Mikä on teidän tekosyy?

  • Viestiketjun aloittaja Jaa mää vai
  • Ensimmäinen viesti
"Xenia"
Ap:lla ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Kummallisen pakkomielteisesti ja sekopäisesti jankuttaa asiaansa. Vai onko tullut otettua kuppia?

Mulla ei ole autoa joten kävellen kuljen, mutta en silti ole autojen pysähtämättömyydestä seonnut tuolla tavalla kuin ap. Osaan odottaa sopivaa kohtaa kun mennä ylitse.
 
Junttilako
Tyypillinen suomalainen autoilija ei suojatietä kunnioita, ei anna tilaa liikenteessä, ja pysäköi autonsa kadunvarrella niin, että parkkialueen alkaessa/päättyessä se jättää puolen auton mitan tyhjää ja vie puolentoista auton tilan.
 
pysähdyn
Pysähtyminen tulee osoittaa ajoissa myös muille autoilijoille. Jarruvalot vilkahtavat hyvissä ajoin ja hiljennän => viereinen kaista havaitsee aikeeni ja pysähtyy itsekin.
 
"..."
Pysähdyn/annan tilaa jalankulkijalle aina. Tämä on opettettu autokoulussa. Harvemmin se jalankulkija on tullut siihen suojatien eteen maisemia katselemaan, että eiköhän aina voi olettaa hänen pyrkivän yli tiestä, jolloin taas autoilija on velvollinen pysähtymään ja antamaan tietä. Autoilen ja liikun myös jalankulkijana itse.
 
vierailija
Jalankulkijan on PAKKO varmistaa, ettei kukaan lakia kunnioittamaton autoilija aja päälle. Kotini lähellä on koulu ja päiväkoti samassa rakennuksessa, ja sinne vievän suojatien kohdalta on todella huono näkyvyys vasemmalle. Lisäksi harva autoilija noudattaa tien 30km/h nopeusrajoitusta. Olen meinannut kahdesti jäädä ylinopeutta ajaneen auton alle kyseisellä suojatiellä (vaikka olen katsonut molempiin suuntiin ennen suojatielle astumista).

Olen ennemmin elossa kuin oikeassa, ja katsonkin AINA molempiin suuntiin ennen suojatielle astumista. Valitettavasti tämäkään ei aina meinaa riittää, kun suojateiden kunnioituksen puutteen lisäksi autoilijoita vaivaa krooninen raskaan kaasujalan syndrooma.
 
vierailija
Ap:lla ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Kummallisen pakkomielteisesti ja sekopäisesti jankuttaa asiaansa. Vai onko tullut otettua kuppia?

Mulla ei ole autoa joten kävellen kuljen, mutta en silti ole autojen pysähtämättömyydestä seonnut tuolla tavalla kuin ap. Osaan odottaa sopivaa kohtaa kun mennä ylitse.
Kaikki ei (vielä) osaa. Hienoa, että sinä pidät itsestäsi huolta.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015082120214840_uu.shtml
 
vierailija
Ap:lla ei taida olla kaikki muumit laaksossa. Kummallisen pakkomielteisesti ja sekopäisesti jankuttaa asiaansa. Vai onko tullut otettua kuppia?

Mulla ei ole autoa joten kävellen kuljen, mutta en silti ole autojen pysähtämättömyydestä seonnut tuolla tavalla kuin ap. Osaan odottaa sopivaa kohtaa kun mennä ylitse.
Tuntuu, että suojatieonnettomuuksissa kuolee ja loukkaantuu useammin lapsia ja vanhuksia.

Mikä hitto meitä vaivaa, kun jo kaksi lasta on kuollut muutaman päivän sisällä heti koulujen alettua, ylittäessään valoilla ohjattua suojatietä risteyksessä, vihreiden valojen palaessa!!!

Olisiko tässä syynä se asenne, ettei suojateitä tarvi kunnioittaa ja ajatus siitä että jalankulkijat aina väistää ja varoo.
 

Yhteistyössä