Mielensäpahoittaja-anoppi tulossa meille yökylään

  • Viestiketjun aloittaja kriisiä pukkaa
  • Ensimmäinen viesti
kriisiä pukkaa
Ei vaan jaksaisi.

Etukäteen tuli jo anopilta ohjeita ja viestiä siitä, missä minun pitää olla milloinkin, ettei kukaan vaan pahoita mieltään. Voi prkle sentään, on se kumma, etten saa omassa kodissani elää vapaasti tai tehdä niitä asioita, mitä pitäisi. Anopin pillin mukaan pitäisi vaan tanssia tai muuten on seuraavat puoli vuotta täysi kriisi päällä, kun hän on niin pahoittanut mielensä - taas kerran.

Olen väsynyt ruuhkavuosielämästä. Paljon on rästihommia tekemättä. Töissä on myös poikkeustila päällä. Pitäisi päästä ostamaan nuorimmalle juhlavaatteita ja ylioppilaslahja sukulaisen lakkiaisiin. Nyt kun kerrankin olisi lastenvahteja talossa, niin ehtisin monen viikon tauon jälkeen kauppoja kiertelemään, mutta sehän ei anopille käy, kun pitäisi mukamas olla kotona hänen meille kutsumia muita sukulaisia viihdyttämässä.
 
aapee.
Mitä jos sä sitten kuitenkin sanot sille anopille, että sulla on paljon hommia ja voi ihan itse viihdyttää teille kutsumiaan vieraita.
Laitoin sille jo viestiä näistä mun hommista ja siihen tuli vastaus, että hän ja muut sukulaiset pahoittavat mielensä, jos en ole paikalla. En viitsinyt enää vastata. Menen kotiin vasta illalla. Ihan sama minulle, onko siellä jo käynyt muita vieraita vai ei. En aio anopin takia muuttaa suunnitelmiani.
 
aapee.
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29947644:
anoppi sais pysyä kotonaan, meille ei tulisi
Näin minunkin mielestäni, mutta mies haluaa anopin tulevan meille, vaikka itse ei edes ole iltaisin kotona. Kehtaa vielä ihmetellä, miksi minä en halua anoppia meille moneksi päiväksi.

Anopin vierailujen jälkeen menee ainakin kuukausi, kun yritän löytää tavaroita keittiön kaapeista, kun hän on järjestänyt kaapit uuteen uskoon. Anoppi myös siivoaa oma-aloitteisesti ja saattaa vaikka pyyhkiä pöytiä vessarätillä. Jos sanon jostain asiasta, niin loukkaantuu verisesti ja seuraavat puoli vuotta tulee viestejä siitä, kuinka hän on taas pahoittanut mielensä.
 
Kjjj
Onko susta ja sun miehestä ok, että hän kutsuu teille vieraita? Onko miehesi puolellasi? Jos mies on tukenasi, niin kaikki on ok. Jos mieskin "pahoittaa mielensä", on tilanne hankala. Meille ei kenenkään tarvii kutsua vieraita ilman mun ja miehen lupaa. Tsemppiä anopin kanssa. Terv. Eräs, joka juuri pahoitti anoppinsa mielen, kun ei päästänyt kipeenä kylään.
 
Laitoin sille jo viestiä näistä mun hommista ja siihen tuli vastaus, että hän ja muut sukulaiset pahoittavat mielensä, jos en ole paikalla. En viitsinyt enää vastata. Menen kotiin vasta illalla. Ihan sama minulle, onko siellä jo käynyt muita vieraita vai ei. En aio anopin takia muuttaa suunnitelmiani.
No voit sanoa sille, että sun lapset pahoittaa mielensä, jos sinulla ei olekkaan aikaa ostaa heille uusia vaatteita, jotka olet jo aikapäivää sitten luvannut hankkia.
 
Näin minunkin mielestäni, mutta mies haluaa anopin tulevan meille, vaikka itse ei edes ole iltaisin kotona. Kehtaa vielä ihmetellä, miksi minä en halua anoppia meille moneksi päiväksi.

Anopin vierailujen jälkeen menee ainakin kuukausi, kun yritän löytää tavaroita keittiön kaapeista, kun hän on järjestänyt kaapit uuteen uskoon. Anoppi myös siivoaa oma-aloitteisesti ja saattaa vaikka pyyhkiä pöytiä vessarätillä. Jos sanon jostain asiasta, niin loukkaantuu verisesti ja seuraavat puoli vuotta tulee viestejä siitä, kuinka hän on taas pahoittanut mielensä.
Sä voit sitten sanoa, ettei tarvi siivoilla sinun keittiötäsi tai järjestellä tavaroitasi uuteen uskoon. Jos siitä vetää herneen nenään, niin sitten vetää. Ei se sinun vikasi ole.
 
vierass
Anopin vierailujen jälkeen menee ainakin kuukausi, kun yritän löytää tavaroita keittiön kaapeista, kun hän on järjestänyt kaapit uuteen uskoon. Anoppi myös siivoaa oma-aloitteisesti ja saattaa vaikka pyyhkiä pöytiä vessarätillä. Jos sanon jostain asiasta, niin loukkaantuu verisesti ja seuraavat puoli vuotta tulee viestejä siitä, kuinka hän on taas pahoittanut mielensä.
Uhkaa anopille, että peset sen kahvikupit vessaharjalla ensi kerralla käydessäsi, jos pyyhkii pöytiä vessarätillä.

Ja muista laittaa anopille tekstari mielesi pahoittamisesta (varmaan keksit jonkin hyvän syyn) heti hänen lähdettyään ennenkuin hän ehtii tehdä sen.
 
viera.s
Kuinka pitkään ne muut sukulaiset teillä on, eivät ilmeisesti koko yötä?

On se minustakin vähän tylyä käyttää vieraita lastenvahteina ja kadota shoppailemaan koko vierailun ajaksi. Se on sitten toinen juttu, että tietenkään anopilla ei ole oikeutta kutsua teille ketään, ellei sitten ole varmistanut teiltä, että se on ok?

Pidemmän kyläilyn aikana on toki ok kohtuudella hoitaa muitakin asioita, ei vaan viihdyttää vieraita. Tai jos on jotain ihan pakollista, jota ei mitenkään voi muulloin hoitaa. Mutta ymmärrän, että vieraille tulee epätoivottu olo ja siten paha mieli, jos tulevat kylään ja emäntä katoaa samantien omille asioilleen, jotka voisi hoitaa joku muukin päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
minusta
Kuinka pitkään ne muut sukulaiset teillä on, eivät ilmeisesti koko yötä?

On se minustakin vähän tylyä käyttää vieraita lastenvahteina ja kadota shoppailemaan koko vierailun ajaksi. Se on sitten toinen juttu, että tietenkään anopilla ei ole oikeutta kutsua teille ketään, ellei sitten ole varmistanut teiltä, että se on ok?

Pidemmän kyläilyn aikana on toki ok kohtuudella hoitaa muitakin asioita, ei vaan viihdyttää vieraita. Tai jos on jotain ihan pakollista, jota ei mitenkään voi muulloin hoitaa. Mutta ymmärrän, että vieraille tulee epätoivottu olo ja siten paha mieli, jos tulevat kylään ja emäntä katoaa samantien omille asioilleen, jotka voisi hoitaa joku muukin päivä.
Ehkä se on hyvä näyttää muillekin että kuka ne vieraat on oikeasti kutsunut. Jos ap ei ole yhdessä anopin kanssa kutsunut näitä vieraita vaan ne on anopin kutsumina niin minusta olisi jo hyvä näpäyttää totuus niin anopin kuin muiden sukulaisten tietoon ;)
Ei ole ap:n vastuu kantaa onko noloa, nolo tässä on vain anoppi joka kehtaa kutsua itsensä toisen kotiin kylään ja vielä sinne sukulasia ja alkaa komentelemaan.
 
Täydellisen epätäydellinen
Jos miehesi haluaa äitiään teille kylään niin se on miehesi homma olla kotona kestitsemässä äitinsä ja muut vieraat. Ilmoitat tiukasti miehellesi että jos tämä ei ole kotona silloin kun äitinsä on käymässä niin silloin teillä ei ole kuin sellaisia vieraita joita sinä olet kutsunut. Ja sinä imoitat anopillesi että jatkossa saa laittaa ne mielensäpaihoittamisviestit pojalleen, sinua ei jaksa enää tuollainen lapsellinen käytös kiinnostaa, sinulla on oma elämä. Hankit vaikka eston ettei anoppi voi enää lahettää sinulle viestejä eikä soitella. Mutta ihan ensimmäiseksi miehellesi tiukka puhuttelu.

Voit sinä niitä muita sukulaisia kutsua teille ilman sitä anoppia, luultavasti anoppisi on se ainoa mielensäpahoittaja. Jos on muitakin niin tiedätpähän sitten kenen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä.
 
aapee.
Kuinka pitkään ne muut sukulaiset teillä on, eivät ilmeisesti koko yötä?

On se minustakin vähän tylyä käyttää vieraita lastenvahteina ja kadota shoppailemaan koko vierailun ajaksi. Se on sitten toinen juttu, että tietenkään anopilla ei ole oikeutta kutsua teille ketään, ellei sitten ole varmistanut teiltä, että se on ok?

Pidemmän kyläilyn aikana on toki ok kohtuudella hoitaa muitakin asioita, ei vaan viihdyttää vieraita. Tai jos on jotain ihan pakollista, jota ei mitenkään voi muulloin hoitaa. Mutta ymmärrän, että vieraille tulee epätoivottu olo ja siten paha mieli, jos tulevat kylään ja emäntä katoaa samantien omille asioilleen, jotka voisi hoitaa joku muukin päivä.
Minun puolestani anoppi voi kutsua sukulaisiaan meille, kunhan se ei häiritse minun elämääni. Minä en tällä hetkellä kaipaa yhtään lisärasitusta itselleni tai saan kohta burnoutin.

Nyt kun on ollut ulkona hyvät ilman, olen tehnyt puutarhatöitä. Sisätyöt ovat rästissä. Viikonloppuna pesin lasten toppavaatteita ja ne pitäisi vielä viedä varastoon. Kukkiin on mullat vaihtamatta. Laskuja pitäisi ehtiä maksamaan. Lapsilla on kevätjuhlia, kaverisynttäreitä, harrastuksia ja retkiä, joihin pitää varustautua ja kuskailla. Lemmikki on ollut kipeänä ja vaatinut ylimääräistä hoitoa. En ole edes siivoamaan ehtinyt sisällä. Mies on vaatinut tekemään minua muutamia juttuja kotona jo usean viikon ajan, mutta en ole ehtinyt, kun ovat sen verran työläitä toteuttaa. Lupasin tehdä lomallani. Toivottavasti mies älyää tänään siivota ennen anopin tuloa. Kaiken huipuksi pitää tehdä nyt töissä pitkä päivä (eli se siitä shoppailusta). Tuntuu että pimahdan kohta, jos joku esittää minulle vielä yhdenkin ylimääräisen vaatimuksen. En hitto vieköön repeä tässä tilanteessa enää anoppia miellyttämään.
 
viera.s
Minun puolestani anoppi voi kutsua sukulaisiaan meille, kunhan se ei häiritse minun elämääni. Minä en tällä hetkellä kaipaa yhtään lisärasitusta itselleni tai saan kohta burnoutin.

Nyt kun on ollut ulkona hyvät ilman, olen tehnyt puutarhatöitä. Sisätyöt ovat rästissä. Viikonloppuna pesin lasten toppavaatteita ja ne pitäisi vielä viedä varastoon. Kukkiin on mullat vaihtamatta. Laskuja pitäisi ehtiä maksamaan. Lapsilla on kevätjuhlia, kaverisynttäreitä, harrastuksia ja retkiä, joihin pitää varustautua ja kuskailla. Lemmikki on ollut kipeänä ja vaatinut ylimääräistä hoitoa. En ole edes siivoamaan ehtinyt sisällä. Mies on vaatinut tekemään minua muutamia juttuja kotona jo usean viikon ajan, mutta en ole ehtinyt, kun ovat sen verran työläitä toteuttaa. Lupasin tehdä lomallani. Toivottavasti mies älyää tänään siivota ennen anopin tuloa. Kaiken huipuksi pitää tehdä nyt töissä pitkä päivä (eli se siitä shoppailusta). Tuntuu että pimahdan kohta, jos joku esittää minulle vielä yhdenkin ylimääräisen vaatimuksen. En hitto vieköön repeä tässä tilanteessa enää anoppia miellyttämään.
Ok, koita kuitenkin olla ystävällinen vieraille sen aikaa, kun ehdit heidän kanssaan aikaa viettämään. :) Nimittäin vaikka sinulla on rankkaa, niin ei se ole vieraiden syy enkä itse oikein ymmärrä näitä joidenkin kirjoittamia näpäytysjuttuja. Minusta on aika junttia vieraille kostaa erimielisyyksiä jonkun toisen ihmisen kanssa. Siis viittaan näihin, jotka sentyyppisiä ehdotteli.

Vähän ohi aiheen, minusta kuulostaa että teet osittain stressiä itsellesi ihan turhaan. Jätä vaan kukkien mullat vaihtamatta, ei ne siihen kuole että yksi mullanvaihto jää väliin. Puutarhahommien on mielestäni tarkoitus olla rentouttavaa puuhastelua, mutta jos se puutarha aiheuttaa vaan stressiä, niin alenna siinäkin vaatimustasoasi. Ei tuollaiset asiat ole niin tärkeitä.
 
aapee.
Ok, koita kuitenkin olla ystävällinen vieraille sen aikaa, kun ehdit heidän kanssaan aikaa viettämään. :) Nimittäin vaikka sinulla on rankkaa, niin ei se ole vieraiden syy enkä itse oikein ymmärrä näitä joidenkin kirjoittamia näpäytysjuttuja. Minusta on aika junttia vieraille kostaa erimielisyyksiä jonkun toisen ihmisen kanssa. Siis viittaan näihin, jotka sentyyppisiä ehdotteli.

Vähän ohi aiheen, minusta kuulostaa että teet osittain stressiä itsellesi ihan turhaan. Jätä vaan kukkien mullat vaihtamatta, ei ne siihen kuole että yksi mullanvaihto jää väliin. Puutarhahommien on mielestäni tarkoitus olla rentouttavaa puuhastelua, mutta jos se puutarha aiheuttaa vaan stressiä, niin alenna siinäkin vaatimustasoasi. Ei tuollaiset asiat ole niin tärkeitä.
Tietenkin olen ystävällinen vieraille, jos heitä ehdin näkemään. Ihan mukavaa porukkaa ovat.

Olen viime aikoina tietoisesti vähentänyt työmäärääni ja ottanut itselleni enemmän omaa aikaa, koska en halua olla hermokimppu ja palaa loppuun. Olen alkanut liikkumaan. En ole ehtinyt lukemaan lehtiä pariin vuoteen, mutta nyt olen ottanut tavakseni lukea niitä hetken pihalla aurinkotuolissa rentoutuen. Sen seurauksena koti on välillä kuin pommin jäljiltä. Siivoukset on minimissä, mutta työelämä, pyykit, astianpesut, kauppareissut, ruoat, lasten ja lemmikkien tarpeet on pakko hoitaa. Arki-illat ovat lyhyitä, eikä siinä kovinkaan paljoa ehdi/jaksa tehdä mitään ylimääräistä näiden välttämättömien lisäksi. Mies tekee 2-vuorotyötä, joten olen käytännössä 'yksinhuoltajana' joka toisen viikon.
 
"jha"
Tietenkin olen ystävällinen vieraille, jos heitä ehdin näkemään. Ihan mukavaa porukkaa ovat.

Olen viime aikoina tietoisesti vähentänyt työmäärääni ja ottanut itselleni enemmän omaa aikaa, koska en halua olla hermokimppu ja palaa loppuun. Olen alkanut liikkumaan. En ole ehtinyt lukemaan lehtiä pariin vuoteen, mutta nyt olen ottanut tavakseni lukea niitä hetken pihalla aurinkotuolissa rentoutuen. Sen seurauksena koti on välillä kuin pommin jäljiltä. Siivoukset on minimissä, mutta työelämä, pyykit, astianpesut, kauppareissut, ruoat, lasten ja lemmikkien tarpeet on pakko hoitaa. Arki-illat ovat lyhyitä, eikä siinä kovinkaan paljoa ehdi/jaksa tehdä mitään ylimääräistä näiden välttämättömien lisäksi. Mies tekee 2-vuorotyötä, joten olen käytännössä 'yksinhuoltajana' joka toisen viikon.
Pakko nyt kommentoida sen verran, että ota vähän iisimmin. Pyykit peseytyy koneessa, astiat peseytyy koneessa, ja siivota ei tarvii joka päivä. Silti ei ole kuin "pommin jäljiltä". Pieni tavaroiden paikalleen laitto vie ehkä 10 - 15 min, jos ei teillä nyt ihan mikään kartano ole kotina. Oon itsekin aika kova siivoamaan ja haluan että koti on siisti, sen lisäks on tämä työelämä ja kauppakäynnit ja ruoat ja muut. Mutta asioista voi tehdä itselleen tosi raskaita tai sitten vähän kevyempiä.

Teillä on vielä niitä kotieläimiäkin. Se on tietysti oma valinta, mutta kuinka paljon niidenkään "tarpeisiin" sit menee aikaa? Eikö niiden tarkoitus ole tuottaa iloa? Jotenkin kuulostaa että eläimetkinon vain yksi rasite liikaa. Höllää, nainen! Älä perkaa puutarhaa, se ei räjähdä käsiin jos se jää vähän huonommalle hoidolle; älä siivoa koko ajan; pese pyykkejä kerralla paljon; anna lapsille välillä pinaattilettuja. Oikeesti!

Ja jos olit tietoinen siitä että anoppi tulee, jos se oli sovittu jo aikaa sitten, niin eikö sekin ole vähän niinkun oma valinta ettet käynyt shoppaamassa viikonloppuna? Niin, se puutarha, mutta kun se olis voinut varmasti odottaakin. Käykö anoppi usein? Jos, niin ymmärrän ärtymyksesi, mutta jos käy kerran puolesas vuodessa, en ihan jaksa sympatiseerata.

Pointti silti on, että ainoa joka vaatii sulta noin kovaa suorittamista, olet sinä itse. Jos mies vaatii myös, oletan, että hän siivoaa, pesee, laittaa ruokaa, putsaa puutarhaa, hoitaa kotieläimiä ja käy kaupassa ihan yhtä paljon itse. Tai vaijhtoehtoisesti tuo niin ison potin taloudellisesti perheen kassaa, että jatkuva poissaolo kotihommista on tosi kannattavaa, ja silloinhan voittekin jo palkata ulkopuolista apua.
 
aapee.
Alkuperäinen kirjoittaja ölkj;29947919:
Tekeekö se mies kotona ollessaan yhtään mitään?
Kyllä mieskin osallistuu, vaikkakin vähemmän kuin minä. Mies käy myös kaupassa, tekee ruokaa ja ulkohommia. Välillä kuskaa toista lasta harrastuksiin, kun on pakko. Enemmän miehellä on kuitenkin aikaa makoilla television ääressä kuin minulla. Päävastuu kaikesta on kuitenkin jäänyt minulle ja juuri ne jatkuvat ylimääräiset jutut (hammaslääkärit, vaatteiden hankinta, kaverisynttärit, vasu-keskustelut, puheterapiat, retkivarustelut, harrastukset, uimakoulut jne.) vievät mehut.

Lastenhoitoapua meillä ei ole, paitsi mummot, mutta hekin asuvat kaukana, joten tavataan harvoin.
 
"jha"
Kyllä mieskin osallistuu, vaikkakin vähemmän kuin minä. Mies käy myös kaupassa, tekee ruokaa ja ulkohommia. Välillä kuskaa toista lasta harrastuksiin, kun on pakko. Enemmän miehellä on kuitenkin aikaa makoilla television ääressä kuin minulla. Päävastuu kaikesta on kuitenkin jäänyt minulle ja juuri ne jatkuvat ylimääräiset jutut (hammaslääkärit, vaatteiden hankinta, kaverisynttärit, vasu-keskustelut, puheterapiat, retkivarustelut, harrastukset, uimakoulut jne.) vievät mehut.

Lastenhoitoapua meillä ei ole, paitsi mummot, mutta hekin asuvat kaukana, joten tavataan harvoin.
Mummot, siiskö juurikin tää anoppi? Vai sun oma mummosi?
 
aapee.
[QUOTE="jha";29947926]Pakko nyt kommentoida sen verran, että ota vähän iisimmin. Pyykit peseytyy koneessa, astiat peseytyy koneessa, ja siivota ei tarvii joka päivä. Silti ei ole kuin "pommin jäljiltä". Pieni tavaroiden paikalleen laitto vie ehkä 10 - 15 min, jos ei teillä nyt ihan mikään kartano ole kotina. Oon itsekin aika kova siivoamaan ja haluan että koti on siisti, sen lisäks on tämä työelämä ja kauppakäynnit ja ruoat ja muut. Mutta asioista voi tehdä itselleen tosi raskaita tai sitten vähän kevyempiä.

Teillä on vielä niitä kotieläimiäkin. Se on tietysti oma valinta, mutta kuinka paljon niidenkään "tarpeisiin" sit menee aikaa? Eikö niiden tarkoitus ole tuottaa iloa? Jotenkin kuulostaa että eläimetkinon vain yksi rasite liikaa. Höllää, nainen! Älä perkaa puutarhaa, se ei räjähdä käsiin jos se jää vähän huonommalle hoidolle; älä siivoa koko ajan; pese pyykkejä kerralla paljon; anna lapsille välillä pinaattilettuja. Oikeesti!

Ja jos olit tietoinen siitä että anoppi tulee, jos se oli sovittu jo aikaa sitten, niin eikö sekin ole vähän niinkun oma valinta ettet käynyt shoppaamassa viikonloppuna? Niin, se puutarha, mutta kun se olis voinut varmasti odottaakin. Käykö anoppi usein? Jos, niin ymmärrän ärtymyksesi, mutta jos käy kerran puolesas vuodessa, en ihan jaksa sympatiseerata.

Pointti silti on, että ainoa joka vaatii sulta noin kovaa suorittamista, olet sinä itse. Jos mies vaatii myös, oletan, että hän siivoaa, pesee, laittaa ruokaa, putsaa puutarhaa, hoitaa kotieläimiä ja käy kaupassa ihan yhtä paljon itse. Tai vaijhtoehtoisesti tuo niin ison potin taloudellisesti perheen kassaa, että jatkuva poissaolo kotihommista on tosi kannattavaa, ja silloinhan voittekin jo palkata ulkopuolista apua.[/QUOTE]

Kotieläimet eivät rasita minua normaalisti, mutta nyt on ollut poikkeustila päällä, kun jouduin viemään yhden eläinlääkäriin ja lääkitsemään sitä jatkuvasti. Ne on otettu jo ennen lasten syntymää ja alkavat olla vanhoja. Tietenkin hoidan ne hautaan asti.

Eineksiin olen turvautunutkin hyvin usein. Astiat eivät mene itse koneeseen, eikä kaappeihin. Pyykitkään eivät mene itse koneeseen, narulle ja kaappeihin, ja niitä on pestävä melkein joka päivä. En ole mikään siivousintoilija ollut koskaan ja meillä vilisee tuon tuostakin pölypalleroita nurkissa. Vessoja on kuitenkin hinkattava suhteellisen usein, jotta eivät pinty pilalle. Puutarhassa kuopsuttelu on minulle samalla rentoutumista, siitä en halua luopua.

Olen jo aikaisemmin sanonut, että kun anoppi suunnittelee reissua meidän suunnalle, niin voisi ilmoittaa ajoissa, niin katsottaisiin yhdessä sellainen aika, joka sopisi kaikille. Nyt oli kaikki taas lyöty jo lukkoon ilman, että minulta kysyttiin yhtään mitään. Huonoin mahdollinen ajankohta kannaltani. Tässä on ollut keväällä monta selllaista viikonloppua, ettei meillä ole ollut mitään ohjelmaa tai menoja ja silloin olisi ollut minullakin aikaa panostaa vieraiden tuloon ja kestitsemiseen.

Ennen appivanhemmat kävivät meillä useammin, mutta tahtia on vähennetty juuri sen takia, kun en jaksa aina näitä mielensäpahoittamiskriisejä kyläilyjen jälkeen. Aina saa pelätä, että mistäköhän hän taas vetää herneen nenäänsä, kun tulkitsee jotain ihan normaaleja asioita aina negatiivisesti omalta kannaltaan. En halua turhaa syyllistämistä osakseni.
 
Ok, koita kuitenkin olla ystävällinen vieraille sen aikaa, kun ehdit heidän kanssaan aikaa viettämään. :) Nimittäin vaikka sinulla on rankkaa, niin ei se ole vieraiden syy enkä itse oikein ymmärrä näitä joidenkin kirjoittamia näpäytysjuttuja. Minusta on aika junttia vieraille kostaa erimielisyyksiä jonkun toisen ihmisen kanssa. Siis viittaan näihin, jotka sentyyppisiä ehdotteli.

Vähän ohi aiheen, minusta kuulostaa että teet osittain stressiä itsellesi ihan turhaan. Jätä vaan kukkien mullat vaihtamatta, ei ne siihen kuole että yksi mullanvaihto jää väliin. Puutarhahommien on mielestäni tarkoitus olla rentouttavaa puuhastelua, mutta jos se puutarha aiheuttaa vaan stressiä, niin alenna siinäkin vaatimustasoasi. Ei tuollaiset asiat ole niin tärkeitä.
Itse en oikein ymmärrä, että miten voi olla epäkohtelias vieraille, joita ei ole edes kutsunut kylään, kun ei kerkeä pitämään näille seuraa?
 

Yhteistyössä