Menisitkö töihin jos käteen jäävä palkka olisi vajaa 200 euroa enemmän kuin käteen jäävä liiton päiväraha?

  • Viestiketjun aloittaja Työttömänä
  • Ensimmäinen viesti
Orjatyö on aina kusetusta. Palkkatyöstä pitää saada korvaus, joka kannattaa, eikä tee ihmiselle tappiota. Esim. vähintään 500e enemmän palkkaa, kuin työttömyyskorvaus on. Lisäksi tämä ei saa vaikuttaa muihin mahdollisiin tukiin esim. asumistukee siten, että ihminen jää töissä lopulta rahallisesti tappiolle työttöyyteen verrattuna. Näitäkin nimittäin on.
Huomaatko, että itse asiassa haluat ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan tason leikkaamista ja sitä, että asumistuki eli olisikaan tulosidonnainen vaan sitä jaettaisiin kaikille Björn Wahlroosia myöten.
 
"Auts"
olen hakenut ja hyväksytty työkkärin järjestämään lähihoitajakoulutukseen (sitä työkkärissä kovasti suosittelivat.) Opiskelenko siis täysin turhaan vieläpä hiukan epämieluista alaa?
 
Puuh
Muista myös se, että veroprosentti laskee kun ,enet töihin. Samoin matkakulut vähennetään verotuksessa.
Itse menisin.
No jos ap:n matkakulut on kovin pienet, niin ei niitä silloin saa vähennettyä verotuksessa. Verotuksen matkakuluvähennysten omavastuuosuus on aika iso...

Mut siis menisin itsekin ilman muuta. 200 eurolla kuussa ostaa jo vaikka vallan mitä, tai laittaa sen sitten vaikka säästöön/sijoittaa.
 
"a p"
[QUOTE="Auts";30603678]olen hakenut ja hyväksytty työkkärin järjestämään lähihoitajakoulutukseen (sitä työkkärissä kovasti suosittelivat.) Opiskelenko siis täysin turhaan vieläpä hiukan epämieluista alaa?[/QUOTE]

Riippuu paikkakunnasta. Täällä pienellä paikkakunnalla alkaa olemaan ylitarjontaa lähihoitajista, palvelukoteja on suljettu (vaikka asukkaita kyllä riittäisi!) ja lyhytaikaisiin sijaisuuksiin ei saa palkata ketään. Varsinkin tämä vuodenaika on huono, kesällä on paremmin töitä.
 
[QUOTE="a p";30603300]Mun veroprosentti on 21 kun viime vuonna se oli 23,5 eli ei paljoa laskua. En ala sitä laskettamaan pienemmäksi.[/QUOTE]

Avustajan palkka taitaa olla reilusti alle 2000e niin riittäs veroprosentiksi 14% ihan mainiosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työttömänä;30603012:
Välillä palkka saattaa olla enemmän koska tuntimäärä on 36-40 tuntia viikossa. Houkuttelisi kyllä hakea koska kyse vakipaikasta enkä halua olla pitkään työkkärin listoilla. Työttömyyttä takana nyt vajaa 3kk.

Voihan sitä silti hakea muuta työtä vaikka tuota työtä tekisi. Jos vaikka myöhemmin onnistuisi löytymään parempi palkkaista työtä.
Eikös oleellista ole että menisitkö sinä. Mitä merkitystä sillä on menisikö muutama anonyymi palstalainen vai jättäisikö menemättä.
 

Yhteistyössä