Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
petra
kadonnut Jumalan pelko? Jumala on pyhä, ja jokaisen polven on notkistuttava ja tehtävä tili viimeisellä tuomiolla elämästään. Ihminen on kuin ruoho, joka aikansa elää ja kukoistaa, mutta kun hän kuolee, ei hänen asuinsijansa enää häntä tunne. Ihmisen elämä on kaikkiaan lyhyt, ja kukaan ei tiedä sen pituutta. Siksi kehottaisin ihan jokaista pysähtymään joskus ja miettimään edes sitä, mitä suustaan päästää. Ja hyvä olisi myös miettiä niitä perimmäisiä kysymyksiä: mitä kuoleman jälkeen jne. Jeesus tuli, että sulla ja mulla olisi iänkaikkinen elämä Taivaan Isän luona. Siellä ei ole enää itkua.
 
ajattelen, siis olen
No Petra kun jotkut ajattelevat itse omilla aivoillaan. En tiedä, onko se aivopesun jälkeen mahdollista, ehkä ei, ainakaan riittävässä määrin? Mutta tämän takia siis. En pelkää Jumalaa, koska minun Jumalani ei ole pelottava. Ja jos Jumala on niin pikkumainen, että meitä pieniä ihmisiä pelottelee, en välitä uskoa häneen, en pidä häntä uskomisen arvoisena.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
No Petra kun jotkut ajattelevat itse omilla aivoillaan. En tiedä, onko se aivopesun jälkeen mahdollista, ehkä ei, ainakaan riittävässä määrin? Mutta tämän takia siis. En pelkää Jumalaa, koska minun Jumalani ei ole pelottava. Ja jos Jumala on niin pikkumainen, että meitä pieniä ihmisiä pelottelee, en välitä uskoa häneen, en pidä häntä uskomisen arvoisena.
Mua ei ole aivopesty, vaan päinvastoin. Ennen kuin ihminen tulee sukoon, hän elää vihasuhteessa Jumalaan. Synti erottaa hänet Jumalasta. Ei siihen uskoon tuloon tarvita muita ihmisiä, ei srk:taa tms, vaan se että ihminen avautuu Jumalalle ja ottaa Jeesuksen vastaan. Hänet, joka sovitti jokaisen meistä ristillä. Ilman Jeesusta emme voi päästä taivaaseen, koska olemme syntisiä. Emme, vaikka Jumala haluaisi pelastaa jokaisen. Mutta Jumala ei voi toimia itseäänkään vastaan. Taivaaseen ei pääse mikään synti eikä saata. Jeesuksen veri puhdistaa meidät siitä synnistä.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
:D

Sinnehän se hävisi, kun pääsin yläasteella jyvälle asioista ja huomasin, ettei sitä kristinuskon jumalaa ole.
sinäkö luulet, että kun saat tietoa muista uskonnoista, se todistaa ettei elävää Jumalaa ole? jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen. Ja kun ihminen ei ole yhteydessä Jumalaan, ihmisellä on kuitenkin tyhjä aukko sielussa, jonka hän täyttää vaikka sitten tekemässään uskonnolla.
 
JOS joku jumala on olemassa, häntä vois vähempää kiinnostaa mun aatokset.

Ajatella, joskus sitä luultiin että aurinko kiertää maata ja että maapallo on maailmankaikkeuden keskipiste, muuta sanovat tapettiin :LOL: :LOL: :LOL: Joskus vielä päästään siihen, että jokainen ihminen ajattelee omilla aivoillaan ja tajuaa jättää elämänsä aivoimeksi, eikä päätä, että jumala on olemassa ja jumala on tällainen ja tuollainen ilman mitään sen kummempia todisteita.

Ja ihan oikeasti, raamattu on kiva historiallisfiktiivinen kirja, EI todiste jumalan olemassa olosta ;)
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
JOS joku jumala on olemassa, häntä vois vähempää kiinnostaa mun aatokset.

Ajatella, joskus sitä luultiin että aurinko kiertää maata ja että maapallo on maailmankaikkeuden keskipiste, muuta sanovat tapettiin :LOL: :LOL: :LOL: Joskus vielä päästään siihen, että jokainen ihminen ajattelee omilla aivoillaan ja tajuaa jättää elämänsä aivoimeksi, eikä päätä, että jumala on olemassa ja jumala on tällainen ja tuollainen ilman mitään sen kummempia todisteita.

Ja ihan oikeasti, raamattu on kiva historiallisfiktiivinen kirja, EI todiste jumalan olemassa olosta ;)
siinä olet väärässä, ettei Jumala sinun ajatuksesi ja elämäsi kiinnostaisi. Hän on luonut sinutkin omaksi kuvakseen ja antoi oman poikansa kuolemaan sinunkin syntiesi takia ja edestä.
 
ajattelen, siis olen
Petra, perustat kaiken Raamattuun, joka on ristiriitaisista ristiriitaisin kirja, sisältää neuvot ja ohjeet puolesta ja vastaan lähes kaikkeen. Itse en osaa uskoa siihen, se on ihmisen kirjoittama, aikansa kuva.
Menevätkö muslimit helvettiin? Jeesushan on heille vain profeetta. Hindut, buddhalaiset? Mormonit? Taivaassa lie tilaa sitten? Ymmärrätkö, aivan liian naiivia ja epäloogista omilla aivoillaan ajattelevalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
*haukottelee*
mielenkiintoista, että tulet tänne haukottelemaan, ja kuitenkin olet jokaisessa uskonto-/uskoketjussa mukana. Salaisesti ehkä etsit kuitenkin Jumalaa;)?
Pyh.
Asiallinen keskustelu eri uskonnoista kiinnostaa, muttei tuollainen "te kaikki etsitte pelastusta ja Jumalaa ja Jeesusta mutta ette vaan tiedä sitä ja elämänne on tyhjää ilman Jeesusta, ottakaa Jeesus sydämeenne"- tyylinen diipadaapa. Se vaan säälittää ja haukotuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
:D

Sinnehän se hävisi, kun pääsin yläasteella jyvälle asioista ja huomasin, ettei sitä kristinuskon jumalaa ole.
sinäkö luulet, että kun saat tietoa muista uskonnoista, se todistaa ettei elävää Jumalaa ole? jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen. Ja kun ihminen ei ole yhteydessä Jumalaan, ihmisellä on kuitenkin tyhjä aukko sielussa, jonka hän täyttää vaikka sitten tekemässään uskonnolla.
Niinpä.. Onneksi on uskontoja joista voi valita sopivimman. Kristinusko ei ainakaan mulle sellainen ole; ristiriitainen ja perisyntiin pohjaava. Mieluummin kääntyisin vaikka islamiin. Jos siis uskontoa tarvitsisin.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Petra, perustat kaiken Raamattuun, joka on ristiriitaisista ristiriitaisin kirja, sisältää neuvot ja ohjeet puolesta ja vastaan lähes kaikkeen. Itse en osaa uskoa siihen, se on ihmisen kirjoittama, aikansa kuva.
Menevätkö muslimit helvettiin? Jeesushan on heille vain profeetta. Hindut, buddhalaiset? Mormonit? Taivaassa lie tilaa sitten? Ymmärrätkö, aivan liian naiivia ja epäloogista omilla aivoillaan ajattelevalle.
ensinnäkin, kyllä minä ajattelen myös omilla aivoillani. Ei usko poissulje ajattelua. Onhan monet tiedemiehetkin ja ns. "suuret herrat" uskovia, ja samalla ajattelevia ihmisiä. Raamattu on Jumala ilmoitusta meille ihmisille. Raamattu selkeästi ilmoittaa meille ihmisille, kuinka Jumala on meitä rakastanut, niin paljon että Hän halusi meidät luoksen, taivaaseen, iänkaikkiseen elämään. Islamin uskolla ja kristinuskollahan on yhteinen juuri? Tiesitkö sitä? Muslimeilla ei kuitenkaan ole Vpahtajaa, Messiasta, vaan heidän pelastuksensa on riippuvainne ihmisen teoitsa. Ja kuitenkin Jumala on pyhä, taivaaseen ei ihmisellä ole menemistä omin ansioin. nykyisin herätys on suurimmillaann juuri noilla alueilla, joissa esim hindulaisuus on ollut vallalla. Etelä-Amerikka, Kiinna, Lähi-Itä. Nämä ihmiset kuulevat sanoman Jeesuksesaa tv:n ja netin kautta. Myös muslimit ovat löytäneet elävän Vapahtajan.
 
Meillä uskotaan kyllä Jumalaan mutta miun Jumalaa ei tarvitse pelätä. Hän kulkee meidän vierellä ja näkee sekä kuulee meidät ja ymmärtää, että olemme ihmisiä, epätäydellisiä mutta hän antaa sen anteeksi koska Hän on meidät tälläiseksi tehnyt...
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
:D

Sinnehän se hävisi, kun pääsin yläasteella jyvälle asioista ja huomasin, ettei sitä kristinuskon jumalaa ole.
sinäkö luulet, että kun saat tietoa muista uskonnoista, se todistaa ettei elävää Jumalaa ole? jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen. Ja kun ihminen ei ole yhteydessä Jumalaan, ihmisellä on kuitenkin tyhjä aukko sielussa, jonka hän täyttää vaikka sitten tekemässään uskonnolla.
Niinpä.. Onneksi on uskontoja joista voi valita sopivimman. Kristinusko ei ainakaan mulle sellainen ole; ristiriitainen ja perisyntiin pohjaava. Mieluummin kääntyisin vaikka islamiin. Jos siis uskontoa tarvitsisin.
kerroppas, miksi kääntyisit islamiin? mikä siitä tekee susta paremman?
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja särkynyt:
Meillä uskotaan kyllä Jumalaan mutta miun Jumalaa ei tarvitse pelätä. Hän kulkee meidän vierellä ja näkee sekä kuulee meidät ja ymmärtää, että olemme ihmisiä, epätäydellisiä mutta hän antaa sen anteeksi koska Hän on meidät tälläiseksi tehnyt...
se on totta, ja koska olemme epätaydellisiä ja lankeavia, Jumala lähetti Jeesuksen. Hän halajamalla halajaa ihmisiä luokseen, koska Hän rakastaa meitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
:D

Sinnehän se hävisi, kun pääsin yläasteella jyvälle asioista ja huomasin, ettei sitä kristinuskon jumalaa ole.
sinäkö luulet, että kun saat tietoa muista uskonnoista, se todistaa ettei elävää Jumalaa ole? jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen. Ja kun ihminen ei ole yhteydessä Jumalaan, ihmisellä on kuitenkin tyhjä aukko sielussa, jonka hän täyttää vaikka sitten tekemässään uskonnolla.
Niinpä.. Onneksi on uskontoja joista voi valita sopivimman. Kristinusko ei ainakaan mulle sellainen ole; ristiriitainen ja perisyntiin pohjaava. Mieluummin kääntyisin vaikka islamiin. Jos siis uskontoa tarvitsisin.
kerroppas, miksi kääntyisit islamiin? mikä siitä tekee susta paremman?
Johdonmukaisuus, rauhanomaisuus, naisen arvostaminen, ylipäänsä se on paljon loogisempi.
 

Yhteistyössä