Mies teki vauvalle aamupuuron...

  • Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti
aina pää auki
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27768553:
Mikä tekee minusta dominoivan tyttöystävän?
no jos näiltä sankarimiehiltä kysytään ja heidän kaksplussasiskoiltaan, niin jo sukupuoli vissiin. Kyllähän tuo niin varma ja taattu tuomio tuntuu olevan.
 
ohhoh
Johan on onkelma!!! Mut mää en tiedäkkää näist mittää, ku vaa kaurapuuroo oon lapsil laittanu. Eikä miäs koskaa, vaan mää. Mut oliskohan ne neekerilapset siäl lehvämajoissaa innoissaa, kun sais nälkäsii, aliravittuihii vattoihinsa edes tollast ihan vääri valmistettuuu puuroo...
 
"mami"
Minä en lähtisi heti miestä soimaamaan, että kun on niin typerä ettei osaa puuroakaan valmistaa. Mielestäni tämä tapahtuma kertoo siitä, että miehelle ei välttämättä ole annettu mahdollisuutta opetella ja hoitaa lasta. Nyt kun sitten annettiin tämä "suuri vastuu" niin koittaa niin tunnollisesti noudattaa äidin kirjoittamia ohjeita, että menee pasmat sekaisin. Ei mies ole niin imbesilli yleensä, että tarvitsee tuollaiset pilkuntarkat ohjeet valmispuuron tekemiseen. Itse olisin sanonut, että tee puuro, ohje on paketin kyljessä ja pumpattua maitoa jääkaapissa. Kyllä uskon, että mies olisi tästä suoriutunut. Nyt sitten tietysti haukut miehesi tolloksi kun ei edes osannut puuroa tehdä lapselle... Muista, että lapsi on teidän molempien, ja vastuun antaminen vähän useamminkin isälle on ihan hyvästä, ja muista luottaa siihen, että hän myös osaa lastaan hoitaa. Älä kyttää vieressä tai kirjoita kaikkia ohjeita niin tarkasti.
 
että näin
[QUOTE="mami";27769391]Minä en lähtisi heti miestä soimaamaan, että kun on niin typerä ettei osaa puuroakaan valmistaa. Mielestäni tämä tapahtuma kertoo siitä, että miehelle ei välttämättä ole annettu mahdollisuutta opetella ja hoitaa lasta. Nyt kun sitten annettiin tämä "suuri vastuu" niin koittaa niin tunnollisesti noudattaa äidin kirjoittamia ohjeita, että menee pasmat sekaisin. Ei mies ole niin imbesilli yleensä, että tarvitsee tuollaiset pilkuntarkat ohjeet valmispuuron tekemiseen. Itse olisin sanonut, että tee puuro, ohje on paketin kyljessä ja pumpattua maitoa jääkaapissa. Kyllä uskon, että mies olisi tästä suoriutunut. Nyt sitten tietysti haukut miehesi tolloksi kun ei edes osannut puuroa tehdä lapselle... Muista, että lapsi on teidän molempien, ja vastuun antaminen vähän useamminkin isälle on ihan hyvästä, ja muista luottaa siihen, että hän myös osaa lastaan hoitaa. Älä kyttää vieressä tai kirjoita kaikkia ohjeita niin tarkasti.[/QUOTE]

Kuten sanoin, ollaan miehen kanssa yhdessä naurettu, joten en tod ole miestä haukkunut tmv. Ohjeet kirjoitin, jotta mieheni osaa valmistaa oikean määrän korviketta puuroa varten.

Hyvä muutenkin vetää johtopäätöksiä että en anna miehen hoitaa vauvaa jne. Ekan kerran jäivät keskenään kotiutumisen jälkeisenä päivänä. 2 iltana viikossa käyn salilla jolloin mies on pojan kaa, samoin aamuisin kun käytän koiran aamulenkillä. Enemmänkin jättäisin jos voisin, mutta mies ei ole kotona joten mahdotonta. Ma ja to on aamuisin reeneissä 10.30-13.30 ja muuten kotona (mä meen sit illalla salille). Ti,ke ja su töissä 9.30-24 ja pe+la 9.30-22. Että enpä paljon enempää voi miehen vauvaa antaa hoitaa :)
 
että näin
Niin ja tosiaan mieheni ei ole suomalainen, puhuu ja ymmärtää kyllä hyvin Suomea mutta ei välttämättä ymmärtäisi esim korvikepaketin kyljessä olevia ohjeita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27769491:
No mistä mies olisi tiennyt tuleeko puuroon maitoa esim 1dl vai 2dl ja miten olisi sen korvikkeen valmistaa ilman ohjetta?
No ei kai mistään, en minä sitä, mutta että ylipäätään....


Äsh, anna olla, kunhan kommentoin :D

Me vaan aina hulautettiin jonkin verran nestettä lautaselle ja sopivasti puurojauhetta- samat 'mitat' jos kattilassa keitettiin. Siis ranneliike ja keikautus, hyppysellinen ja niin edelleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamilu
miksi hitossa
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27769438:
Niin ja tosiaan mieheni ei ole suomalainen, puhuu ja ymmärtää kyllä hyvin Suomea mutta ei välttämättä ymmärtäisi esim korvikepaketin kyljessä olevia ohjeita.
sä sit sen ohjeen kirjoitit jos ei ymmärrä lukemaansa? Sama kai se on onko se sun kirjoittama vaiko purkin kyljessä painettuna se ohje.

Keksi hei parempi selitys
 
"Lotta"
Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Meidän vauvat saavat veteen keitetyn puuron ja maito (imetys) sitten tunnin-kahden päästä. Ei tarvi säätää korvikejauhojen tai pumpatun maidon kanssa... Ja jopa mieskin osaa puuroonkeiton. ;)

Mutta noin yleisesti, antakaa noiden miesten tehdä asiat tavallaan, ja erehdysten kauttahan sitä parhaiten oppii. Ei ole ihme jos miehet vetäytyvät lastenhoidosta takavasemmalle jos koko ajan höngitään niskaan että kaikki tulee tehdä just samoin kuin lasten äiti on tottunut tekemään. Kiva jos ap:kin kotona mokalle naurettiin, mutta ensimmäisestä viestistä tuli kyllä ihan muu kuva.

Rentoutta siihen lastenhoitoon. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä