Mikä sellaisia ihmisiä vaivaa, jotka haluavat koko ajan huomiota? Kehuvat itseään, ja kalastelevat kehuja. Narsismi?

  • Viestiketjun aloittaja mie vain kyselen
  • Ensimmäinen viesti
Ei terveen itsetunnon omaavan ihmisen tarvitse kerjätä huomiota ja kehuja, koska hän tietää olevansa hyvä ja hyväksytty, luonnehäiriöiset ja huonon itsetunnon omaavat ihmiset jotuvat tuomaan itseään tykö.
Eli mitä pidättyvämpi ja vetäytyvämpi ihminen on, sitä "terveempi"?
Vai olisiko sittenkin ihan vain niin, että ihmisten luonteet ja persoonat ovat erilaisia ilman että siinä on mitään epätervettä?

:D
 
"vieras"
Eli mitä pidättyvämpi ja vetäytyvämpi ihminen on, sitä "terveempi"?
Vai olisiko sittenkin ihan vain niin, että ihmisten luonteet ja persoonat ovat erilaisia ilman että siinä on mitään epätervettä?

:D
Muullakin tavalla voi olla avoin ja ulospäin suuntautuva, kuin kehumalla vain ja ainoastaan itseään. Muutakin itseilmaisua on olemassa, kun itsestä puhuminen ja itsekehu.

Tästä kai tässä keskustelussa on ollut kyse.
(tai sit tää on taas trolli)
 
[QUOTE="vieras";27533016]Muullakin tavalla voi olla avoin ja ulospäin suuntautuva, kuin kehumalla vain ja ainoastaan itseään. Muutakin itseilmaisua on olemassa, kun itsestä puhuminen ja itsekehu.

Tästä kai tässä keskustelussa on ollut kyse.
(tai sit tää on taas trolli)[/QUOTE]

Ja jos joku krijoittaa facebookseinälleen leiponeensa pullaa tai käyneensä kaupassa se mitää muuttaa toisenlaiseksi käytökseksi, koska...?

Tai vastaavasti jos joku kirjoittaa vaikka palsta-aloituksen jossa kertoo jotain itsetsään se on epäterveempää kuin "Näipä taas - teenkö ls-ilmoituksen"-kauhistelut, koska....?

:D
 
"vieras"
Kyllä se on jotain pätemisen tarvetta ja valheellista(kin) itsetunnon pönkittämistä varsinkin jos kertoo itsestään vain positiivisia asioita ja sitten elämä kuitenkin on ihan paskaa: Alkoholismia, sekäkäyttöä, väkivaltaa, itsemurhayrityksiä jne. niinkuin eräällä..
 
[QUOTE="vieras";27533064]Tuon tyyppisestä käytöksestähän aloituksessa ei ollut kyse, mutta ihan kiva olisi jatkaa tätä nonsense-väittelyä ja väärinymmärtelyä puolin ja toisin, ellei palsta jumittaisi taas ärsyttävästi[/QUOTE]

Joo. Ikävää, etteivät saa tätä kuntoon.
:(
 
"vieras"
Ja jos joku krijoittaa facebookseinälleen leiponeensa pullaa tai käyneensä kaupassa se mitää muuttaa toisenlaiseksi käytökseksi, koska...?

Tai vastaavasti jos joku kirjoittaa vaikka palsta-aloituksen jossa kertoo jotain itsetsään se on epäterveempää kuin "Näipä taas - teenkö ls-ilmoituksen"-kauhistelut, koska....?

:D
Ei tietenkään pidä muuttaa käytöstä. Eihän täällä kukaan ole sellaisesta mitään puhunut.
Paljastava kommentti kyllä ja mielenkiintoinen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27533092]Ei tietenkään pidä muuttaa käytöstä. Eihän täällä kukaan ole sellaisesta mitään puhunut.
Paljastava kommentti kyllä ja mielenkiintoinen.[/QUOTE]

Mummeliisalta freudilainen lipsahdus...
 
[QUOTE="vieras";27533092]Ei tietenkään pidä muuttaa käytöstä. Eihän täällä kukaan ole sellaisesta mitään puhunut.
Paljastava kommentti kyllä ja mielenkiintoinen.[/QUOTE]

Minöä kyllä toivoisin muuttavani facebook-käytöstäni.
Nyt kun tuonne toiseen ketjuun sitä selailin niin jäin kaipaamaan nimenomaan tuollaisia "olen tehnyt"- päivityksiä omalle seinälleni.
:)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27533072]Kyllä se on jotain pätemisen tarvetta ja valheellista(kin) itsetunnon pönkittämistä varsinkin jos kertoo itsestään vain positiivisia asioita ja sitten elämä kuitenkin on ihan paskaa: Alkoholismia, sekäkäyttöä, väkivaltaa, itsemurhayrityksiä jne. niinkuin eräällä..[/QUOTE]

Tai sitten vaan sitä, että toivoisi asioiden olevan paremmin ja haluaa nähdä asiat positiivisesti. Eikä toisaalta halua kaikille kailottaa huonoja asioitaan.
Mikä muuten on valheellista itsetunnon pönkitystä ja mikä rehellistä?

Kyllä kai jokainen pyrkii pysymään järjissään ja hyvällä mielellä niillä keinoilla, joilla pystyy. Ei kai voi vaatia, että facebookiin
on kirjoitettava ihan kaikki tunnustukset.
 
Niin?
Ei puhuta palstan ihmisistä, eikä Mummeliisankaan tarvitse tehdä vastahyökkäyksiä;)

En vain itse ymmärrä sitä itsensä hehkuttamista, jota täytyy tehdä päivittäin. En ole positiivisuutta vastaan, tai iloisia fb päivityksiä vastaan. Vaan aidosti ihmettelen kuinka epävarma ihmisen pitää olla, että joka päivä pitää kehua itseänn fb;ssä. Eikö se jo ala tuntua nololta ihan itsellekin, vai eivätkö he huomaa sitä???
Mitä sitten jos ihminen on epävarma? Miksi siihen pitää itse reagoida jos ymmärtää toisen epävarmuuden?
 
Mä oon pitkään miettinyt, että miksi toiset ihmiset jatkuvasti keräävät kehuja tekosillaan. Itse kun olen tällainen, etten esim. stipendistäkään nuorena kertonut edes vanhemmilleni. Mun oireilu ei ainakaan hyvästä itsetunnosta ole johtunut vaan mulla on varmaan joku käänteinen epävarmuus, että pelkään saavani moitteita, jos kerron itsestäni sellaisia asioita.

Osa noista jotka kovasti kehuvat itseään, on hyvin epävarmoja itsestään, mutta osa heistä on varmoja ja tyytyväisiä itseensä, joten siinäkään en näe yhteneväisyyttä. Onko se sitten vain tapa vai luonteenpiirre vai mikä en tiedä.
 
Mun mielestä tossa ei kyllä oo mitään ihmeellistä. Ja en sano näin siks että itse tekisin niin koska kerron
hyvin vähän omista asioistani facebookissa ja harvoin sitä päivitän.
Useimmilla omista kavereista jotka tuota tekee nyt vaan sattuu kaikki oikeasti olemaan hyvin
ja nauttivat elämästä. Ei siinä kai mitään pahaa ole. Mut ei se väärin ole olla kateellinen..
 
epänormaali
Suomessa on vaan perisynti olla onnellinen. Saati sanoa sitä ääneen tai jopa sitä, että pitää itsestään ihan sellasena tallaajana kun on. Jos on hyväksynyt itsensä ja toisinaan onnistumisistaan iloitsee niin ai kamala sentään, sehän on varmaan ihan kamalan ylpeä ihminen!

Hei, jospa nyt oikeasti miettisitte miksi on niin hirveetä jos joku oikeesti tykkää itsestään ja on ylpeä saavutuksistaan? Murjotteko lastennekin itsetunnon mahdollisimman matalalle, ettei mokomat vaan ylpistyisi? Miten voi olla et täällä on mielipiteet suoraan ku 30-luvun Suomesta? Eikö terveen itsetunnon omaava tykkää itsestään ihan yhtä paljon kuin muistakin ja siksi iloitse omista onnistumisistaan yhtä paljon kuin muidenkin? Ja sitten päivitä sitä vaikka facebookkiin, jos sitä kautta haluaa sen jakaa niille, jotka sun sivuas seuraa?

Mikä siinä on niin hirveää, jos joku on onnellinen? AP:n ajatusmaailma tuntuu kuvaavan juuri sitä miksi suomessa on niin paljon koulukiusaajia. Kaikki vaan matalaksi ja mahdollisimman kovalla kädellä!

Ja vielä lopuksi, siellä FB:ssä on sellanen hauska juttu, kun vapaa valintaiset kaverit. Jos siellä pitää kauhistella jonkun "ylpeitä" kirjoituksia niin miksi et poista sitä kavereista? etkä tuu jonneki palstalle tekemään jotain psykopaatti-diagnooseja?
 

Yhteistyössä