masutuubi

Paidan helmat alkaa nousta ja aattelin että pitäs tehä pari tuubia.

Onko joku tehny siitä resorista niitä tuubeja? Muistelen jostain lukeneeni joskus että on olemassa semmosta putkiloresoria jota ei tarviis muuta kuin leikata sopiva pala? Onko se tarpeeks leveetä että mahtuu päälle? Eikö se rullaannu? Tarviisko sitä reunoista huolitella, eikö se purkaudu?

Tai miten muuten ois näppärä tehdä ite (elloksella hinta nimittäin 12,90!).
 
Mä luulen että se resori lähtee jonkun verran rullaantumaan enkä oo ihan niin diy-ihminen että osaisin heittää neuvoa miten sen saa vältettyä. Leveyksiä luulisi olevan erilaisia, mutta kankaita myös ja jotkut varmaan venyvät vähän ikäviksi.. Eli jos siitä teet niin hanki laadukasta kangasta.

Itse ajattelin tehdä masutuubeja ihan jostain venyvästä trikookankaasta, niin että leikkaa vain sopivan kokoisen palan ja ompelee ympyräksi. Saa eri kokoisia ja eri värisiä kivasti tosi halvalla ja helpolla :)
 
En oo h&m:llä täällä nähny - en oo tosin ettimällä ettinykkä. Pitääpä käydä kysymässä ihan. Hennesin nettimyymälässäkä ei ollu.

Trikoosta tosiaan kivasti saa, mutta varmaan niistäki pitäs sit ainaki alakäänteet ommella varmaan. Voi kun ois saumuri, niin sais helposti tehtyä. Ompelukoneella on tosi ärsyttävää ommella joustokankaita... Mie en oo oikeen hyvä noitten ompelujuttujen kans... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mä tein ittelleni topista masutuubin. Leikkasin vaan siitä yläosasta olkainkohdan pois ja ompelin sen reunan. Alaosalle ei tarvii tehä mitään. Kätevää ja helppoa. :D
Joo, tätäki oon miettiny, jospas uhraisin sit jonkun vanhan halppistopin. Nyt saattas alestaki kyllä löytyä jotain ihan perustoppeja halvalla, niitä vois sit saksia... :)
 
Mulla on ennestään ihan tavallisia tuubitoppeja, sen kun vaan siirrän rinnoilta alas vatsan päälle =) tosin haluisin nyt sellasen piiiitkän tuubin, joka menis sekä rintojen, että masun peitoksi. Taidan pyytää äitiä ompe3leen :saint:
 

Yhteistyössä