Mikä teillä on se "helppo ja nopea" lounas lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja vinkkilöinen
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
[QUOTE="vieras";26320316]tehdä ruokaa. Kukaan ei sitä syönyt jouduin heittämään roskiin. Oon tottunut tekemään isoja annoksia. Ja niistä riittääs kerta syönnillä 7 henkilölle. Itse syön kuin hiiri. Makaroni mössö(kattillinen) on halpaa vaan senkin jouduin lopulta heittämään pois kun ei sitä muu syönyt kuin minä(minä tykkäsin, vaan ei se viikoja kestä).[/QUOTE]

no meillä syödään ihan kunnon oikeaa ruokaa ei makaronimössöä. ja se kelle ei kotiruoka meillä kelpaa on syömättä niin kauan kuin seuraavankerran ruoka tarjotaan ja jos sekään ei kelpaa niin seuraavaa ruokaa odotellessa.... kummasti on tarjotut ruuat kelvanneet.
 
lucifer
[QUOTE="vieras";26320613]No voi hyvän tähen, pipo tiukalla? Ja sädekehä kiiltää?[/QUOTE]en harrasta sädekehiä, sanoin vain että meillä ei syödä makaronimössöä. oliko yllätys että kaikki ei siitä pidä?
 
"hää"
monet on ihan perusruokaa meillä, ei mitenkään erityisen helppoja tai nopeita. Mitä te yleensä oikein teette ruuaksi jos nämä on tosi nopeita?? Nuuudelit ja mikropizza on nopeita hätäruokia meillä... :/

ja mitä on täysjyväkastike??? Vai oliko se vttuilua..
 
mama the strange
Purkkihernekeitto

broilerinuudelikasviswokki

Kalakeitto

Spagetti ja jauhelihatomaattikastike

kalapalakastike (pakkasesta) ja perunat

Yleensä meillä on aina jotain suht helppoa kotiruokaa. Eineksiä ei yleensä ole, paitsi hernekeittoa.
 
"vieras"
Meillä makaroonimössö (sama jota ilmeisesti hyvinkin moni tarjoilee joskus lapsilleen :p), valmishampparit tai pitsat, eiliset jämät, ranskalaiset ja nakit, kalapuikot leivän väliin + höysteet, valmisruuat.
Nää on meillä pikaruokalistalla jos on kiire tai ruuanlaittaminen tökkii...
 
nammanmei
Meillä pikaruokana pussipastaa mihin paistetaan kanaa sekaan, makaronimössöä tai jotain valmista, kuten hampparit. Ihan kiva joskus, muttei kyllä joka päivä maistuisi...:)
 
"Äitee"
Kiitos tästä ketjusta. Monta kivaa ideaa. Itsellä kun pienet kaksospojat (4kk) joilta ei aina oikein ehdi kokata isosiskolle ruokaa. Lisää näitä.

Ja Lucifer... No, enpä sano mittään...
 
"puddighinu"
pikamuussi ja nakit. Tai sitten joku nopea pasta ja...nakit tai mozzarella. Voi että kun saiskin valmiita pinattilettuja, lihapullia tai porkkanalettuja jostain. Täkäläiset einekset rajoittuu tuorepastaan, ja pizzaakin saa tilattua vaan illalla 19.30 jälkeen. On tää niin rajoittunutta kansaa...
 
vsvd
Pussi Pirkan perunasuikaleita, nippu tilliä, graavilohiviipalepaketti, mustapippurirouhetta sekä 3 dl ruokakermaa. Puolet perunasuikaleista uunivuoan pohjalle, päälle lohiviipaleet, mustapippurirouhe sekä tillinippu. Sit päälle toinen puoli perunasuikaleista ja kerma sekaan. Uuniin 200-225 asteeseen noin 50 minuutiksi. On ihan sikahyvää! Ja mun mielestä helppoa ja nopeaa ruokaa, sillä tohon valmisteluvaiheeseen ei tosiaan mee kauan aikaa. Uunissa toki on 50 min, mutta mun ei tartte sinä aikana tehdä mitään. :D
 
sivusta
Pussi Pirkan perunasuikaleita, nippu tilliä, graavilohiviipalepaketti, mustapippurirouhetta sekä 3 dl ruokakermaa. Puolet perunasuikaleista uunivuoan pohjalle, päälle lohiviipaleet, mustapippurirouhe sekä tillinippu. Sit päälle toinen puoli perunasuikaleista ja kerma sekaan. Uuniin 200-225 asteeseen noin 50 minuutiksi. On ihan sikahyvää! Ja mun mielestä helppoa ja nopeaa ruokaa, sillä tohon valmisteluvaiheeseen ei tosiaan mee kauan aikaa. Uunissa toki on 50 min, mutta mun ei tartte sinä aikana tehdä mitään. :D
Kiitos tästä. Lohihulluna kokeilen varmasti, pitää heti huomenna ostaa tarpeet. :p


Meillä vedetään pikaruokana einespinaattilettuja puolukkahillon kera.
 

Yhteistyössä