Me kuulemma tapetaan meidän vauva...

:D :O

meille tarjottiin synnytysvalmennusta, en kokenut tarpeelliseksi osallistua..esikoisen aikaan kävin enkä kyllä hyötynyt siitä silloinkaan ja ihan hyvin tuon nyt 13 v:n synnytys ja kasvatus on onnistunut :xmas:
 
Me ei kyl käyty ekaakaan odottaessa missään, mutta mä olen koko ikäni ollut pienten kanssa tekemisissä, ja tosiaan kahdessa synnytyksessä ollut tukihenkilönäkin ennen kuin eka oma syntyi.

Ja ei, meidän mutsi ei välttämättä ole ihan kiinni arjessa tai missään. Mielestään tietää kaiken juuri oikein, teidänkin asiat, jos joku sattuu kysymään. :xmas:
 
"vieras"
Me ei kyl käyty ekaakaan odottaessa missään, mutta mä olen koko ikäni ollut pienten kanssa tekemisissä, ja tosiaan kahdessa synnytyksessä ollut tukihenkilönäkin ennen kuin eka oma syntyi.

Ja ei, meidän mutsi ei välttämättä ole ihan kiinni arjessa tai missään. Mielestään tietää kaiken juuri oikein, teidänkin asiat, jos joku sattuu kysymään. :xmas:
Ihan hervotonta :LOL: :D
 
[QUOTE="Sadie";28441235]Mun äiti vois puhua justiin tollai samanlailla.. Jessus.[/QUOTE]

Joo, mä luin sun ketjun. Meillä on nykyään 500km välimatkaa ja todella rajallisesti ollaan tekemisissä. Meillä tosin ei ole mukana päihteitä eikä kyllä mitään diagnosoitua mt-juttuakaan, mutsi on luonnonlahjakkuus :wave:

Otat ihan reilusti etäisyyttä vaan.
 
"Sadie"
Joo, mä luin sun ketjun. Meillä on nykyään 500km välimatkaa ja todella rajallisesti ollaan tekemisissä. Meillä tosin ei ole mukana päihteitä eikä kyllä mitään diagnosoitua mt-juttuakaan, mutsi on luonnonlahjakkuus :wave:

Otat ihan reilusti etäisyyttä vaan.
Meilläkin onneksi jonkin verran välimatkaa, mä varmasti olisin jo seonnu jos samas paikas asuttais.

Mut, näillä mennään, sukalaisiaan ( tai äitiään) kun ei voi valita..
 
rv38
[QUOTE="Vieras";28439886]Missä enää järjestetään kenellekään synnytysvalmennusta? Perhevalmennusta on kyllä esikoistaodottaville pariskunnille, mutta siellähän keskitytään parisuhteeseen ja vauvanhoitoon, synnytyksestä ei puhuta yhtään mitään.[/QUOTE]

Me käytiin neuvoln synnytysvalmennuksessa, joka oli erillinen juttu siitä perhevalmennuksesta. Ihan "nice to know" tietoa tuli ensikertalaiselle tollolle, mutta en mää ymmärrä mitä hyötyä siitä on homman kertaalleen läpikäyneelle tai muuten asiaan perehtyneelle.
 
No kuule mun sekopää ex soitti lastensuojeluun miten mä olen uhannut tappaa lapsen joka ei ole vielä syntynytkään. Tämä siis syystä että kun jätti mut ja alkoi mustamaalaamaan mua , mä mietin vakavasti aborttia.
 
Voi apua! :O :D

Onneksi teillä on 500km välissä!
Mä en aina jaksa munkaan äidin juttuja ja itsestäänselvyyksiä vaikka se onkin ihan tavallinen ja tarkoittaa hyvää neuvoillaan. Tuollaisen ihmeen kanssa olisi varmaan mielenterveys koetuksella.
 
"vieras"
Saat mun sympatiat! Mun äiti on vähän samanlainen, tietää kaikesta kaiken ja oon tosi huono äiti kun mm. laitoin esikoiselle saappaat kun lähdettiin sateella ulos (kumisaappaat ja kurahousut on mun äidin mielestä tosi kamalat, ei niitä sais käyttää). Muutenkin aina tosi tsemppaava jos ollaan kipeinä tai jotain, koskaan ei sais väsyttää jne. En tiedä tekeekö tahallaan vai vahingossa mutta usein ottaa päähän kyllä puhelimessa puhua. Livenä ei oo niin paha.

Mutta onnittelut, koska teidän esikoinen on ilmeisesti ainoa suomalainen joka on syntynyt leikki-ikäisenä ainakin sun äidin mielestä. :D

Ps. Voisko hänellä olla jokin muistisairaus vai onko oikeasti noin "pönttö"? (Anteeksi, en tarkoita pahalla vaan oikeasti ihmettelen!)
 
Mutsi on ollut tämmöinen aina. Ei voi kääntää asioita häneen päin, koska ei ymmärrä (varmaan tarkoituksella) asian pointtia.

Mutsin mielestä mun olis esikoiselle pitänyt tossa talvella selittää tota Erika-juttuakin (muksu silloin 4v), että ymmärtäis sit heti, että sillä itsellä on asiat hyvin, ja lopettais kiukuttelun turhasta (musta ihan normaalia uhmaa ollut) :x

Mutsi on mm tarjonnut miehelleni rahaa (oliko peräti 20 euroa), kun kuuli, että mies ja muksu ovat kaksistaan kotona, kun olen salilla. "vaivan palkkaa" :wave:
 
koska ei osallistuta synnytysvalmennukseen... Kun miten muuten me voidaan osata tehdä, niin kuin "ne lääkärit" meidän haluaa tekevän...

Näin vaahtosi meidän mutsi mulle just puhelimessa.

Tulossa toinen lapsi.

Sanokaa, etten mä ole aina, jolla on sukulaisena tollanen sekopää |O
muutenkin tuommoiset valmennukset on ihan huuhaata, ja ne "toivelistat", mitä kirjoitetaa synnytystä varten. Avoimin mielin matkaan, ja hyvä tulee, luo herkemmille yksilöille paineita tuommoset valmennukset, jos ei kaikki mee niinku valmennukses sanottiin. Ja kyllä mulle tarjottiin mahdollisuutta valmennukseen, tän 3 kohdalla, oli niin pitkä aika edellisestä synnytyksestä :D
 
Mun täytyy kyllä sanoa, ettei synnytysvalmennuksesta ollut mulle mitään hyötyä. Esikoista odottaessa kävin sellaisessa mutta hän syntyi sektiolla. Muiden kohdalla ei valmennusta edes tarjottu ja kyllä ne kaikki ulos on tulleet
 
"vieras"
Jaa, no enpä käynyt minäkään synnytysvalmennuksessa enkä edes tutustumassa sairaalaan ja kylläpä nuo ehjinä ja terveinä ovat kaikki lapset syntyneet. Kyllä kroppa tietää mitä tekee ja kätilöt ja sairaalan henkilökunta avustavat tarvittaessa.

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta luultavasti sinulla on jo sen ikäinen isoäiti ettei varmaan ole synnytysvalmennuksista kuullut puhuttavankaan... Silti niitä on lapsia synnytetty silloinkin.

Kiva, että äitisi huolehtii, mutta liiallinen vouhottaminen on turhaa.
 

Yhteistyössä