Mikä on suurperhe?

HEI
3 lasta on jo yli "normaalin".
Vaikka tänne palstalle onkin kertyneet kaikki sarjatulisynnyttäjät, oikeasti Suomessa yleisin lapsiluku on 1-2. Kaikki sen yli on jo suurperhettä.
 
höh
Mielipidettähän tässä kysyttiin, ei saa heti alkaa pilkkaamaan.
Mielestäni myöskään seitsemän ei oo vielä suurperhe, ehkä kun mennään yli kymmenen niin sitten. Eikä ole voinut aivonesteet lorahtaa synnytyksen yhteydessä, koska tätä mieltä olen ollut jo ennen kuin sain ensimmäistäkään. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:34 HEI kirjoitti:
3 lasta on jo yli "normaalin".
Vaikka tänne palstalle onkin kertyneet kaikki sarjatulisynnyttäjät, oikeasti Suomessa yleisin lapsiluku on 1-2. Kaikki sen yli on jo suurperhettä.
" sarjatulisynnyttäjät" :LOL: :LOL: :LOL:

mä olen ainaki yks sellanen :wave: :p

kysymykseen ni mun mielestä suurperhe on sit ku on enemmän ku 3 lasta, kait :whistle: en tiedä, en pidä meitä suurperheenä.

mä olen sarjatulisynnyttäjä, tosin nyt on se kuuluisa tulitauko ;) eiköhän me siis olla ihan suurperhe,ei yhtään kyl tunnu siltä.

Mut sitä vaan mietin et mistä se johtuu tää lapsilukumäärän laskeminen ku ainaki mun suvusta löytyy paljon siel 50-ja 60-luvulla syntyneitä ja sisaruksia heillä on vähintään 5?
onko syy tosiaan yhteiskunnan kehityksessä vai naisten työnteossa vai missä se on?
onko se raha jonka ympärillä kaikki pyörii? <br><br>
 
Hmm...

Pieni perhe on 1-2 lasta, "normaalikokoinen" on sitte 3-4 lasta, iso perhe 5-7 lasta ja suurperhe yli 7 lasta. Jättiperhe on varmaan sitte yli 12 lasta. :D

Kun on ite 11 lapsisesta perheestä, ni vaikea määritellä mikä on suurperhe, ku ei se niin valtavalta tuo sisarusmäärä tunnu. :D Joku 5 lasta tuntuu niin vähältä! Ajatella jos mullaki ois vaan 4 sisarusta! :eek: Ei ois yhtään minusta nuorempaa. :eek:
 

Yhteistyössä