Meillä ns.vapaa suhde

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
toinen kolmen äiti
Mä lähinnä ajattelisin sitä, että minkälaisen kuvan aikuisten välisistä suhteista antaa lapsille, jos molemmat hyppii "vieraissa". Mun mielestä siitä tulee kyl aika lailla vääristynyt kuva lapselle... mut kait se on jokaisen oma asia että miten lapsensa kasvattaa. Ei toimis kyllä meillä.
 
vieras
olen huvittunut koko ajatuksesta, onnea valitsemallesi tielle jne. yleensä kuitenkin ne suurimpaan ääneen puhujat ovat niitä joiden ei välttämättä tarvitsisi asiaansa niin julistaa? ja hienoa siis että olet löytänyt väylän elää kuten haluat, tulee vain mieleen eilinen 4d-dokkari jossa mies muuttui naiseksi:) sorry levoton mielikuvitus mutta elämäntyylisi ei sovi minun vanhanaikaisille aivoilleni:)
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Mielestäni vaatii molemmilta suhteessa olevilta erittäin hyvää itsetuntoa, että avoin suhde toimii. Pitää tietää olevansa sille kumppanille se ainut oikea, niin ei tarvitse pelätä, että se mies lähtee huitelemaan ensimmäisen panon matkaan.

Monesti niille toisille naisille/miehille tulee yllätyksenä, että avoimen suhteen "väliin" ei niin vaan pääsekään. Kuvitellaan, että se toinen osapuoli on helppo saada itselle vain sen takia kun sen kanssa voi harrastaa seksiä. Sitten petytään kun se mies meneekin takaisin vaimonsa luokse ja haluaa viettää loppuelämänsä edelleen elämänsä naisen kanssa.
Tämä on oikeastaan aika huvittavastikin sanottu, jonkin sortin looginen ristiriita on siinä, että puhutaan ainoasta oikeasta suhteessa, jossa ollaan sängyssä periaatteessa rajattoman kumppanimäärän kanssa.

Kertakäyttöisyys on tässä elämäntavassa läsnä koko ajan, koska vaihtuvat kumppanit ovat vain seksinhankintavälineitä, heihin ei kohdistu mitään muita kuin seksuaalisia haluja.

On muuten todella väärä kuvitelma, että lapset eivät tästä saisi tietää ennen pitkää. Lapset kuulevat, aistivat ja näkevät niin paljon enemmän kuin me vanhemmat toivoisimme.

Sitä en osaa sanoa mitä se lapsessa rikkoo. Jos kuvittelen tilanteen, jossa omat vanhempani olisivat eläneet lukuisten seksisuhteiden ja satunnaisten kertakäyttökumppaneiden maailmassa, niin en mitenkään voi uskoa että olisin sellaisesta ilahtunut.

Itse ajattelen, että tällaiseen "avoimeen" (mikä kaunis ilmaisu!) suhteeseen lähtevillä on jotakin rikkoutunut mielessään. Jos esimerkiksi omat lapseni joskus eläisivät näin, ajattelisin heidän kärsivän sitoutumis- ja luottamusongelmista.
Mahtava kirjoitus!!!! Peesaan 100%!
Niinpä. Lähtökohta on kylmä ja kyyninen: Ei toiseen kuitenkaan voi/ uskalla luottaa, niin sovitaan sitten heti, että saa olla muidenkin kanssa. Ihan valtaosassa tuo homma ei toimi pitkään.

Itse olen ylpeämpi itsestäni, jos jaksan kasvaa ihmisenä niin, että samasta parisuhteesta riittää iloa koko elämän ajaksi. Itse en edes jaksaisi ylimääräistä draamaa ja turhaa riskinottoa monella tasolla. Tuollainen systeemi välttämättäkin mutkistaa elämää. Mä haluan elämän tällä saralla olevan kaunista ja yksinkertaista :)
 

Yhteistyössä