Mikä on sopiva kalorimäärä laihduttajalle?

  • Viestiketjun aloittaja Laihkari
  • Ensimmäinen viesti
Laihkari
Tällä hetkellä lasken kalorit kiloklubissa, jonka suositusmäärä pyörii 1800 kalorin huiteilla. Syön 1300-1800 kaloria päivässä, ekalla viikolla tippui 3 kg, mutta nyt ei ole kahteen viikkoon tippunut yhtään.

Paljonko pitäisi vähentää vielä?

Liikun 5-6 kertaa viikossa, caridio, lihaskunto ja jooga (tein jo liikunnasta oman aloituksen...).
 
plm
Mä laihdutan Kiloklubissa ja syön noin 1700 kcal per päivä.
Ymmärrät varmaan että elimistö ei ole kone joka tiputtaa kiloja tasaiseen tahtiin? Malttia!
Hidas painonpudotus on pysyvämpää kuin pikakuurit. Ja jos syöt 1300, se on liian vähän. Kiloklubin idea on se että noudatetaan suosituksia :)
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mitä enemmän liikut niin käytettävä kalorimäärä nousee.

sun kroppas on ns. säästöliekillä jolloin sun paino ei liiku mihinkään.
No jaa, ei se kyllä säästöliekille mene vähilläkään kaloreilla liikunnan kanssa, jos ravinto on hyvälaatuista ja syödään usein, muutaman tunnin välein. Eri asia, jos syö onnettomat 1200 kaloria melkein yhdellä aterialla tai tosi pitkillä väleillä ja liikkuu paljon.
 
reah
Mulle teki ystäväni (terveystieteiden gradulainen ja liikuntabiologian opiskelija) henkilökohtaisen ravinto-ja liikuntasuunnitelman laihdutukseen, 10 kg pitäis saada pois. Vähän hämmästyin itsekin sitä, että pitää syödä niin paljon. 1600-1700 kaloria tulee päivälle, johon sisältyy hieman liikuntaa aamulla. Ja niinä päivänä, kun harrastaa vielä enemmän, niin ktllähän ne kaloritkin nousevat aika hurjan tuntuisiksi.

Mut ei valittamista, kyllä tämä tuntuu toimivan, vaikka ikinä ennen en ole näin paljoa syönyt. TOki varmaan eniten vaikuttaa ateriarytmi ja se, että sokeri on pannassa.
 
ap
Kiitos vastauksista! Eli siis malttia vain... ajattelin, että pitääkö tiputtaa kalorimäärä tuonne alle 1000, mutta se on kyllä tosi vähän jo. Ja jos en syö, en jaksa liikkua tai kesken liikunnan loppuu veto ja alkaa heikottaan.
 
vieras
Ilmiöstä säästöliekki ei ole kovinkaan pitävää näyttöä. Ja vaikka ilmiö olisikin olemassa, se ei ala vasta pari viikkoa laihdutuksen alettua.

Mitä minä luulen tapahtuneen on se, että liikunnan lisääminen on lisännyt myös kehon nestemäärää. Näin käy aina myös minulle, kun tauon jälkeen aloitan liikunnan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! Eli siis malttia vain... ajattelin, että pitääkö tiputtaa kalorimäärä tuonne alle 1000, mutta se on kyllä tosi vähän jo. Ja jos en syö, en jaksa liikkua tai kesken liikunnan loppuu veto ja alkaa heikottaan.
nii ja silloin ei sun kropassa ole polttoainetta ja alkaa kuluttaa lihasta.

monella on harhaluulo et mitä vähemmän syö ja enemmän liikkuu niin laihtuu.

pääasia on siinä et MITÄ SYÖ. Mitä enemmän liikut niin sitä enemmän kun elimistö tarttee polttoainetta.
 

Yhteistyössä