Mieheni ei tee kotitöitä

  • Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti
"Milla"
Oon meinannu jo useasti avautua tänne, kun lähtee ihan järki mun miehen kanssa!!!! Mun mies ei hirveesti kotitöitä tee, mikä on mulle ok, kun mä kuitenkin olen päivät lasten kanssa kotona ja se käy töissä. Mutta, mihin mulla on totaalisesti alkanut lähteä järki, on se, että mies ei myöskään siivoa mitään jälkiään. Likaiset sukat jää lattialle, maitopurkki pöydälle yms. Musta tuntuu, että mä en nykyään muuta teekään kun siivoa jonkun jälkiä (myös taapero on ihan kiitettävä sotkemaan ja saan olla jatkuvasti sitäkin patistamassa siivoamaan). Joudun nykyään joka päivä sanomaan miehelleni asiasta, mutta silti hän ei muuta käytöstään. Musta olis mukavaa, että jokainen perheessä tekisi aina automaattisesti tollasia pikkuasioita, niin että koti pysyis helposti siistinä ja mä voisin keskittyä lastenhoidon lisäksi ruoanlaittoon, tiskien ja pyykkien hoitoon, pölyjen pyyhkimiseen, imurointiin yms. Mut ilmeisesti mä sit olen kohtuuton. Tekis todella mieli soittaa anopille ja pyytää sitä ottamaan poikansa sinne käytöskouluun. Voisi anoppi opettaa, että roskat laitetaan roskiin, tiskit koneeseen yms. kun on opettaminen ilmeisesti jäänyt mieheni nuoruudessa väliin (mitä todella ihmettelen, koska anoppini on todella siisti ihminen). Kaikista jännintä tässä on se, että mieheni mieltää itse itsensä siistiksi ihmiseksi ja toivoo myös, että koti olisi siisti. Kauhulla jo mietin aikaa, kun palaan työelämään, hoidan varmaan sillonkin kaikki kotityöt taikka sitten ne jää tekemättä, kun mieheni sanoo tekevänsä ne "myöhemmin".
 
"vieras"
Nyt lopetat heti kaikkien kotitöiden tekemisen ja nakitat miehelle oman osan. Se on päässyt nyt niin helpolla, että on tullut todella laiskaksi eikä toi tosta muutu, kun palaat töihin. Tota kotitöiden jakoa pitää alkaa harjoitella jo aiemmin.
 
"vieras"
Vaikka mies käy töissä ja sä kotona, ei sun tarvi kaikkea tehdä. Ymmärrettävää, että sä teet sen verran, mitä lastenhoidon ohessa kerkeät päivällä, mutta kun mies tulee kotiin, molemmat hoitavat lapsia ja tekevät kotitöitä. En tiedä onko teillä näin, mutta olen joskus törmännyt tähän, että mies käy töissä, tulee kotiin makaamaan sohvalle, kun "on niin rankkaa käydä töissä" ja nainen raataa 24/7. Hoitaa lapset illalla ja mihinkään ei voi päästä, kun ei se mies osaa vahtia lapsia tai suostu vahtimaan, herää joka yö 1-10 kertaa imettämään/hyssyttämään vauvaa/lapsia. Siivoa, tekee iltaisin ruokaa, kun mies katsoo telkkaria jne. Vähän kärjistettynä useimmilla, mutta tuollaisiinkin olen törmännyt...

Sen pitäisi olla itsestään selvää, että aikuinen siivoaa omat jälkensä vähintäänkin. Meillä tuommoista ei suvaittaisi kummankaan puolesta.

Nyt mies mukaan kotitöihin ja siivoomaan omat jälkensä.
 
"Vieras"
Joo anoppisi on varmasti siisti ihminen ja on ollut jopa niin siisti, että on korjannut kaikki poikansakin jäljet huiskis vaan. Ei ole oppinut poika, että maitopurkki ei kävelekään itse roskiin. Sano sille, että sinä edellytät, että alkaa itse siivoamaan jälkensä, viemään pyykit koriin ja ei mitään selityksiä.
 
"Milla"
Oon ilmeisesti tosissaan päästäny mun miehen liian helpolla, kun ei vaan mee viesti perille, ei ystävällisesti eikä tiukempaan sävyyn. Sit välillä oon päättänyt, et enpä enää kerää sen jälkiä. Mut eipä siivoa sekään ja sit mä joudun lopulta joustamaan, ku en kestä enää katsoa niitä sotkuja (kun eihän se iso vaiva ole laittaa roskia roskiin yms.). Lapsia mies sentään hoitaa kivasti, siinä ei ole valittamista. Ja on muutoinkin yleensä iltaisin kotona, vielä kun jotenkin saisi sen ymmärtämään, että jokaisen on vaan pakko kerätä omat roskansa, pyykkinsä yms.. Kiitos teille tsemppauksesta, välillä mietin, että olenko mä sittenkin väärässä..
 
"Vieras"
Pls älä enää sano kertaakaan, että varmaan oon väärässä, ilmeisesti vaadin liikaa yms minkä sänkint iedät, että ei pidä paikkansa. Ei varmaan mene mikään perille, jos sanot asias noin.

Katsekontakti, pysähdytään hetkeksi molemmat ja sanot, että sinä siivoat huushollin muuten, kun olet kotona, mutta lapsenkin kasvatuksen takia vaadit, että jokainen korjaa itse jälkensä kuten vie pyykit pyykkikoriin, laittaa ruuat jääkaappiin, astiat koneeseen ja roskat roskikseen. Ja vaadit vastauksen, että onko asia tällä selvä vai onko kysyttävää ja lupaako hän pysyä tässä sopimuksessa.
 
"vieras"
Mun mieheni jätti myös aina likaiset vaatteet lattialle. En mä niitä voinut lattiallekaan jättää, niin päädyin sitten siihen, että miehen vaatteille on oma paikka likapyykissä. Mä kerään niitä sinne, mutta en pese edes yhtä sukkaparia muiden pyykkien mukana. Miehen mielestä oon kohtuuton, mutta mä sanon, että ainoastaan kyllästynyt pitämään sikaa puhtaana.
 
"vieras"
Väärin tai oikein, mutta meillä minä tuon perheeseen satasia ja mies tonneja. Ei tuo "ketale" mitään kotihommia tee, mutta rahaa se tekee. Itse olen ollut tähän tyytyväinen, muut tehkööt omat valintansa.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";29153992]Mun mieheni jätti myös aina likaiset vaatteet lattialle. En mä niitä voinut lattiallekaan jättää, niin päädyin sitten siihen, että miehen vaatteille on oma paikka likapyykissä. Mä kerään niitä sinne, mutta en pese edes yhtä sukkaparia muiden pyykkien mukana. Miehen mielestä oon kohtuuton, mutta mä sanon, että ainoastaan kyllästynyt pitämään sikaa puhtaana.[/QUOTE]

Ok, hyväksyt, että kotona on sika, etkä vaivaudu pitämään häntä puhtaana eikä hän itsekään vaivaudu...öööh, miksköhän joku haluaa pitää sellaista sikaa...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29153995]Väärin tai oikein, mutta meillä minä tuon perheeseen satasia ja mies tonneja. Ei tuo "ketale" mitään kotihommia tee, mutta rahaa se tekee. Itse olen ollut tähän tyytyväinen, muut tehkööt omat valintansa.[/QUOTE]

Jos teillä noin toimii ja olette tyytyväisiä, mikäs siinä. Mä en kuitenkaan katso olevani velkaa miehelleni, vaikka äityislomalla olin. Yhteistä lasta hoidin ja sillä mahdollistin myös miehen tienaamat tonnit. Toisaalta myös oli kotona hoitamassa lasta, kun mä tienasin tonnit.
 
"Sääli" vastata tähän, mutta meiltä löytyy kyseiset taidot omaava nainen kotoa.. Mä olen vakavissani miettinyt, että pitääkö oikeasti nostaa kytkintä, jos näitä kotitöitä ei pysty jakamaan... Peilin edessä yms kyllä jaksetaan aikaa viettää.. :)

Tämä ei siis niinkään ole ongelma suhteessamme, mutta jossainvaiheessa siitä tulee sellainen.. Itse tykkään pitää paikat siisteinä ja kunnossa, mutta rajansa kaikella..

Löytyykö yh-äitejä ketkä vailla siivoilija-intoilijaa? :D
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154064]Jos teillä noin toimii ja olette tyytyväisiä, mikäs siinä. Mä en kuitenkaan katso olevani velkaa miehelleni, vaikka äityislomalla olin. Yhteistä lasta hoidin ja sillä mahdollistin myös miehen tienaamat tonnit. Toisaalta myös oli kotona hoitamassa lasta, kun mä tienasin tonnit.[/QUOTE]

Mitä?! Ei mua ainakaan kukaan ole kotiin piiaksi "ostanut"! Nyt hyvänen aika, jos toinen on kotona lapsen kanssa, on toinen yleensä töissä - kai silti suhteessa kunnioitetaan toinen toista? Yhteinen koti, yhteinen lapsi...vai "kostetaanko" sille joka on kotona?! En ymmärrä teidän ajatuksianne...TIETENKIN kumpikin korjaa jälkensä ja osallistuu huushollin hommiin, kuten myös lastenhoitoon. Mitä miehiä teillä on, jos he kuvittelevat teidän vaan "hyötyvän" teistä!! Kai tuossa kumpikin panostaa omalta osaltaan samaan asiaan - perheeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ota käyttöön iso pahvilaatikko, johon keräät kaikki tavarat mitkä mies peräänsä jättää. Roskat, likapyykki, tiskit, tavarat - kaikki sekaisin vaan, etsiköön sieltä sitten mitä tarvitsee.. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="...";29154091]Mä en voi käsittää, että kukaan siivoaa aikuisen ihmisen jälkiä! Miksi?[/QUOTE]

Siksi, kun tyhjä maitotölkki alkaa haista siinä pöydällä ja likapyykki lattioilla kerää pölyä.
 
"vieras"
[QUOTE="...";29154106]Mitä?! Ei mua ainakaan kukaan ole kotiin piiaksi "ostanut"! Nyt hyvänen aika, jos toinen on kotona lapsen kanssa, on toinen yleensä töissä - kai silti suhteessa kunnioitetaan toinen toista? Yhteinen koti, yhteinen lapsi...vai "kostetaanko" sille joka on kotona?! En ymmärrä teidän ajatuksianne...TIETENKIN kumpikin korjaa jälkensä ja osallistuu huushollin hommiin, kuten myös lastenhoitoon. Mitä miehiä teillä on, jos he kuvittelevat teidän vaan "hyötyvän" teistä!! Kai tuossa kumpikin panostaa omalta osaltaan samaan asiaan - perheeseen.[/QUOTE]

Mikä sulle oikeen tuli? Mitä meidän ajatuksia? Et tainnut ollenkaan lukea, mitä kirjoitin.
 
"vieras"
[QUOTE="...";29154115]Sanaista arkkua auki...[/QUOTE]

Luuletko ap ja moni muu samassa tilanteessa oleva nainen ei ole sanonut ja selittänyt asiaa monta kertaa? Sanominen ja tekeminen ovat kaksi eri asiaa...
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154120]Mikä sulle oikeen tuli? Mitä meidän ajatuksia? Et tainnut ollenkaan lukea, mitä kirjoitin.[/QUOTE]

Naisten ajatuksia, jotka hyväksyy toisen tuollaisen porsastelun. Sitähän se on. Porsastelua. Ja tätä ihmettelyä saa tältäkin palstalta aika usein lukea. Miksi annat miehen kohdella sinua noin? Ei fiksussa suhteessa noin käyttäydytä.
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154124]Luuletko ap ja moni muu samassa tilanteessa oleva nainen ei ole sanonut ja selittänyt asiaa monta kertaa? Sanominen ja tekeminen ovat kaksi eri asiaa...[/QUOTE]

No hyvänen aika, sanokaa niin että uskotaan!
 
"vieras"
[QUOTE="...";29154128]Naisten ajatuksia, jotka hyväksyy toisen tuollaisen porsastelun. Sitähän se on. Porsastelua. Ja tätä ihmettelyä saa tältäkin palstalta aika usein lukea. Miksi annat miehen kohdella sinua noin? Ei fiksussa suhteessa noin käyttäydytä.[/QUOTE]

Häh? En mä anna miehen kohdella mua noin. Nyt kyllä purat aivan väärään ihmiseen. Luepas uudelleen mun teksti, jota lainasit.
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154131]Häh? En mä anna miehen kohdella mua noin. Nyt kyllä purat aivan väärään ihmiseen. Luepas uudelleen mun teksti, jota lainasit.[/QUOTE]

No tämä oli toki ap:lle. Mutta en ymmärtänyt kommenttiasi "jos tämä teillä toimii jne.." Ei selvästi toimi.
 
"vieras"
[QUOTE="...";29154138]No tämä oli toki ap:lle. Mutta en ymmärtänyt kommenttiasi "jos tämä teillä toimii jne.." Ei selvästi toimi.[/QUOTE]

Huoh, sulle pitää siis rautalangasta vääntää. Vastasin vieraalle 8, jonka olisit huomannut, jos olisit LUKENUT viestini. Vieras 8 sanoi olevansa tyytyväinen järjestelyynsä ja tuskinpa mieskään on tyytymätön, jos nainen tekee kotityöt. Vaikka mä olenkin eri mieltä kuin vieras 8 ja meillä ei toimita noin, pystyn hyväksymään sen, että toiset voivat elää toisin ja voivat olla tyytyväisiä siihen. Mun tapa elää ei ole se ainoa oikea, sä ilmeisesti et pysty ajattelemaan niin, kun sun pakko jankata asiasta, jopa sillekin, joka (minä) taitaa olla aika samaa mieltä asiasta.
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154143]Huoh, sulle pitää siis rautalangasta vääntää. Vastasin vieraalle 8, jonka olisit huomannut, jos olisit LUKENUT viestini. Vieras 8 sanoi olevansa tyytyväinen järjestelyynsä ja tuskinpa mieskään on tyytymätön, jos nainen tekee kotityöt. Vaikka mä olenkin eri mieltä kuin vieras 8 ja meillä ei toimita noin, pystyn hyväksymään sen, että toiset voivat elää toisin ja voivat olla tyytyväisiä siihen. Mun tapa elää ei ole se ainoa oikea, sä ilmeisesti et pysty ajattelemaan niin, kun sun pakko jankata asiasta, jopa sillekin, joka (minä) taitaa olla aika samaa mieltä asiasta.[/QUOTE]

Mahtavaa. Sun anonyymi viestisi on yllättävän henkilökohtainen. Ainakin kierrosten lukumääräštä päätellen.
 

Yhteistyössä