sänkyihin lakanat kun en enää mitään muuta tehtävää keksinyt. :whistle: Huomenna olis lastenvaate- ja tarvikekirppis Oulussa, pitäisköhän tuo vaappua sinne katsoon jos sattuis vielä jotain mukavaa löytymään.

Päätin muuten että ensi viikolla istun siellä lääkärin juttusilla tasan niin kauan kunnes joku rupeaa puhumaan mulle asioista niiden oikeilla nimillä, ja saadaan siitä mahdollisesta synnytystavastakin jotain selvyyttä. Vaikka ei varsinaista päätöstä vielä tehtäiskään, niin olisi kiva kuulla mihin suuntaan ollaan taipumassa.. Inhottavaa kun omat yöunet menee tämmösiä murehtiessa!

Liituraita ja tirput 33+4
 
Minä kans palaan töihin syyskuun alusta 2008. Äitiysloma loppuu elokuussa ja sen jälkeen pidän kesälomaa syyskuuhun saakka. Äitiysloma alkaa virallisesti HUOMENNA!!! Vaavi joutuu lähtemään päiväkotiin jo aika pienenä, mutta rahallinen tilanne vaatii sen. Itselläni on vuorotyö ja miehellä päivätyö, joten uskon, että kaikki tulee sujumaan hyvin. Vuorotyön ihanuuksia, kun on nuo arkivapaat, mutta sitä vastoin on viikonlopputöitä. ARGH!
No elämää on elettävä!

Viimeyön nukuin aivan loistavasti ja selvisin vain yhdellä vessareissulla. Tänään jaksoin siivota aamupäivästä. Sen jälkeen lähdin kauppaan ja siellä ne supistelut sitten iskivät. Ei auttanut kuin sipsutella ostokset loppuun ja nyt aion mennä vähän lepäilemään sänkyyn, niin illan jaksaa taas touhuta. Ostin itselleni hiusvärin ja illalla ajattelin panostaa hieman omaan ulkonäköön jälleen. :LOL:

Manta ja Vaavi 34+6
 
Moikka

Töihin paluusta on ollu juttua, niin mie ajattelin että jos hakisin töitä kesäksi 2009, jos sais sitten "jalan oven väliin". Lähihoitajan töitä teen vanhusten parissa.

Ja seksielämä... se ei oo nyt tän raskauden aikana oikeen minuu houkutellu. Sillon alussa kyllä, mut nyt on paikat jotenkin niin kuivat ja kipeet, että ei ees liukuvoide auta. Joten hiljais eloa nyt sillä rintamalla. Mies on kyllä onneks niin ymmärtäväinen. Onhan meillä loppu elämä aikaa.
On se jännä miten nää raskaudet on erilaisia tuonkin asian suhteen. Esikoista odottaessa ei ollu mitään ongelmia. Edellisenä iltanakin vielä...

Äitiysvaatteita pääosin käytän, ja parit tavalliset "lökäpöksyt" menee ja sit jotkin normi paidat menee kun laittaa alle pidemmän paidan. Takeista vaan yks fleece menee kiinni ja sit yks toppatakki.

Yks yö mies oli jo lähössä synnyttämään :LOL: Oli nähny unta että mie olin sanonu että nyt se syntyy ja heräs sit siihen ja oli ihan paniikissa. Mut sit huomaskin että emäntä vetelee hirsiä, että eipä taida vielä olla kiire sairaalaan. Taitaa silläkin olla jo synnytys mielessä =)

Hemski ja Santruska rv33+6

 
hemski No mut hyvä et sun mies on valmistautunu yöllä yhtäkkii herää ja lähtee synnyttään =) :LOL: =)

Tänne avattiin Raisioon tohon Myllyn viereen Baby1-lastentarvikeliike ja oli ihan pakko päästä sinne tänään. Ostin Nipsulle bodyn, tutin ketjun kanssa ja sit sellanen ihana pehmee pikkasen paksumpi fleece-puku hupulla, mistä sai ne sukkaosat irti, oli neppareilla kiinni. Se oli valkoinen ja pikkasen vaaleenpunaista siinä kanssa. Ihana :heart:

Sitte mentiin Bauhaussiin ja sit alko supistaa. Hyvä ku pääsin sieltä autolle kävelee ja huomenna töihin, joopa joo.. Taidan mennä sinne töihin kääntyy ja toteen et ei pysty ku supistaa. Onneks se meen myymälävastaava on ollu positiivinen mua kohtaan ja oli kauheen huolissaan meistä, ku jouduin sinne TYKSiin sillon pari vkoa sitte..

Mut meen lepään sohvalle..

Sanna ja Nipsu 32+2
 
Huaah! |O Onpahan ollu päivä! Oon omistanu tän päivän ihan totaaliselle laiskottelulle :D Heräsin kyllä aamulla jo kaheksalta, mut päädyin aika nopeesti sohvalle ja sieltä nousin tossa puol neljän maissa :LOL: sekin vaan siks, että oli pakko lähteä koiran kanssa ulos :whistle:

Mulla on ruokahalu palannut, koko ajan nälkä! En enää tiedä että mitä söis, kun koko ajan vaan nälättää. Oon tässä koko päivän taistellu sitä ajatusta vastaan että lähtisin kauppaan hakemaan jotain hyvää. Ehkä nää on sitten vaan vierotusoireita ;) :whistle:

Töihinpaluusta on ollut puhetta. Mä en mee töihin ennen kun lapsi on täyttänyt vuoden. Sinnitellään sitten ja ollaan taloudellisesti tiukilla, mutta en halua menettää niitä hetkiä kun lapsi oppii kävelemään jne...Sen enempää en asiasta vielä myöskään jaksa stressata, kaikki aikanaan ;)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :D

H82 32+3
 
moikkamoi.

Juu noista äitiysvaatteista mä kyselin :)
Itelläni menee vielä omat housut vissiinkin kaikki jopa jalkaan ja niitä oon käytelly, on sen verta matalalla se vyötärö :)
on yhet äitiysfarkutkin ja pari muut mammahousut..välillä niitäkin tulee käytettyä.
Toivottavasti ei vaan housut oo paljoo venyny kun maha lähtee pois :D
Paidoista mulla taas on pikkasen pulaa, niistä ei omia oikeen mee enään päälle tai napa näkyy ja äitiyspaitojakaan ei oo monia. Oon aatellu jos jostain sais suhthalvalla jotain kivoja mammapaitoja täks loppusyksyks niin vois hommata mut jos ei niin kyllä noillakin sit kait pärjää :p
takeista.. mulla on tollanen yks 2 nappinen jakku mikä on ihan ok nyt tän vatsan kanssa.. muut takit ei oikeen enään mee kiinni enkä viiti ängetä ku ei oo sit kiva käyttää enään kun vatsa lähtee pois :/
talvitakkei en oo vielä ees koittanu mutta luulisin että joku villakangas takki tuolta päälle vielä hetkeks mahtuis :)
Viiti kauheesti ostella enään tosiaan mitään kun niin vähän aikaan enään jäljellä :eek:
Imetysliivejä voiskin sit hommata kun niitä kerran ehkä tarvii synnytyksen jälkeenkin ;) ja muutaman imetyspaidan..niitä on kyllä tossa 2 jo hommattuna.

Tuli muuten mieleen että voiko sairaalassa olla omilla vaatteilla (tai kannattaako olla?!) ja miten esim. alusvaatteet..? Oon kuullut että ne sairaalaan alushousut on hirveet mut kantsiiko silti mieluummin niitä pitää kun ottaa omat?
Kaikkee sitä miettiikin.. :snotty:

HILLA83: "Nita1 Mulla ollut äitiysvaatteet käytössä rv:sta 15 asti. Ei puhettakaan, että "vanhat" vaatteet menis päälle . No ehkä sit taas jonkin ajan kuluttua . siis teillä ei ole ollenkaan rv36 tienoilla tehtävää kokoarvioo? Luulis että se tärkeäksi katottais kaikilla paikkakunnilla. Ei kuitenkaan näppituntumalla ihan oikeen voida arvioida. Mulle lääkäri sanoi samana aamuna kun tytön synnytin kun kokeili vatsan päältä, että vauva on 4,2 kilonen.. Ja tyttö oli 3670g. Että aika paljon tuo heitti, ultralla kun katsoi niin sanoi että n. 3700kg. Toivottavasti pääset painoarvioon"

Mulla on rv 36:lla lääkärineuvola ja siellä sitten mun käsittääkseni annetaan se ainut koko arvio koko raskausaikana jos silloinkaan.
Viimeks kun kysyin terkkarilta että osaatko sanoo nyt mikä ois vauvankoko arvio kun tunnusteli tota vatsaa niin sano että ei hän nyt ala mitään sanomaan.. että yleensä ne on jotain 2kg tähän aikaan.
Eli enpä viisaammaks tullut :whistle:
Ei täällä mun tietääkseni oo neuvolassa ultria ja äippäpolille ne ei kait laita jos ei oo oikeesti jotain häikkää.
Joten pitää pikkuhiljaa alkaa ehkä tottumaan ajatukseen että "jonkun normaalin" kokoinen sieltä tulee
:/
Voihan sitä aina tietysti kysyä tai jopa vaatia mutta tuskinpa pääsen.. eikä oikeen ois varaa mennä yksityisellekkään :(
Mun mielestä ois tosi hyvä homma jos joku kunnassa ois oikeesti samat edut jokaiselle!!

Mä en oo vielä ees miettiny tota töihinpaluuta..aika näyttää

:p

Ainiin sain hammaslääkäriltä arvionkin, ihan kiva summa joo :/ saa nähä mitä nyt sitten teen.
ja voiko osaa toimenpiteistä edes nyt tehdä vai meneekö synnytyksen jälkeen.. katsotaan.

mutta jos tästä menis tonne telkkarin puolle kattoo kohta salkkarit :wave:
 
nita Noista omista vaatteista sairaalassa.. Täällä sanottiin, että voi olla omatkin mutta ne pitää sit viedä kotiin pesuun. Ainakin alusvaatepuoli varmasti tulee kuitenkin vaihtumaan suht usein jos hikoaa ja jälkivuotoa on runsaasti joten ite ajattelin päästä helpolla ja ottaa korkeintaan omat aamutossut ja aamu-/villatakin.

HT ja veturi 35+0
 
nita Täälläkin, Turussa siis, saa olla omilla vaatteilla, mut kyl mä ainaki aion ne sairaalan vermeet vetää päälle vaikka ne alushousut juu ei ole kaikista ihanimmat, mut jos just on paljon vuotoja jne niin musta helpompi sit vaan olla niissä sairaalan tamineissa eikä tarvii murehtii omista vaatteista.

DJ Mussukka Juu tänne Turkuun vaan synnyttämään =) Ainakin se keskola täällä kuulemma on hyvä.. Ja nää pari muuta lääkäriä mitkä sillon ku sinne osastolle jouduin, oli ainakin ihan päteviä ja sit tää yks naislääkäri minkä toivon olevan parin vkon päästä on aivan ihana. Kävin hänellä yksityisellä 4D-ultrassa.

Sellasta on pitäny kysyä, et ne jotka on ollu vauvan kanssa sydänkäyrällä niin onko ne sykkeet kuin paljon vaihdellu? Mulla vaan sillon pari vkoa sitte meni sykkeet n. 100-165 välillä, riippu kuin paljon riehu ja nyt eilen niin meni 140-200 välillä sykkeet, mut eipä kukaan tohonkaan asiaan oikeen mitään kommentoinu.

S ja N 32+2
 

Yhteistyössä