Miks baarit menee neljältä kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiva viettää maanantai yötä sitten täällä palstalla. Hyvä humala menee hukkaan. Ja sitä paitsi punaviinikin on loppu ja tossa lasissa on karpalolonkeroa. Hitto mikä maanantai... eiku nythän on jo tiistai :D
 
Tolkunihminen
Mä taas Ihmettelen ihan päinvastaista. Miksi baarit aukeavat niin myöhään? Mihin se perustuu että baareissa on "hienompaa" ryypätä öisin kuin päivisin? Siis ihan oikeasti?
 
vierailija
No miks edes pitäis valvoa niin myöhään?
Pahempi krapulakin mitä pidempään valvoo. Seuraavana päivänä on täysin toimintakyvytön, ja terveydelliset riskit on paljon suuremmat.
Älkää ryypätkö, ja menkää ajoissa nukkumaan(y)
 
vierailija
Niin että jos jotain voi kieltää/rajoittaa, niin silloin niin pitää tehdä. Jos neljääkymppiä ajamallakin pääsee töihin, niin autot tulisi rajoittaa kulkemaan vain neljääkymppiä. On tämä jännä maa ja kansalaiset, kun sääntöjä niin rakastetaan :D
Meinaat ettei sääntöjä pitäisi olla ollenkaan, vaan jokainen saisi tehdä mitä huvittaa (esim tieliikenteessä)?
 
vierailija
Mitä myöhempään baarit on auki, sen varmemmin kotirauha säilyy ja aamuvuoron poliisit saa hoidella hälytykset.
Jos kapakat menisi puoliltaöin kiinni, niin jatkot siirtyisi koteihin ja "salakapakoihin" joiden aiheuttamat häiriöt lisääntyisi. Viinaveron tuoma tulo vähentyisi ehkä huomattavasti. Nyt suurin osa kännääjistä pysyy rajatulla alueella jonkinlaisessa valvonnassa.
Hyvä näin.
 
vierailija
Nuoruudessani valomerkki tuli 0.30 ja baarit menivät kiinni klo 1.00. Nykyisin kukaan ei taida edes mennä baariin ennen tota yhtä.

Mikä järki tässä neljältä kiinni- aukioloissa on? Työntekijöidenkin kannalta olisi järkevämpää, että työajat olisivat inhimilliset ja lähempänä muun perheen ajankäyttöä.
 
vierailija
Mikä järki tässä neljältä kiinni- aukioloissa on? Työntekijöidenkin kannalta olisi järkevämpää, että työajat olisivat inhimilliset ja lähempänä muun perheen ajankäyttöä.
Jokainen baarityöntekijä tietää työajat. Alan voi siis itse valita tai työaikoihin voi itse yrittää vaikuttaa. Inhimilliset työajat on poistumassa ja poistunut monilta aloilta.
 
vierailija
Mikä niissä epäinhimmillisissä työajoissa on sun mielestä niin mukavaa ja tavoiteltavaa?
Sanoinko että olisi niin mukavaa ja tavoiteltavaa???

Jos kaikki baarissa käyvät päättävät lähteä ennen puoltayötä, muuttuvat aukioloajat.
Tässä on kyse asiakaspalvelutyöstä joka palvelee asiakkaiden tarpeita.
Kauppojen aukioloajat ovat muuttuneet asiakkaiden tarpeita vastaavaksi, enkä ole iloinen siitäkään.
Sairaanhoitoalalla myös on kyse asiakkaiden tarpeesta ja olen iloinen, jos joudun sairaalaan ja joku on valmis hoitamaan minua kelloon katsomatta.
Pelastustyöntekijät valvovat, ettei meidän tarvitse. Voimme luottaa ympärivuorokautiseen apuun kohtuullisessa ajassa.
Kuljetusala vastaa myös asiakkaiden tarpeisiin ja hoitaa tavarat esim. kauppoihin aamuyöllä.

Joten jos poru on vain baarityöntekijän epäinhimilliset työajat, ehkä maailma ei ole auennut vielä kuin oluttuopin pohjan läpi.
 
vierailija
Sanoinko että olisi niin mukavaa ja tavoiteltavaa???

Jos kaikki baarissa käyvät päättävät lähteä ennen puoltayötä, muuttuvat aukioloajat.
Tässä on kyse asiakaspalvelutyöstä joka palvelee asiakkaiden tarpeita.
Kauppojen aukioloajat ovat muuttuneet asiakkaiden tarpeita vastaavaksi, enkä ole iloinen siitäkään.
Sairaanhoitoalalla myös on kyse asiakkaiden tarpeesta ja olen iloinen, jos joudun sairaalaan ja joku on valmis hoitamaan minua kelloon katsomatta.
Pelastustyöntekijät valvovat, ettei meidän tarvitse. Voimme luottaa ympärivuorokautiseen apuun kohtuullisessa ajassa.
Kuljetusala vastaa myös asiakkaiden tarpeisiin ja hoitaa tavarat esim. kauppoihin aamuyöllä.

Joten jos poru on vain baarityöntekijän epäinhimilliset työajat, ehkä maailma ei ole auennut vielä kuin oluttuopin pohjan läpi.
Pikkusen epäreilua verrata pelastustyöntekijöiden ja baarien/kauppojen työntekijöiden työaikoja. Sydänkohtaus tulee kun on tullakseen ja silloin on hyvä olla ambulanssi ja lääkäri valmiina. Mutta: mikä hemmetti siinä on, että pitäisi olla baarissa/kaupassa keskellä yötä? Ei kukaan kuole siihen jos ei saa oluttuoppia tai saa ostaa maitoa keskellä yötä. Ne voi hoitaa muulloinkin.
 
vierailija
Pikkusen epäreilua verrata pelastustyöntekijöiden ja baarien/kauppojen työntekijöiden työaikoja. Sydänkohtaus tulee kun on tullakseen ja silloin on hyvä olla ambulanssi ja lääkäri valmiina. Mutta: mikä hemmetti siinä on, että pitäisi olla baarissa/kaupassa keskellä yötä? Ei kukaan kuole siihen jos ei saa oluttuoppia tai saa ostaa maitoa keskellä yötä. Ne voi hoitaa muulloinkin.
Kuten osasit varmaan lukea

"Jos kaikki baarissa käyvät päättävät lähteä ennen puoltayötä, muuttuvat aukioloajat.
Tässä on kyse asiakaspalvelutyöstä joka palvelee asiakkaiden tarpeita."

Kaupat ovat auki vain ja ainoastaan asiakkaiden tarpeita varten. Eikä ne yhden asiakkan vuoksi pidä pulkua auki klo.22.00.
 
vierailija
Pikkusen epäreilua verrata pelastustyöntekijöiden ja baarien/kauppojen työntekijöiden työaikoja. Sydänkohtaus tulee kun on tullakseen ja silloin on hyvä olla ambulanssi ja lääkäri valmiina. Mutta: mikä hemmetti siinä on, että pitäisi olla baarissa/kaupassa keskellä yötä? Ei kukaan kuole siihen jos ei saa oluttuoppia tai saa ostaa maitoa keskellä yötä. Ne voi hoitaa muulloinkin.
Tässä kiteytyy suomalainen mentaliteetti.

Jos minä haluan käydä baarissa keskellä yötä ja Minna Korhonen haluaa ravintoloitsijana mua keskellä yötä palvella ja juottaa, niin minkäs takia se sinä ulkopuolisena koet olevasi mikään meitä suotsimaan? Sinun kun ei tarvitse olla kanssani kaljoittelemassa tai tekemässä fyrkkaa mun janoni kustannuksella.

Vapaus on lähtökohta, ei sääntely. Ei kahvin myyntiä pidä kieltää keskiviikkoisin siksi, että kyllä kuluttajat voivat ostaa kahvipakettinsa tiistaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Tässä kiteytyy suomalainen mentaliteetti.

Jos minä haluan käydä baarissa keskellä yötä ja Minna Korhonen haluaa ravintoloitsijana mua keskellä yötä palvella ja juottaa, niin minkäs takia se sinä ulkopuolisena koet olevasi mikään meitä suotsimaan? Sinun kun ei tarvitse olla kanssani kaljoittelemassa tai tekemässä fyrkkaa mun janoni kustannuksella.

Vapaus on lähtökohta, ei sääntely. Ei kahvin myyntiä pidä kieltää keskiviikkoisin siksi, että kyllä kuluttajat voivat ostaa kahvipakettinsa tiistaisin.
Ongelma on vaan siinä jos mun pitää olla sulle tarjoilemassa sitä kaljaa keskellä yötä.

Ja ei, tämä ei ole ammatinvalintakysymys. Silloin kun menin ammattiini niin aukioloajat olivat ihan kohtuulliset. Nyt kun ikä alkaa painaa niin ihan persiistä on tarjoilla Minna Korhosille kaljaa neljältä yöllä.
 
vierailija
Ongelma on vaan siinä jos mun pitää olla sulle tarjoilemassa sitä kaljaa keskellä yötä.

Ja ei, tämä ei ole ammatinvalintakysymys. Silloin kun menin ammattiini niin aukioloajat olivat ihan kohtuulliset. Nyt kun ikä alkaa painaa niin ihan persiistä on tarjoilla Minna Korhosille kaljaa neljältä yöllä.
Niin, elämme vaikeita aikoja...
Että ihan vain sinun persettä kutittaa aukioloajat. Vaihda ammattia tai työpaikkaa jossa ikä saa painaa ja työajat sopii SINUN elämän rytmiin. Ole iloinen, että on töitä.
 
vierailija
Ongelma on vaan siinä jos mun pitää olla sulle tarjoilemassa sitä kaljaa keskellä yötä.

Ja ei, tämä ei ole ammatinvalintakysymys. Silloin kun menin ammattiini niin aukioloajat olivat ihan kohtuulliset. Nyt kun ikä alkaa painaa niin ihan persiistä on tarjoilla Minna Korhosille kaljaa neljältä yöllä.
Kuten edellinen kirjoittaja jo sulle vastasi. Jokaisessa työssä on joku asia päin persettä. Mutta tässä maassa ei tarvitse tehdä työtä jota ei halua. Tai itse asiassa töitä ollenkaan, kun tukien varassakin voi elää. Mutta noin niinkuin muutenkin suosittelen ammatin vaihtoa. Olet meinaan käsittänyt asiakastyön aivan väärin. Asiakkaalle kannattaa tarjota tuotetta/palvelua silloin kun se asiakkaalle parhaiten sopii. Muuten sen tekee kilpailija.
 
vierailija
Niin, elämme vaikeita aikoja...
Että ihan vain sinun persettä kutittaa aukioloajat. Vaihda ammattia tai työpaikkaa jossa ikä saa painaa ja työajat sopii SINUN elämän rytmiin. Ole iloinen, että on töitä.
Miksi muuten aina hoetaan tota mantraa: Ole iloinen, että on töitä. Mitä hittoa? Ei terve ruumis työtä kaipaa. ;)

Sori, ihan näin ohiksena kommentoin. Mutta jatkakaa aiheesta.
 

Yhteistyössä