Mikä teillä on se "helppo ja nopea" lounas lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja vinkkilöinen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja uraäiti;26319630:
Meidän helpon päivän ruokia ovat mm

TONNIKALAPASTA

MIILUNPOLTTAJAN SPAGETTI
Nää otan talteen.

Meillä pikaruokaa on kaupan lihatiskin grillattu broileri salaatin ja leivän kanssa.
Just makaroni/spagetti ja siihen sit kylkeen jauhelihaa/broiskua/nakkeja + kasviksia/salaattia. Pekoni-kermakastike on muksujen lemppari!
 
srhrs
No riippuu miten helpon ja nopean määrittää. Mulle helppo tarkoittaa sitä, että ruokaan ei tarvitse nähdä oikeastaan muuta vaivaa kuin korkeintaan lämmitys ja nopea sitä, että ruoka on valmista parissa minuutissa.
 
.....
Täysjyvänuudelit pienitään ja laitetaan kypsymään vesikattilaan. Siihen sekaan hernemaissipaprikapussi ja sitten pastasiivilän kautta takaisin kattilaan ja sekaan purkki tonnikalaa. Maistuu hyvin :)
 
"Anne"
Yleensä edellisenä päivänä purkitan eväät mutta jos ei riitä niin saatan keittää kourallisen makaronia ja pakasterehuja ja tehdä nopean pienen kastikkeen jostain jauhelihanökäreestä tai makkaran palasta.
Tai tehdä jonkun kasvismunakkaan, pilkkoa lautaselle vähän kurkkua ja heivata viereen raejuustoa tms.
 
"jaa"
Grillileivät on se kaikkein helpoin vaihtoehto meillä, jos ei ole mitään edellisen päivän lämmitettävää evästä. Ja salaattia sen kanssa. Nopeasti saadaan myös risottoa, pastaa tai sitten ihan vaan kalapuikkoja.
 
tämä
Pala Pirkan pippurimakrillia ja tomaatista, kurkusta sekä omenasta salaatti kaveriksi. Sitruunabalsamico menee kivasti tämän kanssa, 4-vuotiaalle uppoaa hyvin. :) Pala leipää lisukkeeksi jos sitä on.
 
Saarioisten maksalaatikko on muksun lempiruokaa. Sitä siis toisinaan.
Makaronia, hemapaa(tai pelkkiä herneitä tai maissia) ja paistettua jauhelihaa sekaisin. Eli makaronimössöä. Uppoaa varmasti.
Sit meillä on välillä "aamupala-ateria" (muksun nimeämänä) eli leipää, keitettyä kananmunaa, leikkeleitä, juustoa, tomaattia, kurkkua ymsyms
Jos ei jääkaapissa ole juuri mitään, niin mössöä jossa on maissia tölkistä, tonnikalaa tölkistä ja juurtoraastetta tai raejuustoa, ei lämmityksiä eikä mitään laittoa.. Lisänä paahtoleipää. Tää on mun sellainen maailman laiskin äiti-lounas :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkilöinen;26319411:
Otsikossa se tulikin :)
Jos on kiirus saada ruokaa tai muuten vaan ei huvita kokkailla ni mitä lapsi/lapset saavat lautaselleen?

Vinkkejä tässä keräilen ;)

Meillä on tähän saakka ollut 2v:lla pakkasesta otetut annokset kotiruokaa ja valmispurkit. Nyt nuo purkkiruoat alkaa tökkiä. Tuntuu vaan et meidän kotiruokatottumuksilla lapsen ruoat alkaa olla yksitoikkoisia kun 2 kertaa/päivä syö lämpimän ruoan..
helppo tehdä pakasteista. peruna-sipuli sekotus vuokaan ja kermaa+ mausteet. paitsi kypsennys kyllä vaatii oman aikansa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26320156]helppo tehdä pakasteista. peruna-sipuli sekotus vuokaan ja kermaa+ mausteet. paitsi kypsennys kyllä vaatii oman aikansa.[/QUOTE]

ja ne kinkku suikaleet. Onkohan dementia tulossa. :).
 
Tonnikalapasta tai lohipasta;
Tonnikalaa/kylmäsavustettua lohta, sipulia ja tomaattia pannulle öljyn kera. Paistetaan, kipataan kermaa joukkoon, maustetaan, tarjotaan pastan kera.

Pakastimesta napatut kasvissosekeitto- ja pinaattikeittoharkot on toinen superpikaruoka. Raejuuston tai kananmunan kanssa tarjoan.
 
"vieras"
meidän 2-vuotiaan pikaruoat lounaalla:

* munakas kinkulla ja juustolla
* porkkanalättyjä ja nakkeja
* kinkkupastaa (kinkkukuutioita, kermaa ja tomaattimurskapurkki sekaisin + pasta)
* maksalaatikko
* eilisen päivän jämät
 
lucifer
ikinä ei ole ollut niin kiire tai laiskottanut ettenkö olisi ihan normaalia ruokaa saanut väsättyä muksuille. yleensä ennekoin ja teen edellisenä päivänä jo ruokaa enempi jos tiedän että seuraavana päivänä en kerkiä. en ikinä tee ruokaa niin ettei sitä jää ainakin lapsille varalta seuraavaksikinpäiväksi annokset
 
"vieras"
ikinä ei ole ollut niin kiire tai laiskottanut ettenkö olisi ihan normaalia ruokaa saanut väsättyä muksuille. yleensä ennekoin ja teen edellisenä päivänä jo ruokaa enempi jos tiedän että seuraavana päivänä en kerkiä. en ikinä tee ruokaa niin ettei sitä jää ainakin lapsille varalta seuraavaksikinpäiväksi annokset
tehdä ruokaa. Kukaan ei sitä syönyt jouduin heittämään roskiin. Oon tottunut tekemään isoja annoksia. Ja niistä riittääs kerta syönnillä 7 henkilölle. Itse syön kuin hiiri. Makaroni mössö(kattillinen) on halpaa vaan senkin jouduin lopulta heittämään pois kun ei sitä muu syönyt kuin minä(minä tykkäsin, vaan ei se viikoja kestä).
 

Yhteistyössä