Mikä avuksi yöllisiin suonenvetoihin?

Kalsium-magnesiumia syön ja d-vitamiinia joka auttaa niiden imeytymiseen joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Tähän mennessä olen säästynyt suonenvedolta paitsi viime yönä veti suonta kaks kertaa eikä meinannu mennä ohi millään. Onko muuta apua?
 
En ole löytänyt mitään ennaltaehkäisyä venyttelystä johtuviin suonenvetoihin - olen vaan yrittänyt olla venyttelemättä pohkeita heti herättyäni ja vielä sängyssä makoillessa. Vasta kun olen noussut ylös ja ollut vähän liikkeellä, uskallaan "ottaa aamuvenytykset". Joskus kyllä herään siihen että pohkeessa on suonenveto, kun olen unissani oiristellut. Silloin on pakko nousta istumaan sängynlaidalle ja reilusti "kouria" pohjetta että kiristys helpottaa.

Kerran, kun kurottelin pöydän alla olevia roskia ja olin lattialla kontillani, alkoi armoton suonenveto jalkapohjassa. Ei kyllä paljon tympeempää tunnetta voi olla - uuuh. Yritin siinä sitten yhdellä jalalla hyppiä ja rentouttaa suonenvetoista jalkaa. Tuskaista oli mutta helpotti aikanaan.

Suonenvedosta jää vielä semmoinen tympeä "kaikutunne" useaksi tunniksi.

Magneesiumit ja D-vitaamit on tullut kokeiltua, eikä ole auttanut. Mulla ei ole ennen raskautta suonenvetoja ollut, että eiköhän nämäkin helpota heti kun "irmeli" on maailmassa =)
 
En tiedä villasukista, mutta mulla ainakin auttaa kun illalla ennen nukkumaan menoa oon hetken sängyllä jalat seinää vasten! Siihen loppu suonen veto! alkaa kyllä heti taas vetämään jos oon monta iltaa etten pidä jalkoja ylhäällä. Pari minuuttia riittää.
 
Pidä huolta että juot tarpeeksi (mieluiten ihan vettä mahd paljon). Nestehukka tai yleisesti liian vähä juominen aiheuttaa niin suonenvetoja kuin virtsatietulehdusta. Sain kesällä neuvolatädiltä tämän vinkin ja itse oon kyllä huomannut eron hyvin selkeästi. Pari kertaa vetänyt tosi pahasti suonta, viimeksi toissayönä, ja silloin oli taustalla pari päivää liian vähillä nesteillä. Seuraavana päivänä litkin ihan hulluna koko ajan eikä onneksi vetänyt suonta enää. Ihan kamala vaiva.. :(
 

Yhteistyössä