Mies ei halua toista lasta; miten vastaatte kyselijöille?

  • Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti
a.p.
mutta ei se ketään hyödytä, että jos toinen lasta ei halua, niin se joka haluaa - muuttuu katkeraksi. sillon pitää vaan niellä se ja jatkaa eteenpäin siinä suhteessa ja hyväksyä, että MEILLE ei enää tule lapsia.eikä alleviivata sitä että TOINEN ei niitä halua.koska sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
En mä sanoisi itseäni katkeraksi, mutta se on totta että en ihan täysin ole asiaa vielä hyväksynyt. Eli se on vielä omassa päässä kesken ja siksi varmaan harmistunkin noista uteluista.
 
eikö voi vaan sanoa kyselijöille, ettet halua asiasta puhua? jos vastaus aiheuttaa lisäkysymyksiä niin käännät keskustelun siihen, että mikä siinä on ettei jotkut ymmärrä sanaa ei. sillä siitä pääsee
 
"Seliseli"
parisuhteessa päätetään yhdessä tuollaisista asioista... Ei minusta ole soveliasta alkaa erittelemään sitä, että toinen ei halua. Se on kuitenkin YHTEINEN päätös. Jos olet noin katkera siitä, että miehesi ei halua lisää lapsia on sinulla mahdollisuus vaihtaa suhdetta...
Niinkö? Miksi mies ei sitten avaa suutaan selittämään "yhteistä" päätöstä, vaan odottaa naisen tekevän sen puolestaan? Tyypillistä.
 
vrs
parisuhteessa päätetään yhdessä tuollaisista asioista... Ei minusta ole soveliasta alkaa erittelemään sitä, että toinen ei halua. Se on kuitenkin YHTEINEN päätös. Jos olet noin katkera siitä, että miehesi ei halua lisää lapsia on sinulla mahdollisuus vaihtaa suhdetta...
No ei lapsiluku meillä ainakaan mikään yhteinen päätös ole ollut. 2 on ja minä haluaisin ainakin yhden vielä, mies ei. Yhdessä päädyttiin kuitenkin siihen, että lapsentekoon tarvitaan kaksi ja toistaiseksi tämä on tässä. Kun kuopuksen jälkitarkastuksessa asetetusta kierukasta loppuu teho, keskustellaan taas. Siihen asti nautimme niistä lapsista mitä meillä nyt on.

Jos suoraan kysytään haluanko vielä lapsia, niin en minä voi valehdella etten haluaisi. Haluan minä, mutta ei niitä silti välttis tule. Haluan minä paljon muutakin, mutta se on osa elämää, ettei kaikkea voi saada. Ei se minusta onnetonta tai katkeraa tee.
 
"maikku"
Siis miksi sitä täytyy kenellekkään selitellä*?? Eihän se kenellekkään kuulu. Meilläkin 2 tyttöä, kunhan nuorempi kasvaa,alkaa varmasti kysely, koskas poika tulee. Nytkin siis ollut jo vihjailua. Meillä siis ei ole aikomustakaan ruveta selittelemään mitään..
 
"vieras"
Miten niin yhteinen päätös? Jos toinen haluaa ja toinen ei, niin silloinhan se päättää joka ei halua. Ainoastaan siinä tapauksessa, että kumpikaan ei halua, voidaan puhua yhteisestä päätöksestä.

Luojan kiitos mulla on 3 lasta. En pystyisi elämään koko loppuikääni siinä tunteessa, että "jotain puuttuu", jos olisi vain yksi tai vaikka kaksikin lasta. Vasta kolmannen jälkeen tuli tunne, että perhe on nyt tässä.
 
[QUOTE="vieras";23032522]Miten niin yhteinen päätös? Jos toinen haluaa ja toinen ei, niin silloinhan se päättää joka ei halua. Ainoastaan siinä tapauksessa, että kumpikaan ei halua, voidaan puhua yhteisestä päätöksestä.

Luojan kiitos mulla on 3 lasta. En pystyisi elämään koko loppuikääni siinä tunteessa, että "jotain puuttuu", jos olisi vain yksi tai vaikka kaksikin lasta. Vasta kolmannen jälkeen tuli tunne, että perhe on nyt tässä.[/QUOTE]

miten niin et pystyisi? ei ole musta reilua puhua noin löysästi elvistellen kun toista jo valmiiksi nyppii.
 
minulla
Juuri näin eli ennemmin minä pidän tämän meidän perheen kasassa ja tyydyn yhteen lapseen. Se on paljon tärkeämpää kuin se että saisin toisen lapsen.
tismalleen sama tilanne kuin teillä! Ja samaa mieltä olen, että en minäkään todellakaan ala perhettä rikkomaan sen takia että mies ei halua toista. Olisiko se nyt sitten oikein tälle olemassa olevalle lapsellekaan...!?!?
 
"noh"
[QUOTE="vieras";23032522]Miten niin yhteinen päätös? Jos toinen haluaa ja toinen ei, niin silloinhan se päättää joka ei halua. Ainoastaan siinä tapauksessa, että kumpikaan ei halua, voidaan puhua yhteisestä päätöksestä.

Luojan kiitos mulla on 3 lasta. En pystyisi elämään koko loppuikääni siinä tunteessa, että "jotain puuttuu", jos olisi vain yksi tai vaikka kaksikin lasta. Vasta kolmannen jälkeen tuli tunne, että perhe on nyt tässä.[/QUOTE]

eihän se tuokaan siis yhteinen päätös ole?! jos siis mies ei halua lisää, mutta sinä haluat ja sitten teette lisää, päätöshän on silloin yhtä lailla sinun, kuin ap:n tapauksessa hänen miehen....
 
"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja sinähän;23034727:
se vasta järjen jättiläinen oletkin.. voi sinun lapsiraukkoja...
vai raukkoja!
meidän lapsia on siunattu rakkaudella, onnella, sisaruksilla!
ainoat lapset on aina ilkeitä omahyväisiä itsekkäitä lellipentuja. On todella paskamainen teko tarkoituksella jättää lapsi ilman sisarusta!
 
sehän
[QUOTE="sama";23034774]vai raukkoja!
meidän lapsia on siunattu rakkaudella, onnella, sisaruksilla!
ainoat lapset on aina ilkeitä omahyväisiä itsekkäitä lellipentuja. On todella paskamainen teko tarkoituksella jättää lapsi ilman sisarusta![/QUOTE]

se vasta omahyväistä on ja sinun kielelläsi myös p.....maista, että äiti opettaa lapsilleenkin tuollaisen ajatusmaailman kuin mitä sinulla on. Todella vaikea ajatella, että sinun päässäsi tapahtuu mitään järkevää saati inhimillistä. Sen verran karskia on tuo kielen käyttö ja noin suhtautuminen. Itse tunnen useita ainoita lapsia ja eivät ne mitään omahyväisiä lellipentuja ole. Katsos useamman lapsen perheessäkin vanhemmat pystyvät lapsiaan lellimään tms...

jotenka, kasva sinäkin aikuiseksi!!
 
"Poppis"
Itse todennäköisesti sanoisin suoraan että mies ei halua toista lasta. Miksi siitä pitäisi valehdella ja itse olla tukalassa tilanteessa? Varsinkin sille anopille sanoisin suoraan miten asiat on..
 
Ilkimys
[QUOTE="sama";23034774]vai raukkoja!
meidän lapsia on siunattu rakkaudella, onnella, sisaruksilla!
ainoat lapset on aina ilkeitä omahyväisiä itsekkäitä lellipentuja. On todella paskamainen teko tarkoituksella jättää lapsi ilman sisarusta![/QUOTE]

Taidat olla ainokainen?
 
sharalee
Meillä sama tilanne, että mies ei halua toista lasta. Esikoinen on nyt 2-vuotias. Mutta vastaan kyselijöille vaan että ei ole ajankohtaista, tai että noh, ehkä joskus mutta ei nyt tms. Vaikka aika varmaa on ettei koskaan toista.
 
a.p.
[QUOTE="Poppis";23034810]Itse todennäköisesti sanoisin suoraan että mies ei halua toista lasta. Miksi siitä pitäisi valehdella ja itse olla tukalassa tilanteessa? Varsinkin sille anopille sanoisin suoraan miten asiat on..[/QUOTE]

Sulavasti ohitan tuosta välistä muutamat kommentit ;) Mutta tähän vielä vastaan että en kehtaa sanoa suoraan.. minusta se on noloa, en siis halua että minua säälitellään ja toisaalta miestä taas paheksuttaisiin.. ja tosiaan meidän oma asiahan tuo on. Pitäisi ehkä vaan vastata vähän kärkkäämmin niinkuin joku tuossa jo sanoikin niin loppuisi se utelu kokonaan. Omasta mielestäni minusta näkyy heti että en sen enempää haluaisi aiheesta puhua, mutta silti niin moni jatkaa sitä keskustelua/utsimista aina..

Ja kun kummankin suvussa kaikilla on useampi lapsi niin ollaan sitten ensimmäisiä joilla on vaan se yksi ja herätetään ihmetystä :D Mutta niin kai se on että ikinä ei ole hyvä, aina on jollain sanomista =)
 
"utelias"
Miksiköhän mies ei halua toista lasta? Ei se yhteinen päätös ole todellakaan jos toinen haluais ja toinen ei.. Mun puolesta tuollaisessa tilanteessa se mies saa hoitaa selittelyn.
 
a.p.
Meillä sama tilanne, että mies ei halua toista lasta. Esikoinen on nyt 2-vuotias. Mutta vastaan kyselijöille vaan että ei ole ajankohtaista, tai että noh, ehkä joskus mutta ei nyt tms. Vaikka aika varmaa on ettei koskaan toista.
Kyselläänkö sinulta sitten vielä noiden vastausten jälkeen lisää? Kun meille aletaan sitten esittämään sitä kuinka iso ikäero lapsille olisi hyvä jne. Tai sitten niitä muka vitsillä heitettyjä kommentteja, että eipä ollutkaan helppoa kun lapsi tuli, heh heh? Eli laitetaan se lapsen syyksi, että on ollut muka hankala lapsi tai että me ollaan sellaisia jotka ei pärjää kuin sen yhden kanssa tai että syynä olisi meidän mukavuudenhaluisuus. Iso HUOH!
 
Huom harmaana
[QUOTE="utelias";23034910]Miksiköhän mies ei halua toista lasta? Ei se yhteinen päätös ole todellakaan jos toinen haluais ja toinen ei.. Mun puolesta tuollaisessa tilanteessa se mies saa hoitaa selittelyn.[/QUOTE]

Tarvitseeko sinun selittää sitä miksi haluat toisen tai kolmannen? Eikö syyksi riitä ihan se, että haluaa tai ei halua. Yleensä syynä on varmaan se, kuinka rankkaa lapsen kanssa on ollut. Mutta miksi kaikkien pitäisi ylipäätään hankkia kaksi lasta, miksei yksi riitä? Onhan täällä pallolla porukkaa liikaa näinkin.
 
"utelias"
Tarvitseeko sinun selittää sitä miksi haluat toisen tai kolmannen? Eikö syyksi riitä ihan se, että haluaa tai ei halua. Yleensä syynä on varmaan se, kuinka rankkaa lapsen kanssa on ollut. Mutta miksi kaikkien pitäisi ylipäätään hankkia kaksi lasta, miksei yksi riitä? Onhan täällä pallolla porukkaa liikaa näinkin.
Noo, parisuhteessa ei oikein riitä se että toinen sanoo vain ettei halua lasta jos toinen haluaisi. Kyllä siihen pitäisi jonkinlaisia perusteita löytyä että tulisi edes jotenkin ymmärretyksi. Mutta on se aikamoinen pala purtavaksi sille osapuolelle joka haluaisi enemmän kuin vain sen yhden.
 
Huom harmaana
[QUOTE="utelias";23035440]Noo, parisuhteessa ei oikein riitä se että toinen sanoo vain ettei halua lasta jos toinen haluaisi. Kyllä siihen pitäisi jonkinlaisia perusteita löytyä että tulisi edes jotenkin ymmärretyksi. Mutta on se aikamoinen pala purtavaksi sille osapuolelle joka haluaisi enemmän kuin vain sen yhden.[/QUOTE]

Tarvitseeko sitä selittää että haluaa sen toisen? Eroavatko nämä asiat sinusta jotenkin toisistaan?
 
"outo"
hm. ketään ei ole kiinnostanut meidän lapsiluku missään vaiheessa, paitsi anoppi kysyi miksi, kun kerroimme että esikoinen tulossa. Kukaan e myöskään kysellyt toisen lapsen perään.

Miten ihmeessä toisia kiinnostaa teidän lapsiluku? ehkä me olimme sitten liian köyhiä tai liian urasuuntautuneita, menin heti äitiysloman jälkeen töihin ja mies opiskeli vielä. Joten ehkä ajateltiin että se yksikin siinä tilanteessa on tarpeeksi.
 

Yhteistyössä