Miks mä en laihdu? Syönkö jotain väärin

  • Viestiketjun aloittaja Xmxlf
  • Ensimmäinen viesti
Xmxlf
Tässä eilisen ruokailun esimerkki

Aamulla:
Kuppi kahvia ja minihiilari leipää (puolikas) 4 kurkkusiivulla, salaatilla ja tomaatilla

Ruoka:
Paistettua naudan jauhelihaa kera erilaisten kasvisten

Purkki rahkaa mustikoiden kera, minihiilari leipää (toinen puolikas)

Illemmalla paistettuja kasviksia (oliiviöljyssä paistettuja) sekä punaisia linssejä.

Olen käynyt joka päivä 1,5-2 h pyöräilemässä. Niin että syke on noussut.

Onko tuossa ruoassa jotain mätää?
 
Odotan kuuluisaa "säästöliekki"-saarnaa. :D

Et kerro aloitusmittoja, etkä ruokamääriä. Minusta kuulostaa hyvältä, mutta tuo öljy... 2 rkl on jo 240 kcal.

Mitä ite oon kattonu niin sama matka käveltynä vie tuplasti enemmän kaloreita kuin sama matka pyöräillen. Ite oon halunnu panostaa laajempaan kuntoilurepertuaariin, suosittelen samaa sinulle. Hyppivä liikunta hyväksi myös luille.
 
Viimeksi muokattu:
"Kille"
Aika monta ateriaa. Tiedän että nykyisin suositellaan pupeltamaan jotakin parin tunnin välein, mutta itselleni se ei ainakaan sovi. Tulee syötyä määrällisesti(ja siis myös energiapitoisemmin) kuin normaalilla 3xpv tyylillä.Eteenkin jos ruokailet noin usein kannattaa kiinnittää huomio annoskokoihin.
Muista myös että ruokajuomassa (jos ei vesi) on energiaa!
 
"A.p"
Kävellessä en oo ikinä saanut paikkoja kipeäksi. Eilen pyörälenkillä meinasin kuolla kun tuli eka mäki vastaan. Ihan maitohapoilla jalat. Kävellen ei tulisi näin pitkiä lenkkejä tehtyä. 1,5h pyöräilyä on mun mielestä tehokkaampaa kuin 1,5h kävelyä.
 
Voi olla kuuluisa säästöliekki-aihe.. Tai annoskoot.. Tai piilokalorit..

Mutta joku joskus sanoi, että laihdutuksessa tulee välttämättä (halusit tai et) jossain välissä vaihe jolloin paino ei laske ollenkaan, ja pysyy samana jopa viikkoja, kunnes lähtee taas laskusuhdanteeseen :) Tämä vaihe yleensä karittaa monilla koko laihdutuksen, mutta sen yli täytyy vaan jaksaa mennä :) Eikä välttämättä tarvi muuttaa mitään.
 
"A.p"
Mun ongelma on vaaka. Tahdon punnita itseni vaikka joka päivä, jotta huomaan pienetkin muutokset. Pitäis heittää kaappiin se ja ottaa esille vasta kk päästä.

Mutta, kuinka paljon se harmittaisi jos kk päästä paino olisikin tippunut vain 2kg :D
 
geg
[QUOTE="A.p";26664235]Mun ongelma on vaaka. Tahdon punnita itseni vaikka joka päivä, jotta huomaan pienetkin muutokset. Pitäis heittää kaappiin se ja ottaa esille vasta kk päästä.

Mutta, kuinka paljon se harmittaisi jos kk päästä paino olisikin tippunut vain 2kg :D[/QUOTE]

Tuo on normaali pudotus, puoli kiloa viikossa.
 
Omituista
Jos tuolla syömisellä ei laihdu, niin jotain on tosiaan pielessä tai sitten syöt tosi paljon sitä öljyä tai et kirjaa kaikkia syömisiä. Itse syön paaaaaljon enemmän kuin sinä ja pysyn normipainossa, kiloja itselläni on 60.
Vaikka söisi purkkikaupalla maustamatonta rahkaa tai vihanneksia, niistä ei mitenkään tule niin paljon kaloreita että se vaikuttaisi. Purkissa maitorahkaa on joku 140 kcal...
 
Tässä eilisen ruokailun esimerkki

Aamulla:
Kuppi kahvia ja minihiilari leipää (puolikas) 4 kurkkusiivulla, salaatilla ja tomaatilla

Ruoka:
Paistettua naudan jauhelihaa kera erilaisten kasvisten

Purkki rahkaa mustikoiden kera, minihiilari leipää (toinen puolikas)

Illemmalla paistettuja kasviksia (oliiviöljyssä paistettuja) sekä punaisia linssejä.

Olen käynyt joka päivä 1,5-2 h pyöräilemässä. Niin että syke on noussut.

Onko tuossa ruoassa jotain mätää?
Mitä on kahvissa? Mitä leivänpäällä?
Missä päivällinen/iltapala?
Juotko paljon?

En nyt sano sitä mitä kaikki odottaa, mutta sen sanon että ihminen tarvii energiaa polttaakseen rasvaa. Se on kylmä fakta.

Rasvaa tarvitaan myös, siksi öljy paistamisessa on ok, mutta paljonko sitä on?

Millainen olo sulla on? Oletko energinen vai väsynyt?
 
[QUOTE="pöh";26664241]Ainoa musta mitä voit tehdä on vaihtaa rahka johonkin muuhun... Tai vähentää sen määrää.[/QUOTE]

Muakin kiinnosta miksi?

Itse olen ainakin huomannut sen, että iltapalaksi purkillinen rahkaa (vähärasvainen), kera marjakeiton (sokeroimaton) ja leseiden vähentää makeanhimoa huomattavasti..
Ja onhan tuo maitorahka kyllä myös siinä Jutan GFG dietissäkin...
 
[QUOTE="A.p";26664479]Mulla on tosi huono motivaatio ton liikunnan suhteen. Teen tuota nyt ensin niin kauan että se on ok. Sit mietin muuta :)[/QUOTE]

Olisiko teilläpäin kuntosaleilla jonkinmoista "aloituskurssia" vasta-alkajille?

Täällä päin alkoi tammikuun lopuula ja kesti 5vkoa, 10 kertaa kokoonnuttiin ja sieltä sain kipinän liikunnalle.
Pyöräily on kieltämättä vähän ykstoikkoista liikuntaa.. vaikkakin ihan hyvää..

Oletko asettanut itsellesi liikunnallisia tavoitteita?
 
"Lanski"
Pyöräily on ihan jees, mutta se ei oikein kokonaisvaltaisesti kroppaa rasita. Ja motivaatio löytyy, kunhan rupeat liikuntaa harrastamaan. Itse olin aivan varma jotain vuosia sitten, että sauvakävely on maailman tyhmin juttu - nyt selkä menee heti jumiin ellen pääse säännöllisesti lenkille.
 
vyötäröläski
Saatkohan rasvaa liian vähän? Jos kiinnostaa, kaivele jostakin Luontaisesti Terve-lehti kevät/kesä 2012 ja sieltä sivu 8: "Auttaako vähärasvaisuus kesävartalon hankkimisessa". Siinä on yksi väliotsikko "Rasva polttaa rasvaa". Suosittelen jutun lukemista.
 

Yhteistyössä