Mikä on nopein/helpoin synnytys,minkä tiedät?

  • Viestiketjun aloittaja "Jopo"
  • Ensimmäinen viesti
"tirpsu"
Esikoisen synnytyksessä avautumisvaiheen supistukset ei sattunut lainkaan. Tunsin supistukset vatsan kiristyksestä. Supistukset tuli 2min välein kun lähdettiin sairaalaan ja eihän ne meitä vielä sinne olisi halunnut kun sanoin ettei satu:) Sairaalassa oltiin 1,5h ja kivut alkoivat vasta ponnistusvaiheessa, joka kesti 12 min. Koko synnytys meni ilman mitään kivunlievityksiä, koska kipuja ei ollut. Oli aika ihana kokemus.
 
"vieras"
Kaverin toinen synnytys. Yöllä alkoi supparit, ja heti hirmusella voimalla. Ekasta supistuksesta niin meni 1h. kun lapsi oli maailmassa. Ei minunkaan tää kolmas pitkä ollut mut tää oli parempi:);)
 
Oma keskimmäinen synnytykseni: kesti reilut 2h, alkoi aamulla vesien menolla ja eteni todella nopeasti. Aamupalakin jäi kesken kun piti lähteä synnärille. Kyllähän ne supistukset tuntui mutta kipu oli aivan hallittavissa, varsinkin kun pääsi pois autosta ja sai olla jaloillaan. Melkein saman tien kun saliin ehdittiin tarkisteltiin tilannetta mahdollista epiduraalia varten mutta pääsinkin jo ponnistamaan. Ei juuri nirhamaakaan tullut, illalla jo istuskelin kuin ei mitään.
Olisikin aina noin helppoa niin konstikos noita lapsia olisi pyöräytellä! :D
 
"vieras"
Omat synnytykseni, varsinkin viides ja kuudes. 5.synnytys eteni niin, että supistukset, kivuttomat alkoivat, kestivät noin tunnin. Tlivat harvakseltaan. Kello 22 alkoi säännölliset supistukset, edelleen suht kivuttomat. Sairaalassa klo 22.40, kohdunsuu auki 9cm. Kalvot pukaistiin ja vauva ulkona yhdellä työnnöllä klo 23.01. Synnytksen kesto siis 1h 9min.
6. synnytys: supistuksia harvakseltaan, 8-15min välein, ei kipeitä. Sairaalaan klo 21, kohdunsuu auki 7-8cm. Odoteltiin rauhassa kohdunsuun avautumista. Kalvot puhkaistiin. Siitä meni 1½h vauvan syntymään. Supistukset harvakseltaan ja lieviä. Naureskeltiin kätilön kanssa, joka naputteli koneella. Sitten supistus ja huikkasin kätilölle, että nyt se muuten tulee. Kätilö nakkasi hiiren ja lähti juoksemaan ja huusi, "älä työnnä". Vauva tuli silti ilman ponnistmista maailmaan, ei sattunut.
 
"äitix3"
Kakkosen synnytys oli tosi kiva. Alle 4 tuntia ja supparit menetteli. Vitsailtiin kätilöiden kanssa, että tästä synnytyksestä ei sitten tipu palkkaa, kun on niin helppo:) Kolmonenkin menetteli. Kesti vain 1h15min. Supistukset oli tosi imakat, mutta nopeasti ohi.
 
mie vuan
Oman kuopuksen synnytys reilu 2vee sitten.
Supistelemaan rupesi 4 aikaan aamuyöllä,6 aikaan lähettiin saikulle ja poika syntyikin puolikahdeksalta.
Ihan Juhamietoa esikoisen maraton-synnytykseen verrattuna jossa ponnistusvaihekin kesti puolitoistatuntia :O...
 
Oma. Tyttö syntyi 1h 45 min päästä ensimmäisestä supistuksesta. Kotona ehdin odotella n. puoli tuntia kun lähdettiin sairaalaan, kun supistukset oli heti säännöllisiä ja todella kipeitä. Sairaalassa todettiin että kohdunsuu oli 9cm auki, joten suoraan saliin, jossa kävin suihkussa mutta eipä se mitään auttanut. Ponnistus vaihe oli 15 min. En repeytynyt.
 
"Kolmen äiti"
Oma keskimmäinen synnytykseni. Olin jo viikon ollut sairaalassa ennenaikaisen vedenmenon vuoksi (kalvoissa reikä jossain ylhäällä). Aamulla sitten vedet meni lopullisesti. Käppäilin pitkin käytäviä siellä ja lieviä supistuksia tuli välillä 10 min, välillä tiheämmin. Mainitsin niistä kyllä hoitajille, tuumasivat, että syö nyt ruokasi ja katsotaan sitten sen jälkeen käyrää. Ruoka jäi kesken lautaselle, kun tuli aivan hirveän huono olo ja menin huoneeseeni oksentamaan ja samalla iski aivan järjettömät supistukset. Kelloa äkkiä soittamaan ja hoitaja menasi alkaa käyriä ottaan, mutta en pystynyt oleen enää mitenkään päin ja hoitajan katsoessa tilannetta, minua alkoi jo työnnättään. Äkkiä toiseen sänkyyn ja kiireellä hissiin ja jalat ristissä pitelin ja pidätin alakertaan synnytyssaliin asti ja sinne kun päästiin, tyttö tuli maailmaan. Hoitaja kävi jälkeenpäin katsomassa ja pahoitteli, ettei tajunnut, että synnytys oli edennyt jo niin pitkälle :)
 
pepi
neljännellä lapsella synnytys kesti tasan 2h. Yllä alkoi supistukset heti 10 min. välein. tunnin verran kuitenkin odottelin vielä kotona, kun ajattelin että tähän menee aikaa. Soitin ambulanssin ja sieltä ne joutuivat soittaa sairaalaan, kun tulee kiireellinen tapaus. En kerennyt edes siitä ambulanssin pediltä pois, kun kätilö repi minulta housut pois ja kahdella työnnöllä poika syntyi. Olin sairaalassa 25h. Ja sitten vauvan kanssa kotia. On minulla kolme ensimmäistäkin synnytystä menneet nopeasti.Eka :6h, toinen 4h ja kolmas 4h. Kaikki ilman kivunlievityksiä. Sain olla ylhäällä ja kävellä ennen synnytystä.
 
"vieras"
Äitini toinen synnytys. Meni sairaalaan ja sisäänkirjautumisen jälkeen oli hoitaja kehottanut istumaan kiikkutuoliin,äiti oli vaan sanonu että ei kyllä mä nyt ponnistan :D Ja niin syntyi pikkusisko :)
 
Lisään vielä oman kokemukseni lisäksi toisenkin: oma syntymäni aikoinaan oli kuulemma myös hyvin helppo. Käynnistämään jouduttiin kun meni yliaikaiseksi muttei kestänyt montaa tuntia eikä supistukset olleet kovin kivuliaita. Ja äiti rentoutui niin hyvin suppareitten välillä että kätilöt nauroivat etteivät vastaavaa olleet ennen nähneet: alkupuolella äiti luki dekkaria, myöhemmin nukahti aina hetkeksi joka välissä aina sinne asti että sai alkaa ponnistaa. :D

En tiedä sitten mahtaako olla vallan suvussa nämä helpot synnytykset, siskolla kun ei vielä ainakaan jälkikasvua ole, enkä edellisen polven kokemuksista tiedä. Omien tyttöjen takia toivon että pääsevät sitten yhtä helpolla jos ja kun lapsia saavat.
 
Mun toinen synnytys. Suppareita oli kotona 10min välein tunti, sit lähdettiin sairaalaan. Oli kipeitä, mutta selvisin puhisemalla ja kävelemällä. Synnärillä ehdin olla 1h 20min, joista 15 min supparit oli KIPEITÄ, sit sain ilokaasua 10minuutiks, se auttoi, oli ihan "tajuissani" koko ajan. Sit ponnistin 5min, ei sattunut kauheesti. Kiva oli, sain pari "muodon vuoksi-tikkiä", istuin heti tikkauksen jälkeen.
 
minniz
Oma ihana toinen synnytykseni! Olin varautunut esikoisen perusteella 2,5 vrk hitaaseen kärvistelyyn, mutta homma hoitui 7,5 tunnissa ja kipulääkitys oli kaiken aikaa erinomaisella tolalla, ei voi sanoa että olisi paljoa sattunut missään vaiheessa. Olin aivan ällistynyt, että nytkö jo muka voin ponnistaa ja nytkö se muka syntyy :D Yhtään tuota nopeampi jos olisi ollut, en olisi pysynyt mukana ollenkaan!
 
"tupuna"
Kaikki synnytykset olleet fyysisesti helppoja mulla. Viimeisin kestoltaan nopein 1 h 45 min, josta ponnistusvaihe jotain minuutti. Kaikki luomuna ekan ja tokan aquarakkuloita lukuunottamatta.
 
LKS:ssä synnyttänyt
seuraava synnytys menisi noin helposti kuin monella tuntuu menneen...

13tuntia kesti. Kauhea kipu ku kalvot pullotti kohdunsuulla... Ponnistusvaiheessa kahesti taju pois eikä kätilö edes tajunnu :eek: Lapsi synty lopulta imukupilla sä:n laskun vuoksi. Itse taisin saada liian pitkään ilokaasua, tuntuu etten muista synnytyksestä juurikaan...

Mihin asti ilokaasua saa synnytyksessä käyttää vai eikö se vain mulle sopinu? Kipuihin kyllä autto ku oikein ajotti :)
 
Mun tutulla matkaa sairalaan 100 km, ekasta supistuksesta lähtivät, ehti olla sairaalassa kaikki 9 min ennenkuin lapsi syntyi. Päiväs aikaan tuskin olisi sairaalaan ehtinytkään... Synnytyksen kesto jotain tunnin ja vartin luokkaa.
 
"Jenis"
Molemmat omat synnytykset :) Varsinkin kuopus oli helpoista helpoin, aamulla kasin aikaan mietin että kohta varmaan kantsii laitokselle, kymmenen aikaan mentiin sinne, makoilin tunnin verran isossa ammeessa ja sitten parilla ponnistuksella vauva maailmaan. Jos tahtoo luomuna synnyttää,niin suosittelen tuota ammetta avautumisvaiheeseen, vie mahtavasti kivulta terän :)
 
"viima"
[QUOTE="Jopo";22204332]Ihana lukee näitä! On siis olemassa myös helppo nakki- synnytyksiä!! Kertokaa lisää!! :)[/QUOTE]

toisaalta joo. meillä vain on matkaa synnärille sellanen 1.5tuntia...... et jos homma lähtee noin pian luistaan niin tulee bussipysäkki synnytys.
 
kolmelasta
Oma kolmas lapsi, josta ehdittiin olemaan sairaalassa alle puoli tuntia. Olin kyllä pirun kipeä ja huusin suoraa huutoa mutta nopea se oli ja sen jälkeen ei mitään kipuja, kävin suihkussa, kävelin, istuin. synnytyksen kokonaiskesto jotain 2tuntia. Verrattuna kahteen ekaan synnytykseen jotka kesti vuorokausitolkulla ja olin tosi kipeä niiden jälkeen, niin toi kolmas oli helppo ja nopea, vaikka kipeää tekikin.

Tuttavapiiriin kuuluu myös useampi äiti jotka ovat ehtineet olemaan sairaalassa 5-30min ennen lapsen syntymää, että nopeita tiedän montakin, ainakin 4. Täältä meiltä päin sairaalaan sellainen 40-50km matkaa.
 

Yhteistyössä