meinaan synnytyksen jälkeen aloittaa rullaluistelun rattaiden kanssa.kuka päässyt hyviin tuloksiin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Joo pyrälläkin voi kaatua.. ja ihan vaikka ei olisi edes omasta ajotaidosta kiinni! Miettikää nyt hiukan vauhkoojat! Ja rannesuojia olen käyttänyt ilman ongelmia, muita suojaimia ei sitten olekkaan..
Ai se on vauhkoamista, jos ajattelee lapsen turvallisuutta? Koitappa soittaa vaikka ensiapupolille ja kysyä, että kannattaako lähteä luistelemaan rattaiden kanssa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Joo pyrälläkin voi kaatua.. ja ihan vaikka ei olisi edes omasta ajotaidosta kiinni! Miettikää nyt hiukan vauhkoojat! Ja rannesuojia olen käyttänyt ilman ongelmia, muita suojaimia ei sitten olekkaan..
jaa että se on heti vauhkoomista, jos mielipiteensä sanoo. no itse tulit kyselemään asiasta. ja miksi vedät herneet, saathan sinä vetää vaikka 24 tuntia ympyrää sen vauvan ja luistintesi kanssa jos haluat, ei täältä tule kukaan sua estämään. mutta mielipiteensä voi kai sanoa
 
vieras
Mitäs sitten luulet tapahtuvan, jos rattaiden pyörän eteen tulee vähänkin isompi kiva ja vauhdilla lykkäät rattaita ja et näe mitä siellä edessä on? Rattaat kaatuu ja ite menet pitkälleen päälle, että siitä vaan lähde luistelemaan, onpa sulle pehmustetta kun kaadut.
 
antero
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Joo pyrälläkin voi kaatua.. ja ihan vaikka ei olisi edes omasta ajotaidosta kiinni! Miettikää nyt hiukan vauhkoojat! Ja rannesuojia olen käyttänyt ilman ongelmia, muita suojaimia ei sitten olekkaan..
Etkö käytä edes kypärää??? Sun lähipiiristä ei ole tainnut koskaan kukaan kuolla vastaavanlaisissa onnettomuuksissa kun olet noin luottavainen. Mulla on! Ja olenkin ottanut turvallisuusasiat todesta sen jälkeen.
 
Rullikset ei tarvii kuin pienen kiven sopivasti renkaiden väliin ja se on menoa. En ikinä lähtisi vaunujen kanssa rullaluistelemaan, tavalliset vaunut ei muuten ole kovassa vauhdissa vauvallekaan kivat, jos ne joustaa ja heijaa. Jos pitää rattaiden kanssa vauhdilla mennä, niin hankkisin juoksurattaat ja juoksisin itseni henkihieveriin. Oma on asiasi, mutta itse en lähtisi tuolla yhdistelmällä liikkeelle.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Vaarallista touhua, en uskaltaisi vaunujen kanssa. Eikö lapsen isä voi olla lapsen kanssa esim 1h/päivä niin pääset rullailemaan yksinäsi?
Nää on ihan parhaita!:D Mihin te naiset ootte tottuneet, jos pitää oikein ehdottaa, että voisko isä olla tunnin lapsen kanssa. Eikö se nyt ole ihan perusoletus, että molemmat on sen lapsen kanssa jossain vaiheessa yksin, myös se isä. meillä ei tuollaisesta edes keskusteltaisi, molemmat saa mennä omiin menoihinsa ja toinen katsoo silloin vauvaa.
 
maisa
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Vaarallista touhua, en uskaltaisi vaunujen kanssa. Eikö lapsen isä voi olla lapsen kanssa esim 1h/päivä niin pääset rullailemaan yksinäsi?
Nää on ihan parhaita!:D Mihin te naiset ootte tottuneet, jos pitää oikein ehdottaa, että voisko isä olla tunnin lapsen kanssa. Eikö se nyt ole ihan perusoletus, että molemmat on sen lapsen kanssa jossain vaiheessa yksin, myös se isä. meillä ei tuollaisesta edes keskusteltaisi, molemmat saa mennä omiin menoihinsa ja toinen katsoo silloin vauvaa.
No meillä on myös näin, mies on lasten kanssa yhtä paljon kuin minäkin. Ap:lla ilmeisesti ei ole yhtä hyvä tuuri. Kirjoitti aloituksessa että ei pääse kuntoilemaan muuten kuin lapsen kanssa.
 
meiju
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Joo pyrälläkin voi kaatua.. ja ihan vaikka ei olisi edes omasta ajotaidosta kiinni! Miettikää nyt hiukan vauhkoojat! Ja rannesuojia olen käyttänyt ilman ongelmia, muita suojaimia ei sitten olekkaan..
jaa että se on heti vauhkoomista, jos mielipiteensä sanoo. no itse tulit kyselemään asiasta. ja miksi vedät herneet, saathan sinä vetää vaikka 24 tuntia ympyrää sen vauvan ja luistintesi kanssa jos haluat, ei täältä tule kukaan sua estämään. mutta mielipiteensä voi kai sanoa
Opettele lukemisen taito, en minä ole kysellyt asiasta vaan esittänyt oman mielipiteeni, jos on kunnon luistimet, ei kivet juurikaan haittaa, ja edelleenkin ihan yhtälailla näen ne sieltä vaunujen yli kuin ilmankin.. ja se ketä sano et vauvan kanssa ei mennäkkään pyöräilemään niin onko sitten jotenkin eri asia onko 3 vai 6kk?
 
hei
Ihan varoituksen sana vaunujen takuun puolesta, mut takuuehdoissa on nimenomaan mainittu, ettei vaunuilla saa mennä rullaluistimien kanssa. Johtuu siitä, et vauhdin noustessa kitka nousee, mikä nostaa renkaiden lämpötilaa ja saatat onnistua sulattamaan sieltä renkaat ja kiinnikkeet.

Eli oikeasti vaarallista + saatat hajottaa vaunusi pahemman kerran. Juoksurattaat on erikseen.
 
meiju
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Rullikset ei tarvii kuin pienen kiven sopivasti renkaiden väliin ja se on menoa. En ikinä lähtisi vaunujen kanssa rullaluistelemaan, tavalliset vaunut ei muuten ole kovassa vauhdissa vauvallekaan kivat, jos ne joustaa ja heijaa. Jos pitää rattaiden kanssa vauhdilla mennä, niin hankkisin juoksurattaat ja juoksisin itseni henkihieveriin. Oma on asiasi, mutta itse en lähtisi tuolla yhdistelmällä liikkeelle.
Voin kertoa, että olen luistellut pyöreesti 10-vuotta ja kertaakaan ei ole kivi mennyt renkaiden väliin! Alussa kun oli huonompia luistimia, niin kivet töksäytti vauhtia ja kompastuin, mut siltikään en niiden takia kaatunut!
 
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
 
meiju
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
hehhe.. et o tosissas =D Kolmatta odotan, kahden edellisen kanssa rullaillut ja niin tämän kolmannenkin kanssa aion :) Sinä sit ilmesesti linnottaudut kotiin ettei vaaan pikku pikku pallerolle sattuis mitään.. ties vaikka joku pöpö kaupasta iskee tai jäätte vaikka auton alle :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
hehhe.. et o tosissas =D Kolmatta odotan, kahden edellisen kanssa rullaillut ja niin tämän kolmannenkin kanssa aion :) Sinä sit ilmesesti linnottaudut kotiin ettei vaaan pikku pikku pallerolle sattuis mitään.. ties vaikka joku pöpö kaupasta iskee tai jäätte vaikka auton alle :O
Niin, kuten jo yllä totesin, tahallasi ärsytät palstamammoja. Miksi kysyt vaunu-rullaluistelun tehoista, jos olet sitä jo aikaisemmin harrastanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
hehhe.. et o tosissas =D Kolmatta odotan, kahden edellisen kanssa rullaillut ja niin tämän kolmannenkin kanssa aion :) Sinä sit ilmesesti linnottaudut kotiin ettei vaaan pikku pikku pallerolle sattuis mitään.. ties vaikka joku pöpö kaupasta iskee tai jäätte vaikka auton alle :O
Ok eli tää oli ihan vaan provoilua :) Enpä jaksa sit enempää tähän keskusteluun palata.

Me ollaan ulkoiltu ihan vastasyntyneestä saakka mutta ei rullaluistellen. Olen kantanut rintarepussa, kantoliinassa ja isompana rinkassa kun ollaan kuljettu koirien kera metsälenkeillä. Mut jos sä kerta olet sitä ennenkin harrastanut niin mitähän ihmettä täällä kyselet, halusit vain kuulla miten muut ei uskalla?
 
MEIJU EI AP!
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
hehhe.. et o tosissas =D Kolmatta odotan, kahden edellisen kanssa rullaillut ja niin tämän kolmannenkin kanssa aion :) Sinä sit ilmesesti linnottaudut kotiin ettei vaaan pikku pikku pallerolle sattuis mitään.. ties vaikka joku pöpö kaupasta iskee tai jäätte vaikka auton alle :O
Niin, kuten jo yllä totesin, tahallasi ärsytät palstamammoja. Miksi kysyt vaunu-rullaluistelun tehoista, jos olet sitä jo aikaisemmin harrastanut?
Sanoin jo äsken et opetelkaa lukemaan! En minä tätä ketjua ole aloittanut vaan yhdyin myös kertomaan mielipiteeni asiasta!! Koittakaa nyt jumankauta ottaa se silmä käteen ennen kun avaudutte!! Toivottavasti jo menee perille vai väännänkö rautalangasta??
 
meiju
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
hehhe.. et o tosissas =D Kolmatta odotan, kahden edellisen kanssa rullaillut ja niin tämän kolmannenkin kanssa aion :) Sinä sit ilmesesti linnottaudut kotiin ettei vaaan pikku pikku pallerolle sattuis mitään.. ties vaikka joku pöpö kaupasta iskee tai jäätte vaikka auton alle :O
Ok eli tää oli ihan vaan provoilua :) Enpä jaksa sit enempää tähän keskusteluun palata.

Me ollaan ulkoiltu ihan vastasyntyneestä saakka mutta ei rullaluistellen. Olen kantanut rintarepussa, kantoliinassa ja isompana rinkassa kun ollaan kuljettu koirien kera metsälenkeillä. Mut jos sä kerta olet sitä ennenkin harrastanut niin mitähän ihmettä täällä kyselet, halusit vain kuulla miten muut ei uskalla?
Ja sinullekkin vielä erikseen tiedoksi, MINÄ EN OLE AP! Ai että rinkka selässä metsälenkeillä, hui kauhistus, siellähän voi vaikka kompastua kantoon tai juuristoihin ja kaadut vauvan päälle..
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Noh ootetaan kun se sun esikoinen on syntynyt ja pidät sitä nyyttiä sylissäsi :heart: Sen jälkeen kun on lapsen saanut, asiat ja arvot heittää elämässä häränpyllyä, etkä halua tehdä mitään mikä voisi vahingossakaan aiheuttaa vahinkoa sun lapsellesi.
hehhe.. et o tosissas =D Kolmatta odotan, kahden edellisen kanssa rullaillut ja niin tämän kolmannenkin kanssa aion :) Sinä sit ilmesesti linnottaudut kotiin ettei vaaan pikku pikku pallerolle sattuis mitään.. ties vaikka joku pöpö kaupasta iskee tai jäätte vaikka auton alle :O
Niin, kuten jo yllä totesin, tahallasi ärsytät palstamammoja. Miksi kysyt vaunu-rullaluistelun tehoista, jos olet sitä jo aikaisemmin harrastanut?
Eiköhän se ole enemmänkin provosoituvien mammojen ongelma..

 

Yhteistyössä