Mikä on sellainen käsityö minkä voisit ostaa joulumyyjäisistä?

joulua
Käyttötavaraa. Kauniita pitkävartisia villasukkia hillityissä väreissä ja yksivärisinä. Samoin pitkävartisia lapasia jotka suoriksi vedettynä kyynärpäihin asti, kivat rutattuna. Mustia, punaisia ja valkoisia.

Tuubikaulahuivi.

Kivoja, hienoja, persoonallisia joulukoristeita - virkattuja, kovetettuja ripustettavia tähtiä uusen oksille.

Hinnat alas. Sori. Tiedän, että käsityö maksaa, mutta näen joulumyyjäiset niin, että materiaalit maksan ja vähän päälle, käsityöharrastajalle ne on vaan tekosyy päästä näpertämään. Äitinikin tekee niin, tykkää touhuta ja virkata ja virkkaisi jok tapauksessa aikansa kuluksi ja ilokseen, saa vain myyjäisistä paikan johon viedä kättensä jäljen ja ottaa materiaalikulut ja pientä päälle.

Ansaisemismielessä tehty tuntipalkkakäsityö on niin kallista, että en ala siitä myyjäisissä maksamaan. Kunnon hinnan maksan käsityöstä vasta, jos saan itse toivoa mallin ja valkata värit ja materiaalit.
 
"sommarcat"
itsetehdyt korut ovat ihania :) Samoiten jos on puukäsitöitä, niin linnunpönttöjä ja lintulautoja ostaisin. Itsetehtyjä joulukoristeita kuuseen, tonttuja hyllynkylmalle. Rautalangasta väännetyt enkelit on ihania myös.
 
Korvakoruja, riipuksia, helminauhoja, heijastimia, badgeja ym pientä on helppo "sortua" ostamaan. Tämän olen huomannut sekä ostajana että myyjänä. Perinteisiä neulottuja/virkattuja/ommeltuja käsitöitä myy jokainen, mutta edes hieman erikoisemmat lajityypit loistavat poissaolollaan, kuten juuri korut ja erilaiset punostyöt. Itse ostan mieluusti myös printtikangaskasseja kauppakasseiksi ja voisinpa ostaa kukkaron tai patalaputkin jos olisi kiva printti kyseessä :) Mutta nuo perinteisemmät villasukat ale-seiskaveikasta ja joululiinat 80-luvun kangasjäämistöistä ohitan myyjäisissä surutta. Teen itse mieluisammat.
 
"Sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26987011:
Missä sellainen lankakauppa on? Mietin, että jos pääkaupunkiseudulla, niin voisinko auttaa sua hakemaan mieleisiäsi lankoja ja postittamaan ne sulle? Siis jos kaupalla ei ole verkkokauppaa, josta voisit tilata suoraan?
Lankamaailma (muistanko oikein) oli kauppa joka myy bambulankaa edullisesti.
Värejäkin paljon.
 
Olen ostanut koruja, pussukoita, kukkaroita, lapasia, villasukkia, keramiikkaa.. niin ja kynttilöitä. Voisin ostaa sisustusjuttuja, patalappuja, pyyhe-/leivinliinoja keittiöön, kapusta/kauhan tms. piensisutukseen käypää somistetta joita kuitenkin voi käyttää jollakin tapaa. Olen tainnut joskus jonkun joulukakunkin ostaa nyt, kun muistikin alkaa taas virkistyä.
 
Ostaisin kännykkäpussukan.. en halua mitään kaupan valmiita, vaan vähän persoonallisemman. Jossain blogissa näin aivan ihania, mutta unohdin kysyä olisiko voinut tehdä myyntiin (en osaa itse tehdä sellaisia enkä saa näköjään aikaiseksi tehtyä mitään yksinkertaisempaakaan). Lapselle ostaisin myös pienen kukkaron/vetoketjullisen pussukan. Näitä etsin ihan aktiivisesti juuri nyt, huutiksestakin olen katsonut, jos joku innostuisi näitä tekemään ;)

Voisin ostaa myös tuubihuivin ja ison kolmiohuivin (molemmat yksivärisenä, kolmiohuivi sellainen hyvin simppeli, isoilla rei'illä)
 
  • Tykkää
Reactions: väinötär
"sukat"
Moni täällä sanoo ostavansa villasukkia ja ap sanoo ettei mene kaupaksi. Syy on simppeli, ihmiset ostaisi jos oli halpaa. Mutta kun niissä on työtä ja langatkin maksaa, niin ihan 5 eurolla niitä ei kannata myydä.
 
[QUOTE="sukat";26988393]Moni täällä sanoo ostavansa villasukkia ja ap sanoo ettei mene kaupaksi. Syy on simppeli, ihmiset ostaisi jos oli halpaa. Mutta kun niissä on työtä ja langatkin maksaa, niin ihan 5 eurolla niitä ei kannata myydä.[/QUOTE]

Totta, se hinta tuntuu yleensä kovalle. Mutta ostaisin vähän kalliimmallakin jos sattuisi juuri omaan makuun olevat (eli pitkät, raidalliset, moniväriset).
 
"Vieras"
[QUOTE="sukat";26988393]Moni täällä sanoo ostavansa villasukkia ja ap sanoo ettei mene kaupaksi. Syy on simppeli, ihmiset ostaisi jos oli halpaa. Mutta kun niissä on työtä ja langatkin maksaa, niin ihan 5 eurolla niitä ei kannata myydä.[/QUOTE]

Näinhän se menee.... Ihmiset ei ajattele, että langat on nykyään tosi kalliita, eikä kukaan halua niitä sukkia tappiolla myydä! Toki on myös se, että sukkia on sen verran paljon tarjolla, että kaikki hiukan erikoisemmat menee yleensä kaupaksi. Siilitumput ovat tosi isotöiset, mutta ne menevät kaupaksi hiukan kalliimmallakin hinnalla.
 
"vieras"
täälläpäin ainakin menee sukat ja lapaset tosi hyvin kaupaksi, samoin paperinarusta tehdyt kranssit, havukranssit ja -pallot. Myös pajutöille on kysyntää (enkelit, pallot jne.), samoin katiskaverkosta muotoillut ja sammaleella päällystetyt nallet ovat aika suosittuja (kylläkin kalliita ja hitaita tehdä). Mielikuvitus on rajana! :D
 
[QUOTE="Sama";26988540]Langat kalliita. Mietin et oikea hinta varmaan olisi 60€.
Itse en vaan kehtaa pyytää hirveesti.
40€ ei jää itelle juurikaan työpalkkaa.[/QUOTE]

Langat ON kalliita! Miniä on innostunut nyt kutomaan, mutta ei se osaa tehdä sukkia :(
Olen ostanut yhdeltä mummolta villasukkia. Hän joskus tulee myymään niitä tuohon meidän K-Marketin eteen.
 

Yhteistyössä