Mies vapautettu armeijasta???

  • Viestiketjun aloittaja Mitä jos
  • Ensimmäinen viesti
Minun mielestä osoittaa hiukan selkärangattomuutta, jos on päätynyt hullunpaperit hommaamaan vain siksi ettei huvittanut. En ehkä kovin yhteisiä suunnitelmia haluaisi tehdä ihmisen kanssa joka tekee vain asiat jotka sattuvat huvittamaan. Ehkäpä sen armeijan olisi jaksanut läpi käydä vaikkei huvittaisikaan.. Eriasia sitten ihmiset joilla on varsinainen syy olla menemättä..
 
[QUOTE="sipsi";26066631]Öh? Herranjumala, missä varuskunnassa tuollaista tehdään?[/QUOTE]

Armeija on sitä varten kun tulee sota niin ammutaan toisia ihmisiä, vai luulitko, että sotilaat menee hirviä ja peuroja kaatamaan??
 
"sipsi"
[QUOTE="vieras";26066644]Esim mitä? Aikaansa voi myydä sopivaa korvausta vastaan, jota ei sitäkään armeijasta saa. Joten mielummin käyttää nekin kuukaudet opiskeluun tai työn tekoon.

Miksi sinä et mene armeijaan? Ei huvita?[/QUOTE]


Olen kuule aika helkkaristi liian vanha, yksinkertaisesti siksi :) Olisin mennyt, jos minun aikaan olisi naisten ollut mahdollista suorittaa asepalvelus :) Huvittamisesta ei kyse ole millään lailla.

No, omaan koulutuksen, jonka ansiosta aivan varmasti sotatilan sattuessa rintamalle pääsisin kenttäsairaalahommiin tahikka ambulanssia ajamaan, jos sellainen sota tulisi että noita vielä tarvittaisiin.
 
"KooKoo"
Mun yhden kaverin nykyinen aviomies sai aikoinaan vapautuksen armeijasta kun meni jollekin pääterveydenhoitoihmiselle sanomaan että "Mä en oikein luota itseeni noitten aseitten lähellä..." Ja tuntuu että silloin nuorempana mun kaveri oli tästä "nokkelasta" ukostaan oikein ylpeä.
 
[QUOTE="vieras";26066644]Esim mitä? Aikaansa voi myydä sopivaa korvausta vastaan, jota ei sitäkään armeijasta saa. Joten mielummin käyttää nekin kuukaudet opiskeluun tai työn tekoon.

Miksi sinä et mene armeijaan? Ei huvita?[/QUOTE]

Saahan armeijasta korvauksen sekä avustukset asumiseen.
 
"sipsi"
Armeija on sitä varten kun tulee sota niin ammutaan toisia ihmisiä, vai luulitko, että sotilaat menee hirviä ja peuroja kaatamaan??
Kantahenkilökuntaan kuuluneen läheisenä ja lapsena paljon varuskunta-alueilla oleskelleena tiedän kyllä aika lailla, mitä "sotilaat" tekevät. Sen verran korjaan, että armeijassa ollaan ihan varusmiehinä, ei sotilaina. Mitäs sinun mielestäsi sotatilan tullessa tulisi tehdä?
 
"vieras"
[QUOTE="sipsi";26066665]Olen kuule aika helkkaristi liian vanha, yksinkertaisesti siksi :) Olisin mennyt, jos minun aikaan olisi naisten ollut mahdollista suorittaa asepalvelus :) Huvittamisesta ei kyse ole millään lailla.

No, omaan koulutuksen, jonka ansiosta aivan varmasti sotatilan sattuessa rintamalle pääsisin kenttäsairaalahommiin tahikka ambulanssia ajamaan, jos sellainen sota tulisi että noita vielä tarvittaisiin.[/QUOTE]

Joku Lotta-toiminta tai maanpuolustuskurssi tai mitä näitä nyt onkaan, mene sellaiselle? Otat töistä puoli vuotta palkatonta vapaata ja kurssille. Vai eikö huvita?
 
Hullun paperit on
[QUOTE="vieras";26066652]Missä niitä papereita kysellään?[/QUOTE]

Niitä ei kysellä missään enää sen jälkeen kun on täyttänyt 30 vuotta - siihen astihan mies on velvollinen suorittamaan jonkun palveluksen ellei hanki sitä vapautusta.

Alle 30 vuotiaana saattaa esim. lainaa hakiessa joutua todistamaan ettei ole lähdössä inttiin ( koska on käynyt sen tai suorittanut sivarin taikka vapautettu) vaan pystyy maksamaan lainan takaisin.
 
[QUOTE="sipsi";26066682]Kantahenkilökuntaan kuuluneen läheisenä ja lapsena paljon varuskunta-alueilla oleskelleena tiedän kyllä aika lailla, mitä "sotilaat" tekevät. Sen verran korjaan, että armeijassa ollaan ihan varusmiehinä, ei sotilaina. Mitäs sinun mielestäsi sotatilan tullessa tulisi tehdä?[/QUOTE]

Sotatilaa tuskin suomeen tulee, siksi armeija on turha ja jos armeija halutaan pitää niin sen pitäisi olla edes vapaaehtoista niin naisille kuin miehille. Suomi ei ole vapaa maa, tässä se taas nähdään, mietippä jos naiset pakotettais kuukausiksi bordelliin jakamaan tussua.
 
"sipsi"
[QUOTE="vieras";26066689]Joku Lotta-toiminta tai maanpuolustuskurssi tai mitä näitä nyt onkaan, mene sellaiselle? Otat töistä puoli vuotta palkatonta vapaata ja kurssille. Vai eikö huvita?[/QUOTE]

Pitää laittaa harkintaan :) Laita linkkejä kyseisille puolen vuoden kursseille, kiitos.
 
"sipsi"
Sotatilaa tuskin suomeen tulee, siksi armeija on turha ja jos armeija halutaan pitää niin sen pitäisi olla edes vapaaehtoista niin naisille kuin miehille. Suomi ei ole vapaa maa, tässä se taas nähdään, mietippä jos naiset pakotettais kuukausiksi bordelliin jakamaan tussua.
Jaa-a, esittämäsi vaihtoehdot eivät mielestäni ole millään lailla vertailukelpoisia :LOL:

Vaan se siitä, ei liity nämä asiat alkuperäiseen aiheeseen enää. Ap:n kysymykseen jo vastasin. Muihin puuhiin...
 
"vieras"
[QUOTE="sipsi";26066705]Pitää laittaa harkintaan :) Laita linkkejä kyseisille puolen vuoden kursseille, kiitos.[/QUOTE]

Osaat varmasti käyttää googlea itsekin. Mitä harkintaa? Heti huomenna ilmoitat työpaikalle, että jäät puoleksi vuodeksi palkattomalle vapaalle ja sitten toimit.
 
[QUOTE="sipsi";26066716]Jaa-a, esittämäsi vaihtoehdot eivät mielestäni ole millään lailla vertailukelpoisia :LOL:

Vaan se siitä, ei liity nämä asiat alkuperäiseen aiheeseen enää. Ap:n kysymykseen jo vastasin. Muihin puuhiin...[/QUOTE]

niinpä, kun rouva harmaa-sipsi on oikeutettu sanomaan mihin ihmiset saa pakottaa ja mihin ei; armeijaan saa, bordelliin ei jne.
ja jos et pysty perustelemaan sitä miksi miehet täytyy pakottaa armeijaan kun se voisi olla vapaaehtoinen, niin siedätkin lähteä siitä muihin puuhiin :wave:
 
lancecorporal
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä jos;26066477:
Tapaat miehen ja sinulle selviää että mies ei ole käynyt inttiä koska hänet on vapautettu rauhanajan asepalvelusta.

Vapautuksen syy " kun ei huvittanut " Siis psyykkiset syyt eli miehellä on hullun paperit.

Ajatuksia asiasta?
Älä missään nimessä levitä haaroja! Ellei sen vertaa ole miestä että käy intin on turha toivoa päästä kastamaan kärkeä.
 
"höh"
Nämä selitykset siitä ettei huvittanut on yleensä tosiasiassa latvavian takia vapautettuja. Eivät saaneet käytyä loppuun tai ei edes otettu. Mielenterveyden häiriöt on vaan niin arka paikka vielä nykyaikanakin. Hyvän miehen siitä voi saada silti, katot vaan että ottaa lääkkeensä ajoissa.
 
Hih ))
[QUOTE="höh";26066775]Nämä selitykset siitä ettei huvittanut on yleensä tosiasiassa latvavian takia vapautettuja. Eivät saaneet käytyä loppuun tai ei edes otettu. Mielenterveyden häiriöt on vaan niin arka paikka vielä nykyaikanakin. Hyvän miehen siitä voi saada silti, katot vaan että ottaa lääkkeensä ajoissa.[/QUOTE]

pyydätkö sotilaspassin nähtäväksi jokaiselta jonka kanssa panet?
 
Jaa...mä en ottais miestä joka ois käynyt armeijan. Mutta että ois haettu hullun paperit koska ei huvittanut mennä armeijaan, ei ehkä oikein vastais mun ihannemiestä. Kyllä nyt kunnon perustelut pitäis olla miksi vastustaa asepalvelusta.
 

Yhteistyössä