*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

EMCOM: juu on ollut pissa puhdas eli sen puolen kaikki ok, nyt äsken otin taas tuon paineen ja ihan ok oli. Välillä vaan tuntuu nousevan,tiedä sitten miks. En tiiä joudunko maanantaina vielä jatkamaan seurantaa noissa paineissa ja kattomaan joka aamu sillä tikulla pissan..sillon on seuraava neuvola ja katotaan tilanne sit taas uusiks. No mut hyvähän se on et jos siihen pissaan jotai erittyy niin heti tiiän kotona sen!
Eikai tässä enään kauan mene kuin pikkunen on pihalla niin ehkä sen sitten jaksaa jotenkin :)

Tänään on tähän asti ollu ihan jees päivä,ei oo supistellu tai mtn. Ei muuten mut on voinu toimii suht normaalisti eikä oo mihkään sattunu.. nyt kun näin sanon niin tiiän mitä yö tuo tullessaan :ashamed: Ois vaan kiva saada nukutuks kun viime yönä ei oikein uni tullut.

Outoo ajatella että ei oo enään itelläänkään montaa viikkoa kun on vauva kainalos. Pakostikkin pitäis mennä tän kuun puolelle vaikka menis 2 viikkoa yli, toivottavasti ei vaan mene ihan sen irtisanomisjutun takiakin.. meinaan ehtii alkaa se jos yli menee.. ja Kättäri varmaan on ainakin osittain mukana jutussa. NO saa nähä mitä tulee.

Valkovuotoo on taas tullu tänään aika hyvin mut kyl se valkkaria on eikä mitään muuta :whistle:

Ois tehny mieli mennä saunaan mut ei enään jaksa.. meen TAAS syömään.. kun viimeks söin sillon 5 jälkeen :p

:wave:
 
Huomenta!

Nyt sit koko yön kukkuneena.. En tainnut montaa silmäystä nukkua.. |O Jotenkin vaan semmonen levoton ja hankala olo.

Puol kuuden aikaan miehellä soi herätyskello ja se huomasi makkarin ikkunasta, että meidän "takapihalla" oleva juhlapaikka/leirintäalue on ilmiliekeissä. Hieno muutama vuosi sitten valmistunut navettaan tehty juhlapaikka palaa ihan maan tasalle. Kunnon aitiopaikat meillä kattoo sitä paloa.

Eilis illan supisteli mojovasti.. Viime yö kukuttu, saas kattoo kuis tästä jatkuu.. Voin olla päivän aika zombie :ashamed: Eilen haettiin anoppilasta vauvalle vanha kehto, minkä ajattelin tänään putsata. Saa vauveli alakertaan kivan huilauspaikan. Tää vauva taitaa mua nyt opettaa yökukkujaksi..

Meen ittaa lisää kahvia ja kattelemaan paloa.. Ei ihan vielä viittis alkaa joulutorttuja paistelemaan (yks satsi muuten jo syöty) =)

Ellu 39+4
 
Ellu,et kuiteskaan lähteny makkaratikkuja vuoleskelemaan...Me asutaan pienellä paikkakunnalla,joten tommoset tapaukset on suunnilleen niitä kansanjuhlia.Porukkaa enemmän paikalla ku sunnuntaina kirkossa!

Mulla hävis väsymys,oon nyt jonku aikaa nukkunu yöni toisessa makkarissa,ku mitä ukko ja poika.Siellä on vähä kovempi patja ja sit saan pyöriä ja peppuroida ihan mieleni mukaan häirihtemättä liikuskelemisillani muiden yöunia.Siirryn omaan makkariin sit ku ukko lähtee töihin,nyt lähti sit tuntia myöhemmin ja mun kroppa ja yksiönasukas on sitä mieltä,et nyt on nukuttu jo ihan tarpeeks.

Tein muuten tälle aamua yhen pienen havainnon,joku on tuonu meikäläisen meijeriin maitosatsit.Rinnat tuntuu yli täysiltä...Onko kukaan muu huomannu tämmöstä,mulla ei oo ainakaan tähän mennessä ollu ylivuotoja ku korkeintaan saunassa,sillonki vaan ihan muutamaa tippaa.

Tästä päivästä ei tuu hyvä,heti aamusta vihloo jo niin maan pirusti.Eilen alotti vasta illalla,anoppi käytti mua kaupalla ku en ite uskaltanu lähtee yksinään.Tulipahan sit ostettua vähä enempi.Ei tarviis sunnuntaina kampeutua kauppaan.

Vimpula ja hormoonihiiri 38+0 täydet paukahti taas! :wave:
 
Vimpula Juu, en viittiny lähtee grillaileen :D Aika kova tuuli näytti olevan ulkona, kun kävin pihamaalla.. Kivampi näin sisältä töllistellä. edelleen palo jatkuu ja lapset kattelee ikkunasta paloautoja. Ei voi muuta tuumata, kun aika jännästi sattui, kun just tehtiin päätös et RMJ siirtyy Poriin.. Tästä voi alkaa "pieni" spekulointi... :whistle:

Näköjään iltalehdessäkin.. http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711026797705_uu.shtml
 

Huomenta!

Täällä ollaan muututtu ihan rammaks, parissa yössä..en voi uskoa että se toissapäivänen siivous ois saanut selän näin kipeeks, vieläkin koskee ku taivuttaa selkää :(
Viime yönä taas poltteli kurkkua, veskireissulla onneks sai juotua, ja aamulla kun nousi niin taas ylämahaa ahdisti, ihna ku vauva ois yrittäny sitä kautta pihalle.
Ja niinku mie koko raskauden ajan oon iloinnu et ei oo mitään kremppoja ollu,eikä ees pahaa oloa, nii nytkö ne sit tulee, ne lopunajan oireet? :)

Valkkarijuttua;
Mulla tuntuu et pikkarit kastuu, ei mitenkään et huomaisin mitään holahduksia mut silti niihin vaan tulee jotain märkää, valkkaria vissiin. Sitä on alkanut tulemaan enempi viimisen viikon sisällä.

Tisseissä en oo huomannut mitään uutta..välillä ne on aina vähän kipeemmät ja sit taas ei niin paljoo. Mut täyttymistä en oo huomannut :)

Mie paistelin eilen illalla ekat tortut, tulipa joulu mieleen..oon katellu lehdistä uusia verhoja ja muuta krääsää jouluks..ei paljoo mut jotain pientä..samoin kun joulupukin konttiin lahjojakin on jo kateltu.. :xmas:

Ääh, saiskohan tässä kohta silmät auki, pitäis lähtee aamukahvien ja -puurojen laittoon..
M ja rv 38+6
 
Kävin eilen neuvolassa, ja kaikki oli hyvin! Painoa oli tullut 400g/vko, vaikka luulin kyllä et paljon enemmän. Se on sitten auttanut, kun on tarkotuksella vähentänyt mm. suklaan syöntiä :p
Mut pääasia oli et vauva oli jo kiinnittynyt! Eli ei se pari yötä sitten tapahtunu supistelu ollukkaan turhaa..No eilen kun sit anopin kans siivottiin, niin sen tuntee nyt kyllä..

Neuvolatäti oli sitä mieltä et en enää ens viikolla välttämättä käynnille tule, mut anto kuitenkin vielä ajan..katellaan nyt miten käy.

Vielä noista eväistä synnärille, mulla ei oo kans ollu kummankaan synnytyksessä mitään eväitä mukana, enkä ota tähänkään. Kysiltä on saanu kyllä juomista ja syömistä, mut eipä oo syöminen mieleen sillä hetkellä tullu.
Tietty mulla on molemmat syntynyt yöllä ja suht nopsaan, et silläkin on merkitystä. Ja synnytyksen jälkeen on saanut myös mies kahvia ja leipää kaikilla lisukkeilla, hedelmiä ja muuta mukavaa. Viimeks piti oikeen täyttää lista, haluaako vaaleeta vai tummaa leipää, kinkkua vai juustoo yms :eek: että aika hyvä palvelu :LOL:

Joo, jos menis tekeen jotain hyödyllistä, esim. viikonlopun ostoslistaa..

Krista ja pikkunen 38 + 4
 
Tulipahan nukuttua! Suunnillee 7 tuntia, mut ihan putkeen :eek:
Oli oikeesti ihana aamulla herätä, eilisilta oliki vaan saunaa ja seksiä, oliskohan synnytys alkanu jos olis vielä siivonnu :whistle:
Joo varmaan kaikkia kiinnosti, sori :ashamed:

Onnea n77!!! Ja voi että kun nätti Sannan tyttö!!!

Mustakin tuntuu vähän hullulta ajatukselta jotku eväät sairaalaan.... ja muutenki kaikenmaailman tavarat... en vaan osaa ajatella että tarvitsisin kummempia, jotku kotiintulovaatteet ja imetysliivit laitoin kassiin, kun eihän sitä tiedä missä vaatteissa tulee lähdettyä... no mutta sairaaloissakin on niin eri systeemit perhehuoneineen ym.(meillä ei sellasta ole)ja tottahan jos siellä joutuu olemaan kauan, on kiva jos on jotain tekemistä/ lukemista tms.

Nyt pitää lähtä shoppailemaan kun huomenna onkin pyhäpäivä!!!

Jaksamisia kaikille!! :hug:
 
Viikonlopun kunniaksi mulla oli neuvola ja kyllä se synnytys taitaa ovella olla vaikka ei aina siltä tunnukaan =)

Hb yhtäkkiä 120 :eek: (viimeks rv 18 ollu noin hyvä )
Paineet: 108/68
sf: 31
Painonmuutos: +191g/vko
Syke: 140 (mun oma syke 88 mikä myös aika korkea )

Kaapo on aivan alhaalla joten ei ole ihme,että häpyluihin juilii jatkuvasti :whistle: Äänetkin kuului ihan alhaalta eli hyvältä näyttää! Sanoinkin että ainakin sillä on oikea suunta :LOL:

Mulla on lekuri VASTA 13.11 :whistle: Turha mun tuossa vaiheessa mihinkään painoarvioon enää lähetettä anella...olkoot vaikka 5kg :whistle: Mä vain haluan tästä mahasta eroon ja päästä näistä alapään vihlomisista :headwall:

Meillä on tänään ukon kanssa vapaailta =) Viimeinen siis...naurettiinkin,että saadaan viä synnärille lähteä vapaata viettämään :D Ei me mitään ihmeempää tehdä,kaupoilla käydään ja syömässä jossain :p Mutta oikein odottaa täpinöissä iltaa ja pojat innolla menossa mumman luo yöksi =)

Kiva Petriina kun tulit kertomaan kuulumisia =)

Tulikellukka: Sulla siellä 3 pojanviikaria...meille 3.tulossa ;) Joten tiedän tunteesi! Mua kanssa välillä ihan ällistyttää,että mistä noilla tota energiaa piisaakin aamusta iltaan ja aina ei oikein jaksa ymmärtääkään. Meillä toi koululainen energisempi tapaus mitä pikkuveljensä,mutta yhdessä villitsevät toisiaan kyllä välillä ihan kiitettävästi. Hauskaa nähdä,että millainen viikari tästä kolmannesta mahtaa tulla :D :whistle:

Mutta oikein hyvää viikonloppua ja pyhäinpäivää kaikille :flower:

LilliM+Kaapo 36+2
 
Punkkari: ei auttanut täällä :snotty:

Eli kasassa ollaan ja nyt mullakin on paha plunssa (kuten tytääreni sanoo), joten kaveri saisikin hyvällä syyllä pysyä mahassa vielä ensiviikkoon että saisi tään flunssan vähän paremmaksi.

Kaupassa oli ihan älyttömästi ihmisiä..... niinkuin ei kaupat sunnuntaina olisi auki. NO täytyihän minunkin sinne ängetä ja seura tekee kaltaisekseen, piti ihan vähän vaan ostaa jotain niin tulipahan kärryyn kerättyä jos jonkinlaista herkkua :ashamed: :p No vietetään tytön kanssa tänään tyttöjen iltaa, kun miehen poikainkerho kokoontuu (tosin mies joutuu olemaan vähä oluisella linjalla, kun ei sitä tiedä koska kutsu käy).

Nyt tohon pihalle hakemaan vähän havuja ja viemään ne koiran haudalle ja huomenna sitten appiukonhaudalle. Haa sain taas askarreltua noita huopaisia jouluenkelitä ja teinpähän yhden tontunkin.... täytyy varmistaa että on niitä "patteri"tuikkuja tarpeeksi kotona.

Ei täällä tään kummempaa taaskaan :wave: Jaksamisia ja suppareita täältäkin kaikille!!!

viivin ja kaveri 40+1
 
Aamutuimaan neuvolassa käväsin...kaikki oli ok. Vauvan pää tuntui vielä olevan jonkin verran "irti". Ensi viikolle laitettiin lääkärinneuvola,että katsellaan taas tilannetta jos vielä kasassa ollaan :whistle:

Niin, pitäis varmaan täälläkin kauppaan vielä tänään suunnistaa...Ei kyllä hirveesti innostais sinne ruuhkiin mennä :headwall:

Synnytystä ootellen...
lumi*+masukki 40+0
 
Täällä ihmeen hyvin nukuttu yö takana. 11 jälkeen menin illalla nukkuun ja yhden kerran kävin vessassa. Sit tuli kyllä uni heti silmään ja nukuin sikeästi 8 asti kunnes miehen puhelimen soittoon heräsin. Nyt sitten siivosin taas urakalla. Mattoja tamppasin ja kantelin, imuroisin ja luutusin oikein perusteellisesti ja kumartelin ja kyykin. No mitään vaikutusta ei tunnu olevan ainakaan maha-asukkiin. Pikkusen oli menkkamaista tunnetta alaselässä hetken aikaa mut siihenpä se sitten jäikin. :kieh:

Mä oon ihan totaalisesti unohtanut että huomenna on pyhä. Pitää vissiin sitten käydä kaupassa ostamassa huomisenkin eväät, vaikka kyllähän se sunnuntaina on taas kauppa auki.

Sairaalaeväistä mä varmaan otan jotain ihan pientä miehelle mukaan. Äitihän saa sairaalanpuolesta. kyllähän sairaalassa tietenkin kanttiinikin on, mutta jos yöllä alkaa tapahtua niin sittenhän ne on kiinni. Varmaan muutamat pillimehut ja välipalakeksit otetaan mukaan ja jos ei hirvee kiirus tuu niin ehkä muutakin, esim. hedelmiä ja voileipiä. Kyllä meille ainakin synnytysvalmennuksessa sanottiin että jos illalla lähette synnyttämään niin tehkää isälle muutamat voileivät mukaan niin ei tarvii nälissään olla, kun ei kanttiiniin pääse. Kahvia ja pullaa sieltä saa ostettua kätilöiltä mutta ei muuta. Varpajaiskahvit saa sitten tietenkin.

Joo, mut jos lähtis puuhailee jotain tai sit ottas päikkärit :)

Sanle ja Veikka 38+3
 

Heips!
Vielä onnistuu kaupassakin käynti ilman ongelmia..et suppareita otetaan täälä vastaan ,jos jollakin ylimääräsiä :wave:

Tuossa aamulla juteltiin miehen kans et mitähän ehkäisyy aletaan sitten käyttää, kunhan tää kakkonen saadaan maailmaan..no, esikko(2,5v.) oli siinä kans kuntelemassa, enkä tiiä mistä hän oikein luuli meijän juttelevan, koska tokaisi vaan; kuttia(mikä tarkottaa jugurttia) :LOL:
En usko että tuo jugurtti nyt ihan pelkästään ainakaan riittää ehkäisyks..

No, omaan napaan ei siis paljon uutta..vähän on alkanut vihloo tuonne alas, ku vauva pyörittelee päätään vissiinkin. Muutama pieni menkkakipuaalto meni aamusta mut nekin meni ohi.
Äitini soitti ja kyseli et paljonko tälle vauvalle oli annettu painoarviota ja sanoin ettei varmaan enää heille asti miehen yövuoroina lähetä yms. ja sitten toivotteli tsemppiä..ihan niinku tää nyt ois äkkiseltään syntymässä..

No, pitää taas mennä..
M ja Onni-Ilona 38+6
 
Tervehdys!

Päivät ennen h-hetkeä vähenee vähenemistään =) ihan hyvä niin!! Päivittäin supistelee, mutta loppuu liian lyhyeen, jotta sairaalaan kannattais lähteä...kauaa ei enää kuitenkaan tarvitse odotella, kun lääkäri lupas viime viikolla, että yli lasketun ajan ei ainakaan tarvii odottaa, jos ei ittellään synny, niin sit taas käynnistetään. Vauvan painoks saatiin viikolla 37+5 reilu 3,8 kiloa, että ihan kivan kokonen on :whistle: Toivottavasti käynnistyspuheet kans sit toteutuu tai muuten min en ala :headwall: :D Eipä sillä, esikoisesta veikattiin vähintään 4,5 kilosta, mutta painoi vain 3580g...mut mistä sitä tietää, vaikka nyt pitäiskin kutinsa!

Vattihattu ja ernopirkko rv 38+2 :heart:
 
Minä oonki vähä ihmetelly,missä vattihattu luuraa,mut kasassa yhä! :wave:

Joku vois kyl lahjottaa mulle tota helpompaa olotilaa,meikä täällä itkee ja imuroi.Tunti meni jo pelkkään keittiöön ja eteiseen.Olohuone ois vielä nykäsemättä,pitäs jollain opilla saada noi pojan lelutki kerättyä!

Perfekta on varmaan siel äippäpolilla,toivottavasti kaikki ois ok.

Tarttee jatkaa ittensä kiduttamista...

Vimpula
 
Onnea n77! :flower:

Täällä yhä kasassa. Oli pienoinen pettymys eilinen neuvolakäynti. Edellisellä kerrallahan nltäti totesi pään olevan melkein kokonaan kiinnittynyt ja kehotti pakkailemaan tavarat valmiiksi. No, nyt on sf-mitta kasvanut taas ja vekaran pää ei ole ollenkaan kiinnittynyt. Voi hitto! :headwall: Tää menee aivan varmasti yli la:n... Mitään vuotoja ei ole (valkkaria onnettoman vähän), supistukset on ihan harjoitusversioita ja niitäkin tulee niin harvoin, että... Suunnitelmissa on siis ässiä kuten aiemminkin. Liikkuminen on liitoskipujen takia aika hankalaa. Ankkaa kävellään suurimman osan ajasta, tosin välillä voi kävellä pieniä pätkiä kohtuullisen "normaalistikin". Varsinkin oikea jalka on tällä hetkellä hankala; se pettää alta aivan yllättäen ja vihloo niin ............ ! Joku hermo siellä on kai puristuksissa ajoittain kun niin ilkeästi sattuu.

Puhelin on alkanut soida melko aktiivisesti ja ensimmäinen kysymys on lähes poikkeuksetta että joko alkaa tapahtua. Itseä alkaa entistä enemmän potuttaa tämä oireettomuus kun niitä supistuksia kyselee kaikki.

Taidan lähteä narisemasta. Voimia väsyneille! Ja paljon paljon oikein napakoita supistuksia niitä toivoville!

Donu 38+5
 
Heipä hei, täällä taas!! =)

Meidän perhe kasvoi kahdella pikkuisella prinsessalla 26.10. :heart: :heart:
A-neidin mitat 2450g ja 46cm, B-neiti puolestaan 1950g ja 44cm. Pisteet molemmilla 9-9-9. Viikko vierähti osastolla, B siirtyi heti syntymän jälkeen lastenosastolle kun painoi syntyessään alle 2kg, A pääsi heti mun kanssa lapsivuodeosastolle.

Eilen kotiuduttiin A:n kanssa, oli osastolla niin kova ruuhka etten voinut enää jäädä sinne odottelemaan B-vauvan pääsyä viereen. Mutta tämänpäiväinen vierailu lastenosastolle toi hyviä uutisia, saamme pikkukaverin huomenna kotiin! :heart:

Sektiosta olen toipunut hyvin, enemmän oli henkisesti kuin fyysisesti rankka kokemus, mutta kaikki meni oikein kivasti ja nyt nautitaan elämästä näiden pikkuneitien kanssa :D

Liituraita ja rinsessat
 
Liituraita: Onnea pikku-prinsessoista!!

Pippa81: Tää on Unajassa tämä kievari eli Unajantien melko päässä ennen Pyhärannantietä. Meillä on makkarista aika näkymät, näyttää aikamoinen lautakasa olla tätä nykyä :whistle:

Supistelut täällä edelleen jatkuu.. odottelen vaan sitä pääkainalossa-oloa.. On vaan niin pirun vaikeeta tehä mitään, kun tuntuu et maha,alapää ja reidet lahoo touhutessa.

Sairaalaeväistä ja miehen tavaroista Meillä ei oo ollut mitään eväitä kertaakaan mukana eikä ole nytkään tarkotuksena ottaa ja miehellä ei oo ollut mitään mukana.. Sairaalassa kuitenkin on noita automaatteja, mistä saa ostettua kaikennäköistä syötävää, en usko et nälissään tarttee miehenkään olla.

Ellu 39+4
 
LIITURAIDALLE ONNEA! :flower: =)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Vauva edelleen sitkeästi perätilassa eikä se sieltä taida itsekseen mihinkään enää kääntyäkään. Ne haaveet oon heittäny jo nurkkaan :ashamed:

rr: 132/86 ensin kun mittas oli 146/96 :eek: onneks sentään laski ja nyt munkin täytyy seurailla noita paineita, kun turvotustakin on ihan kiitettävästi...
sf:32
painonnousu: 656g/vko
syke: 140
liikkeet:++ eilen ja tänään on pitkästä aikaa mahassa jumppailtu oikeen kunnolla. Minkähän energiapyrähdyksen vauva on saanut? ;)

Neuvolakäynnin suoritti opiskelija, oli ihan pätevä jne, mut väitti, että jos ne irtisanoutumiset tulee, niin ne olis vasta joulukuun puolella eikä 19.11 alkaen. Hän meinas että siitä vielä kuukaus eteenpäin ennen kun toteutuu. mitenhän se nyt sit mahtaa mennä, koska eikö koko ajan olla puhuttu että se alkaa 19.11? Vaikka sama meille, koska sektio on 14.11 ja päästään sen alta joka tapauksessa pois.

PikkuM:Mä voisin luovuttaa sulle näitä supistuksia, koska mun ei tarvii kun ulkovaatteet pukea päälle niin saa jo istua alas kun on niin epämukava olla. :eek: ei pitäis rasitella itteään liikaa niin ei supisteliskaan, kai... :whistle: Lisäks mua on alkanu närästämään ihan mielettömästi, kauhee polte ruokatorvessa!

Tänään pitäis kans lähtee ryysimään vielä ruokakauppaan ja ajateltiin käydä ostamassa uudet verhot makuuhuoneeseen, kun nyt on seinätkin maalattu =)

Nyt annan palstatilaa muille :wave: Hauskaa viikonloppua kaikille!

H82 37+3
 
Isot onnittelut Liituraidalle!!! :heart: :flower: :heart: :flower:

HE82: Enpä ole aiemmin kuullut, että ne irtisanoutumiset vasta myöhemmin alkaisi... Eikös normaali irtisanoutumisaika ole 4 vkoa:a tms (tuokin kai vähän alakohtaista, riippuu kauan on ollut kyseisessä paikassa töissä jne), ja 19.11. mennessä 4 viikkoa aiemmin ne paperit taidettiin jättää? Mut nythän ne keräilee jo uusia listoja, jos aiemmin ilmoittautumatta jättäneistä vielä tulisi lisää porukkaa...

Tänään piti käydä vähän pienokaisen vaatteita shoppailemassa. Äiti käskytti mut ostamaan Ruskovillan kypärämyssyn ja sellasen puolipotkarin ja lisäksi kävin vielä parit pökät KappAhlista. :heart: Senverran tuli taas juoksenneltua, että nyt on tosi nuutunut olo ja alapäästä vetelee varsin mukavaisesti... :/

mussu & pulla 37+0
 

Yhteistyössä