Meinasi taas mennä hermot päivän tapahtumiin

Eipä kysellä, ennenkun kuulee että mulla on kolme lasta. sitten tulee aina kysymys, että minkä ikäinen sä oikein olet? luulevat pääsääntöisesti 8-10 vuotta nuoremmaksi. olen kuulemma nuoren näköinen ja oloinen. i like!
ehkä sä oot sitten jotenkin vanhan näköinen, mutta teini käytökseltä ni saat kyselyjä iästä..jos ne on niinkun ristiriidassa..
mä kun tiedän näyttäväni nuorelta, mutta ei ikää kysytä jos ei oo syytä ihmetellä jtn. niinkun esimerkiks sitä, että 21v on jo kolme lasta, joista vanhin on 8v
 
"vieras"
Veikkaan kanssa, että kyseessä on hämmennys eli kysyjät eivät osaa mieltää ap:ta minkään ikäiseksi, kun naamasta on vanhempi, mutta sitten on ehkä jotenkin pallo hukassa olevan oloinen muuten eli sellainen itsevarmuus ja aikuisen tilan haltuunottaminen ja katsekontakti ja reagointi ehkä puuttuvat.
 
Asia on pihvi
Vielä yksi muisto muutaman vuoden takaa. Mulla oli jo 3 lasta siinä vaiheessa. Ovikello soi ja ovella oli mies joka oli myymässä soraa. Kysyi multa "Onko vanhemmat kotona?" Vastasin "Ei ole" ja vedin oven kiinni. Pakko myöntää, että silloin hykertelin ja olin tyytyväinen nuoreen naamaani. :D
 
"vieras"
Mulla ei nyt tiimarinvihko sano taässä kohdassa mitään: Onko sulla omia lapsia? Meinaan minua luultiin aina nuoremmaksi ihan siihen asti, kunnes sain ekan lapsen hippusta vajaa 30-vuotiaana. Jotenkin se lapsen saanti vanhensi ulkonäköä ja olemusta, ei kysellä enää ;)
 
"Joo"
Itseänikin ärsyttää jos luullaan alaikäiseksi tms.
Tosin, yleensä ne iän ihmettelijät & kauhistelijat ovat niitä ei-niin-hyvännäköisiä, parhaat päivänsä ohittaneita kanahaukkoja. :D
 
Huoh..
[QUOTE="vieras";26435338]Onpa erikoinen ärsytyksen aihe. Luulisi että ihminen olisi päinvastoin erittäin otettu siitä että hänen oletetaan olevan todellista ikäänsä huomattavasti nuorempi.[/QUOTE]

Eipä se todellakaan mene niin. Jos olet aikuinen ja sinulle puhutaan kuin lapselle ja sinua kohdellaan kuin lasta, nautitko todellakin siitä? Minä en. En todellakaan. Mikään ei ole niin alentavaa.
 

Yhteistyössä