Mielestäni abortin teon ehtona pitäisi olla sterilisaatio

  • Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti
Höh... Mustavalkoista tuokin. Mä tiedän tapauksen, jossa yksi äiti juurikin noin teki. Antoi lapsensa sille ihmiselle, joka adoptiota ehdotti. Lapselle on alusta asti kerrottu, että hän on adoptoitu ja lapsi tietää kuka hänen bioäiti on ja tietää ketkä on hänelle biologisia siskoja ja veljiä. Jos vaihtoehto olisi ollut abortti, hyi, tuntuu hirveältä edes sanoa, koska tunnen tuon tytön, niin onhan tuo parempi.

Mun mielestä se äiti teki oikein, kun myönsi, ettei jaksa niin montaa lasta ja se tyttö pääsi perheeseen, johon oltiin aina toivottu juuri häntä. Aborttia se oli tekemässä. Ajattele, miten rohkeaa, siitä sosiaalisesta paineesta huolimatta kantaa ja synnyttää se lapsi.
Tiedän että tuo ajatus minulla on mustavalkoinen, mutta minä ajattelenkin sitä lasta. Että millaista on olla adoptoitu ja miettiä tiettyjä juttuja. Ulospäin kaikki voi näyttää hyvältä ja kaikki voi totta kai mennäkin hyvin, mutta en pidä siitä että adoptiota ajatellaan jonain pelastuskeinona.
 
Leukistinen aksolotli
Tiedän että tuo ajatus minulla on mustavalkoinen, mutta minä ajattelenkin sitä lasta. Että millaista on olla adoptoitu ja miettiä tiettyjä juttuja. Ulospäin kaikki voi näyttää hyvältä ja kaikki voi totta kai mennäkin hyvin, mutta en pidä siitä että adoptiota ajatellaan jonain pelastuskeinona.
Yhtä hyvin adoptoitu lapsi voi kokea olevansa niille kasvattivanhemmille erityisen tärkeä.
 
a.p.
Huhuu ap?
No trauma on väärä sana tässä yhteydessä. Eikö se silti ole melko iso asia, kun siltä abortoidulta alkiolta/sikiöltä evätään oikeus elämään? Juridisesti ajateltuna murhankin katsotaan kohdistuvan murhattuun ihmiseen, ei hänen esim. äitiinsä tai muihin ihmisiin. Sinun logiikalla murhastakaan (tai taposta, jne.) ei tarvitsisi rangaista, koska ei se uhri enää mitään traumoja saa?
 
"aha"
Tiedätkö, että väittelyssä on hävinnyt osapuoli on se kumpi ei pysty enää asiaansa asiaperusteisiin tukemaan, vaan menee henkilökohtaisuuksiin?

Tämä voisi olla kommenttini myös muutamalle muulle tähän ketjuun osallistuneelle. ;)
Mä en ainakaan edes tiennyt väitteleväni. En ymmärtänyt että tälläisestä asiasta tulee edes väitellä.
Sulla on omat mielipiteesi ja aika monella muulla eri. Luultvasti moni on vain kyseenalaistanut mielipiteesi ja koska itse menit henkilökohtaisuuksiin ja kerroit tutkintosi ja lukihäiriösi ja ties mitä muuta on muidenkin ihmisten helpompi mennä henkilökohtaiselle tasolle.
Itseluottamuksesi on selkeästi aikalailla huono, koska jouduit mainitsemaan käyneesi yliopiston ja vielä mainitsemaan tutkinnonkin vaikkei sitä kukaan kysynyt ja vielä puolustelemaan itseäsi lukihäiriöllä. Jos olist varma itsestäsi et olisi alkanut prassailemaan maisterin papereilla, olisit vaan viileesti ollut sitä mitä olet.
 
a.p.
Ei kukaan väittänyt että se 14 v olisi ollut raiskauksen uhri, ihan hyvin on voinut vain "sössiä". Samaa kysyin itse tuolla hieman aiemmin, vastaappas siihen kiitos ;)
Luulin sinun viittaavan aikaisemman kirjoittajan tarinaan.

Mikäli 14 v. vain "sössii" niin silloin tulisi arvioida hänen mielenterveydellinen tila. Tosin, mikäli toinen osapuoli olisi täysi.ikäinen olisi kyseessä esim. alaikäisen seksuaalinen hyväksikäyttö mikä taas antaisi hyvät perusteet abortin tekoon ilman sterilisaatiota.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";22292601]Näin on. Lapsi ei joudu kärsimään lainkaan. Siksi abortti todella on vastuullinen teko.[/QUOTE]

Ehkä kaikki ihmiset pitäisi tappaa, loppuisi kaikki kärsimys?=) Kärsimys kuuluu elämään ja elämä on arvokas lahja, tehty elettäväksi.

En ole kuitenkaan ihan samaa mieltä myöskään ap:n kanssa. Mutta olen kyllä ajatellut, että jos joku oikein toistuvasti joutuu abortteihin, ihan sen takia, ettei ehkäisyasiat ole kunnossa, niin sitten se sterilisaatio olisi hyvä. Kyllä sitä voisi ainakin ehdottaa semmoisille, jotka käyttää aborttia ehkäisynä.
 
a.p.
[QUOTE="aha";22292572]Mä en ainakaan edes tiennyt väitteleväni. En ymmärtänyt että tälläisestä asiasta tulee edes väitellä.
Sulla on omat mielipiteesi ja aika monella muulla eri. Luultvasti moni on vain kyseenalaistanut mielipiteesi ja koska itse menit henkilökohtaisuuksiin ja kerroit tutkintosi ja lukihäiriösi ja ties mitä muuta on muidenkin ihmisten helpompi mennä henkilökohtaiselle tasolle.
Itseluottamuksesi on selkeästi aikalailla huono, koska jouduit mainitsemaan käyneesi yliopiston ja vielä mainitsemaan tutkinnonkin vaikkei sitä kukaan kysynyt ja vielä puolustelemaan itseäsi lukihäiriöllä. Jos olist varma itsestäsi et olisi alkanut prassailemaan maisterin papereilla, olisit vaan viileesti ollut sitä mitä olet.[/QUOTE]

Tottakai nolostuin kirjoitusvirheistä. :) Niitähän tässä ensin arvosteltiin.
 
Leukistinen aksolotli
Ei se poista mitään, koska niitä kysymyksia tai tajuntaa ei kai ole ehtinyt edes syntyä? Saati sitten käsitystä elämästä ja omasta itsestä?

Ei se alkio tule suremaan kuolemaansa. En usko että kukaan suree kuolemaansa enää sen kuoleman jälkeen.
Suree se kuollut tai ei, niin se, joka on vastuussa toisen kuolemasta, on siitä todella vastuussa lopun ikäänsä.
 
"vieras"
Luulin sinun viittaavan aikaisemman kirjoittajan tarinaan.

Mikäli 14 v. vain "sössii" niin silloin tulisi arvioida hänen mielenterveydellinen tila. Tosin, mikäli toinen osapuoli olisi täysi.ikäinen olisi kyseessä esim. alaikäisen seksuaalinen hyväksikäyttö mikä taas antaisi hyvät perusteet abortin tekoon ilman sterilisaatiota.
Sama lopputulos kuitenkin ihan ilman raiskausta, 14v sekaanui huumeisiin ja kuoli, eli et ole nyt kovin johdonmukainen.
 
a.p.
Ei se poista mitään, koska niitä kysymyksia tai tajuntaa ei kai ole ehtinyt edes syntyä? Saati sitten käsitystä elämästä ja omasta itsestä?

Ei se alkio tule suremaan kuolemaansa. En usko että kukaan suree kuolemaansa enää sen kuoleman jälkeen.
Eli kuolema on ratkaisu kaikkiin ongelmiin??? Eikö tämä silloin koske meitä kaikkia, ei vain sitä alkiota... Tämä on jopa minun ajatusmaailmassani rankka loppupäätelmä.
 
...
No trauma on väärä sana tässä yhteydessä. Eikö se silti ole melko iso asia, kun siltä abortoidulta alkiolta/sikiöltä evätään oikeus elämään? Juridisesti ajateltuna murhankin katsotaan kohdistuvan murhattuun ihmiseen, ei hänen esim. äitiinsä tai muihin ihmisiin. Sinun logiikalla murhastakaan (tai taposta, jne.) ei tarvitsisi rangaista, koska ei se uhri enää mitään traumoja saa?
Sä kompastut nyt kyllä omaan nokkeluuteesi monessa kohtaa.
 
a.p.
[QUOTE="vieras";22292634]Sama lopputulos kuitenkin ihan ilman raiskausta, 14v sekaanui huumeisiin ja kuoli, eli et ole nyt kovin johdonmukainen.[/QUOTE]

Sama kohtalo olisi voinut seurata ilman raskauttakin. Mielenterveydellinen tila tulisi arvioida sen hetken tietojen mukaan.
 
Eli kuolema on ratkaisu kaikkiin ongelmiin??? Eikö tämä silloin koske meitä kaikkia, ei vain sitä alkiota... Tämä on jopa minun ajatusmaailmassani rankka loppupäätelmä.
Aika hyvä loppupäätelmä :D Kun se alkio ei kärsi eikä kadu eikä sure mitään kohdusta poistuttuaan niin kuolemalla ratkaistaan kaikki ongelmat? Joo-o. Vastaapa siihen kärsivien lasten elämään, onko elämisen arvoista vai voisiko abortti joskus pelastaa jopa kamalalta kohtalolta?
 
"aha"
Tottakai nolostuin kirjoitusvirheistä. :) Niitähän tässä ensin arvosteltiin.
Et oo kauheen hyvä lukemaan rivien välistä :)
Tässä on arvosteltu sun mileipidettäsi ja kyseenalaistettu sun älykkyyttäs ja vaikka mitä, mutta hienoa että sä luulet kyseen olevan vaan muutamasta kirjotusvirheestä.
Nää on henkilökohtaisia ja intiimejä asioita, sentakia ihmiset menevät helposti myös henkilökohtaiselle puolustuskannalle joka ei ole suoranaista väittelyä, koska kyse on omista mielipiteistä ei niinkään mistään etttisistä arvoista
 
Mä suosittelisin vanhempia patistamaan tyttäriään pillereihin. Omassa teini/murkkuiässä muistan kuinka monelle se oli niin nolo juttu että harva uskalsi pyytää niitä vanhemmilta, joidenkin onnekkaitten vanhemmat osti ne kyselemättä, loput sitten sählivät kortsujen kanssa ja joutuivat tekemään abortteja ja hakemaan lääkkeitä sukupuolitauteihin.

Kuulostaa hurjalta mutta jo noin 14v alkaen nää jutut tuli. Monet teki niitä abortteja salaa vanhemmiltaan. Aika harva olis tuksin osannu kuvitellakkaan omasta "pienestä" tytöstään.

Joten olkaa ihmeessä "nonoi mutsei" ja läntätkää kortsut pojille ja tytöille+ pientä painostusta niihin pillereihin. ;)
Antakaa vaikka esittää tätä käytettyä "pillerit kuukautiskipuihin" veruketta :D

Ja jos nuoresi ei harrasta seksiä niin ei siitä ainakaan mitään haittaa ole? Eihän? :)
 
Viimeksi muokattu:
mmoomo
99,9% psyykkisesti terveistä ihmisistä on iloisia, kun saavat elää. Itsekin olen varsin tyytyväinen että sain syntyä, vaikka elin alkoholistiperheessä elämäni ensimmäiset 10 vuotta. Kukakohan nyt oikeasti mieluummin olisi jättänyt syntymättä jos vaihtoehtona olisi elämä normaalissa adoptioperheessä? Just..
 

Yhteistyössä