***Me monikot***

tiki-71 ai voi olla pelkällä vellilläkin? onko siinä sit niitä samoja aineita mitä maidossa? oon tässä ollu huolissani kun tyttö juo niin vähän maitoa... :( Poikahan on rinnalla, joten toivottavasti saa tarvitsemansa maidon...
 
Moikka tuplamammat, mukava tämä uusi ketju. Kirjottelin odotusaikana siihen odotusketjuun, ja täällä onkin monta tuttua sieltä. Kiva kuulla että muillakin on vauva-arki soljahtanut hyvin käyntiin!

Meillä siis puolivuotiaat kaksostytöt (käsittämätöntä kuinka nopeesti aika on menny!). Imetin heitä nelikuisiksi, sitten aloteltiin soseita. Imetän kyllä yhä, katsotaan nyt miten käy kun hampaat tulee. Vielä niitä ei siis ole, kuolan määrästä päätellen pian kuitenkin on. Ja nyt jo kun kovalla ikenellä välillä purevat rinnasta, ei ole itku kaukana. :)

Tytöt on identtiset, ja tulivat a-vauvan perätilan takia suunnitellulla sektiolla, täysiaikaisina (ja maha oli valtava!!) rv 39. Leikkaus jännitti silloin hirveästi, mutta nopeesti toivuin onneksi.

Olen ollut päivät enimmäkseen kolmistaan vauvojen kanssa. Ovat siis esikoiset. Hieman kateellisena jopa luin teistä joiden miehet on voineet olla kotona. On mullakin kyllä miehestä tositosi paljon apua, mutta elämäntilanne ei anna myöten esim. isyysvapaan pitämiseen.

Nukkumaanmeno on meilläkin ollut melkoista showta. Joskus kahden kk:n kohdilla alkoi iltahuudot, jotka kesti aina noin kahdeksasta yhdeksään, ja kanniskelu saattoi auttaa. Huutoa ei onneksi enää muutamaan viikkoon ole ollut, taisi siis olla joku ikävaihejuttu. Nykyään laitan heidät aina meidän sänkyyn jonne nukahtavat aika helpolla. Joskus toki pitää ottaa syliin, mutta pääsääntöisesti nukahtavat itse. Nyt olen vaan havahtunut siihen, että kohta kun lähtevät liikkeelle, ei meidän sänky enää ole turvallinen nukutuspaikka. Hmm. Pitäisi siis alkaa nukuttaa pinniksiin, se vaan tuntuu hankalalta. On niin kiva imettää vauvat ja toisenkin köllötellä siinä lähellä ennen nukahtamista. Päiväunille menevät kyllä omiin sänkyihin ihan nätisti, että ehkä se siitä.

Kerhoista... Muakin kiinnostaisi osallistua sellaiseen, pitää ottaa selvää missä täällä turussa ois niitä. Etenkin jos ois monikkoperheyhdistyksellä jotain, ois kiva tutustua muihin kaksosiin vanhempineen. Ja muutenkin äitikaverit ois kiva lisä tähän kotiäidin arkeen, mulla ei niitä kauheasti ole. Että vinkatkaas jos tiedätte turun suunnalla jotain!

Nyt takaisin vauvojen viekkoon lattialle. Ihan mahtavaa kyllä, kun ovat nyt alkaneet viihtyä keskenään/lelujen kanssa tuossa lattialla!

Tuplur ja pikkudiivat 6 kk
 
Ihanaa tänne on tullut tällainen ketju! :flower: :flower:

Odotusketjuun kirjoittelin joskus eri nimimerkillä, sitten kaksosten syntymän jälkeen täällä palstailu on jäänyt. Nyt ilmoittaudun mukaan joukkoon iloiseen! =) :wave:

Kaksospojut syntyivät helmikuussa 2010, elikkäs ovat nyt 5,5kk ikäisiä jässiköitä! :heart: :heart:

Syntyivät alateitse molemmat 6min erolla. Pojat ovat identtiset mutta alussa heissä oli paljonkin eroa, nyttemmin, mitä enemmän kasvavat, alkavat näyttämään samannäköisiltä :D Silti erottaa vielä jotenkuten!

Soseita alkoivat maistelemaan 3,5kk-->
Lihasoseet maisteluun 5kk-->
Puuroa myös jo vähäsen maisteltu :)
Niin ja maissivellit on vieläkin käytössä, emme muita vellejä ole vieläkään kokeilleet emmekä taida kokeilla koska puuroa syövät aamulla ja illalla joten maissivelli silloin tällöin riittäköön.

Nukkuivat samassa pinniksessä 3kk ikään asti kunnes molemmille omat pinnikset :)

Pojat alkoivat nukkumaan yöunet kokonaan 3kk--> (mutta kun ne superhelteet alkoi niin heräilivät öisin juomaan, nyt kun viileämpää niin nukkuvat taas heräämättä. )

Kääntyilemiset alkoivat myös 3kk eteenpäin ja nykyään ryömitään, peruutetaan taaksepäin, karhukävelyasentoa, konttausasennossa hytkymistä, vähän jo siinäkin liikutaan eteenpäin. Pullosyöttämisestä ei meinaa tulla mitään kun jo pitkään ovat yrittäneet pitää pulloa itse käsissään ja juoda ja nyt sekin onnistuu jo melko hyvin, itse kuitenkin olen halunnut syöttää heidät ettei se ole yhtä säätämistä kun välillä juovat itse pullosta ja yhtäkkiä saattavat heittää sen pullon kauas lattialle :LOL: Kovia ovat myös rähisemään/komentelemaan :LOL:

Istumista myös ovat jonkun aikaa kokeilleet, sylissä nousevat istumaan ja siinä hyvin istuvatkin mutta ei muuten eikä todellakaan tarvitsisi vielä vähään aikaan koska uusia taitoja on tullut niin tiuhaan etten pysy perässä.

Yöunista vielä että nukahtavat itse yöunille, viemme sänkyyn, tutti suuhun, harso kaikkuun ja hetken päästä jo nukkuvat :heart: :heart:

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi tältä erää joten jään odottelemaan lisää keskusteluja ja kysymyksiä joihin vastata =)
 
Tsaude.
Onko tosiaan niin että kaikkien muiden mukulat nukkuu suhteellisen helposti ja autuaasti yöt, heräämättä toisten kitinöihin yms??? Vai oonks mä jättänyt just lukematta jonkun "onnellisen" vastauksen? Mä alan olla ihan kypsä, eilen sain noi 2 nukkumaan joskus 23 jälkeen, ekan kerran jompikumpi heräsi noin puol 2 ja sen jälkeen vuorotellen puoli 7 asti aamulla jolloin toinen päätti ettei nuku enää ja herätti mölinällään toisenkin. Ja kun ne yöllä herää ainoa vaihtoehto on tuikkaa tissi suuhun, kiihtyminen 0:sta 100:aan tapahtuu hetkessä ja siitä seuraa yleensä aina siskon herääminen. Helpompaa ottaa se toinen viereen syömään hinkkiä kun valvoa kahden kiljuvan kanssa... Joku jossakin kirjoitti ettei ole lapsia paijaillut vaan jättänyt nukumaan, se olisi kyllä ihanteellista mutta millä HEL....TILLÄ se onnistuu??? Nää ei syö tuttia ja tuntuis aika urpolta alkaa sitä tässä vaiheessa tarjoomaan, ikää 7kk... Molemmat on päivisin hyperaktiivisia, toinen konttaa nousee seisomaan ja toinen ryömii ja harjottelee istumaan käymistä että luulisi olevan iltaisin ainakin energiat vähissä. Päikkäreitä vaihtelevasti 1-3krt yht n 2-3 h. Joo en tiedä, sekava sepustus, nuppi ei oikein toimi ihan sata%...Mut jos jotain vinkkejä neuvoja niin pliis, mä kyllä kokeilen, voi olla että teen jotain tosi hankalasti tai typerästi... Ja anteeksi itsekeskeisyyteni, musta on kiva lukea kaikkien juttuja yms mutta nyt mä en siis muista yhtään mitään mitä tänne on kirjoiteltu mä oon NIIN täynnä tätä mun omaa nukkumisprobleemaa.

Kiitos ja anteeksi.
P
 
Voi P, voima :hug: sinne.... mä en oikein tiedä miten lohduttaisin... Meidän neidillä oli tässä joskus sellainen kausi että piti herätä keskellä yötä pariksi-kolmeksi tunniksi leikkimään. Silloin nostin neitosen viereen, että toinen saa nukkua rauhassa (kaksikko on siis alusta lähtien nukkunut omassa huoneessa ), mutta silmät ristissä sitten valvoin neidin kanssa. Pelastus oli se että tää oli just talviolympialaisten aikaan, niin yöllä tuli telkasta jotain katseltavaakin :kieh: . Nyt on jo pitkään taas menty hyvin, neiti saattaa herätä muutaman kerran yössä, mutta yleensä rauhoittuu kun saa tutin ja unirätin kainaloon. Mutta yhden asian neuvon: älä todellakaan kokeile sitä tuttia enää, siitä on sitten vaikea päästä enää eroon! Meillä lutkutetaan sitä vieläkin, vaikka ikää jo 1v10kk (just muuten tänään! ). Nyt mietinnässä miten tutit saisi heivattua pois.

Täällä on päivätkin hivenen rauhoittunut kun isommilla alkoi koulu. Esikoinen siis meni tokalle ja "keskimmäinen" meni ekalle. Ihanaa kun edes muutaman tunnin saa keskittyä kaksikkoon vain ja ainoastaan. Töihinmeno uhkaavasti alkaa lähestymään, mutta onneksi mies jää kaksikon kanssa kotiin, ei tarvitse hoitoon viedä. Ainakaan vielä, miestä on kovasti kosiskeltu erääseen paikkaan töihin, mutta katsotaan nyt mihin elämä vie. Mies on myös muutamaan kertaan vihjannut että eikö nyt yksi vauva vielä, mutta minä en oikein lämpene ajatukselle. Neljä tuntuisi ihan passelilta.

Mutta nyt lounaan tekoon, päikkäriaika kutsuu. Mukavat viikonloput kaikille!

HM&W&O tänääm 1v10kk!! :heart: :heart:
 
Soja vellit luetaan maitotuotteiksi. Maidon pois jättäminen auttoi oleellisesti pulautteluun ja pidensi syöttövälejä. Meillä lastentehon avopkl:n ohjeistus ravinnon suhteen ja hyvin ovat näyttäneet pärjäävän ilman maitoa. Ajattelin myöhemmin kokeilla josko enää maitoa huolisivat.
Tänään ensimmäinen lihakasvis-kokeilu; hyvin näytti maistuvan ;) .
purzelchen meillä lapset nukkuvat eri huoneissa. Eivät heräile toistensa kitinöihin. Taitaa olla niin, että uusien liikunnallisten taitojen karttuessa yötkin ovat hajanaisempia. Voimia!

-tiki & sydänkäpyset 5kk, korjattu ikä 2,5kk-
 
Äitikarhu vm84
täältä tullaan takaisin pitkästä aikaa.. Odotusryhmässä kirjoittelin viime kesänä ja syksynä. Meillä pojat tänään 10kk. Syntyivät alateitse 37+4 käynnistyksellä jota ite vaadin kipujeni vuoksi. Ja oli enkeleitä mukana! Käynnistys kesti 3 päivää ja lepopäivänä syntyivät syöksyllä. 1h20min meni, että onneksi olin sairaalassa.

Meillä on tyttö 08/2007 ja tyttö 08/2008. Ja pojat siis 10/2009. Apua meillä ON ollut. Ihan kaupunginkin puolesta. Kolmella meidän lapsella on maitoallergia, sekä pojilla astmaepäily sekä lukuisia ruoka-aineallergioita. :(

Kalle (A) 48cm ja 2630g
Paavo (B ) 48cm ja 3040g -> perätila, jalat edellä

Paavolla oli syke 60x/min 7 minuutin ajan ennen syntymää, ja napanuora kahdesti kaulan ympäri. Varmuudeksi vietiin happikaappiin, mutta pääsi pian pois. [mitä olisikaan tapahtunut ellei olisi käynnistetty]

Pojat pyörivät tosiaan viimeiseen asti. Maanantaina (vai olikos keskiviikkona) kun ultrattiin, molemmat olivat rt. Ja sitten kuitenkin B oli pt torstaina kun syntyivät. Mieskään ei ehtinyt synnytykseen, eipäs arvannut että niin nopsaan tulevat.

Meillä ryömitään, kontataan (lujaa!) ja noustaan tukea vasten ja kävellään tukea vasten. Kallen ensimmäinen sana on ympyrä.
 
purzelchen ensinnäkin :hug: ja koita jaksaa :heart: Meillä on kans ollut vaihtelevasti uniongelmia poikien kanssa mutta puolen vuoden paikkeilla aloitettiin just se sänkyyn vieminen ja jättäminen illalla. Toki siis siliteltiin ja vähän juteltiin ja rauhoiteltiin ennenku jätettiin sinne ;) Ensimmäiset illat oli rähinät päällä ja huutoa kesti tunteja, mutta käytiin vaan rauhoittelemassa ja siitä se pikkuhiljaa rauhoittui. Ja me kyllä otettiin tutit joskus 7kk iässä käyttöön just iltojen rauhoittamiseksi :ashamed: Eikä kaduta yhtään, mutta nyt sit tietty yöllä pitää nousta tuttia laittamaan USEITA kertoja. Tutti on siis käytössä vaan nukkuessa. Nukkumaanmenokaan ei kyllä tosiaankaan joka ilta mene kuin oppikirjassa mutta harvemmin ne tuntia pitempään jaksaa sängyssä huutaa.. Pojat ovat nyt jotain 1v3kk ja ei meillä edelleenkään oo koko yötä nukuttu yhtään kertaa. Kaksi yötä muistan että toinen on nukkunu illasta aamuun huutamatta, mutta sitten niinä kahtena yönä toinen on hoitanut molempien hulinat. Et siis oo ainut huonounisten äitee :) Ei mulla mitään sen kummempia neuvoja oo antaa mutta meillä tuo nukkumaanmenojärjestely on toiminu kuitenki suht hyvin, opetteluvaiheen jälkeen. Sen oon huomannu että jos päivässä on jotain poikkeavaa niin unille meno ei meinaa sujua. Siks koitan pitää kynsin hampain kiinni tylsästä päivärytmistä niin jotenki ees sujuu elämä ylipäätään :) Jaksamista kovasti!
 
n0n4m3 ja Äitikarhu Tervetuloa mukaan :heart:

purzelchen Meillä on ollut toooooosi pahat uniongelmat. Ainakin omasta mielestäni. Taisin avautuakin niistä tuolla ketjun alussa ihan huolella :ashamed:
Mutta vaikka nykyään he menevät omiin sänkyihinsä nukkumaan (nukkuvat meidän makkarissa) niin silti vähintään 2 krt yössä juovat maitoa. Ja tietysti eri aikaan. Siihen vielä päälle pojan puksutukset joka alkaa viimeistään neljältä ja siinä on sitten pompattava koko ajan laittamaan tutia suuhun. Tyttö kun ei tutia osaa syödä vaan imee tiettyä peittoaan tietyn taitoksen kanssa tietyn millimetrin etäisyydellä suusta niin |O
Toki välillä on öitä että saatetaan selvitä pelkillä syötöillä, mutta harvemmin.
Esim. viimeyönä tyttö halusi noin tunnin välein 10ml, 20ml jne...huikkia pullosta ja siihen päälle vielä poika puksutteli niin eipä tarvinnut taaskaan nukkua.

Me kans varjeltiin siltä, että se toinen herättää toisen ja niinhän se alkuun kävikin että toinen aina heräsi toisen ääniin. Mutta, kun tuossa joku hetki sitten aloitettiin tuo suoraan pinnikseen vienti, eikä enää kanneltu tunti tolkulla niin siinä päätettiin että pakko heidän on toistensa ääniin tottua. Ja niinpä ei kauheasti enää "varjeltu" siltä että toisen herättää vaan oltiin, että sitten herättää jos herättää. Kävikin niin että alkuun jokaiseen narinaan heräsivät tai ainakin säpsähtivät mutta nykyään saattaa toinen huutaa kurkkusuorana eikä toinen välitä yhtään mitään vaan vetää ihan sikeitä...ja sängyt on perätysten samalla seinustalla eli aivan lähekkäin toisiaan nukkuvat.
Kovasti voimia sinulle ja kaikille muillekin meille monikko arjessa :hug:
 
Karhujen 8kk neuvola kuulumiset tännekin :D

:heart: Nooran mitat 8225g ja 71,5cm ja Micon mitat 9685g ja 77,5cm :heart:

Nooran menee muuten nolla käyrillä mut paino on miinus käyrällä, ollut tosin koko ajan joten ei siis mitään poikkeavaa eikä tarvi huolestua.
Mico kasvaa omilla käyrillään tasaisesti.
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta ja mukavaa, että täällä porukat jaksaa ja viitsii kirjoitella ja kommentoida kysymyksiin. Lohduttavaa lukea, että muillakin on samoja juttuja arjessa...

2kk neuvolassa käyty pari vkoa sitten :) Mittoja on kertyny
Herra A, 4640kg (synt.paino 2875kg), pituus 53cm
Neiti B, 4130kg (synt.paino 2480kg), pituus 51cm

Meillähän on tytöllä siis tuo runsas puklaaminen tai oksentelu. Kummaksi se nyt meneekään... Muttei neuvolassa lääkäri siihen mitään kummallisempaa kommentoinut, kun paino on kerran noussut. Tässä yksi oikein runsas puklu-päivä otin ja tilasin yksityiseltä lastenlääkäriltä ajan, ihan ainakin oman mielenrauhan vuoksi jos ei muuten... Käytiin jo sielläkin, ja olihan se viesti siltä lekurilta vähän samanlainen mutta Gaviscon otettiin nyt käyttöön. Vielä ei oikein osaa sanoa jeesaako se yhtään, kun on annettu vasta tänään ekoja kertoja...
Parin vkon päähän lääkärin soittoaika, hän kyselee miten menee ja sitten kuulemma mietitään jatkoa jos pahemmaksi äityy.
Pojalla taas on posket kovasti kuivat ja kysäsin siinä lääkäriltä, että mitä mieltä hän niistä on - ettei vain olisi atopian alkua :/ Niin hän meinasi, että hyvinkin voi olla... Esikoisellani on atoppinen iho ja se ei ole mukavaa... :( Toivon todella, että ei ole.

Täällä oli nukkumisesta ja nukahtamisesta puhetta... Meillä suht hyvin nukahtaminen sänkyyn. Tosin, joskus (varsinkin poika) huudetaan x aikaa kunnes väsähdetään (sillävälin neiti nukahtaa toisen karjuntaan), mutta yleensä tarvii vain sen sata kuustoista tutinnostoa kumpikin - kunnes uni voittaa... Meillä heräävät sen kaksi kertaa kumpikin pullolle (kolmekin, jos nukahtavat jo kasilta) ja aamuyön noin 4-5 syötön jälkeen alkaa se unissaan tai puoliunissaan ähkiminen ja puhkiminen ja piereskely. Tuo ähkiminen sitten herättää toisenkin ähkimään ja sittenhän sitä ollaan kaikki hereillä :|
Meillä ovat samassa pinniksessä vielä, kun on tilan puute. Ei mahdu toista makkariin. Isommat tilat ovatkin kovasti hakusessa jo... Toivottavasti löytyy mahd. pian sopiva - ihan justiin kohta iskee tuska tän ahtauden kanssa. Joka puoli on tavaraa täynnä
:kieh:

... olisihan tätä tekstiä nyt sitten näköjään tullut enemmänkin, mutta pakko mennä maate... unet on katkonaisia ja ei sitä kovin montaa tuntia yössä tule.
Mutta pitää toistekin aktivoitua kirjoittamaan =)

Voikaa hyvin................... Möhkis ja tirpuset reilun 2kk (joiden nimiäiset sunnuntaina :)
 
Pikana meidän eiliset 4kk (korj,2kk 1vko) mitat: Neiti 5270g 59,3cm ja jätkä 6185g 61,0cm. molemmat hyvin kasvaa, kuukaudessa neiti 1kg ja jätkä 1,3kg :D

sori, pitää rientää ruokkimaan noita linnunpoikia.... taitaa kasvu vaan jatkua :LOL:
 
Nukkumisesta Meillä nukutaan tosi hyvin, kunhan heidät saa nukkumaan. Kamala säätäminen sen kanssa.
Onko jollain käytössä leikkikehää. Olen aika väsynyt näiden perässä juoksemiseen. voisi joskus pistää sinne hetkeksi, että pääsi edes vessaan. :eek: Molemmat konttaavat kovin ja nousevat pystyyn. Pikkuisen jo kävelläänkin puitapitkin. Poika istuu, mutta neiti ei malta. Pakko nousta aina pystyyn.
Me muutetaan muutaman viikon päästä. Mikä on tosi ihanaa, mutta työtä siinä kyllä on.

Pulauttelusta Meidän pojalla oli mahaportin ahtauma ja siinä alkoi paino laskea rajusti, vaikka oksentelua oli vaan kerran kaksi päivässä. Joskus ei sitäkään. Se leikattiin ja kaikki on ollut hyvin sen jälkeen. Nyt poika painaa tyttöä enemmän yli 2kg. Onko muilla suuria kokoeroja?

Zaara
 
Neuvola: sydänkäpyset 5kk ( korjattu ikä 2kk3vko)
Tyttö 60cm ja 5780g
Poika 57cm ja 5550g
Mieletön kasvuspurtti soseiden aloituksen myötä! Tyttö kasvanut pituutta 4cm kuukaudessa ja pojan paino noussut 900g samassa ajassa.

-tiki-
 
zaara kyselit leikkikehän käytöstä. Meillä on ollut koko kesän käytössä sellainen vähän isompi leikkikehä. Ollaan pidetty sitä kesä takapihan laatoituksella, laatan päällä peitto ja kehä sen päällä. Ollut ihan mahtava apu, koska eihän muuten saisi tehtyä mitään ulkona ja vaikka ei tekisikään, niin saa hengähtää hetken. Ihan hyvin viihtyivät siellä lelujensa kanssa ja jos alkoi harmittamaan kehään vaan mukaan niin taas sujui. Suurta aurinkovarjoa pidettiin tietysti päällä, etteivät suorassa auringon paahteessa olleet. Mutta siis suosittelen lämpimästi. Saa tosiaan tehtyäkin jotain ja tietää, että ovat siellä "turvassa" eikä missään vaaranpaikassa.

Meillä on tytöillä (1v1kk) kokoeroa 700 grammaa. Toinen on vaan hentorakenteisempi ja toinen juntturampi.
 
Leikkikehä: Meillä ei ole, mutta tuttavat tekivät itse kaksos tytöilleen sellaisen. Ostivat läjäpäin harjanvarsia paikallisesta halpiskaupasta ja sitten jotain rimaa ylös ja alas johon sorvasivat sopivat kolot aina "puolille".
Varmaan olis ihan hyvä ratkaisu moneen tilanteeseen meilläkin :)
 
Moikat vaan ja piti tulla tänne marisemaan että onpa mennyt sivut pilalle.
En saa mitään omien tietojen kautta auki kun ei edes hakuun ole oikeutta.

Googlella sitten löysin tämän ryhmän ilman julmettua rämpimistä :/

En tykkää.
 
pikinen: toivottavasti ei toistu usein...
Meillä nyt viime yö oli kolmas yö TODELLA HUONO!!! äiti saanut nukuttua 3-4 tuntia yhteensä/yö ja nekin pätkissä. Onneksi olivat tänä aamuna syötön jälkeen sen verran väsyneitä että sain nukuttua vielä 7.30-9. kyllä helppas. Ovat muutenkin ihan eri rytmissä, joten koko ajan jompi kumpi passattavana.
nooh, kait se tästä. itse tulin maanantaina kipeeksi(flunssa-räkätauti) ja nyt alkaa helppottamaan joten mikäs tässä nyt taas ollessa. Ovat alkaneet hiukan jo hymyilemään ja jotain "guu"ta ja "gaa"takin tulee. :heart: - joten sekös lämmittää äitin mieltä. :)

Dreamer ja poikaset 6vkoa
 
Tänään käyty sairaalassa sydänkontrollissa. Meidän nassikat oli kyllä super-reippaita! 4 tunnin reissu, labrat, ekg ja sydämen ultraus..... KAIKKI ilman yhtään itkua! ainut itku koko reissulla kun piti pois lähtiessä laittaa ulkovaatteet päälle. Ja tämä vielä aikaan, jolloin yleensä aina ottavat aamupäikkärit, jotka sen 3-4h kestää....=) Reissun saalina oli tytölle "puhtaat paperit" ja pojalle jatkoseuranta edelleen avoinna olevan ductuksen takia. Voi olla että se joudutaan leikkauksella sulkemaan... no, joulukuussa katsotaan tilannetta seuraavan kerran. ja sinne asti oon päättäny olla murehtimatta, kun jätkä on kuitenkin kasvanu tosi hienosti ja on oikein iloinen ja pirteä nassikka!

Voi teitä huono unisia.... jaksuja! tiedän kyllä mitä se on.... meilläkin pari kurjaa yötä... mutta kyllä sen kestää.... viime yönä nukuin itse 21.30-22.30 pisimmän pätkän, ja sitten katkonaisemmin siitä eteenpäin... mut tuli unta varmaan kuitenkin 4-5h. ja oma vika kun en käyny aiemmin nukkumaan... lapset nukkui jo 20. pitänee tänä iltana koittaa ottaa takas. Illat meillä kuitenkin nyt varsin helppoja, mukulat nukahtaa sänkyyn hyvin, samoin myös iltapäiväunille ja aamu-unet ulkona rattaissa.

Mukavaa syksyistä viikon jatkoa kaikille!

soja ja nassikat reilu 4kk
 
Heippa kaikille!

Täällä ollaan räkänokkaisina, minä ja toinen tyttö. Odotellaan vaan, että leviää koko perheelle. Mukavat pari yötä olleet |O pakko oli ottaa tyttö viereen, ei sitä tuttirumbaa olisi jaksanut muuten. Nenä tukossa, mutta pakko sitä tuttia lutkuttaa, voi kun tajuaisi ettei ainakaan oloa helpota. Onneksi viime yö oli hippasen parempi. Kauhulla odotellaan, koska iskee toiseen tyttöön...
Koitetaan kaikki jaksaa näitä risaisia öitä ja zombie päiviä!!! Joskus kai tämä väsymys loppuu??!!
 
kristannalle ja perheelle pikaisia paranemisia.
täälläkin syysflunssa pyyhkäisi koko perheen räkäisiksi!
vuorotelle iski jokaiseen; onneksi nuo pienet ovat kuitenkin olleet ihan hyvissä voinneissa. suolaliuos ja rään imeminen ovat helpottaneet, eikä kuumetta oo ollu.
alkaa onneksi jo olemana voiton puolella! :)
 

Yhteistyössä