Mikä on suurperhe?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 18:38 Lunatik kirjoitti:
\
Hmmm... oli vielä vastattava. Jännä, että vaikka tunnut olevan sellainen "vapaa kahleista" tyyppinen ihminen (toivottavasti ilmaisu ei loukannut) niin ajattelet, että elämää täytyy "laskelmoida" sen varaan, että jos se puoliso kuolee!? kuitenkin tunnut samalla lähes halveksuvan elämää tyyliin; lapsia(paljon)-mies-(apua, jos vielä naimisissa)-omakotitalo(ja velkaa, huh)-koira(en omista sentäs :D ) Ajattele, tunnen oloni vapaaksi ja otan elämän vastaan sellaisena kuin se tulee ja olen varma, että selviän. Tunnen olevani elämässä hyvin vahvasti kiinni ja viisaskin olen, mielestäni ;) Peace!
:D No juu, enkös juuri siksi yritä ennakoida asioita, etten joutuisi kahlehdituksi. ;)

Mutta sä oot kuitenkin rohkeempi ja viisaampi loppujenlopuksi varmaan, ja selviät mistä vaan. Peace & Love! :heart: :)

[/quote]

OOkei! :D Hyvä kun ihmisillä on erilaisia mielipiteitä! Se on demokratiaa ja sehän vasta maailmassa on tärkeää! Viis siitä lapsilukumäärästä.. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 18:37 amanda kirjoitti:
Näin. Jokaisen on tehtävä ne omat valinnat elämässä. Me olemme lomailleet kuuden lapsen kanssa ulkomailla esim. ja lapsemme harrastavat siinä missä muutkin. Autoja meillä on kaksi, tila-auto ja tavallinen farmariauto. Asumme 230neliön omakotitalossa ja omistamme myös kesämökin. kylpylämatkoja emme tee, koska kukaan meistä ei pidä niistä. Miksi meille ei saisi tulla lisää lapsia? Keneltä se on pois!?
Enhän minä ele kieltänyt ketään lapsia hankkimasta, jokainen saa sen kokoisen perheen kun haluaa ja luoja suo.

Kirjoitin nimenomaan näkemystäni siitä, mihin itse olisin valmis. Te ette varmaankaan isoine taloinenn asu pääkaupunkiseudulla?

Ei sekään varmasti ole väärin, että minä en halua enempää lapsia? Ja että arvostan sitä, että minulla on antaa myös aikaa lapsilleni. En sano, etteikö isommassakin perheessä voisi olla lapsille aikaa. Mutta puhunkin koko ajan omasta perheestäni ja meidän voimavaroista ja resursseistamme.

Meillä ei ole kesämökkiä, eikä omakotitaloa, tosin omakotitalosta emme edes haaveile, ja kesämökki voisi meidän mielestämme olla vaikka rivitaloasunto Hangossa tai Tammisaaressa (tosin perheessämme on itikan pistoille allerginen lapsi), mutta olemme myös kovin 'kaupunkilaisia'. Vanhemmillani on mökki Mikkelin lähellä, ja jo kahden päivän jälkeen on päästävä kylille!

Kylpylöissä me käymme erittäin harvoin, atoopikkojakin perheestä löytyy, mutta kylpylät olivatkin esimerkki siitä, mitä yhteiskunta pitää normiperheenä.

Eikä se ole ihan satavarma, että perheemme on tässä. Täytän kuitenkin tänä vuonna 40-vuotta ja mies on tällä hetkellä työtön, jonkun on perhe eletettäväkin. Ja nyt kun pienin on jo 2-vuotias, alkaa päästä niin helpolla, että miettii haluaako sitä vielä kerran tähän rumbaan alkaa.

Toisaalta keskenmenot viikoilla 10, 13, 14 ja 15 painavat nekin puntarissa, pelko on aina raskauksissa läsnä.
 

Yhteistyössä