Metformiini...

Heippa!
Onkos kellekkään määrättyä tuota kyseistä lääkettä vaikka ei PCO:ta olisikaan?
Mulla on ultrattu munasarjat ja niissä ei merkkiä PCO:sta löytynyt.En kuitenkaan ovuloi.S-prog kokeet oli ilman clomeja kp22 0,6 ja ekalla clomikierrolla 1tbl/pv se oli noussut 2,6.
Nyt tässä kierrossa apuna myös Terolut jotta saatais kierto pysymään sopivan mittaisena.
Ylipainoa on reilut 10kg ja niiden pudottaminen on niin vaikeeta.Clomit on tuoneet vielä pari kiloa lisää :ashamed:
Mietin tässä että voisikohan tästä olla apuja mulle.
Tällä hetkellä kierto alkaa olemaan lopuillaan ja seuraavaan kiertoon clomeja taas nostetaan.
 
Noista metujen sivuoireista senverran, että ite siinä paketissa jo sanotaan, että voi aiheuttaa ruokahaluttomuutta, pahoinvointia, ripulia ja ilmavaivoja. Mulla ollut lähes kaikkia noista, paitsi oksentaa ei ole tarvinnut (monta kertaa ollut kyllä lähellä). Lisäksi kun syön vielä Primoluteja, niin näiden yhteisvaikutus on aikamoinen :$ Mutta jospa se vielä tästä... olen syönyt metuja vasta vajaan kuukauden ja paketin mukaan haittavaikutusten pitäisi helpottaa.
 
Moi Susanna! Mulle määrättiin Metforminit vaikka mulla ei ole PCO:ta. Mutta ovuloimishäiriöitä on ja ylipainoa. Meillä alkaa elokuulla IVFhoidot ja lääkäri sanoi että sinne asti voisin syödä niitä. Annostus nyt mulla on 4tab/vrk, 1 tab on 500mg. Kaikenmaailman sivuoireita on ollut: ripulia,pahaa oloa,oksentelua. Kohta 2 kk olen syönyt. Laihtunut en kyllä ole. Nyt rupeaa sivuoireet ehkä vähän hellittämään.
 
Miete
Mä pääsin mukaan metu/lumelääke tutkimukseen ja nyt yritän selvittää kumpaa syön. Olen 99% varma et ovat lumetta, mutta kysytäänpä vielä mielipiteitä ja kokemuksia täältä.

Mun lääke on siis valkonen tabletti jossa jakouurre. Lääke ei haise eikä maistu juuri miltään vaikka pureskee sen. Menee semmoseksi karheeksi jauhoksi.

Milloin teillä on mahaoireet tai muut haittavaikutukset alkaneet? Mulla ei tunnu miltään.

Tuntuu niin turhalta syödä lumelääkettä 3kk ja sitte vasta sais "oikeeta" apua PCO:n hoitoon :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 12:53 Miete kirjoitti:
Mä pääsin mukaan metu/lumelääke tutkimukseen ja nyt yritän selvittää kumpaa syön. Olen 99% varma et ovat lumetta, mutta kysytäänpä vielä mielipiteitä ja kokemuksia täältä.

Mun lääke on siis valkonen tabletti jossa jakouurre. Lääke ei haise eikä maistu juuri miltään vaikka pureskee sen. Menee semmoseksi karheeksi jauhoksi.

Milloin teillä on mahaoireet tai muut haittavaikutukset alkaneet? Mulla ei tunnu miltään.

Tuntuu niin turhalta syödä lumelääkettä 3kk ja sitte vasta sais "oikeeta" apua PCO:n hoitoon :headwall:

Mie söin viime vuonna metuja isolla annoksella helmikuusta lokakuulle. En saanut mitään sivuoireita tai haittavaikutuksia.
 
Kia-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 12:53 Miete kirjoitti:
Mä pääsin mukaan metu/lumelääke tutkimukseen ja nyt yritän selvittää Mun lääke on siis valkonen tabletti jossa jakouurre. Lääke ei haise eikä maistu juuri miltään vaikka pureskee sen. Menee semmoseksi karheeksi jauhoksi.

Milloin teillä on mahaoireet tai muut haittavaikutukset alkaneet? Mulla ei tunnu miltään.

Tuntuu niin turhalta syödä lumelääkettä 3kk ja sitte vasta sais "oikeeta" apua PCO:n hoitoon :headwall:
Tohon vastauksena, että aidot metut maistuvat tosi pahalle. Ja mahaoireet mulla alko heti.
 
ehtoota
löytyykö täältä muita jotka syövät metuja sekä clomeja?

metuja nyt syöty elokuusta3x500mg) ja ekan clomin otin aamulla.(kp5-9)ens viikon keskiviikkona ultraan (kp12)

vuosia sitten clomit ei auttaneet ollenkaan edes tupla-annoksina joten suuria toiveita ei ole mutta hiukan jo jännittää ja pienen pieni toivonkipinä silmäkulmassa.

kertokaahan kokemuksistanne metut/clomi yhdistelmästä pcolaiset...

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 19:50 ehtoota kirjoitti:
löytyykö täältä muita jotka syövät metuja sekä clomeja?

metuja nyt syöty elokuusta3x500mg) ja ekan clomin otin aamulla.(kp5-9)ens viikon keskiviikkona ultraan (kp12)

vuosia sitten clomit ei auttaneet ollenkaan edes tupla-annoksina joten suuria toiveita ei ole mutta hiukan jo jännittää ja pienen pieni toivonkipinä silmäkulmassa.

kertokaahan kokemuksistanne metut/clomi yhdistelmästä pcolaiset...
Söin metutja ja clomeja rinnakkain viime kesänä. Ultrissa todettiin että annostuksella 4/pv (siis clomeja) ei tapahtunut munasarjoissa mitään jaclomit lopetettiin. Mutta elimistö innostui siitä että olin niitä syönyt, ja ykskaks totesin olevani raskaana. Ja nyt sitten viimeisiä viedään, vaikka olen tosiaan gynekologisesti monivammainen eli mulla on vaikea pco (+10v ollut), endometrioosi (diagnoosi viime kesänä) ja varrellinen kysta kiinni toisessa munasarjassa. Eli joillakuilla lääkärini mukaan clomit toimii myös siten että niiden syönnin jälkeen elimistö ns käynnistyy itsekseen. Ja mie olen elävä todiste siitä :D :flower:
 
pia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 12:53 Miete kirjoitti:
Mä pääsin mukaan metu/lumelääke tutkimukseen ja nyt yritän selvittää kumpaa syön. Olen 99% varma et ovat lumetta, mutta kysytäänpä vielä mielipiteitä ja kokemuksia täältä.

Mun lääke on siis valkonen tabletti jossa jakouurre. Lääke ei haise eikä maistu juuri miltään vaikka pureskee sen. Menee semmoseksi karheeksi jauhoksi.

Milloin teillä on mahaoireet tai muut haittavaikutukset alkaneet? Mulla ei tunnu miltään.

Tuntuu niin turhalta syödä lumelääkettä 3kk ja sitte vasta sais "oikeeta" apua PCO:n hoitoon :headwall:
:wave:
Minä olen kans mukana samaisessa tutkimuksessa!! =)

Oon nyt viikon verran syönyt lääkkeitä ja mulla ainakin maistuu ja haisee pillerit aivan sairaan pahalle!! :x
Ei tarvi kun aukasta kaapinovi missä lääkepurkki on niin johan tuoksahtaa..
Ultrassa todettiin PCO mutta ei kovin pahana.. Ylipainoa on kertynyt ihan liikaa... :ashamed:
maksa-, munuais- ja sokeriarot oli kaikki ok..
Nyt vaan pitäs miehenki mennä antaan simppa näyte ja täytyy kyllä sanoa että hän ei kovin innoissaan ole... :/

Noista oireista sen verran, että mulla ainakin on maha ollut jotenki omituinen ja etovaa oloa on koko päivän ajan..

Olisi mukava kuulla sinun kuulumisia välillä.. :)
 
Bintje
Metuja olen nyt syönyt noin kolme vkoa. Annos on 2x500mg/pvä. Mulla ei ole ollut juurikaan oireita. Ehkä parina ekana päivänä oli maha sekaisin nyt ei mitään... Mulla on pco todettu jo 3v sitten mut nyt vasta "lääkitään" kun tais mennä pahemmaks ja vaavi haaveissa :)
 
Olen syönyt metuja nyt noin kaksi kuukautta, annostus 2 x 1000 mg/pvä. Maha on sekaisin oikeastaan kokoajan. Joskus jos sattuu päivä, että ei ole ripulia, niin sitten on hirveät ilmavaivat. Ajattelin soittaa lääkärille, että voisiko annosta pienentää. Tämä jatkuva ripuli ja etominen alkaa jo häiritsemään normaalia elämää... Onkohan normaalia, että "sivuoireet" jatkuvat edelleen? Miten muilla, miten pitkään etominen sun muu on jatkunut?
 
Moikka!

Mun pitäisi aloittaa metformiinin syönti ensi viikolla ja ajattelinkin nyt kysellä, että onko siitä ollut kenellekään oikeasti apua raskautumisessa? Mulla on maanantaina lääkäri ja tarkoitus siellä pohtia aloitetaanko clomit samalla vai yritetäänkö ensin pelkällä metformiinilla? Lääkäri oli vähän nihkeä noiden clomien suhteen, kun kuulemma ohentavat niin reilusti kohdun limakalvoa, mikä ei mulla muutenkaan ole kovin paksu, mutta en jaksaisi turhaan popsia pelkkää metformiinia jos siitä ei ole huomattavaa hyötyä... Eiköhän se lääkäri parhaiten tiedä, mutta silti mielipiteitä?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:09 Micosa kirjoitti:
Minulla auttoi pelkät metut eli raskaana olen.
Syyskuusta asti söin maaliskuun 22.pvään asti.
Hienoa Micosa, Kiva kuulla onnistumisestasi!

Mulla metut varmasti myös auttoivat asiaa joskin söin myös clomeja ja primoluti/terolutia rinnalla. Mutta clomikierrosta en ovuloinut vaan ns luomusti. Eli söin metuja helmikuusta syyskuulle (jolloin plussasin) ja senkin jälkeen alkuraskauden ajan. Ja nyt aletaan viedä viimeisiä tässä odotuksessa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 12:45 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:09 Micosa kirjoitti:
Minulla auttoi pelkät metut eli raskaana olen.
Syyskuusta asti söin maaliskuun 22.pvään asti.
Hienoa Micosa, Kiva kuulla onnistumisestasi!

Mulla metut varmasti myös auttoivat asiaa joskin söin myös clomeja ja primoluti/terolutia rinnalla. Mutta clomikierrosta en ovuloinut vaan ns luomusti. Eli söin metuja helmikuusta syyskuulle (jolloin plussasin) ja senkin jälkeen alkuraskauden ajan. Ja nyt aletaan viedä viimeisiä tässä odotuksessa!

Heips vaan.
Piti kurkata profiiliin kun kuulosti jotenkin tutulta kirjoitus.
Sinultahan minä eniten utelin juuri metuista.
Sinä loppsuoralla minä vasta viikoilla 8 eli sormet on kyynärpäitä myöden ristissä että loppuun asti päästään.
 
Oho! Onpas todella erilaista käytäntöä eri klinikoiden kesken. Mulla on Metut käytössä ja käsittääkseni, jos raskaudun saan käyttää niitä ihan raskauden loppuun asti. Mulla Metut "hoitaa" kyllä PCO:n lisäksi myös sokeritasapainoa. Ehkäisystä ei siis puhuttu meidän klinikalla missään vaiheessa mitään.
 
Keskiviikkona aika gynelle niin pistän kyllä seinää vasten.
Totesi kyllä näinkin että "nauti jos menkat jää tulematta, mutta ota yhteyttä jos olet raskaana".
Tollaisen kommentin jälkeen oli aika vaikea aloittaa ehkäsy.

Tosin jostain luin että marvelon saattaa "auttaa parantamaan" pco:ta.. tiedä häntä.
Keskiviikkoa odotellessa :kieh:
 

Yhteistyössä