Mikä on POLIISIN yleinen (hätä)numero?

  • Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Ei vai?
Mä olen sitä joskus joutunut käyttämään, mutta siitä on aikaa.
Hyvä kun mainitsit. Emmä oo kuullut et se on poistunut käytöstä. :eek:
Jos vaikka puhelu yhdistyy silti vaikka soittaisikin 10022?Kääntyy oikeaan numeroon?

 
vieras
Hätänumero 112 sekä poliisin vanha numero 10022 yhdistyvät aina hätäkeskukseen.

Hätäkeskuksella on hälytysyhteydet eri viranomaisiin sekä muihin auttaviin yhteistyötahoihin. Hätäkeskus hälyttää apua ja antaa apuun hälytetyille yksiköille tarvittavat tiedot.

http://www.112.fi/index.php?pageName=useinkysyttya
 
perseestäää
Toi homma on muutes ihan hanurista, että samaan numeroon pitäis soittaa, oli hätä mikä vaan.

Just kesällä kaverin vauva sai jonkun kohtauksen ja meni tajuttomaks. Yritti heti soittaa hätänumeroon, niin meni ainakin 5min ennenkun puhelu meni läpi. Ja kuulin toisenkin samanlaisen jutun tältä kesältä missä oli sitten käynyt huonommin.. :(

Mummot ne tukkii linjat kun soittavat poliisille eli hätänumeroon, kun joku on parkkeerannut sakkopaikalle eli tehnyt varjon mummelin pelargoniapenkkiin.

Että pistää vihaksi!!! Ei nyt niinkään noi mummot, vaan toi byrokratia, joka tommosen läpimädän systeemin on kehittänyt.

Joku vois tehä alotteen ylemmille tahoille, et poliisille ja lääkintäpuolelle tulis eri numero, niin sais TODELLA apua tarvivat sen avun hiukka nopsemmin!!

Haaste on heitetty :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perseestäää:
Toi homma on muutes ihan hanurista, että samaan numeroon pitäis soittaa, oli hätä mikä vaan.

Just kesällä kaverin vauva sai jonkun kohtauksen ja meni tajuttomaks. Yritti heti soittaa hätänumeroon, niin meni ainakin 5min ennenkun puhelu meni läpi. Ja kuulin toisenkin samanlaisen jutun tältä kesältä missä oli sitten käynyt huonommin.. :(

Mummot ne tukkii linjat kun soittavat poliisille eli hätänumeroon, kun joku on parkkeerannut sakkopaikalle eli tehnyt varjon mummelin pelargoniapenkkiin.

Että pistää vihaksi!!! Ei nyt niinkään noi mummot, vaan toi byrokratia, joka tommosen läpimädän systeemin on kehittänyt.

Joku vois tehä alotteen ylemmille tahoille, et poliisille ja lääkintäpuolelle tulis eri numero, niin sais TODELLA apua tarvivat sen avun hiukka nopsemmin!!

Haaste on heitetty :)
Mä olen kertakaikkiaan samaa mieltä sun kanssa tästä asiasta!!!
 
vieras myös
Joka neljäs puhelu turha

Kunnasvuoren mukaan vastausaikoja voitaisiin lyhentää, jos turhien puheluiden määrää saataisiin karsittua. Kännyköiden yleistyminen on lisännyt hukkasoittoja.

- Hätäpuheluiden määrä ei sinänsä kasva, mutta kaikkien muiden ilmoitusten määrä kasvaa ja sehän syö päivystäjän työtä. Joka neljäs puhelu on täysin sinne kuulumaton. Hätäkeskusten ajasta menee hirveän paljon muuhun kuin hätäpuheluihin vastaamiseen.

Hänen arvionsa mukaan Hätäkeskuslaitos saa vuodessa noin 30-40 kantelua liian pitkästä jonotusajasta. Kaikkiaan hätäilmoituksia tulee vuodessa nelisen miljoonaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200805247695884_uu.shtml
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perseestäää:
Toi homma on muutes ihan hanurista, että samaan numeroon pitäis soittaa, oli hätä mikä vaan.

Just kesällä kaverin vauva sai jonkun kohtauksen ja meni tajuttomaks. Yritti heti soittaa hätänumeroon, niin meni ainakin 5min ennenkun puhelu meni läpi. Ja kuulin toisenkin samanlaisen jutun tältä kesältä missä oli sitten käynyt huonommin.. :(

Mummot ne tukkii linjat kun soittavat poliisille eli hätänumeroon, kun joku on parkkeerannut sakkopaikalle eli tehnyt varjon mummelin pelargoniapenkkiin.

Että pistää vihaksi!!! Ei nyt niinkään noi mummot, vaan toi byrokratia, joka tommosen läpimädän systeemin on kehittänyt.

Joku vois tehä alotteen ylemmille tahoille, et poliisille ja lääkintäpuolelle tulis eri numero, niin sais TODELLA apua tarvivat sen avun hiukka nopsemmin!!

Haaste on heitetty :)
Mä olen kertakaikkiaan samaa mieltä sun kanssa tästä asiasta!!!
Ihan samaa mieltä!

Tosin kerran kun tarvitsin poliisilta apua, niin en muistanut tuota poliisin numeroa, vain hätänumeron 112 ja sinne soitin. Närkästyneenä puheluni siirrettiin poliisin hätänumeroon. Tuohon 10022.

Että tässä varmaan syy, että on sama numero hätätapauksille.

Siis, ei tietenkään just tuon mun puhelun takia :D Mut näitä puheluita löytyy varmaan paljon!
 

Yhteistyössä