Mielestäni kotiäidit ovat tyhmiä, laiskoja ja itsekkäitä!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tietysti joukkoon mahtuu niitäkin. Minusta taas kotiäidit yleensä ovat hyvin fiksuja, ahkeria ja epäitsekkäitä. Täyden kympin kansalaisia, jotka antavat hyvät lähtökohdat lastensa elämälle.
 
"vieras"
Jaa, no niin varmaan sitten...täytynee heti huomenna pistää paremmaksi... Enhän mä tänään ole tehnyt mitään muuta kuin:
-siivonnut koko kämpän, vienyt ja hakenut lapsia kerhoon, käynyt lasten kanssa ulkoilemassa, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkivuoren ja laittanut välikausivaatteet pois, käyttänyt lapsia kaupungilla kahvilassa ja ostanut vähän lahjoja sukulaislapsille, käyttänyt esikoista muskarissa ja käynyt itse salilla, pistänyt tavaraa myyntiin huutikseen ja hoitanut parit vaatekaupat muiden menojen ohella, harrastanut seksiä miehen kanssa sekä palstaillut. Ai niin, ja mulla on vaan yksi amk-tutkinto ja yksi yliopistotutkinto, voi ei...
 
"mamma"
Minäpä en ole tyhmä. Uskallan väittää että olen montaa uraäitiä viisaampi ja älykkäämpi. Sepä ei estä minua hoitamasta lapsia kotona, ja tiedän että päätös on todella viisaan ihmisen. Mutta hemmetin laiska voin olla kun sille päälle satun. Itsekäs en voi olla, muutoinhan olisin muualla kuin kotona :)
 
"random"
[QUOTE="vieras";27412342]Jaa, no niin varmaan sitten...täytynee heti huomenna pistää paremmaksi... Enhän mä tänään ole tehnyt mitään muuta kuin:
-siivonnut koko kämpän, vienyt ja hakenut lapsia kerhoon, käynyt lasten kanssa ulkoilemassa, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkivuoren ja laittanut välikausivaatteet pois, käyttänyt lapsia kaupungilla kahvilassa ja ostanut vähän lahjoja sukulaislapsille, käyttänyt esikoista muskarissa ja käynyt itse salilla, pistänyt tavaraa myyntiin huutikseen ja hoitanut parit vaatekaupat muiden menojen ohella, harrastanut seksiä miehen kanssa sekä palstaillut. Ai niin, ja mulla on vaan yksi amk-tutkinto ja yksi yliopistotutkinto, voi ei...[/QUOTE]

Kutakuinkin sama.

(Ai niin, kaiken tuon liskäsi ole päivät töissä. Saanks mä nyt mitalin?)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27412342]Jaa, no niin varmaan sitten...täytynee heti huomenna pistää paremmaksi... Enhän mä tänään ole tehnyt mitään muuta kuin:
-siivonnut koko kämpän, vienyt ja hakenut lapsia kerhoon, käynyt lasten kanssa ulkoilemassa, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkivuoren ja laittanut välikausivaatteet pois, käyttänyt lapsia kaupungilla kahvilassa ja ostanut vähän lahjoja sukulaislapsille, käyttänyt esikoista muskarissa ja käynyt itse salilla, pistänyt tavaraa myyntiin huutikseen ja hoitanut parit vaatekaupat muiden menojen ohella, harrastanut seksiä miehen kanssa sekä palstaillut. Ai niin, ja mulla on vaan yksi amk-tutkinto ja yksi yliopistotutkinto, voi ei...[/QUOTE]

Pääasiallista tehtävääsi, eli miehesi onnellisena pitämistä, et sitten ole edes ehtinyt harkita.

Töihin!
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";27412342]Jaa, no niin varmaan sitten...täytynee heti huomenna pistää paremmaksi... Enhän mä tänään ole tehnyt mitään muuta kuin:
-siivonnut koko kämpän, vienyt ja hakenut lapsia kerhoon, käynyt lasten kanssa ulkoilemassa, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkivuoren ja laittanut välikausivaatteet pois, käyttänyt lapsia kaupungilla kahvilassa ja ostanut vähän lahjoja sukulaislapsille, käyttänyt esikoista muskarissa ja käynyt itse salilla, pistänyt tavaraa myyntiin huutikseen ja hoitanut parit vaatekaupat muiden menojen ohella, harrastanut seksiä miehen kanssa sekä palstaillut. Ai niin, ja mulla on vaan yksi amk-tutkinto ja yksi yliopistotutkinto, voi ei...[/QUOTE]

Arvaa mitä! Mä teen suunnilleen samat. TÖIDEN jälkeen. ;)
 
Kööki
Hahah. Se, että tuut tänne palstalle huutamaan tollasia, kertoo susta ihan riittävästi.

Kysynkin: miksi sinulla työssäkäyvänä äitnäi, joka tekee paljon lasten kanssa sekä pitää miehensäkin tyytyväisenä, voi olla vielä sen lisäksi aikaa ja intoa tulla tänne palstalle kerjäämään verta nenästään?
 
Kööki
Alkuperäinen kirjoittaja Kööki;27412425:
Hahah. Se, että tuut tänne palstalle huutamaan tollasia, kertoo susta ihan riittävästi.

Kysynkin: miksi sinulla työssäkäyvänä äitnäi, joka tekee paljon lasten kanssa sekä pitää miehensäkin tyytyväisenä, voi olla vielä sen lisäksi aikaa ja intoa tulla tänne palstalle kerjäämään verta nenästään?
Ja tarkoitin toki tuolla ekalla, että kertoo susta sen, että oot säälittävä provo.
 
La Paset
Ystävä/sukulaispiiriini ei kuulu ainuttakaan kotiäitiä. Voin puhua vain omasta äidistäni ja enoni puolisosta, jotka kasvattivat, lähes yksinään, suuren lapsikatraan. Puolisot toivat vain leivän ruokapöytään, muuhun miehet eivät osallistuneet. Laiskuudesta ei varmasti voitane puhua, ei myöskään tyhmyydestä, sillä sotien jälkeen tarvittiin nokkeluutta ja järkeä, miten ja mistä nämä naiset kehittelivät lapsilleen vaatetta ylle ja ruokaa lautaselle. Itsekkyys-sanaa nämä äidit tuskin tunsivat. Jos kuka, äiti oli se vihoviimeinen, joka sai pisteillä hankittua tavaraa, ruokaa lautaselleen tai kahvia kuppiinsa.
Nämä kaksi kotiäitiä myös toimivat koko perheen partureina ja kampaajina. Vaatteet, usein vanhoista kankaista tai käännetyistä, tulivat ommelluiksi näiden äitien toimesta. Entäpäs sitten lapset, koulu ja läksyt. Molempien äitien lapset saivat aikanaan valkolakkinsa ja ryhtyivät opiskelemaan.
Tämän päivän kotiäitiys oli minulle vieras käsite hyvin pitkään, koska heti valmistuttuani menin töihin. Ehdin työskennellä aika pitkään samassa p....ssa, kunnes aloin odottaa lasta. Ainokaisemme aloitti koulun samana vuonna, kun sairastuin syöpään. En olisi saanut tulla raskaaksi, koska olin sydänvikainen. En, kuitenkaan ollut suostunut sterilisointiin.
Lapsemme syntyi, tosin otettiin pois etuajassa, mutta minä voin erinomaisesti koko raskauden ajan. Lapsikin pääsi kanssani kotiin jo viikon päästä. Elämä oli ihanaa!
Minusta tuli kotiäiti, kun tuli tuo syöpä ja lukuisat keikkaukset ja korjausleikkaukset. Kiitin Luojaani, että olin kotiäiti lapsemme aloittaessa koulunsa.
En allekirjoita aloittajan väitteitä, että olisin kotiäitinä tyhmä, laiska ja itsekäs. Jatkan äitini linjaa parturoimalla koko perheen valtavan paksut hiukset, ompelen itse vaatteita, olen melkoisen hyvä ruuanlaittaja, ja eritoten teen edullista ja makoisaa kotiruokaa. Miinuksena on pakko mainita, että sydämeni viestittää minulle tauon paikan, jota noudatan.mpuolisen tuntia riittää selällään a-asennossa.
 
La Paset
Kaikessa tohinassa jäi tuo tyhmyysasia käsittelemättä. En kehu itseäni, totean vain, että harrastan sudokuja, suuriakin, ja aika hyvin olen niistä palkintoja saanut. Tavallisia ristikoita olen ratkonut ikäni. Historian koukerot, kuninkaat ja keisarit ovat hallussa. Olen tehnyt isäni, äitini, puolisoni isän ja puolisoni äidin suvuista sukututkimukset 1600-luvulle asti. Miten tuo tyhmyys sitten käsitetäänkään. Olenko edelleen tyhmä?
 
hehhhee
Eihän kaikki työssäkäyvätkään äidit ole uraäitejä. Joten eivät kaikki kotiäiditkään ole laiskoja ja tyhmiä. Mutta heitäkin on, siitä stereotypia. Kuten on myös uratykki/superaktiiviäitejä joiden aika ei vaan riitä lapsille ja perheelle.

Mutta se on totta että entisaikojen kotiäitiyttä ei voi missään muotoa rinnastaa nykyaikaiseen. Silloin kotona todella tehtii töitä ja äiti omalla osallaan osallistui perheen elatukseen. Omavaraisuus aste mm. ruuan suhteen oli tuntuvasti korkeampi, vaatteita tehtiin itse, sähköön ei kulunut rahaa (jos sitä edes olikaan) kun pyykkikoneen mootori oli äiti, kuten myös tiskikoneen.
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";27412342]Jaa, no niin varmaan sitten...täytynee heti huomenna pistää paremmaksi... Enhän mä tänään ole tehnyt mitään muuta kuin:
-siivonnut koko kämpän, vienyt ja hakenut lapsia kerhoon, käynyt lasten kanssa ulkoilemassa, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkivuoren ja laittanut välikausivaatteet pois, käyttänyt lapsia kaupungilla kahvilassa ja ostanut vähän lahjoja sukulaislapsille, käyttänyt esikoista muskarissa ja käynyt itse salilla, pistänyt tavaraa myyntiin huutikseen ja hoitanut parit vaatekaupat muiden menojen ohella, harrastanut seksiä miehen kanssa sekä palstaillut. Ai niin, ja mulla on vaan yksi amk-tutkinto ja yksi yliopistotutkinto, voi ei...[/QUOTE]

Ei millään pahalla, mut nää listaukset vaan aina antaa typerän kuvan siitä kotiäidistä. Kaikkihan noita tekee, olit sitten kotona tai töissä. Että ei ne susta nyt sen aktiivisempaa tee.

Muistaen sen että sen miehen paras joskus saattaisi olla myös se että miehelle suotaisiin elämään tauko työstä (mikä tuntuu vaan olevan äitien etuoikeus). Tauko olla sinun tapaan kotona, ilman että täytyy kellon kanssa herätä joka aamu töihin. Eikä varmasti olis lasten parhaasta pois. PÄINVASTOIN.
 
"hmmm"
[QUOTE="minttu";27412840]Ei millään pahalla, mut nää listaukset vaan aina antaa typerän kuvan siitä kotiäidistä. Kaikkihan noita tekee, olit sitten kotona tai töissä. Että ei ne susta nyt sen aktiivisempaa tee.

Muistaen sen että sen miehen paras joskus saattaisi olla myös se että miehelle suotaisiin elämään tauko työstä (mikä tuntuu vaan olevan äitien etuoikeus). Tauko olla sinun tapaan kotona, ilman että täytyy kellon kanssa herätä joka aamu töihin. Eikä varmasti olis lasten parhaasta pois. PÄINVASTOIN.[/QUOTE]

Olen opiskelija, en kotiäiti, mutta en saa tehtyä noin paljon kuin tuo yksi luetteli.
Minusta tosi paljon.

Tosin, en kunnioita siinä tapauksessa jos asiat tehdään muiden kustannuksella. Tyyliin heippa lapset, ja lapset kadulla mekkaloivat muiden ilona kun äiti ja isä töissä tai siellä kirppikselle viemässätavaraa tai pihahommissa tai sisällä pyykkihommissa.
 
ninnih
[QUOTE="hmmm";27412858]Olen opiskelija, en kotiäiti, mutta en saa tehtyä noin paljon kuin tuo yksi luetteli.
Minusta tosi paljon.

Tosin, en kunnioita siinä tapauksessa jos asiat tehdään muiden kustannuksella. Tyyliin heippa lapset, ja lapset kadulla mekkaloivat muiden ilona kun äiti ja isä töissä tai siellä kirppikselle viemässätavaraa tai pihahommissa tai sisällä pyykkihommissa.[/QUOTE]

Samat arjen asiathan kaikilla on pyöritettävinä, enkä käsitä miten kotiäidillä voi kertyä pyykkivuori?? Jos jokapäivä on kotona niin koneehan ne pyykit pesee ja pari koneellista kuin pyörittää niin avot. Ei ole vuoria.

Myöskään huutokauppailua/kirputoreilua ei tietääkseni kukaa harrasta joka kristuksen päivä. Tai sitten todella tarttee kaappien notkua tavaraa ja joka päivä tulla kaupasta sitä lisää.

Tuohan oli vaan kruununkiillostuslistaa. Totuuden kanssa teksmistä vaan se että ko. kirjoittaja listasi yhden sattunnaisen päivän tehtävät.
 
"kotiäippä"
Olen varmaan jollain tavalla itsekäs. Mielestäni kotiäitiyttä täytyy itse haluta, jos siihen lähtee pakosta, niin lapset kyllä vaistoaa. Eli itsekkäästi teen kuten haluan. Laiskempia päiviä voi toki halutessaan pitää, töissä niihin ei ole mahdollisuutta. Älykkyyteen en koe kotona olon vaikuttaneen.
Koemme miehen kanssa, että tämä on meidän perheelle ja erityisestilapsille paras vaihtoehto. Jos olis säännölliset työajat ja lyhyet työmatkat, niin voisimme ajatella eri tavalla.
 
kahvikirahvi
Oonko mäkin tyhmä, laiska ja itsekäs kotiäiti, kun päivän lapsen kanssa kotona olon jälkeen lähden illaksi töihin viitenä iltana viikossa miehen tultua kotiin? Ja teen satunnaisia viikonlopputöitäkin?
 

Yhteistyössä