Migreenilääkkeet ja raskautuminen

Hei!
Haluaisin kysyä teiltä kanssamigreeniköiltä, että oletteko huomanneet itse tai lukeneet jostakin luotettavasta lähteestä migreenikohtauslääkityksen heikentävän raskausyrityksiä? Viimeisen vuoden aikana migreenini on villiintynyt niin, että kohtauslääkkeitä pitää popsia vähintää 2krt/kierto ja tietysti ovulaation jälkeen ja juuri ennen kuukautisten alkua. Tämä luonnollisesti huolettaa kun esim. ibuprofeeninkin on todettu häiritsevän ovulaatiota ja kiinnittymistä. Tietysti tulehduskipulääkkeet ja triptaanit ovat kaksi täysin eri asiaa, mutta silti...
 
Itse olen syönyt yritysajan ja odotusajan toki määriä silmällä pitäen sumatriptaania. Buranaa välttänyt sekä naprokseenia. Panadolia pakottavaan. Normaalit lapset, normaalit raskaudet, alun odotuksen jälkeen migreenit rauhoittuneet alkaakseen kovina synnytyksen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Itse olen syönyt yritysajan ja odotusajan toki määriä silmällä pitäen sumatriptaania. Buranaa välttänyt sekä naprokseenia. Panadolia pakottavaan. Normaalit lapset, normaalit raskaudet, alun odotuksen jälkeen migreenit rauhoittuneet alkaakseen kovina synnytyksen jälkeen.
Huojentavaa kuulla! Kiitos! Saanko vielä kysyä, kestikö teillä yritykset pitkään?
 
Minulta gyne kielsi Clotamin käytön muutoin kuin ihan menkkojen aikaan. Voi kuulemma heikentää alkion kiinnittymistä. Nyt alkuraskauden aikana kiellettiin Clotamin lisäksi myös Panacodi. Eli toisin pitäisi pärjätä ilman särkylääkkeitä.
 
Hyvä tietää tuosta panacodista! Sitä olen joskus ottanut. Enpä siis ota enää! Tuo clotamin olikin ihan vieras. Mutta hyvä tietää, ettei sitäkään saa ottaa, mikäli joku sellaista tarjoilee.
 

Yhteistyössä