Mies paljasti

En HALUA, olen yrittänyt parantua, mutta en ole onnistunut 3 vuoden terapialla. Ilman masennusta kyllä varmasti haluaisin miestäni, mutta tässä tilanteessa, en.
Sinun mielestäsi tuo parisuhde ei millään tavalla liity sinun masennukseesi. Montako kertaa terapiassa on kysytty sinulta, että oletko miettinyt, olisiko se jokin tekijä sinun masennuksessasi?
 
nkdgdg
Aika naurettavaa että sanot 'eihän se oo mua lyönyt, jos löis niin pistäisin heti pihalle!' Mä ainakin ottaisin mieluummin kerran lyönnin kuin vuosien jatkuvan henkisen väkivallan ja alistamisen. Ja olet todellakin läheisriippuvainen, siitä kertoo jo se että mietit ettet saa ketään muuta eron jälkeen, ei sun pitäisi miettiä seuraavaa miestä vaan sitä että pärjäisit itseksesi tai lapsen kanssa kaksin!
 
Aika naurettavaa että sanot 'eihän se oo mua lyönyt, jos löis niin pistäisin heti pihalle!' Mä ainakin ottaisin mieluummin kerran lyönnin kuin vuosien jatkuvan henkisen väkivallan ja alistamisen. Ja olet todellakin läheisriippuvainen, siitä kertoo jo se että mietit ettet saa ketään muuta eron jälkeen, ei sun pitäisi miettiä seuraavaa miestä vaan sitä että pärjäisit itseksesi tai lapsen kanssa kaksin!
Selviän kyllä lapsen kanssa kahden, mutta miksi tekisin niin, kun olen nyt niin onnellinen, kuin vain voin olla?
 
"niinpä"
Aika naurettavaa että sanot 'eihän se oo mua lyönyt, jos löis niin pistäisin heti pihalle!' Mä ainakin ottaisin mieluummin kerran lyönnin kuin vuosien jatkuvan henkisen väkivallan ja alistamisen. Ja olet todellakin läheisriippuvainen, siitä kertoo jo se että mietit ettet saa ketään muuta eron jälkeen, ei sun pitäisi miettiä seuraavaa miestä vaan sitä että pärjäisit itseksesi tai lapsen kanssa kaksin!
Plus vaikka mies löisikin, keksisi ap lukuisia syitä jäädä parisuhteeseen.
 
Esaa
Selviän kyllä lapsen kanssa kahden, mutta miksi tekisin niin, kun olen nyt niin onnellinen, kuin vain voin olla?
Siis mitä, ootko typerä? Et ole kokeillut olla ilman tota miestä, yksin. Kokeilisit, niin huomaisit että mitä onnellisuus on.

Olet vaan pelkuri, oikeasti. Et halua olla yksin, se on se syy miksi roikut tossa homomiehessäs, joka tietää että tuutte eroomaan.
 
Olen antanut luvan käydä, mutta on sanonut, ettei halua muita. Ja rumaksi on sanonut, kerran.
Onhan se sanonut, että meinaa miestä kokeilla. Ihan kuin sun jutut muuttuisi koko ajan. Tuntuu surulliselta, että uskot, ettet koskaan voi tulla onnelliseksi ja jumitat elämässä, jossa olet melkein jatkuvasti masentunut. On muunlaistakin. Ei ole normaalia olla alakuloinen. Normaalia on se, että elämä tuntuu suurimmaksi osaksi hyvältä ja tulevaisuus tuntuu valoisalta. Sullakin voisi olla vielä joskus sillätavalla.
 
....
Olen antanut luvan käydä, mutta on sanonut, ettei halua muita. Ja rumaksi on sanonut, kerran.
Teidän suhde vaikuttaa olevan todella terveellä pohjalla. Oikeasti nyt sun kannattaa miettiä miten sä haluat, että sua kohdellaan. Onko tuo oikeata rakkautta. Ihan ok jos oikein luvan kanssa voi käydä vieraissa...mutta kuinka kauan sun polla kestää tuollaista menoa ?
Onko vaan niin ettet tiedä paremmasta ?
 
JONSERED Karhunkantaja
Masennuksesta VOI parantua. Älä syyttele geenejäsi, se on turhaa, turhauttavaa ja naurettavaakin. Ja selkeästi tekosyy paeta vastuuta omasta elämästään ja valinnoistaan.

Olen seurannut työkyvyttömyyteen johtaneesta masennuksesta toipumista, aikaahan siihen meni, mutta ko. hlö on taas tervehtynyt. Työpaikka oli suurelta osalta masennuksen syynä - ja ne fucking geenit. Toisesta pääsi eroon ja toinen katosi myös, terapialla ja lääkityksellä ja sisllä, että uskalsi antaa itselleen luvan todeta myös epäonnistuneensa ja ottaa uuden suunnan elämäänsä.

Jos päätät jatkaa elämääsi vain lapsen hoitajana, et kokonaisena ihmisenä, sen pitäisi olla masentumattoman ihmisen valinta.

Voimia.
 
nkdgdg
Selviän kyllä lapsen kanssa kahden, mutta miksi tekisin niin, kun olen nyt niin onnellinen, kuin vain voin olla?
Öh. Pointti oli siinä, että kun sulle sanottiin erosta, niin normaali ihminen miettisi 'miten pärjäisin lapsen kanssa kaksin', läheisriippuvainen miettii 'mutta jos en löydäkään heti uutta miestä'. Ja sinä mietit jälkimmäistä. Ja joo et varmasti tiedä mitä onnellisuus on kun olet lapsesta asti ollut tuon miehen kanssa, joka luultavasti vain pitää sua kulissina ettei tarvitsisi tulla kaapista. Ja purkaa sitten omia patoutumiaan suhun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24270554:
:O

:hug:
Mun entinen mieheni muistutti suhteen loppu vaiheessa mua joka päivä siitä,kuinka ruma,lihava ja vaikka mitä olin...
Kyllä siinä itsetunto poljettiin maahan...
Kuulostaa niin mun ex-mieheltä. Meni tosi huonosti ja siitä syystä tuli itkettyäkin aika usein. Kerran katseltiin elokuvaa, jossa nainen itki ja mies ilmoitti, että minun pitäisi alkaa itkeä samalla tavalla kuin näyttelijä, koska näytän itkiessäni niin rumalle.
 
Öh. Pointti oli siinä, että kun sulle sanottiin erosta, niin normaali ihminen miettisi 'miten pärjäisin lapsen kanssa kaksin', läheisriippuvainen miettii 'mutta jos en löydäkään heti uutta miestä'. Ja sinä mietit jälkimmäistä. Ja joo et varmasti tiedä mitä onnellisuus on kun olet lapsesta asti ollut tuon miehen kanssa, joka luultavasti vain pitää sua kulissina ettei tarvitsisi tulla kaapista. Ja purkaa sitten omia patoutumiaan suhun.
Olenko missään vaiheessa sanonut, että etsisin heti seuraavaa?
 
"hohhoijaa"
mitä kerrottavaa minulla on asiasta, joka on tapahtunut kerran, tai asiasta, jota ei ole tapahtunut kertaakaaan? :D
No niin, eli johtopäätös on: sulla ja miehelläsi on hyvä parisuhde, jossa ei ole mitään valittamista. Ole siis onnellinen miehestäsi - joka, vaikka todennäköisesti tietää sun masennuksen ja huonon itsetunnon, sanoo sua rumaksi ja joka sun omien sanojesi mukaan aikoo kokeilla miestä KUN eroatte.
 

Yhteistyössä