Mikä tupakanvastainenkampanja palstalla tänään on menossa?

Sit kun itse lopettaa niin ymmärtää miten kamalaa on muille joutua haistelemaan muiden polttamista :wave: Pitäisi koko kakka kieltää lailla niin ei häiritsisi muita ihmisiä. Olen vilpittömästi pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka on mun polttamisen takia kärsineet!!

T: Onneksi olen fiksu ja lopetin ja hiton ylpeä siitä (mun lapset ei enää kärsi äidin pahasta hajusta) :D
 
Mutta että äiti on lihava niin onko kenelläkään tullut mieleen että se voi johtua esim SAIRAUDESTA ? Eikä se että ite oot ylipainonen tarkota että syöt vaan hamppareita ja pitsaa ja suklaata, ja vaikka söisitkin voit silti opettaa lapselle hyvät ruokailutottumukset, voit myös syödä niitä herkkuja lapselta salassa !
 
"hmm"
Mutta että äiti on lihava niin onko kenelläkään tullut mieleen että se voi johtua esim SAIRAUDESTA ? Eikä se että ite oot ylipainonen tarkota että syöt vaan hamppareita ja pitsaa ja suklaata, ja vaikka söisitkin voit silti opettaa lapselle hyvät ruokailutottumukset, voit myös syödä niitä herkkuja lapselta salassa !
mutta niin voi polttaa lapselta salassa ja opettaa sillä kuinka pahasta sellainen on... mutta olen kyllä huomannut että jos jotain tekee lapsilta salaa niin se tekee siitä jotenkin mielenkiintoisemman...
 
"hmm"
Sit kun itse lopettaa niin ymmärtää miten kamalaa on muille joutua haistelemaan muiden polttamista :wave: Pitäisi koko kakka kieltää lailla niin ei häiritsisi muita ihmisiä. Olen vilpittömästi pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka on mun polttamisen takia kärsineet!!

T: Onneksi olen fiksu ja lopetin ja hiton ylpeä siitä (mun lapset ei enää kärsi äidin pahasta hajusta) :D
jos tupakka kiellettäisiin lailla niin suomessakin olisi paljon paljon enemmän rikollisia ja siitä vain tulisi lisäongelmia kun nytkään ei resurssit riitä rikollisuuden kitkemiseen...
 
"Sini"
Mielummin tupakoitsija kuin ihrakasa, jos noista pitää valita. Ja olen muuten polttamisen lopettanut kolme vuotta sitten. Enemmän mua ällöttää lihavat ihmiset kuin tupakan savu. Eikä kukaan ainakaan mun naamaan tule savuja puhaltelemaan, varsinkin kun baareissakaan ei saa enää polttaa.
 
[QUOTE="hmm";24719800]mutta niin voi polttaa lapselta salassa ja opettaa sillä kuinka pahasta sellainen on... mutta olen kyllä huomannut että jos jotain tekee lapsilta salaa niin se tekee siitä jotenkin mielenkiintoisemman...[/QUOTE]

Eli siis vaihdatko myös jokaisen tupakan jälkeen vaatteet ? Tiedätkö paljon ne vaatteet tuo niitä tupakan myrkkyjä tullessaan ?
 
"hmm"
[QUOTE="Sini";24719822]Mielummin tupakoitsija kuin ihrakasa, jos noista pitää valita. Ja olen muuten polttamisen lopettanut kolme vuotta sitten. Enemmän mua ällöttää lihavat ihmiset kuin tupakan savu. Eikä kukaan ainakaan mun naamaan tule savuja puhaltelemaan, varsinkin kun baareissakaan ei saa enää polttaa.[/QUOTE]

samaa mieltä. nykyisin kun tupakanpoltto on melkein joka paikassa kielletty niin juodut haistelemaan tupakansavua ohi kiitäviä hetkiä joten ei pitäisi olla kovinkaan kauhea asia.
 
"Sini"
Sitäpaitsi aika harvalla on sairaus, josta lihavuus johtuu. Eiköhän se suurimmalla osalla johdu ihan vain laiskuudesta ja itsekurin puutteesta.
Ärsyttää yksi tuttava joka valittaa ylipainoaan koko ajan, ja sitten ei mitään asialle tee. On niin saatanan laiska että istuu vaan tietokoneella kaikki päivät, mies tekee kotityöt jne...
 
[QUOTE="Sini";24719822]Mielummin tupakoitsija kuin ihrakasa, jos noista pitää valita. Ja olen muuten polttamisen lopettanut kolme vuotta sitten. Enemmän mua ällöttää lihavat ihmiset kuin tupakan savu. Eikä kukaan ainakaan mun naamaan tule savuja puhaltelemaan, varsinkin kun baareissakaan ei saa enää polttaa.[/QUOTE]

EN tiedä missä sää asut, mutta ainakin täällä meillä kun meet kaupassakin käymään niin aikuiset ihmiset vetää tupakkaa siinä ovien pielissä ! Ja keskustassa aina on kauppakeskusten ovet täynnä ihmisiä tupakalla !
 
Kaulin
[QUOTE="hmm";24719811]jos tupakka kiellettäisiin lailla niin suomessakin olisi paljon paljon enemmän rikollisia ja siitä vain tulisi lisäongelmia kun nytkään ei resurssit riitä rikollisuuden kitkemiseen...[/QUOTE]

Onpa outo argumentti! Että ellei tupakkaa olisi, tupakoijat tekisivät rikoksia. huh!
 
"hmm"
EN tiedä missä sää asut, mutta ainakin täällä meillä kun meet kaupassakin käymään niin aikuiset ihmiset vetää tupakkaa siinä ovien pielissä ! Ja keskustassa aina on kauppakeskusten ovet täynnä ihmisiä tupakalla !
ja kävelet siitä ohi? olet tupakan savussa sen about 5-10 sekunttia tai riippuen siitä kuinka hitaasti lyllertelet siitä ohi. vai jäätkös siihen paikallesi seisomaan että voit sitten kirota tupakoitsijat kuinka ne sinua häiritsee kun yrität hoitaa omia-asioitasi?
 
[QUOTE="hmm";24719850]en vaihda mutta jos alkaisin sitä salassa tekemään niin polttaisin vain iltaisin kun lapset nukkumassa ja kävisin suihkus jne[/QUOTE]

Mitä järkeä siinä vaiheessa enää sit olisi polttaa ? Kun pystyisit yhtä hyvin olla erossakin. Olen itsekkin polttanut muutamia vuosia, mutta lopetin kun lapsi ilmoitti tulostaan ja kovan työn alla on että mieskin lopettais !
 
toisen ketjun a p
En viittiny nostella sitä toista ketjua, joten kirjotan tähän.

Tuolla siivoillessa mietiskelin näitä ketjuja ja päällimmäinen ajatus oli mulla se, että musta on melko karmaisevaa se, että tupakoitsijat yrittää puolustella tai perustella tekoaan. Että on ihan ok polttaa lapsen lähellä, koska joku muu tekee jotain muuta kuitenkin väärin. Musta ois ollu paljon hienompaa, jos tupakoitsijat ottais sen asenteen, että "tiedän tekeväni väärin ja se tuntuu pahalta, mutta en juuri nyt pysty asialle tekemään mitään, sillä en ole tarpeeksi vahva" tai jotain vastaavaa. Mut ku ei! Nää täällä ei vissiin tiedä tekevänsä itselleen ja lähellä olevilleen hallaa. :(
 
  • Tykkää
Reactions: masuilija.
"hmm"
Mitä järkeä siinä vaiheessa enää sit olisi polttaa ? Kun pystyisit yhtä hyvin olla erossakin. Olen itsekkin polttanut muutamia vuosia, mutta lopetin kun lapsi ilmoitti tulostaan ja kovan työn alla on että mieskin lopettais !
ei mitään. mutta miksi sitte herkutella kaikella sokeri/rasva paskalla lapsilta salaa? mun mielestä jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa polttaa/syödä niin kuin haluaa ilman että sitä arvostellaan tai muuten pidetään huonompana ihmisenä
 
[QUOTE="hmm";24719836]samaa mieltä. nykyisin kun tupakanpoltto on melkein joka paikassa kielletty niin juodut haistelemaan tupakansavua ohi kiitäviä hetkiä joten ei pitäisi olla kovinkaan kauhea asia.[/QUOTE]

Tässä meidän kerrostalossa joku tupakoi hississä. Ihan järkyttävä haju monesti, siis ei sitä ilmaa voi edes hengittää kun se on jotain ihan kamalaa, enkä liiottele. Harmi vaan että pakko käyttää vauvan ja rattaiden kanssa hissiä.
 
"hmm"
En viittiny nostella sitä toista ketjua, joten kirjotan tähän.

Tuolla siivoillessa mietiskelin näitä ketjuja ja päällimmäinen ajatus oli mulla se, että musta on melko karmaisevaa se, että tupakoitsijat yrittää puolustella tai perustella tekoaan. Että on ihan ok polttaa lapsen lähellä, koska joku muu tekee jotain muuta kuitenkin väärin. Musta ois ollu paljon hienompaa, jos tupakoitsijat ottais sen asenteen, että "tiedän tekeväni väärin ja se tuntuu pahalta, mutta en juuri nyt pysty asialle tekemään mitään, sillä en ole tarpeeksi vahva" tai jotain vastaavaa. Mut ku ei! Nää täällä ei vissiin tiedä tekevänsä itselleen ja lähellä olevilleen hallaa. :(
samaahan voisi sanoa lihavista ihmisistä.... tai muistakin joilla on jonkunlainen ongelma... läskit itkee ettei ole aikaan laihtua jne musta olisi hienoa että jos on ylipainoinen niin on sitä sitten eikä turhaan itkeskele sitä että on lihava muttei tee asialle mtn... tai itke sitä että lasta kiusataan koulussa sen takia ku se on lihava jne

ja ei en pidä kiusaamista oikeutettua millään tavalla ja olen sitä vastaan mutta lihavia lapsia yleensä kiusataan koulussa varsinkin jos lapsi on tyttö
mutta en tiedä yhtään tapausta että lasta olisi koulussa kiusattu sen takia että vanhempi polttaa..... voin kyllä olla väärässä
 
[QUOTE="hmm";24719882]ei mitään. mutta miksi sitte herkutella kaikella sokeri/rasva paskalla lapsilta salaa? mun mielestä jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa polttaa/syödä niin kuin haluaa ilman että sitä arvostellaan tai muuten pidetään huonompana ihmisenä[/QUOTE]

Munkin mielestä kukin saa pilata keuhkoja niin kauvan miten haluaa kunhan se ei vaikuta muihin. Mua niin ottaa päähän kävellä tuolla keskustassa jostain tupakka pöllyn läpi ja kaikista eniten mua harmittaa lasta viedä siitä !
 
"Annu"
Mitäs mieltä ootte sitten tällasesta ihmisestä, joka itse on lihava (EI sairautta) ja työntää jatkuvasti pullaa ym. muuta epäterveellistä lastensa suihin. Lapset tyttö 13 vee ja poika 9 vee. Tyttö on jo todella lihava, pojasta hyvää vauhtia tulossa. Monta kertaa viikossa istutaan hesessä ja kotona kamalat herkkuvarastot, illalla koko perhe sit yhessä mässää.
Mahdetaankohan lapsia kiusata koulussa? Mitenkäs niiden terveys? Tulevat olemaan aikuisinakin lihavia, ja äidillähän on monta vuotta vielä aikaa lihottaa niitä. Ja kun kotoa on opittu elintavat, niin tuskinpa ne muuttuu omilleen muuttaessa...
 
[QUOTE="hmm";24719908]samaahan voisi sanoa lihavista ihmisistä.... tai muistakin joilla on jonkunlainen ongelma... läskit itkee ettei ole aikaan laihtua jne musta olisi hienoa että jos on ylipainoinen niin on sitä sitten eikä turhaan itkeskele sitä että on lihava muttei tee asialle mtn... tai itke sitä että lasta kiusataan koulussa sen takia ku se on lihava jne

ja ei en pidä kiusaamista oikeutettua millään tavalla ja olen sitä vastaan mutta lihavia lapsia yleensä kiusataan koulussa varsinkin jos lapsi on tyttö
mutta en tiedä yhtään tapausta että lasta olisi koulussa kiusattu sen takia että vanhempi polttaa..... voin kyllä olla väärässä[/QUOTE]

Ja kenelläkään muulla ei voi olla lihavia lapsia kun lihavilla ?
 
[QUOTE="Annu";24719929]Mitäs mieltä ootte sitten tällasesta ihmisestä, joka itse on lihava (EI sairautta) ja työntää jatkuvasti pullaa ym. muuta epäterveellistä lastensa suihin. Lapset tyttö 13 vee ja poika 9 vee. Tyttö on jo todella lihava, pojasta hyvää vauhtia tulossa. Monta kertaa viikossa istutaan hesessä ja kotona kamalat herkkuvarastot, illalla koko perhe sit yhessä mässää.
Mahdetaankohan lapsia kiusata koulussa? Mitenkäs niiden terveys? Tulevat olemaan aikuisinakin lihavia, ja äidillähän on monta vuotta vielä aikaa lihottaa niitä. Ja kun kotoa on opittu elintavat, niin tuskinpa ne muuttuu omilleen muuttaessa...[/QUOTE]

Tämä on myös väärin lapsia kohtaan.
 

Yhteistyössä