Merimiehen vaimo

merimiehen vaimo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2004 klo 23:52 mä vaan kirjoitti:
:eek: \|O Miks ihmees te sit perustatte perheen sellasen kans joka on jopa kuukaus tolkul jossain meril?En ymmärrä ollenkaan!Jos todel toistaan RAKASTAA niin elää sit kaksistaan ja jos lapsii haluaa kyllä miehen täytyy pystyy tai haluta viettään enemmän kotosal kun tenavat pienii.
nO HUH HUH, nyt taitaa puhua ih minen mille ei sopisi meidän laisten elämä, tao sitten et tiedä mistä puhut, vai kateusko taas on asialla, niin se onkin kova paikka kun saa olla 6 viikkoo lomalla ja saa viellä saman palkan loman aikana, jos ei vähän paremmin!


Tsemppiä kaikille, ihanaa kun alkaa ilmat lämmetä, vielä vähän niin pääsee uimaan ja nauttimaan lasten kanssa kesä jutuista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2004 klo 22:13 MelinaT kirjoitti:
Virpi onko miehes sielannut sähkönä siinä nyk. Navion Fennicassa? Tuli vaan mieleen, että joskus kuulin legendaa tosta vaihtohässäkästä... :whistle: ;) .
Iipulle jaksamista!!!
Toivottavasti ymmärsin tuon viestisi oikein. Eli mieheni oli siinäkin konemestarina. Samoissa hommissa kuin nytkin.
 

Toivottavasti ymmärsin tuon viestisi oikein. Eli mieheni oli siinäkin konemestarina. Samoissa hommissa kuin nytkin.
[/quote]
Ok oli sit varmaan eri juttu mistä kuulin legendaa. Muistin kyllä, että miehes mestarina seilaa, mutta ajattelin, että jos ompi sähkömies-tausta... No se siitä.
Tultiin just kyläilemästä tuttavaparheen luota. Hyvät oli pöperöt ja seura. Muksutkin vielä valvoo, ovat iltapalalla. Jospa sit nukkuisivat aamulla pitempään. Turha kai on ees toivoo...
Muutama yö on mennyt ihan hyvin nyt "Isojen Poikien Sängyssä". Tosin nukkumaan meno vaatii pientä taistelua...
Viikonloppuja kaikille.
 
Huhuu!!!
Pakko oli nostaa tätä ylöspäin, kun on ollut niin mukavaa seurata näitä viestejä... Nyt sain vihdoin rekisteröidyttyä(huh, mikä sana! B) ).
Meillä mies lähtee n. viikon päästä laivaan. Sit taas alkaa arki ja toisenlaiset kuviot. Tulee varmaan lähdettyä sukuloimaan ja järjestettyä paljon ohjelmaa heti alkuun. Mulla on joka kerta sama juttu. Heti kun mies on lähtenyt, pyydän ihmisiä kylään ja käyn sukuloimassa ahkeraan. Kai se vähän lievittää sit yksinjäämisen tunnetta. Heaven knows...
Tällä viikolla pitäis vielä lähteä lasten kanssa Korkeasaareen jos säät suosivat...
 
Kuulolla ollaan. Tää kevät ja kesä vaan tahtoo olla niin kiireistä ettei kauhesti ehti käymään täällä. Työaikana pitää äkkiä käydä aina vilaseen ja kirjoittaa jos vähän aikaa.

Meillä on muutama vuosi sitten rakennettu talo ja sen pihan laitossa tahtoo sit mennä aikaa näin keväällä. Ja tietty nyt kun oon töissä niin sitä aikaa on vähemmän kotihommiin. Nytkin siellä oottaa mansikkamaan perustaminen, mutta kun on niin märkää niin en oikeen tiedä millon sinne sais mansikat istutettua. Minun isä aiko tänä iltana laittaa koneella penkit, mutta aamulla tulis taas vettä kuin saavista niin saas nähdä saako laitettua. Sitten miehellä ja isälläni pitäs alkaa leikkimökin teko operaatio, mutta vielä siellä ei ole muuta kuin pohja valmiina.

Nauttikaahan auringosta jos sitä siellä etelässä näkyy. Täällä ei kyllä pahemmin aurinkoa ole näkynyt.

 
Sandels


Moooi!Kyllä se kesä tulee...ja mies myös!Vielä ei ole hänestä
kuulunut,mutta torstai alkas kai olla aika liki kotiutumista!!!
Hip hei hurraa,jo on aikakin! :D :D :D
No,pari päivää menee katellessa miestä,josta ei ole mihinkään...
on niin pirusti saanu tehdä ylitöitä,et on varmasti aivan veto
pois.Ei haittaa,pelkkä läsnäolokin riittää! Ja on taas totutteleminen
ns.perhe elämään,kun isäntä on puolen vuoden aikana ollut vain
2 viikkoa kotona.Tosin aika on kyllä rientänyt tosi nopsaan ja
täytyy vaan toivoa,ettei loma menis yhtä nopeesti! B)
Taidanpa kohta lähteä puutarhamyymälään...viherpeukaloa
syyhyttää heti kun aurinko pikkasenkin pilkahtaa.Meillä on pieni
oma piha jossa pääsen toteuttamaan itseäni,heh. :D
 
Wiske
Auringonsäteitä B)
ja hei kaikille sinne missä aurinko ei vielä paista...
Minä tunnen itteni kyllä ihan junioriks (vaikka iän perusteella asia ei kai ihan niin olekaan) täällä palstalla, pitäis varmaan vaihtaa paikkaa?! Omasta pihastakin vasta haaveilen, mutta onneksi välillä pääsee leikkimään kukkaleikkejä, oman parvekepuutarhan lisäksi, toisten maille eli taloyhtiön talkoisiin kuten tänään. Yeah!
Hauskaa viikonalkua ja kärsivällisyyttä tunteja laskeville!!
 
merimiehen vaimo
Joo, meillä on vielä 2 viikkoa, isäntä tulee kotiin, mutta nyt on hyvä kun on kesäloma ei tarvitse lähteä lapsia viemään minnee.Ilma on meillä ollut lämmin +16 et ihan kiva, kun oli pari päivää ihan tosi kylmää????????? Onko joku uskaltanut heittää talvi turkin pois? Minä en enä oikein uskalla helposti veteen. No, nyt ei muuta kun juhannusta suunnittelemaan, miten muut miten ajoitte vietttää jussin? mökillä? Veneellä? Kertokaa, ja mitä perinteitä on. Meillä on mökkijuhannus, parin perheen kanssa, sauna, vihdat, mansikkakku, kalapöytä, rosvopaisti kuuluu meidän jussiin ja muutama siideri ja ruoka´viinit siinä kai tärkeimmät siinä sitten lasten ehdoilla nautitaan suvesta, kokkoa ei olla voitu koskaan polttaa, aina on ollut liian kuivaa. Kuulumisiin!
 
Niin ne mansikat jäi vielä laittamatta. Ei kylläkään sateen vuoksi, mutta muuten. Jos sit tänään....

Meillä ei ole mitään perinteistä juhannuksen viettoa. Joka vuosi katotaan mikä on tilanne ja sen mukaan sit mietitään mitä tehdään. Tai jos perinteeksi voi sanoa niin juhannuskoivut tuodaan tietysti portaan eteen ja mummulla syödään punaistaheraa. Onko muuten tuttu ruoka?
Mies taitaa lähtee just edellisellä viikolla töihin että lasten kanssa sitä ollaan. Ajattelin tuossa että josko ois hyvä ilma niin vois mennä mökille, saunoa ja laittaa jotain syötävää. Pyytää vaikka miehen sisko perheineen sinne. Katotaan.
 
Uteliaisuus voitti ja piti alkaa uteleen Wiskeltä, vaikka et vielä merimiehen vaimo olekkaan, että mitä miehes tekee ja missä seilailee? Ei tietystikkään tartte vastata, jos et haluu. Kiinnostaa vaan että onko yhtiö sama. Ja tietty ois mukava tietää missä päin maailmaa vaikutat. Meidän perhe asustelee täällä Oulun läänin eteläosassa. Tässä ei kauheesti taas työnteko maistu niin tulee aina välissä pörrättyä täällä. Hyi minä.
 
merimiehen vaimo
Juhannuskoivut mun mielest kuuluu kans laiturin nokkaan! Niin kyllähän se niin on ns. perinteet tälläisis perheis kärsii, olen lasten takia aina yrittän jostain pitää kiinni, en siihen merimiestä tarvitse.Viime vuonna me oltii kaupungis kun isä oli duunis ja juniori oli niin pieni ettei viitsin mökille lähtee.
 
Wiske
Kyllä kysyä saa, ja vastauksenkin annan! Perämiehenä seilaa, sama on firma ja laiva on vanhus. Pari vuotta nyt ollut nyt noissa hommissa tällä firmalla. Asustellaan helsingissä mutta ollaan täällä vain ja ainoastaan minun töitten takia. Hinku ois kova pois täältä melun ja betonin keskeltä, hoitamaan sitä omaa perunamaata...
Kaikki muuten varmaan ihmettelee miten minä näille sivuille 'jouduin', no, se oli hakukone Google joka sinkautti tänne kun pistin hakusanaksi 'merimiehen muija'... :)
 
Jee!!!
Kiva kun kaikki ovat kuullolla!
Meillä menee Juhannus varmaan kotosalla. Mies kun tosiaan joutuu nyt ihan lähipäivinä lähtemään laivaan. Juhannuksena ollaan yleensä appivanhempien mökillä jos mies on kotosalla. Kun hän on laivalla en ole viitsinyt lähteä yksin muksujen kanssa, jotenkin ikävä alkaa vaivaamaan siellä vähän liikaa. Muutenkin totuus on, että kotona on helpompi olla, kun ei oo kuin yksi silmäpari vahtimassa muksuja...
Juhannusaattona on siellä mökillä kylän lavatanssit, jotka ovat aina ohjelmassa. Siellä voi olla lastenkin kanssa, kun ei ole kuin kahvibuffet-tarjoilu. Kokko ja isot keinut kiinnostaa lapsia. Mukava tunnelma.
Tänä juhannuksena pyysin kaveria muksujen kanssa meille saunomaan ja grillaamaan. Voishan vaikka illalla kävellä meren rannoilla kokkoja katselemassa. Aina nuo juhlapyhät tuntuu niin turhilta kun ei ole koko perhe kasassa. Kaikki perheet viettävät tietysti juhlansa omassa porukassa ja ite kuljet pentujen kanssa tyhjässä kaupungissa... Joulu nyt kyllä edes joltain, vaikka iskä olis töissäkin. No nää on näitä varjopuolia. Mut sit kyllä juhlitaan kunnolla jos iskä on maisemissa.
Hieps taas!
 
Wiske
Vaikka lähestyvä juhla ei joulu olekaan, täytyy tähän väliin kertoa tapaus kyseisestä juhlasta miehen ekana seilausvuonna. Olin ihan rikki viettäessäni joulua lapsuudenkodissa, mutta päätin että kunhan mies palaa kotiin, tulee meille oma joulu. Se oli tammikuun alkupuolella, lauantai, kun päästiin vihdoin joulustelemaan: Paistettiin kinkut, piirakat ja laatikot, kuunneltiin joululauluja, käytiin 'joulu'saunassa, syötiin tietty kaikki herkut kynttilänvalossa ja viimeisenä käytiin käsiksi vielä sisällä olleen kuusen juurella lojuneisiin lahjapaketteihin. Päivä oli hieno, ja ihmeellisintä siinä oli se, miten todentuntuinen "aatosta" tuli kun oli monta viikkoa uskotellut itselle (ja muille!) että meillä joulu on vasta sillon. :xmas:
Hmm, ei ehkä toimiva idea lapsiperheelle, varsinkaan tuo lahjojen avaamisen pitkittäminen... mutta halusinkin vain jakaa tarinan teidän kanssanne (näin kesäauringon paistaessa)!
 
Kyllä meilläkin on vähän vastaavaa ollut joskus, kun mies on joulun ollut merellä. Kinkku on paistettu kun hän on kotiutunut ja lahjat annettu kylläkin vain hänelle. Joulukuusta ei ollut, mutta jouluvalot muuten. Lasten kanssa onkin helpompi minusta selvitä siitä joulusta ilman miestä. Lapsille kun joulu on niin hauskaa. Mutta joulu on aina joulu ja silloin toivoo että toinen on kotona. Muut juhlat minusta on paljon helpompia kestää. Varsinkin nykyään kun on niin kaueesti hommaa. Minä kun en hirveästi kunnioita nuita pyhiä ja saatan rääpiä esim. pihaa vaikka juhannuspäivänä, jos olen sillä tuulella.
 
Jee! Kohta alkaa viikonloppu. Ne vaan on aina niin lyhyitä että hujahtavat ohi vilauksessa. Miehen pitää sit mennä vielä maanataina Raumalle niihin pääsykokeisiin ja tossa soitti päivällä et konepäällikkö oli jo tahtonut sitä töihin, vaikka lomaa ois vielä 2 vk. Saas nähdä lähteekö ja onhan se tietty kiinni siitä vaihtoparistakin. Tulishan se sitten jo heinäkuussa kotiin niin vois olla kesää kuiteskin enemmän jäljellä. No ei se kuiteskaan mua kauheesti innosta. Siis se että lähtis jo töihin.
Mukavia viikonloppuja kaikille.
 
merimiehen vaimo
Onko sun miehes menossa Raumalle kouluun?,Mulla on yksi kaveri kenen mies seilaa 2-mestarina ja puhui, kans että hänen miehensä, ehkä aikoo hakee kouluun? Mut siin oli jotain muutoksia tullu, ku ei se ole suoranaisesti tarkoitettu konemestareille, vaan voipi tulla kuka tahansa... en tiedä ei ole sen enempää juttuu ollu. Minä täällä odottelen mieheno puhelua, taitavat olla Saksaassa tällä hetkellä, lapset sain nukkuu , kohtahan se on itsekkin mentävä.Kaikille iloista ja antoisaa viikonloppua! ;)
 
Niin se vaan viikonloppu vieräti taas ohi ja arki alkoi. Ja heti aamulla piti tuskitella ku tenaville pitää laittaa niin paljon vaatteita ettei uskos että on jo kesäkuu. Jospa se kesä kuitenkin siitä tulis.
Joo Raumalle ois tarkotus mennä kouluun syksyllä jos pääsee eli tänään on pääsykokeissa. Tää on sellanen työn ohessa tapahtuva koulutus. Katotaan mitä tulemaan pitää ja miten pääsykokeet menee. Matikkaa se on yrittänyt muistella, ku siitä on niin kauan ku on viimeksi laskeskellut et kaikki on unohtunut.

 
Sandels


Heippa kaikki!

Mies kotona ja elämä hymyilee,vaikkakin satelee!
Meillä ei vielä juhannus suunnitelmia.Kauhian
"kosteisiin" pirskeisiin ei tee mieli ison mahan kans
lähteä....Ehkä anopin mökille.Sellainen pieni metsämökki,
jossa me ei mahduta yöpymään,mutta onneksi matkaa
on vain tunnin verran,niin voi sitten myöhäsellä ajella
takasin kotiin.
Wiske,mekin asutaan Hesassa.

 
Nysse lähti... Mies siis... :'( :( :\| :/ . No eiköhän se tästä. Ovat vaan aina rankkoja nuo yölähdöt. Piti jo 03.15 lähtee taksilla bussille ja sieltä kentälle. Yleensä ollaan muksujen kanssa viety mies kentälle, mutta tohon aikaan ei kyllä viitsi niitä repiä ulos. Ja viimeksi kun vietiin, tyttö huusi kentällä aivan kamalasti. Karkasi jopa turvatarkastuksen läpi iskän perään. :whistle: Että tavallaan helpompia nämä kuitenkin.
Ens viikolla alkaa uimakoulu ja kestää sit juhannukseen saakka. Sellaiseen jatkoryhmään tyttö pääsi, kun oppi jo vähän alle 5-vuotiaana uimaan. Nyt sitten pitäisi sitä tekniikkaa treenata. On sit ohjelmaa joka ilta, ei tuu aika pitkäks.
Nyt on lähdettävä ulos, kun nyt just ei sada.
 
Kyllä nuo lähdöt on aina tylsiä. Onneksi meillä ei lapset pahemmin perään ikävöi. Siitä olen onnellinen, mutta yhden asian olen pannut merkille tuosta 6 v pojasta. Lähdön jälkeen on aina suht helppoa, mutta n. neljän viikon jälkeen tulee jotain vaikeuksia esim. eskarissa ja kotona. Eli alkaa kiusaan tyttöjä ja sen sellaista. Nyt olen sitten pannut sen piikkiin että siinä vaiheessa tulee isää ikävä ja se purkaantuu tällä tavalla.

Tänään sain myös itse tietää että minunkin työt taitaa kohta loppua. Olen tällaisessa yhdessä projektissa ja rahat alkaa kuulemma vähitellen loppua, joten voi olla että tässä hommat myös loppuu vuoden vaihteeseen tai jopa aikasemminkin. En minä kauheen pahoillani siitä ole. Aika näyttää mitä tulemaan pitää. Koittakaahan kaikki jaksella ja toivotaan että tämä muuttuu kunnon kesäksi.
 
Wiske
Jälleen hieman nostetta merimiesten vaimoille... :p

Tiedättekö että maanantaina alkaa helle?! Tai ainakin kesäloma... Töissä ja kotosalla havaittavissa pre-lomastressiä, mutta jospa se tästä auringon myötä hälvenisi!

Hyvää KESÄÄ kaikille ja juhannusta myös...

P.S Jos ennustukseni ei pidäkään paikkaansa, Melina T, varo ettei lapsesi jäädy siellä uimakoulussa järven jäihin kiinni ;)
 
Ette muuten ikinä arvaa mitä mulle sattui heti ton viime viestin jälkeen... :(
Olin siis lähdössä lasten kanssa ulos... Ja jätin kanasoosin täydelle teholle kiehumaan ja olin onnellisena siellä ulkona n. 1,5 tuntia!!! Sit yhtäkkiä muistin, että en laittanutkaan hellaa pois päältä, niinkuin oli tarkoitus. Juoksin sisään ja koko asunto oli täynnä savua ja haju oli aivan kamala!!!
Nyt ollaan oltu kolme yötä mummolla evakossa ja täällä on käynyt kaksi kertaa Helsingistä "hajunpoisto-mies". Matot ja verhot sain pesulaan, muuta pyykkiä olen ite pessyt. Onneksi on Kotivakuutus, joka korvaa pesulan ja hajunpoiston. Tänään taas päästiin kotiin. Haju ei ole ihan kokonaam poissa, mutta täällä voi kuitenkin olla.
Kyllä sitä huomaa, kuinka tärkeä koti on, kun sinne ei pääse!!!
Onni onnettomuudessa, että ei syttynyt tuleen koko kämppä. Täällä ei ole mitään ulkoisia merkkejä tapahtuneesta, ainoa on haju... Saapa nähdä häipyykö se vai joudutaanko esim. uusimaan sohvat tai tapetit...
Että olisihan tämä yksinhuoltojakso paremminkin alkaa. Mutta nyt näykyy jo valoa tunnelissa. Ja äiti tulee tänne jeesimään huomenna.
Mitä tästä opimme??? Ostakaa vain mikroruokia ja käykää ulkona syömässä!!! Ja ottakaa se kotivakuutus heti!!! :)
 
No olipas teillä. Onneksi ei tosiaan syttynyt tulipaloa. Kyllä kaikkea voi sattua. Toivottavasti hajut lähtee suosiolla pois ettei kaikkea tarvi pistää uusiksi.

Kiva kun taas vaihteeksi alko viikonloppu. Nyt on kauhee väsy päällä kun eilen käytiin yhdessä kylässä ja sit piti juoda väkevää kahvia vähän liikaa. No se tietty vei unet ja sekin vähä mitä tuli nukuttua niin tosi huonosti. Edellen tässä sitä kesää odotellaan. Minä kaikille toitotan ettei kannata kesäkukkia laittaa ennen 10 pv ja sit kuitenkin ite laitoin ja eiköhän ne onnettomat meneet paleltumaan. Osa perennoistakin paleltu toisen kerran. Kyllä otti päähän. En ois millään uskonu että vielä tulee pakkasta. Yks aamu oli nurmikko ihan kuurassa. Että sellasta täällä. Leikkimökkiprojekti edistyy hiljalleen ja mies kait sit ensviikolla lähtee, jos ei mitään ihmeellistä tule. Onneksi seuraavalla lomalla on myös mulla loma, jotta on vähän enemmän aikaa olla yhdessä. Kait sitä pitäs lasten kanssa jossain käydäkin. Oli tarkotus nyt jo käydä, mutta ku on ollut niin kauheen kylmää.
 
Sandels


Heips!Ja niin taas sataa vettä,hyvä siivouspäivä olis siis...jos
vain yhtään huvittais.Mitä enemmän masu kasvaa,sen vähemmän
löytyy siivousintoa!Kumma juttu?!Olishan tuo mies tietysti
tuossa nyt apuna,mutta mä kun "tykkään" ite imuroida jne.
et varmasti tulee joka kolo putsiksi...hölmö kun oon :/ .
Lauantaina oltiin puuhamaassa.Välillä satoi,mutta ei niin
pahasti,etteikö olis pystyny olemaan.Ja saatiinhan sitä
koko päivä vierähtämään!Vesijutuissa ei oltu,mut olihan
siellä kaikkea muuta puuhaa :) .
No,jospa se kunnon kesä alkais sitten juhannuksena,niinku
monena muunakin kesänä B) .Eilen tuli vietettyä koko
päivä ulkona,kun tiesi TAAAS sateiden palaavan.Kyllä
neitillekin uni maistui illalla,ei tarvinnut taistella normaaliin
tapaan,niinku yleensä iltasin ;) .
 

Yhteistyössä