mikä vikana

mikä mua vaivaa? parisen viikon ajan huimannu ja pyörryttäny ihan kamalasti ja kokoajan. Mulla on aina ollut melko matala verenpaine, voisiko jotua siitä?
tämä on ihan hirveää. Tänäänkin meinasin pyörtyä eteisen lattialle ja lapsi oli vielä sylissä.

olen myös laihutuskuurilla. enkö saa kaikkia vitamiineja tai rautaa riittävästi? Mulla on ollut myös ongelmia alhaisen hemoglobiinin kanssa koko ikäni. Oisko nyt tipahtanut liian alas. Kuukausi synnytyksen jälkeen hemoglobiini oli edellee 108. voisiko nyt olla vielä matalemmalla?
 
Sanna80 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 22:17 Daiquiriini kirjoitti:
mikä mua vaivaa? parisen viikon ajan huimannu ja pyörryttäny ihan kamalasti ja kokoajan. Mulla on aina ollut melko matala verenpaine, voisiko jotua siitä?
tämä on ihan hirveää. Tänäänkin meinasin pyörtyä eteisen lattialle ja lapsi oli vielä sylissä.

olen myös laihutuskuurilla. enkö saa kaikkia vitamiineja tai rautaa riittävästi? Mulla on ollut myös ongelmia alhaisen hemoglobiinin kanssa koko ikäni. Oisko nyt tipahtanut liian alas. Kuukausi synnytyksen jälkeen hemoglobiini oli edellee 108. voisiko nyt olla vielä matalemmalla?
Kuten itsekin jo vastasit: matala verenpaine, matala hemoglobiini tai sitten joku muu vitamiinipuutos laihdutuksen takia. Itse epäilen kahta ensimmäistä. Osta rautatabletteja ja ala naukkailla niitä vaikka alkuun 2 päivässä ja parin viikon päästä 1 päivässä. Ja osta jotain monivitamiinitabletteja, Multivita, Multitabs, Pirkka Monivita (edullinenkin!)... ja ala syödä niitä ohjeen mukaan yksi päivässä. Tekee varmasti ihan hyvää näin syksyllä, parantaa vastustuskykyä ja jos vielä laihdutatkin, niin voi olla, ettet saa ravinnosta kaikkia vitamiineja tarpeeksi.

Yksi syy voisi vielä olla liian pitkät syömättömyydet ja matalalle valahtanut verensokeri, mutta koska en tiedä miten "järkevästi" laihdutat vai oletko ns. nälkäpaastolla, en voi siihen sen enempää kommentoida. Kokeile kuitenkin ensin noita vitamiineja ja rautaa ja monissa terveyskeskuksissa mittaavat verenpaineen (esim. kotisairaanhoidossa) ilman lääkärikäyntiä. Jos niistä on apua, hyvä. Jos oireet jatkuu vielä kuukauden päästäkin, hakeudu lääkäriin.
 

Yhteistyössä