Mies risteilylle. Olenkohan nipottaja?

Kyselen tyhmiä, mutta tää asia on saanut mut kiehumaan. Mies on lähössä ruotsin risteilylle uutena vuotena, sillä kaverilla on 35-vuotis-synttärit. Olemme riidelleet siitä, lähteekö koko meidän perhe (minä+5-vuotias tyttö) mukaan vai hän yksin.

Nyt sitten hän on näköjään lähdössä yksin, sillä eilen mies suuttui todella paljon kun kyselin, miksei me voida tulla mukaan?
Tavallaan ymmärrän, miksei mies halua meitä mukaan, bailaamisen esteenä on tietenkin meidän pieni tyttö + vielä se, että olen silloin raskaana 7:llä kuulla. Ehkä mies pelkää, että ei voi sitten hillua kavereidensa kanssa? Tulishan se hirveen kalliiksikin meiltä kaikilta, kun siellä pitäisi syödäkin yms.

En epäile miestä pettämisistä yms. sillä hän on todella luotettava, mutta paha mieli on kun hän ei edes pyytänyt meitä mukaan. Ehkä ne on nää hormonit, en tiedä... :ashamed:. Harmittaa sekin, että ei olla yhdessä uutena vuotena, mun mielestä silloin perheen pitäisi olla yhdessä.

Tiedän, että kyselen lapsellisia? Mies pitää minua omituisena, kun kokoajan epäilen häntä kaikesta ja hän ei saisi yksin mennä mihinkään.
 
Kyllä ymmärrän täysin pahan mielesi! Meillä ainakin on itsestäänselvyys että perhe menee aina kaiken edelle, ja vielä uutena vuotena, tuohan todella on loukkaavaa, olit sitten millä kuulla, missä hormoonihouruissa tahansa. Jos on valinnut perheenperustaa, niin on ymmärrettävä myös, että sitten ehkä on valinnut jotakin muuta (esim täyden bailaamisvapauden) pois. Näin se nyt vaan menee, ainakin meillä. Haleja sinulle!
 
Mä ymmärrän tässä asiassa kumpaakin. Kyllä muakin jurppis jäädä yksinään himaan jos mies on jossain laivalla bilettämässä, mutta onhan se oikeestikkin tosi asia, että ei se kaverin synttäreiden juhliminen todellakaan ole samanlaista jos te ja varsinkin se 5v. on mukana.
Ja ottaako siellä kukaan muu lapsia mukaan? Jos ei ota niin ymmärrän, että mies ajattelee, että onhan se vähän epäsopivaa roudata koko perhe mukana, kun kyseessä ei kuitenkaan ole semmoinen tapahtuma mikä olisi lapsille ihan sopivaa... Tuskinpa siellä laivalla kovin montaa selvää ihmistä uutena vuotena on, että sinänsä miettisin jo sitäkin, että
kannattaako sitä 5 veetä viedä sinne katselemaan känniläisiä ihmisiä....
Toivottavasti pääsette sopuun. :hug:
Huonon ajankohdan kaveri kyllä synttäreilleen valitsi... :/
 
Meillä oli samanlainen tilanne viime juhannuksena. Olisin halunnut viettää juhannusta perheen kesken, mutta miespä oli mennyt sopimaan kavereidensa kanssa baarireissusta. Ja mä nostin siitä metelin, mutta siitä huolimatta hän meni. Sitten hänellä oli suhde siihen naiseen, joka oli mukana baarissa ja hän petti mua tämän naisen kaa. Ja kaikki alkoi siitä baari reissusta... :(
Ymmärrän täysin sinua. En itse voisi enää hyväksyä tuollaista. Ja pistäähän tuollainen miettimään ja epäilemään :flower:
 
Itse olen samaa mieltä muiden kanssa siitä että juhlapyhät pitäisi kyllä perheen kanssa viettää. Aivan kuin ei voisi niitä synttäreitä muulloin viettää.

Mielestäni siis miehen olisi pitänyt keskustella kanssasi ja myös jättää risteily sikseen uutena vuotena, voi kai sitä risteilylle muunakin ajankohtana mennä ettei perheen tarvitse yksinäisenä ikävissään juhlapyhänä olla :( ei ollenkaan kiva.. mutta jaksamisia ja ilmoittele tilanteestasi! :hug:
 
Mun mielestä nipotat turhasta. Se nyt on yks hailee yks uusvuosi sinne tai tänne. Voithan säkin mennä jonnekkin tai pyytää kavereitas teille jos et raaski jättää lastanne hoitoon. Ei raskaus oo mikään este lähtee kavereiden kanssa iltaa viettään. Sun mies nyt tuskin joka viikonloppu mihkään menee ja suurimman osan ajasta vaan on teidän kanssa, niin jos se nyt kerran haluis mennä vaan kaveriporukalla niin voi kauheeta...Ei jokapaikaan saa tunkee aina mukaan,joskus täytyy antaa sille miehelle aikaa olla kavereiden kanssa ja bilettää,sitten jaksaa arkea taas paremmin. :) Mä nyt oon aina ollu sellanen että en oo mikään kylkikyljessä nyhjöttäjä vaan oon seurusteluaikana menny tosi paljon kavereideni kanssa ilman miestä ja mies samallatavalla omien kavereidensa kanssa ja viihteellä on käyty vähintään 2kertaa kuussa ja aina erikseen,me ollaan molemmat sellasia että kaivataan välillä aikaa vaan itselle ja kavereille ja halutaan tuulettua. Kyllä sitä sitten kerkee yhessä oleen arkisin ja viikonloppusinkin voi sitten välillä mennä johkin bilettään kahestaan tai leffaan ym... eli yhessäkin täytyy tehdä kaikkee kivaa mutta ei sais suuttua ja olla tunkemassa itteensä mukaan kun ei kerta ole pyydetty.Nyt kun oon raskaana niin on ottanu päähän kun ei oo samallatavalla päässy bilettään ja kavereiden kanssa, mutta mies on silti saanu mennä ihan niin paljon kun on halunnu. Mäkin meinaan kyllä lähtee sitten heti synnytyksen jälkeen kun vaan parannun tarpeeks! Kerran kuussa ois sellanen haave päästä bilettään.

Nyt turhat nipotukset pois ja päästät miehes vähän rentoutuun! Ei se risteily ikuisuuksia kestä.
 
Eihän se risteily kauaa kestä mut mä en vain ymmärrä miks just uutena vuotena. Ja ihmiset on erilaisia, toiset tarvii omaa aikaa ja omaa tilaa niinki paljon et toisen mielest semmone voi olla loukkaavaa, se kun riippuu nii ihmisistä. Mut toiselle sopii toisenlaiset järjestely ja tavat, toiselle toisenlaiset. Pitäisi vain löytää se keskitie johon molemmat olis tyytyväisiä, kompromissit kunniaan =)
 
Meillä on jo "perinne", että mies viettää uuden vuoden ystäviensä kanssa. Kokoontuvat jonkun luo, kokkaavat, ehkä juovat muutaman oluen tms ja turisevat porukalla. Tämä on musta ok, koska mun mies ei ikinä muuten käy missään ja heidän kulttuurissaan uusi vuosi on suuri juhla, jolloin vietetään esim. kaikkien synttäreistä riippumatta siitä, missä kohtaa vuotta on syntynyt.
Mutta...mä ehkä sitten ole nipo, mutta mä en kyllä yhtään tykkää, jos mieheni menisi risteilylle :ashamed: Sinkkuna tuli koluttua laivoja läpi ja se meno on nähty niiiiiiiiin moneen kertaan...Luotan toki mieheeni, mutta siltikään ajatus risteilystä kaveriporukalla ei tunnu hyvältä mielessäni ja tiedän mieheni ajattelevan samoin - onneksi.
 
Siis mä loukkaantuisin kyllä jos mun mies lähtis laivalle eikä huolisi mua mukaan.Voithan sinä levätä sitten hytissä kun ne äijät bilettää ja hilluu siä ravintolan puolella.Tuskin sinua huvittaisikaan sielä hillua ison mahan kanssa.

Olisi se kiva että tyttökin pääsisi laivalle ja varmasti se jäisi mieleen.Sinä voisit tytön kanssa kiertää laivaa ja käydä sielä myymälöissä =) Olisi kiva jos koko perhe olisi yhdessä uutenavuotena.
 
Ajattelin kirjoittaa kuulumisia...Luulin (toivoin) jo, että mies olisi perunut ruotsin risteilynsä, mutta eilen sanoi lähtevänsä sinne. Suutuin sitten tietenkin tosi paljon. Haukuin miehen maan rakoon, ettei välitä meistä ja kerroin, kuinka mua pelottaa kun olen kuullut mitä laivoilla tehdään. Mieskin sitten tietty hermostui ja oltiin mykkäkoulussa loppuilta...Mies taas vannoi, että siihen voi luottaa ja ei halua lasta sinne mukaan, sillä siellä örvelletään. Mutta miksei vaikka voinut pyytää vaikka mua yksin mukaan?

Kyllä mä pelkäisin vaikka en olisi raskaanakaan, mutta jotenkin tuntuu, että tää pelkotila on hallitsematon tällä hetkellä. Itkin sitten koko yön ja olen nukkunut vain noin 5 tuntia.

Ollaan tytön kanssa menossa mun kaverille juhlii uutta vuotta. Koko ilta menee kuitenkin murehtiessa. Miehen päätä ei enää pysty käännyttää. Ja nyt varsinkaan kun olen saanut sen kiehumispisteeseen...
 
Inksu81
Moikka!
Tulinpa minäkin asiaa pohtimaan... Ei meillä kyllä ukko yksin risteilylle lähtis...Sanoisinpa vaan oman kokemuksen pohjalta...että tilaisuus tekee varkaan... Ja mitä tuolla laivoilla tehdään? Niin no jokainenhan sitä voi itse miettiä... Siinä kyllä samaa mieltä, että ei se ehkä ole sopivin paikka 5v lapselle, siis uutena vuotena, mutta olishan ne äijät voinu järkätä sellaset synttärikemut mihin emännätkin tulee mukaan...

Toivottavasti saatte asian sovittua
 
Kiitti vastauksesta! Onneksi kaikki miehet ei ole sellaisia...Toivottavasti ainakaan...Mies ei ole ikinä pettänyt ketään ja mun on vaan pakko uskoa, että se pitää paikkansa. Tietääkseni miehen parhaan kaverin tyttöystävä sentään on lähdössä mukaan. Yritän vielä tänään keskustella miehen kanssa, mutta itkuksi se taas kuitenkin menee.
 
hei, täytyy kyllä sanoa että jos hyväksyt tuon niin olet tosi super-tyttöystävä... Itse en edes ole vielä suhteessa jota voisi suhteeksi kutsua ja silti tuntuu pahalta kun tämä mies jota tapailen ei voinut ottaa minua mukaan uuden vuoden juhliinsa... ei edes kysynyt. Ei taida sinunkaan siippasi tietää mitä hänellä on. Ehdotan että kun raskautatesi on ohi, ja nappula siinä iässä että pärjää yhden yön ilman sinua, otat omat kaverisi ja lähdet risteilylle ihan vaan tyttöjen kesken, niin saa arvon herra maistaa omaa lääkettään... Ja jos kysymyksiä jälkeenpäin tulee niin sanot vaan että whta happens in the cruise, stays in the cruise=)

Parempaa uutta vuotta 2008!
 
En mäkään ehkä hyväksyis just uuden vuoden risteilyä ihan vastaan nurisematta... muutoin mun puolesta on ihan OK, että molemmilla osapuolilla on omatkin piirinsä ja omat juttunsa. Enkä mä edes haluaisi mennä mukaan jos pojat lähtee poikaporukalla.
 

Yhteistyössä