Meinasi taas mennä hermot päivän tapahtumiin

[QUOTE="vieras";26435709]22-vuotias on vielä nuori ja rypytön, helposti sitä nuoremmaksi erehtyy luulemaan.[/QUOTE]

Mutta, kun en ole 22-vuotias. Valehtelin ikäni alhaisemmaksi aiemmista kokemuksista johtuen, kun ei jaksa sitä jatkuvaa ihmettelyä. Olen oikeasti monta vuotta vanhempi kuin 22-vuotias.
 
"vieras"
Siis millä tavalla rekisteröin toisten ikiä? En ole koskaan kysynyt ventovieraalta hänen ikäänsä, enkä edes puolitutuilta. Mielestäni ei ole vieraiden asia kysellä toisten ikää. Tai jos kysyy, niin voisi kysyä kaikilta eikä valita vain osaa, jolta kysyä.
Juurihan luettelit sitä, kuka on sinua nuorempi ja minkä verran ja joku toinen on sinua vanhempi. Unohda koko juttu, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai jatka siitä asiasta ärsyyntymistä, jos se on parempi vaihtoehto. Tuntuu, että sinulla pitää olla koko ajan joku ongelma ja harmi ja jos sitä ei oikein muuten ole, teet sen tikusta.
 
No höh, minä en kyllä yhtään pahastuisi jos minua luultaisiin nuoremmaksi!
Minä olen kyllä itse tosi huono arvioimaan toisten ikiä, koska minusta se on toissijainen tekijä. Enemmän kiinnitän huomiota siihen mitä ihminen suustaan päästää ja kuinka käyttäytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
Minkä takia sanot olevasi 22v., jos et sitä kerran ole? Miksi et sano todellista ikääsi?
Sanoin tällä kertaa olevani 22-vuotias, joskus olen sanonut 20, joskus oikean ikäni. Sen takia valehtelen välillä ikäni alhaisemmaksi, koska en jaksa enää selittää ikääni ja en jaksa kuunnella ja katsoa sitä ihmettelyä todellisesta iästäni. Inhoan sitä, että ihmiset alkavat suureen ääneen päivittelemään miten voin olla näin vanha ja miksi näytän paljon nuoremmalta, miksi en vanhene jne.
 
[QUOTE="vieras";26435722]Juurihan luettelit sitä, kuka on sinua nuorempi ja minkä verran ja joku toinen on sinua vanhempi. Unohda koko juttu, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai jatka siitä asiasta ärsyyntymistä, jos se on parempi vaihtoehto. Tuntuu, että sinulla pitää olla koko ajan joku ongelma ja harmi ja jos sitä ei oikein muuten ole, teet sen tikusta.[/QUOTE]

Niin, kirjoitin sen vuoksi, että ymmärtäisitte mistä oli kyse. Niiltä vanhemmilta naisilta ei kysytty ikää ollenkaan ja siltä yhdeltäkin tytöltä vain yhden kerran. Enkä todellakaan itse kysyisi koskaan julkisesti toisten ikää, mielestäni se on ihmisten yksityisasia. Ei kukaan kysy toisten painoakaan julkisesti, miksi ikä koetaan sellaiseksi, että sen voi kysyä ja jos kysyy, niin miksi vain osalta ihmisistä?
 
"vieras"
Niin, kirjoitin sen vuoksi, että ymmärtäisitte mistä oli kyse. Niiltä vanhemmilta naisilta ei kysytty ikää ollenkaan ja siltä yhdeltäkin tytöltä vain yhden kerran. Enkä todellakaan itse kysyisi koskaan julkisesti toisten ikää, mielestäni se on ihmisten yksityisasia. Ei kukaan kysy toisten painoakaan julkisesti, miksi ikä koetaan sellaiseksi, että sen voi kysyä ja jos kysyy, niin miksi vain osalta ihmisistä?
Ethän sinä tiedä, miten muilta kysytään noin yleensä, et tiedä vaikka sitä kysytäänkö minulta tai joltakin toiselta. Tiedät vain sen minkä näet ja kuulet ja senkin voit käsittää joskus väärin. Ja peilata sitä omien tuntemustesi kautta. Etkö voisi ottaa vähän rennommin? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26435721:
Miksi väität olevasi nuorempi, kuin mitä olet? :confused:
Kirjoitin jo tuohon aiemmin tästä asiasta. Ja valehtelen ikäni vain silloin, kun kyseessä on ihmiset, joita en enää koskaan tapaa enkä voi jäädä valheestani kiinni. Muuten en väitä olevani nuorempi. En vaan jaksa joka kerta niitä ihmisten ihmettelyä. Se on todella rasittavaa ja inhottavaa. En minäkään mene kysymään muiden ikiä, miksi minun ikäni on muille joku avoin kirja, jota saa kysyä?
 
[QUOTE="vieras";26435748]Ethän sinä tiedä, miten muilta kysytään noin yleensä, et tiedä vaikka sitä kysytäänkö minulta tai joltakin toiselta. Tiedät vain sen minkä näet ja kuulet ja senkin voit käsittää joskus väärin. Ja peilata sitä omien tuntemustesi kautta. Etkö voisi ottaa vähän rennommin? :)[/QUOTE]

En tietenkään voi tietää miten usein muilta kysytään, mutta ainakin nämä kaikki kokemukseni ovat tilanteista, joissa vain minulta on kysytty tai minulta on kysytty huomattavasti useammin ikä kuin muilta. Enkä voi ymmärtää miten muka näytän "liian nuorelta". Mielestäni näytän ihan omanikäiseltäni.
 
"vieras"
En tietenkään voi tietää miten usein muilta kysytään, mutta ainakin nämä kaikki kokemukseni ovat tilanteista, joissa vain minulta on kysytty tai minulta on kysytty huomattavasti useammin ikä kuin muilta. Enkä voi ymmärtää miten muka näytän "liian nuorelta". Mielestäni näytän ihan omanikäiseltäni.
Jos ne ovat vähän kömpelömpiä kohteliaisuuksia? :) Jos tosiaan vähän löysäisit pipoa, etkä ottaisi itseäsi niin vakavasti tai ajattelisi, että toiset ajattelevat sinusta jotenkin ikävästi.
 
Esimerkiksi tässä kuvassa oleva prinssi Harry täyttää syyskuussa 28 vuotta. Mielestäni näytän hänen kanssaan samaa ikäluokkaa olevalta, toisin sanoen jos seisoisin tuossa vieressä, niin en mielestäni näyttäisi häntä huomattavasti nuoremmalta vaan samaa ikäluokkaa olevalta.



Näyttääkö hän teistä muka joltain 15-vuotiaalta?
 
sdwq
Esimerkiksi tässä kuvassa oleva prinssi Harry täyttää syyskuussa 28 vuotta. Mielestäni näytän hänen kanssaan samaa ikäluokkaa olevalta, toisin sanoen jos seisoisin tuossa vieressä, niin en mielestäni näyttäisi häntä huomattavasti nuoremmalta vaan samaa ikäluokkaa olevalta.



Näyttääkö hän teistä muka joltain 15-vuotiaalta?
On Harry kyllä huomattavasti ikäistään nuoremman näköinen. Ei nyt ihan 15v, mutta ihan hyvin menee 18-20-vuotiaasta.

Enkä sano tätä pahalla, sillä itseäni luullaan aina paljon nuoremmaksi. Minusta se on vaan hyvä asia.
 
"vieras"
Vaikka kuinka toiset olisivat väärässä ja hirveitä ihmisiä vailla käytöstapoja niin sinä et voi vaikuttaa heidän käytökseensä mutta voit vaikuttaa siihen miten itse siihen reagoit. Se ei muuta sitä etteikö he olisi väärässä mutta sinulla on vaan itsellä mukavampi olla jos ei koko ajan tarvi olla palkokasvi nenussa.
 
dgnjkdgm
On taas ongelmat. Niin muakin luullaan nuoremmaksi kuin olen, eikä se kovin imartelevaa ole jos teiniksi luullaan eli vaikkapa yritetään myydä lastenlippua bussissa. MUTTA ei siitä nyt noin olettaisi suivaantuvan ellei ole jotenkin henkisesti häiriintynyt. Osaatko ottaa mitään huumorilla?
 
"vieras"
Siis muakin kyllä ärsyttää ihan hirveesti kun oon oikeesti 30 ja aina mua luullaan alaikäiseksi. Kaikki portsaritkin aina sanoo että ei voi olla mun paperit ja siis bussissakin pääsisin melkein lasten lipulla. Sit kaikki aina jaksaa sanoo miten ihanan hoikka mä oon ja niin hyvin säilyny vaikka mulla on viis lasta. Siis oikeesti ärsyttää!! Ja sit vielä nää mun hiukset. Siis ne on niin järkyttävän paksut ja pitkät ja tosi hyvän väriset ett aina kaikki kysyy multa että onks mulla pidennykset. Ei oikeesti oo,siis tosi rasittavaa. Samoin kun aina kaikki jaksaa udella miten mun iho pysyy niin hehkuvana vaikka en ees meikkaa. Siis mähän käytän vaan perusvoidetta mut kukaan ei usko,siis niiiiiiin rasittavaa! Ja sit vielä kauheinta on kun kaikki mun miehen kaverit yrittää aina pokata mua,mä joudun koko ajan sanomaan ett siis hei pliiiiiis,antaka jo olla. Siis todellakin ärsyttää.
 
"Tii"
[QUOTE="vieras";26435992]Siis muakin kyllä ärsyttää ihan hirveesti kun oon oikeesti 30 ja aina mua luullaan alaikäiseksi. Kaikki portsaritkin aina sanoo että ei voi olla mun paperit ja siis bussissakin pääsisin melkein lasten lipulla. Sit kaikki aina jaksaa sanoo miten ihanan hoikka mä oon ja niin hyvin säilyny vaikka mulla on viis lasta. Siis oikeesti ärsyttää!! Ja sit vielä nää mun hiukset. Siis ne on niin järkyttävän paksut ja pitkät ja tosi hyvän väriset ett aina kaikki kysyy multa että onks mulla pidennykset. Ei oikeesti oo,siis tosi rasittavaa. Samoin kun aina kaikki jaksaa udella miten mun iho pysyy niin hehkuvana vaikka en ees meikkaa. Siis mähän käytän vaan perusvoidetta mut kukaan ei usko,siis niiiiiiin rasittavaa! Ja sit vielä kauheinta on kun kaikki mun miehen kaverit yrittää aina pokata mua,mä joudun koko ajan sanomaan ett siis hei pliiiiiis,antaka jo olla. Siis todellakin ärsyttää.[/QUOTE]

:D
 
"vieras"
En tietenkään voi tietää miten usein muilta kysytään, mutta ainakin nämä kaikki kokemukseni ovat tilanteista, joissa vain minulta on kysytty tai minulta on kysytty huomattavasti useammin ikä kuin muilta. Enkä voi ymmärtää miten muka näytän "liian nuorelta". Mielestäni näytän ihan omanikäiseltäni.
Mä luulin kerran yhtä työharjoittelijaa parikymppiseksi,kun oli semmonen hiirulaisen oloinen ja puhui tosi piipittävällä äänellä. Kalvakka iho ja silmälasit ja ohut tukka ponnarilla,ei käyttänyt meikkiä ja hiipparoi aina pitkin seiniä. Järkytyin kun selvisi että oikeasti oli nelikymppinen kahden aikuisen lapsen äiti.
 

Yhteistyössä