Mikä ammatti / koulutus lapsellasi tulee olemaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minkälaisen ammatin / koulutustason toivot lapsesi hankkivan? Kannustatko lapsiasi opiskelemaan pitkälle vai oletko sitä mieltä että heti perskoulun jälkeen töihin?

Kannustettiinko sinua nuorena opiskeluun vai latistettiinko opiskelusuunnitelmasi heti alkuun ja nyt kaduttaa olla työttömänä / pätkähommissa / paskaduunissa ....
 
vierailija
Kannustan opiskelemaan, mutta viime kädessä haluan heidän tekevän jotakin, josta nauttivat ja tai ainakin pitävät ja opiskelevan myös sen mukaisesti. Ja aina voi opiskella uutta, kuten olen itsekin tehnyt.

Kyllä meidän perheessä kannustettiin opiskelemaan, mutta lopulta jokainen teki omat valintansa.
 
vierailija
Minkälaisen ammatin / koulutustason toivot lapsesi hankkivan? Kannustatko lapsiasi opiskelemaan pitkälle vai oletko sitä mieltä että heti perskoulun jälkeen töihin?

Kannustettiinko sinua nuorena opiskeluun vai latistettiinko opiskelusuunnitelmasi heti alkuun ja nyt kaduttaa olla työttömänä / pätkähommissa / paskaduunissa ....
Teen lapsille selväksi että ihminen elää vaan yhden kerran. Ja että se elämä on tässä ja nyt, eikä 10-20 vuoden päässä. Ihmsen tulee elää niin että on itse tyytyväinen elämäänsä. Maailmaa on nähtävä ja harrastuksa oltava, työ vasta sitten.
Kaikkein pahin skenaario on paskaduuniin uhrattu elämä, sitä ihmiset katuu kuolinvuoteellaan.
 
vierailija
No meillä lapsi on sanonut haluavansa lukea astrofysiikkaa. Itse en osaa muuta kuin kannustaa siihen. En kyllä tiedä, että mitä tuollaisen koulutuksen saanut tekee, mutta pääasia, että lapsi tietää. Koulumenestyksen perusteella voi jopa päästä ja olla oma-alansa.
 
Minkälaisen ammatin / koulutustason toivot lapsesi hankkivan? Kannustatko lapsiasi opiskelemaan pitkälle vai oletko sitä mieltä että heti perskoulun jälkeen töihin?

Kannustettiinko sinua nuorena opiskeluun vai latistettiinko opiskelusuunnitelmasi heti alkuun ja nyt kaduttaa olla työttömänä / pätkähommissa / paskaduunissa ....
Minä toivon, että lapseni tulevat olemaan onnellisia. Toivon, että he päätyvät alalle, joka tuottaa heille iloa ja onnistumista. He saavat itse valita uransa. Ainut odotukseni on se, että peruskoulu suoritetaan niin hyvin kuin mahdollista, jotta mahdollisimman moni ovi on auki.
 
vierailija
Teen lapsille selväksi että ihminen elää vaan yhden kerran. Ja että se elämä on tässä ja nyt, eikä 10-20 vuoden päässä. Ihmsen tulee elää niin että on itse tyytyväinen elämäänsä. Maailmaa on nähtävä ja harrastuksa oltava, työ vasta sitten.
Kaikkein pahin skenaario on paskaduuniin uhrattu elämä, sitä ihmiset katuu kuolinvuoteellaan.
Ööh? Saako kysyä, kuka tämän unelmaelämän maksaa?
 
No kotoa on turha edes haaveilla lähtevänsä ennen kuin on lukio käyty ja seuraavat opinnot hyvällä alulla.
Meiltä valmistuu pelkästään akateemisesti kouluttautuneita ahkeria veronmaksajia!:love:

Lennonjohtajia, lääkäreitä ja lakimiehiä!
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
No kotoa on turha edes haaveilla lähtevänsä ennen kuin on lukio käyty ja seuraavat opinnot hyvällä alulla.
Meiltä valmistuu pelkästään akateemisesti kouluttautuneita ahkeria veronmaksajia!:love:

Lennonjohtajia, lääkäreitä ja lakimiehiä!
Mistä lähtien lennonjohtoon on tarvinnut yliopistotaustaa? Hommaan rittää reilu vuoden opiskelu.

Terveisin lennonjohtaja. Ja kyllä, suurin osa proffista tienaa vähemmän. Meillä on aika lyhyt työviikko, ja itselleni kilahtaa palkkaa noin 5500 ekee/kk. Puheet, työn vaativuudesta ja stressaavuudesta on vain keino pumpata palkaa jatkuvasti ylös. Mutta ei se minua haittaa :)

Säännöllisesti vedetään myös lakkokortti hihasta, ja taas tulee lisää liksaa ;)
 
Mistä lähtien lennonjohtoon on tarvinnut yliopistotaustaa? Hommaan rittää reilu vuoden opiskelu.

Terveisin lennonjohtaja. Ja kyllä, suurin osa proffista tienaa vähemmän. Meillä on aika lyhyt työviikko, ja itselleni kilahtaa palkkaa noin 5500 ekee/kk. Puheet, työn vaativuudesta ja stressaavuudesta on vain keino pumpata palkaa jatkuvasti ylös. Mutta ei se minua haittaa :)

Säännöllisesti vedetään myös lakkokortti hihasta, ja taas tulee lisää liksaa ;)
Sulla on unelmaduuni!:love:
 

Yhteistyössä