Mikä olisi asiallinen nimitys tytön alapäästä? Mitä nimitystä teillä käytetään?

  • Viestiketjun aloittaja Alapäästä
  • Ensimmäinen viesti
Alapäästä
Pojalla on kikkeli, mutta tytön alapäälle ei tunnu olevan sopivaa nimitystä. Meillä on pari viikkoinen tyttövauva, ja reilu 2v poikaa rupeaa varmasti pian alapää asiat kiinnostamaan enempikin. Pillu nimityksen oon pari kertaa maininnu, mutta onko se turhan aikuismainen? En kuitenkaan haluaisi käyttää etupyllyä, pimpulaa, pissipyllyä, pepukkaa ym. typerää nimitystä, joita olen kuullut tai lukenut käytettävän.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28858669]Oletko koskaan kuullut suomenkielen sanaa pimppi? Jos käytät snaa pillu, niin olet niin vajakki, että et kykene varmaan lapsiasi hoitamaan.[/QUOTE]
Ihan vaan suomenkielen sivistystä, että perinteisesti sanaa pillu on käytetty täyskasvuisen naisen elimestä.
 
"Vieras"
Tätä minäkin olen pohtinut. Pimppi on jotenkin hassu. Vauvareiäksi olen sanonut kun on ollut puhetta mistä vauvat tulee. Lapset tietää että pimppi ja vauvareikä on sama asia. Emätin on jotenkin ällö ja vagina taas ...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28858676]Pimppaloora se on meillä, tai sitten pimpsa. Pojilla on pippeli tai kikuli.[/QUOTE]

Ja missään nimessä on lapselle puhuisi pillusta! Se on ruma sana, kalskahtaa karulta korvaan aikuisenkin suusta aikuisten kesken.
 
Professional Griefer
Pissipylly :LOL:

Mitä enemmän mitä tahansa nimitystä makustelee :)D) niin ihan yhtä typeriltä ja kamalilta ne kaikki kuulostaa. Varmaan yleisin on pimppa tai pimppi. Ei kuulosta ainakaan kerran sanottuna niin karulta..
 
[QUOTE="Vieras";28858681]Tätä minäkin olen pohtinut. Pimppi on jotenkin hassu. Vauvareiäksi olen sanonut kun on ollut puhetta mistä vauvat tulee. Lapset tietää että pimppi ja vauvareikä on sama asia. Emätin on jotenkin ällö ja vagina taas ...[/QUOTE]

Minä taas olen opettanut että tytön alapäässä on pimppi käsittäen sen mistä pissataan ja mistä vauvat tulevat. Kuten pojalla vastaavasti pippeli. En minkäkään koe luontevaksi puhua vaginasta tai emättimestä lapselle.
 
"vieras"
ei pillu nimitys ole sen aikuisempi, kuin meillä käytettävä pimppakaan. riippuu missä yhteydessä ja miten sanaa käytetään. pimppi on semmoinen ihan pikkulasten sana, joka on mun mielestä jo vähän lässy. otettiin pimppa nimitys käyttöön, ettei heti kun lapsi kasvaa tartte ruveta vaihtamaan nimitystä. pimppa käy paljon paremmin kouluikäiselle, kuin pikkulasten pimppi nimitys.
 

Yhteistyössä