Mikä olisi asiallinen nimitys tytön alapäästä? Mitä nimitystä teillä käytetään?

  • Viestiketjun aloittaja Alapäästä
  • Ensimmäinen viesti
Alapäästä
Pillu nimitys rupeaa tuntumaan oikein hyvältä, kun lukee kaikenmaailman pipari, hiivaviiva, pimppaloora, räntty ym. typeriä nimityksiä. Pimppi voisi olla myös hyvä nimitys. Hmm.. Pillu vai pimppi?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alapäästä;28858774:
Pillu nimitys rupeaa tuntumaan oikein hyvältä, kun lukee kaikenmaailman pipari, hiivaviiva, pimppaloora, räntty ym. typeriä nimityksiä. Pimppi voisi olla myös hyvä nimitys. Hmm.. Pillu vai pimppi?
Pillu on päässäsi.
 
"vieras"
Pimppi!

Yks tuttu kerran kertoi selvittäneensä kielitoimistosta, että mitä nimityksiä suositellaan käytettäväksi, niin kuulemma pillu ja kulli. Todenperäisyydestä en tiedä, kun tää tuttu on välillä vähän satutäti, eikä aina tiedä mitä uskoa...
 
Hah hah
Voi luoja miten hauska ketju. Hyviä nimityksiä täällä.
Meillä tytöllä on pimppi, joskus itse puhuu muodossa pimppa. Pojalla on meidän aikuisten puheessa pippeli mutta itse sanoo kikkeli tai kikuli. :D ja mun lapset on kummatkin jo koululaisia.

Pillu ja kyrpä on aikuisten omat jutut ja noi on kyllä semmoisia pikkutuhmia sänkysanoja. ;)
 
modet hei
Vaikka tässä ketjussa on hvittavia piirteitä, niin joku pervo tästä voi saada kiksejä ja luultavasti saakin... Ehkä hautaamme ketjun hiljaisesti, vai pitäisikö moden siirtää ketju?
 
"vieras"
Minun äiti ja mummo käyttävät pimpistä sanaa "lintu". Pippeliä sanovat nappulaksi. En tajua miten se on niin vaikea puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Ap:n kysymykseen sanoisin: pimppi
 
nappulalintu
[QUOTE="vieras";28859099]Minun äiti ja mummo käyttävät pimpistä sanaa "lintu". Pippeliä sanovat nappulaksi. En tajua miten se on niin vaikea puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Ap:n kysymykseen sanoisin: pimppi[/QUOTE]

lapset saa ilmeisesti alkunsa sitten siitä kun nappula törmää lintuun?
 
"voi elämä"
Voi herranjumala! Jos kuulisin jonkun lapsen kutsuvan pilluksi omaa alapäätään menis varmaan kahvit väärään kurkkuun. Ei oo kyllä tullut mieleenkään, että joku vois kutsua lapsen alapäätä pilluksi. Jotenki ällöttävää. Meillä on miehen ja minun lapsuuden kodeissa sanottu pimppi ja pippeli, samoin sanotaan nyt omille lapsille. Oon kuullut joidenkin käyttävän pojan alapäästä kikkeli ja tytön pimppa tai pimpsa. Mutta että pillu.. kaikkea sitä! :D
 

Yhteistyössä