Merimiehen vaimo

Pakko taas nostaa tätä...
Mitäs kaikille kuuluu??? Meillä täällä jo elämä hymyilee edes vähän sen savuvahingon jälkeen. Mun äiti oli täällä jeesimässä viis päivää ja saatiin kämppä niin raikkaaksi kuin mahdollista. Joku outo haju täällä kuitenkin vielä on... Mutta kiva kun saadaan olla kotona.
Juhannusta tai pikemminkin sen ohi menoa tässä odottellaan. Sit olis vielä muutama viikko kun mies tulee kotiin. Ja jospa tuo kesäkin olis sitten parhaimmillaan. Nää säät on kyllä olleet ihan hurjia, vaikka kalenterissa lukee KESÄkuu...
Aurinkoisempia päiviä kaikille kanssasisarille.
 
Heippa vaan vai onko ketään kuulolla?
Kovin täällä on hiljaista. Liekö tämä ns. kesä tekee hiljaiseksi. Juhannus lähenee ja eiks se nyt ainakin ole luvannut hyvää ilmaa. Toivotaan.

Mies siis lähtee joko huomenna tai yli huomenna töihin ja taas ois Porvoon keikka edessä. Anoppi lähtee mukaan kattoo laivaa ku sattuu oleen just nyt lomalla. Tuossa työkaveri alko pänniin ku se taivasteli, kun en osannut sanoo kumpanan päivänä olen pois (siis kun lähden viemään sen miehen). Ei nuo oikeen tajuu näitä lahtöjä ja tuloja et se on niin monesta asiasta kiinni et ei sitä voida noin vain viikkoa ennen sanoa millon lähdetään. Ja nyt lähdöt ja tulot pitää paremmin paikkansa ku entisellä Futuralla. Siellä oli niin monia juttuja mitkä saatto viivästyttää. Ja tuosta työkaverista vielä, et pitäs maakravunkin tajuta et ei kukaan konttorissa ole töissä viikonloppuna. No se tästä vuodatuksesta.

Mukavaa viikkoa ja kivaa juhannusta, jos tässä ei enää ehdi kirjoitteleen.
 
Heips!!!
Joo saman olen huomannut mäkin, että aina ihmetellään, että miten ei voida tietää aikaisemmin noita vaihtopäiviä. Rahtilaivat ei kulje kuin kello. Ja on joskus tapahtunut sellaista, että ollaan menty lastaamaan johonkin, niin ollaan puolet otettu ja sit purettukin takaisin samaan säiliöön. Nää rahtauspuolen hommat on niin ihmeellisiä välillä.
Ja toinen homma, mille aina miehen kanssa nauretaan on se, että kun joku näkee miehen tulleen lomalle, ensin kysytään, että koska olet tullut. "Joo eilen tulin" Ja seuraava kysymys heti perään, että koskas sit täytyy taas lähteä!!! ;) :whistle: Et sillee. Ja tää tapahtuu joka kerta useasti kun se tulee lomalle.
Joo tässä Jussin ohi menoa odotellaan.
Turvallista matkaa sinne Porvooseen, Virpi. Teillä tulee pitkä matka. Kauanko sieltä ajaa? Me ollaan siinä onnellisessa asemassa, että Porvooseen ajaa meiltä tunnin. Nyt vaan ei oo siitä mitään hyötyä, kun laiva ajaa lähinnä Grönlantiin ja sinne Kanadaan. Ja lastataan yleensä Ruotsista.
Pitäis kai lähteä ulos lasten kanssa. Tällä kertaa en jätä ruokia hellalle... :whistle:
 
Sandels


Tervehdys kaikille!
Kiirettä pitää,kun mies on kotona.Toki välillä ollaan ihan
vaan kotonakin.Ei ole paljoa aurinkolaseja B) tarvinnu
viimeaikoina?!!Onneksi juhannusaattona oli hyvä ilma :) !
Loppuviikosta lähdetään pienelle Suomi-tourneelle,mm.
Visulahteen.Viikko ajellaan autolla ympäriinsä.Saas nähdä
kuin tää mamma jaksaa istuskella,masun asukilla viikkoja
28 ja risat =) !
Miten menee muilla "muijilla"?
Helteitä odotellessa..... ;)
 
Juhannus on ollut ja mennyt. Keskiviikkona nakkasin siis miehen anopin kanssa Porvooseen. Meiltä tulee eestaks matkaa n. 1000 km. Et ei ihan pieni reissu. Anoppi kävi tosiaan kattoon laivaa ja oli aika ihmeissään. Anopilla on korkenpaikan kammo ja olihan se vähän tietäminen kiivetä laivaan, vaikka laivassa oli vielä aika paljon lastia. Tai se pois tulo oli kait pahempi.

Juhannus meni ja säät ei kyllä kauheesti suosineet ja tää viikko kait vielä vähemmän. Jospa se kesä sit tulis elokuussa kun loma alkaa. Kyllä sulla Sandels taitaa olla tietämistä istua autossa, ainakin kun ite muistelen odotusaikaa. Mukavaa lomaa siitä huolimatta.
 
Hip hop!!!
Juhannus saatiin menemään ohi, jee!! Oltiin aattona tuttavaperheen kanssa Linnanmäellä. Hauskaa oli ja lähdettiin vasta 22.30 kotiinpäin ajelemaan. Yllättävän hyvin poikakin(2v.) jaksoi, nukkui kyllä onneksi koko meno matkan. Puolen päivän aikaan kun lähdettiin.
Nyt ollaan sit taas vaihteeks flunssassa koko ryhmä. Just n. kuukausi takaperin oltiin poitsin kanssa nuhassa. Nyt tyttökin on saanut yskän. No talvi meillä meni niin hyvin, ettei oo koskaan lasten kanssa mennyt. Molemmilla kun se infektioastma. Viime talvena oltiin vaan joulukuun alussa ja pääsiäisenä kipeenä. Eli huima suoritus meiltä jolla on aikaisemmin uusi tauti alkanut suurin piirtein viikon tai kahden viikon terveen jakson jälkeen....
Parempia ilmoja toivotaan täälläkin. Pitäisi lähteä Tampereelle kyläilemään, mutta täytyy nyt katsoa kuinka taudit kehittyy.
Kyllä oot Virpi aika sissi kun sen tonnin jaksat ajaa, vaikka varmaan toiseen suuntaan miehes ajoi...
Sandels, hyvää lomareissua teille!!!
 
Wiske
Hei vaan kaikille!
Lomat on pidetty, olipahan tuokin kokemus kun sai lähestulkoon toppatakki päällä juoksennella koko KESÄloman! No, heitin jopa talviturkin pois, vieläpä meressä. Muuten loma menikin ihmetellessä ja tuumaillessa, ja tuumailujen tuloksena tullaan tekemään asuntokaupat tuossa heinäkuussa. Vähän jänskättää!
Aivotoiminta on aika hidasta, kuuluu kai asiaan ekana työpäivänä loman jälkeen?!
Aurinkoja ja hyviä lomamatkoja reissuun lähtijöille & kuulumisiin... B) (pakko kai yrittää aloittaa taas työnteko...)
 
Pakko nostaa tätä kun tää on jäänyt jo niin kauas. Kaikki muut taitaa olla lomalla paitsi Wskelläkö alko työt. MInä kans yritän töissä käydä. Tää heinäkuu on oikeen kitukuu. Ilmat ei suosi ees illalla ulkona oloa ja sit jos siellä vois olla niin on niin kauheesti hyttysiä että on ihan hätää kärsimässä. Mä oon niin "herkkä" hytysille. Eli en voi yksin kertaisesti sietää niitä. Muistan pienenä kun olin kerran mummolassa ja siellä oli aivan sairaasti hyttysiä niin seuraavana yönä en tahtonut saada nukuttua missään kun näin koko ajan hyttysistä unta.

Miehestäkään ei ole kuulunut taas vähään aikaan mitään. Se ei yleensäkään pitkiä sähköposteja kirjoittele ja sit kun on kiire niin vielä vähemmän. Nyt ne on saaneet laivalle uuden juokumaton niin kait se siellä treenaa ku aikoo kuulemma juosta tänä vuonna maratonin.
Parempia ilmoja odotellessa.
 
merimiehen vaimo
Hei, Virpi sinun miehesi laita on? meneekö hän opiskelemaan Raumalle? Tuleeko teille muutto kyseeseen? En ole kerennyt käymään palstalla, on niin kova tahti, oma opiskelu, yritän saada pian sen loppumaan, opiskelen etänä joten kotiin jää paljon tekemistä, varsinkin 3 lapsen kanssa. Hyviä jatkoja kaikille!
 
Heippa!

Vielä ei ole pääsykokeiden tuloksia tullut ja vaikka hän lähtisikin niin mieheni käy vain Raumalla. Opiskelu kun tapahtuu työn ohessa eli silloin kun on lomilla, jos ne sitten koskaan sopii hänen työaikoihin. Piti nääs merkitä pääsykokeisiin mennessä jo ajat mitkä sopisivat ja eihän sitä koskaan tiedä miten ajat muuttuu. Hän haaveilee suorittanvansa sen mahdollisimman nopeasti, mutta minua alkoi hirvittään että nuilla edellytyksillä se voi kestää vaikka kuinka kauan. Lohdutuksena on kuitenkin että hän on suorittanut kai kaikki matematiikat jo tekussa sekä fysikkaa ja jotain muita aineita jotka toivottavasti pitäisi saada anteeksi.

Saanko muuten udella sinulta merimiehen vaimo mitä opiskelet. Itsellä ois haaveissa kans alkaa opiskella ja vaihtaa alaa. Sitä on vaan koko ajan lykännyt siitä syystä että aina kun mies pois pitäisi olla hoitaja lapsille että pääsee. Mutta jos tässä vielä odottelee kauan niin ei siitä koskaan mitään tule ja se jää. Eli pakko järjestellä jotenkin muuten ne työajat.

Oletteko koskaan muuten käyneet tuolla MSN.com sivuilla. Siellä on mahdollisuus perustaa erilaisia omia yhteisöjä ja ajattelin että pitäskö meidän merimiesten muijien perustaa oma yhteisö. En vain tiedä miten sellainen tarkkaan ottaen perustetaan, mutta kait sieltä ohjeet löytyy, jos sellaista alkaa perustaan.
 
merimiehen vaimo
Markinoinointia, ulkomaankaupan. Meillä oli tänään ihan kivan lämminpäivä +23. Vielä sais pari astetta lisää tulla että olis sopiva. vois olla rannalla.Meillä on pikkujuniori vesirokossa, juhannuksena alkoi, nyt helpottaa. Muuten lapset on olleet terveitä.Mies vielä 3viikkoa duunis.
 
Wiske
Moi Virpi, Merimiehen vaimo ja kaikki lomalaiset!
Minä oon roikkunut toiveikkaana näillä vauvalehtien muillakin 'tasoilla', ja jossain joku antoi ohjeita just tuollasen klubin perustamiseen msn:ssä. Lupaan etsiä ne ohjeet niin voit Virpi yrittää!
Nyt töihin, kuulemisiin...
 
merimiehen vaimo
Se on kyllä loistava idea!.Ei tiedä vaikka kuinka paljon saataisiin kohtalokavereita, eilen luin tämän lehden palstoja vähän tarkemmin, käyn tosi harvoin koneella.Äidit järjestivät jotain tapaamisia ilman lapsia HKI alueelle, ympäri suomea oli tulossa väkee. Itse en siitä innostunut, aikoinani kävin esikoisen kanssa "äiti lapsi piireis" tunsin itseni hyvin erilaiseksi elämän tilanteen vuoksi, voi olla että kuvittelin.Tämä on kiva kun kaikki on samas jamassa! Ei tarvitse niin hirveesti selitellä.
 
Minä kans tunnen itseni usein niin poikkeustapaukseksi varsinkin kun tällä alueella ei ole näitä merimiehiä muutenkaan paljon. Edes sukulaiset ei aina ymmärrä esim. lähtöjä ja tuloja vaikka ne on useaan kertaan selitetty. Päivähoitotoimistossa ollaan useaan kertaan kuultu että ollaan poikkeustapaus ja kaikki tietää ketä me ollaan vaikka ite ei ois koskaan ees puhunut kyseisen henkilön kanssa (pienen paikan ristejä).

Ja tässä yksi juttu jota en ole edes miehelleni uskaltanut kertoa sillä hän olisi tykännyt kyllä siitä huonoa. Uskon että tämä juttu on vähän vääristynyt. Eli minun entisen luokkakaverini poika oli samalla eskariluokalla ja sit yhdessä juhlassa hän kysyi sitten minulta että mitä mieheni oikeen tekee siellä laivalla kun hänen poika oli sanonut että Aleksi (siis minun poika) oli sanonut että isä myy viinaa. No tätä sitten kysyin pojaltani että sanoitko niin ja hän sanoi ettei ole sanonut. Minä kans luulen että hän ei ole niin sanonut, koska tietää että isä on konemestari. Eli näin ne jutut vääristyy varsinkin lasken suussa kun yleensä pienet lapset tietää vain Ruotsinlaivat ja siellähän sitä viinaa piisaa. Kyllä pikkasen pakkas huvittaan, mutta tietyissä piireissä tuo voidaan ottaa todesta ja luulla mitä vaan.

Toivottavasti en ollut tätä aikaisemmin kertonut. Tuli vaan yhtäkkiä mieleen. Ja katellaan sitä perustamista. Minulla alkaa loma tuossa elokuun alussa niin silloin voin sitä katella ja aikaa on vähän enemmän.
 
Wiske
Hei loistavaa! Minun työ on sellasta että kerkeän aina hetken keskittymään surffailuun joten jäi löytämättä ne ohjeet. Mutta hienoa että muut on nopeita!
Tosin tosin, minun kohdalla voi kestää hetken ennen kun opin käyttämään tuota msn-juttua, äskenkin kun menin sinne niin kone heitti kaikki opastustekstit ranskaks (joku ihmeen oletusasetus työni puolesta!), osasin kyllä vaihtaa ne suomen kielelle. Ensi kerralla askel eteenpäin I hope...
Siellä nähdään!

 
Sandels

Morjens!

Lomareissu sujui mukavasti,kun ei tarvinnut pitkiä
etappeja autossa istua.Välillä paistoi ja välillä satoi.
Mies ei ole vielä saanut "kutsua" töihin,mutta ehkä jo
ensviikolla.Onkin sitten kuulemma vain 5 viikon törni,eli
hyvin pitäis ehtiä synnytykseen mukaan!
Tuo oma yhteisö juttu on hyvä idea.Pitää käydä katsomas
sivuja.Ja hei,ilmat senkun paraneeee B) B) B) B) !
 
Heips Sandels, kiva, että teidän reissu meni hyvin.
Mä täällä valmistaudun miehen kotiin tuloon, ehkä keskiviikkona tuleepi, ellei tuu mitään ankkurointeja. Toivottavasti ehtii Meripäiville... Rotiksessa on vaihto.
Mä siivoan aina hulluna, kun mies tulee kotiin. Nyt on jo sauna pestynä, varasto järjestettynä, piha trimmeröitynä jne. Nyt pitää sit yleissiivous vielä tehdä. En tosiaankaan oo mikään supersiisti ihminen, mutta on mukava laittaa paikat kuntoon, niin toinen näkee, että sitä on odotettu kotiin.
Nauttikaa loppulomasta ja toivotaan , että jakselet hyvin tuon 5 viikkoa esikon ja masun kanssa!!!
 
Mie oon valmentajan eukko. Mukuloita on 3! :D

Mies paljon reissussa - kisamatkoja/treenimatkoja.
Arki siis minun vastuulla. Välillä toki rankka, varsinkin kun pojat sairastaa, mutta pääpiirteittäin menee hyvin.

Tsemppiä muillekin "YH-äipille"!
 
Hilutsu
Hei! Olen taksimiehen vaimo ja mies aina yöt töissä ja päivät nukkuu! Tavallaan olen ollut reilu kolme vuotta naimisissa oleva yksinhuoltaja. Meillä mun vastuulla on lapsen hoito, kaupassa käynnit ja muut virastoaikana tehtävät asiat. Mies tekee töitä noin 18-22 yötä/kuukausi ja työaika on noin 17.00 - 05.00 tai jopa 08.00. sitten nukutaan tietty vähintäään kahdeksan tuntia että taas seuraavana yönä jaksaa. Eli meillä nukutaan kahdessa vuorossa ;) Itse olen kaksivuorotyössä ja kuskailen tytön hoitoon ja kotiin. nyt vielä haaveilen toisesta lapsesta vaikka voisi luulla olevan helpompaa yhden kanssa. toisaalta en vaihtaisi miestäni tai toivoisi hänen tekevän "normaalia" päivätyötä. Menisi minun ja tytön normaali päivärytmi sekaisin. Silloin kun isä on vapaalla yleensä minä olen töissä :( Mutta päivääkään en voihtaisi pois! Saan itse määritellä mitä teen ja milloin!! Voimia muillekin parillisille yksinhuoltajille!
 
Sandels

Hello!

Meidän isäntä lähtee lauantaina töihin.Onkin VAIN 4 viikon törni!
Sopii mulle!Me aikanaan tavattiin Meripäivillä....nyt kyllä jääpi
väliin.Melina T,onko tapana käydä joka vuosi Meripäivillä?
Aurinkoista viikonloppua kaikille1 =) =) =)
 
Lapsi
Heippa vaan kaikki merimiesten rouvat
ja paljon tsemppiä teille!

Ei oo helppoo aina, tiedetään omasta kokemuksesta. En ole merimiehen vaimo vaan lapsi, isä oli merillä kun minä n 27 vuotta sitten putkahdin maailmaan ja isin kanssa sain olla aina kaksi viikkoa kerrallaan paitsi sillon kun lähdettiin laivalle mukaan, mikään ei ollut lapsena yhtä siistiä. Ja jos yhtään helpottaa tietää niin ihan täyspäinen aikuinen minustakin sitten varttui. Isä se bongas laivalta teini-iässä ollessani nuoren muijan mikä sitten valitettavasti hajotti lapsuuden perheeni. Ja järkytyksekseni niin kävi yllättävän monelle isän kollegallekin. Mutta äidille ennenkaikkea nostan hattua siitä että jaksoi merimiehen vaimona ja meidän äitinä.
Minusta ei tullut merimiehen vaimoa vaan menin naimisiin kunnan virkamiehen kanssa...
 

Yhteistyössä