Mikä tupakanvastainenkampanja palstalla tänään on menossa?

weieie
Varmaan yksi tai kaksi ihmistä tekee noita avauksia, kun kaikki kummasti tulee samana aamuna.

Ja esim. Hoya Bella on kertonut olevansa läski, on sekin terveysriski. Turha selitellä muuta. Jos ei ole itsekuria edes laihduttaa, ei ole varaa arvostella niitä, jotka ei kykene lopettamaan tupakointia.
 
"hmm"
Varmaan yksi tai kaksi ihmistä tekee noita avauksia, kun kaikki kummasti tulee samana aamuna.

Ja esim. Hoya Bella on kertonut olevansa läski, on sekin terveysriski. Turha selitellä muuta. Jos ei ole itsekuria edes laihduttaa, ei ole varaa arvostella niitä, jotka ei kykene lopettamaan tupakointia.
olen kyllä aivan samaan mieltä....
joillekkin tupakanpoltto on tapa.. esim ruuan jälkeen, kahvin jälkeen jne
ei mikään pakkomielle... onhan ihmisillä muitakin tapoja esim. herkuttelut. yö syönnit jne jokainen saisi vähän keskittyä itseensä ennen kuin alkaa arvostelemaan toisia ja puhumaan toisten paheista
 
[QUOTE="hmm";24719484]olen kyllä aivan samaan mieltä....
joillekkin tupakanpoltto on tapa.. esim ruuan jälkeen, kahvin jälkeen jne
ei mikään pakkomielle... onhan ihmisillä muitakin tapoja esim. herkuttelut. yö syönnit jne jokainen saisi vähän keskittyä itseensä ennen kuin alkaa arvostelemaan toisia ja puhumaan toisten paheista[/QUOTE]

Bad habits die hard.
 
"vieras"
Jännä, että pikkuasioista arvostellaan palstalla ihan surutta, mutta kun arvostellaan vanhempien tupakointitottumuksia, niin jopas sytytäänkin tulille, huh! Huomaa, että tietyt mustat yskii nyt tervakeuhkojaan, ku kalahtaakin omaan nilkkaan. Yritetään tehdä lasten tupakalle altistamisesta mahdollisimman mitätön asia, vaikka sehän on oikeasti ihan hirveää.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";24719513]Jännä, että pikkuasioista arvostellaan palstalla ihan surutta, mutta kun arvostellaan vanhempien tupakointitottumuksia, niin jopas sytytäänkin tulille, huh! Huomaa, että tietyt mustat yskii nyt tervakeuhkojaan, ku kalahtaakin omaan nilkkaan. Yritetään tehdä lasten tupakalle altistamisesta mahdollisimman mitätön asia, vaikka sehän on oikeasti ihan hirveää.[/QUOTE]

Mä en polta, ja olisin kyllä ihmetellyt jos samalla sivulla olis ollut yhtä monta avausta mistä tahansa samanlaisesta asiasta, oli se sitten vaikka lapsen potalle opettaminen.
 
Varmaan yksi tai kaksi ihmistä tekee noita avauksia, kun kaikki kummasti tulee samana aamuna.

Ja esim. Hoya Bella on kertonut olevansa läski, on sekin terveysriski. Turha selitellä muuta. Jos ei ole itsekuria edes laihduttaa, ei ole varaa arvostella niitä, jotka ei kykene lopettamaan tupakointia.
Mutta lihavuus on vain ja ainoastaa itsensä ongelma, et sinä tule ylipainoisten kiloja kantamaan, kun taas tupakoimattomat kulkee siinä savussa ! Kiva se on pientä vauvaakin viedä kauppakeskuksien ovista kun ikäloput pössyttelee hirveitä savupilviä siihen ! Ja lapsi ottaa vanhemmista sen mallin, jos vanhemmat polttaa niin nuorella on suurempi riski aloittaa tupakointi !
 
juuh
[QUOTE="hmm";24719484]olen kyllä aivan samaan mieltä....
joillekkin tupakanpoltto on tapa.. esim ruuan jälkeen, kahvin jälkeen jne
ei mikään pakkomielle... onhan ihmisillä muitakin tapoja esim. herkuttelut. yö syönnit jne jokainen saisi vähän keskittyä itseensä ennen kuin alkaa arvostelemaan toisia ja puhumaan toisten paheista[/QUOTE]

Jep, jep... Ja tupakoitsijoillahan ei muita paheita olekaan. Haluaisinpa tavata sen tupakoitsijan, joka kuntoilee paljon ja syö aina terveellisesti. Kyllä se totuus nyt vaan on se, että suklaalevy päivässä on pientä verrattuna useaan tupakkaan päivässä, jos haittavaikutuksia verrataan!
 
"mie"
Mutta lihavuus on vain ja ainoastaa itsensä ongelma, et sinä tule ylipainoisten kiloja kantamaan, kun taas tupakoimattomat kulkee siinä savussa ! Kiva se on pientä vauvaakin viedä kauppakeskuksien ovista kun ikäloput pössyttelee hirveitä savupilviä siihen ! Ja lapsi ottaa vanhemmista sen mallin, jos vanhemmat polttaa niin nuorella on suurempi riski aloittaa tupakointi !
Kyllä noilla munkin maksamilla verovaroilla hoidetaan niin tupakoitsijoita kuin ylipainoisiakin! Ja kyllä se hiukan haittaa bussissa tai lentokoneessa kun saa paikan oikeen ylipainoisen vierestä, kun se tulee munkin puolelle. Oikeesti toisten tapoja (tyhmiäkään, kuten tupakointi) ei tarvis niin kauheesti arvostella. Mutta sitä, jos sen hoitaa huonosti (savuttaa muutkin) voi jo arvostellakin. Kyllähän tähän samaan kastiin menee koiranomistajat, jotka ei kouluta koiriaan tai kerää niitten paskoja tai kissanomistajat, jotka antaa kissojensa juosta vapaana, tai autoilijat jotka kaahaa lähellä kouluja tai.... vikoja riittää ja kaikki ne vaikuttaa vähän tai paljon myös muihin!
 
Kaulin
[QUOTE="hmm";24719484]olen kyllä aivan samaan mieltä....
joillekkin tupakanpoltto on tapa.. esim ruuan jälkeen, kahvin jälkeen jne
ei mikään pakkomielle... onhan ihmisillä muitakin tapoja esim. herkuttelut. yö syönnit jne jokainen saisi vähän keskittyä itseensä ennen kuin alkaa arvostelemaan toisia ja puhumaan toisten paheista[/QUOTE]

Mielestäni tupakoinnin paheksuminen on enemmän oikeutettua, kuin esim. herkuttelun. Tupakoija kuitenkin tupruttaa sitä savua myös muiden hengityselimiin. Itse en ole tietääkseni salmiakkia kenenkään naamaan väkisin änkenyt...
 
"vieras"
Sivuhuomautuksena: vanhempani polttivat (osan ajasta sisälläkin) siihen saakka, kunnes minä, nuorimmainen, olin noin 10-vuotias. Meitä sisaruksia on 3 ja jokainen meistä on polttanut. Onneksi tosin koko perhe on myös lopettanut. Päättelin tästä, että lapset seuraavat vanhempiensa esimerkkiä ja onneksi omat lapseni eivät tule altistumaan tälle esimerkille, sillä sain myös mieheni lopettamaan tupakoinnin tällä perustelulla. (ihana mies :heart:)
 
[QUOTE="mie";24719571]Kyllä noilla munkin maksamilla verovaroilla hoidetaan niin tupakoitsijoita kuin ylipainoisiakin! Ja kyllä se hiukan haittaa bussissa tai lentokoneessa kun saa paikan oikeen ylipainoisen vierestä, kun se tulee munkin puolelle. Oikeesti toisten tapoja (tyhmiäkään, kuten tupakointi) ei tarvis niin kauheesti arvostella. Mutta sitä, jos sen hoitaa huonosti (savuttaa muutkin) voi jo arvostellakin. Kyllähän tähän samaan kastiin menee koiranomistajat, jotka ei kouluta koiriaan tai kerää niitten paskoja tai kissanomistajat, jotka antaa kissojensa juosta vapaana, tai autoilijat jotka kaahaa lähellä kouluja tai.... vikoja riittää ja kaikki ne vaikuttaa vähän tai paljon myös muihin![/QUOTE]

Mutta koiranpaska puskassa ei ole niin vaarallista kuin se että lapsi on pakko tupakan savusta työntää sisään. On kuitenkin kyse jo pienistä vauvoista jotka altistetaan tupakansavulle ! Ja joojoo ihan yhtä hyvin joku taapero voi sieltä puskasta hakee sen paskan suuhunsa, mutta en ole koskaan vielä tavannut jotain leikkipuistosta koiraa paskattamasta.
 
Voi ma muistan kun palasin Aeroflotin lennolla Delhistä Helsinkiin, n. 13 yht. istuen röökipuolella 9h...ja vaikka itse poltinkin niin voe hyvänen aika sitä savun määrää koneessa. Joten juu, kyllä istun mieluummin ylipainoisen kuin röökaajan vieressä tulevilla lennoilla. Toisaalta, onneksi se paha tapa on kielletty tänä päivänä koneissa.
 
"vieras"
http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=62

Keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus, astma, korvatulehdus, kätkytkuolema. Aiheuttaako vaikkapa äidin lihavuus näitä? Todellakaan ei voi tupakointia verrata koiranpaskoihin ja lihavuuteen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24719669]http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=62

Keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus, astma, korvatulehdus, kätkytkuolema. Aiheuttaako vaikkapa äidin lihavuus näitä? Todellakaan ei voi tupakointia verrata koiranpaskoihin ja lihavuuteen.[/QUOTE]

Ja tämä siis pelkästä savulle altistamisesta.
 
tetet
[QUOTE="vieras";24719669]http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=62

Keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus, astma, korvatulehdus, kätkytkuolema. Aiheuttaako vaikkapa äidin lihavuus näitä? Todellakaan ei voi tupakointia verrata koiranpaskoihin ja lihavuuteen.[/QUOTE]

Joopa joo. Uskottele fätti mitä haluat. Jos vanhempi polttaa kaukana lapsesta ja vain vähän päivässä tai satunnaisesti, siitä ei todellakaan ole vaaraa lapselle. Läskin mamin ruokailutottumukset ja elämänasenne (läskiperseellä vedetään hampurilaisia, leivoksia ynnä muuta) tarttuvat myös lapselle. Etkö ole nähnyt ns. laardiperheitä?
 
ällöä
ja minä tei yhden aloituksen ( Ikean parkkihalli tupakointi) ihan vain siksi, että osui kohdallekun just siellä viikonloppuna kävin ja täällä oli tupakasta yksi aloitus niin tuli se taasen sit mieleen.
 
"hmm"
Mutta lihavuus on vain ja ainoastaa itsensä ongelma, et sinä tule ylipainoisten kiloja kantamaan, kun taas tupakoimattomat kulkee siinä savussa ! Kiva se on pientä vauvaakin viedä kauppakeskuksien ovista kun ikäloput pössyttelee hirveitä savupilviä siihen ! Ja lapsi ottaa vanhemmista sen mallin, jos vanhemmat polttaa niin nuorella on suurempi riski aloittaa tupakointi !

jos lapsi ottaa aikuisesta mallin... niin en nyt tiedä onko sekään hyvä asia että l
kerran äiti on ylipainoinen ja syö suklaata jne niin sitä sit aletaan muksulle syöttämään pienestä asti.. ja niin lapsesta tulee jo pienenä ylipainoinen.koulukiusattu jne

yhtään kertaa en ole kuullut että suomessa joku vanhempi olisi antanut lapsensa jo pienenä polttaa se että lapsi joutuu olemaan pahalta haisevan tupakoitsijan seurassa ohi kiitävän hetken on minusta pienempi rike kuin se että lapsen tulevaisuus pilataan jo pienenä herkuilla jne
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja ällöä;24719697:
ja minä tei yhden aloituksen ( Ikean parkkihalli tupakointi) ihan vain siksi, että osui kohdallekun just siellä viikonloppuna kävin ja täällä oli tupakasta yksi aloitus niin tuli se taasen sit mieleen.
En jaksanut vastata sinne, kun en mitenkään jaksa olla paasaamassa kitarisat punaisena kenenkään valinnoista, kun luulin myös että täällä yksi ihminen on nyt ottanut työkseen tupakkavalistuksen.

Mutta samaa mieltä oon siis siitä sun kanssa. Tosin Ikeassa käyn harvoin, mutta esim. Jumbon alakerran parkkilallissa olevien sisääntulo-ovien edessä käy sama käry, ja usein joutuu henkeä pidätellen kävelemään ohi. Ulkona on tilaa vaikka kuinka, ja näistä ovista sinne on vaan n. kymmenen metriä tms. että mun mielestä olis tosi kiva ettei siinä ovien edessä röökattaisi.
 

Yhteistyössä