Miksei tällainen mies sytytä naisia?

  • Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Jahas, täällä taas valtakunnan johtava naisasiantuntija analysoi tilannetta :D Ei ole olemassa sellaista yksikköä kuin "naiset" eikä sellaista kuin "miehet" suhteessa toisiinsa, kun parinmuodostuksesta puhutaan. Ihmiset tutustuvat toisiinsa yksilötasolla ja kantavat omaa historiaan mukanaan. Yhteiskunta ja sen asenteet toki vaikuttavat, mutta kyllä tässä itsenäiseen ajatteluun silti kyetään.

Ja edellisessä työpaikassa oli noin 1000 nörttimiestä jotka poikkeuksetta olivat naimisissa. Se ei tarkoita sitä, että valtakunnan jokainen nörtti on.
 
Tietynlaiset haksavahtavat tummaihoiseen, tietynlaiset valkoiseen renttuun.
Yleistäminen tökkii joskus. "Kaikki naiset". "No ainakin reilusti yli puolet". "Tietynlaiset naiset nyt ainakin" - totta.

Mutta mikä saavutus se on kuksia sitä ei-niin-hyvää naista?
Ihonväri ei ollut olennaista, enkä ottanut kantaa siihenkään, onko toiminta arvostettavaa. Pointti oli, että komeakin mies jää lehdellä soittelemaan rumaan nähden helpommin, jos vertaa koreografimieheen. Kyse ei ole niinkään miehen ulkonäöstä tai miehen luonteen hyvyydestä, vaan miehen taidoista manipuloida naista oikein - ja siinä pätee aika yksinkertaiset, aika hyvin yleistettävissä olevat kaavat. Nainen on tässä mielessä valitettavasti massatuote.

Ainakin jos Suomessa pysytään. Olisikin kovin ironista, jos täällä, naisten koulutuksen ja tasa-arvon mekassa, naisten käytös olisikin heikkotasoisempaa ja yksiulotteisempaa sekä massaan hukkuvampaa kuin jossain muussa maassa näissä tilanteissa ja niihin liittyvässä etiikassa, ajattelussa ja toiminnassa.
 
"Jenis"
[QUOTE="reiska";30041075]Ei ne kaikkiin toimi, mutta tietynlaisella skeidalla saat kasvatettua mahdollisuudet aika hyväksi, melkein aina saat niillä peliliikkeillä naisen. Johtuuko se siitä, että naiselle se tunne ja fiilis on kaiken a ja oo, kun vetelet oikeista naruista saat naisessa syntymään niitä oikeita tunteita ja fiiliksiä.[/QUOTE]

"Naisessa", missä ihmeen geneerisessä naisessa? Jotkut känniset baaribimbot ovat asia erikseen, valomerkin aikaan baarista saa seuraa ihan jokainen. Tietynlaisella skeidalla saat jokaisen vakavasti otettavan naisen kaikkoamaan aika kauas :D
 
"reiska"
[QUOTE="Jenis";30041126]"Naisessa", missä ihmeen geneerisessä naisessa? Jotkut känniset baaribimbot ovat asia erikseen, valomerkin aikaan baarista saa seuraa ihan jokainen. Tietynlaisella skeidalla saat jokaisen vakavasti otettavan naisen kaikkoamaan aika kauas :D[/QUOTE]

Olen koko aika yrittänyt olla yleistämättä kirjoittamalla jotkut ja monet naiset, koska oikeasti naiset ovat yksilöitä siinä missä miehetkin. Kyse on todennäköisyyksistä ja meikäläisen kommentit perustuvat elämänkokemukseen, mitä olen nähnyt matkan varrella.

Tossa kommentissa lähinnä kysymyksen muodossa mietin, että johtuuko se siitä jotta tietty skeida toimii, että se herättää naisessa niitä oikeita tunteita ja fiiliksiä, sillä jotkut jutut ja meininki uppoaa aika hyvin joihinkin naisiin. Siitäkään ei ole haittaa jos omaa ihmistuntemusta ja menee tilanteen mukaan.

Sentakia minua häiritsee aina tämä naisten vaatimus aitoudesta, pitää olla aito oma itsensä. Monet naiset rakastavat huomiota ja sitä, että heitä viihdyttää ja naurattaa vaikka koko illan, mutta onko ketään samanlainen viihdyttäjä sitten kun ruvetaan vakavammin seurustelemaan, ei kai nyt kukaan odota että vedetään suunnilleen siinä arjessakin koko ajan stand up settiä.
 
"Jenis"
[QUOTE="reiska";30041154]Olen koko aika yrittänyt olla yleistämättä kirjoittamalla jotkut ja monet naiset, koska oikeasti naiset ovat yksilöitä siinä missä miehetkin. Kyse on todennäköisyyksistä ja meikäläisen kommentit perustuvat elämänkokemukseen, mitä olen nähnyt matkan varrella.

Tossa kommentissa lähinnä kysymyksen muodossa mietin, että johtuuko se siitä jotta tietty skeida toimii, että se herättää naisessa niitä oikeita tunteita ja fiiliksiä, sillä jotkut jutut ja meininki uppoaa aika hyvin joihinkin naisiin. Siitäkään ei ole haittaa jos omaa ihmistuntemusta ja menee tilanteen mukaan.

Sentakia minua häiritsee aina tämä naisten vaatimus aitoudesta, pitää olla aito oma itsensä. Monet naiset rakastavat huomiota ja sitä, että heitä viihdyttää ja naurattaa vaikka koko illan, mutta onko ketään samanlainen viihdyttäjä sitten kun ruvetaan vakavammin seurustelemaan, ei kai nyt kukaan odota että vedetään suunnilleen siinä arjessakin koko ajan stand up settiä.[/QUOTE]

No joo, enkä mäkään koko naissukupuolen puolesta puhu kun sanon, että baariseura ja "oikea" seura on kaks eri asiaa. Kyllä mäkin voin aikoinaan viettää illan missä vaan höpöttelyseurassa ilman mitään sen kummempia ajatuksia, mutta jos olisin ollut kumppania hakemassa, olisin katsonut vähän erilaisia ominaisuuksia. Kärjistäen, tyyppi jonka kanssa lähdetään aamuviideltä jatkoille toiseen kaupunkiin ei ole hauska tyyppi enää siinä vaiheessa kun on vaikka pari lasta :D
 
"Jenis"
... mutta tosiaan, sellaiset läpinäkyvät, sliipatut naistennaurattajat, joita baareissa pyörii, ei kyllä herätä minkäänlaista vastakaikua. Jos nyt sallitaan pieni yleistys, niin normaalijärjellä varustettu nainen ei lankea ihan puhtaaseen imarteluun, valheelliseen kosiskeluun ja kahden pennin vitseihin. Tätä porukkaa tulee vastaan varsinkin kesäisillä terasseilla edelleen, vaikka nykyään olen varattu nainen. Ilmeisesti yleisoletus on, että keski-ikäinen täti on aina vailla pientä kesäromanssia?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Itse tietenkin arvostan eniten naista, joka on yksilö, koska oletukseni on, että nainenkin kykenisi toimimaan yksilönä miehen tapaan, ei niinkään sillä tavalla kuin muutkin naiset toimivat, enemmän taitavien miesten sätkynukkeina.

Mutta yksilöllisiä naisia on mielestäni selkeä vähemmistö maassamme ja lisäksi baareissa heitä tapaa aika harvoin. Pidän jopa aivan mahdollisena, että jossain muualla naiset ovat yleisesti yksilöllisempiä vaikka he ovat sosiaaliselta statukseltaan vähemmän tasa-arvoisia. Ironisesti. Josta päästään tietenkin siihen, että taattu abstrakti "naisen aseman" kehittyneisyys ei olekaan mikään viisastenkivi saati välttämättömyys naisen toiminnan ja ajattelun tasokkuudelle tai omalaatuisuudelle ihmisenä ja puolisona. :)
 
Ihonväri ei ollut olennaista, enkä ottanut kantaa siihenkään, onko toiminta arvostettavaa. Pointti oli, että komeakin mies jää lehdellä soittelemaan rumaan nähden helpommin, jos vertaa koreografimieheen. Kyse ei ole niinkään miehen ulkonäöstä tai miehen luonteen hyvyydestä, vaan miehen taidoista manipuloida naista oikein - ja siinä pätee aika yksinkertaiset, aika hyvin yleistettävissä olevat kaavat. Nainen on tässä mielessä valitettavasti massatuote.

Ainakin jos Suomessa pysytään. Olisikin kovin ironista, jos täällä, naisten koulutuksen ja tasa-arvon mekassa, naisten käytös olisikin heikkotasoisempaa ja yksiulotteisempaa sekä massaan hukkuvampaa kuin jossain muussa maassa näissä tilanteissa ja niihin liittyvässä etiikassa, ajattelussa ja toiminnassa.
Ahahahahhahhaha!

Ja mikä mies sitten on, jos ei massatuote? Samalta näyttävä, samoja juttuja kuin kaikki muutkin iskumielessä laukova massatuote, David Beckham - or what ever - wannabe.

Mies haluaa pesää, ja joutuu käymään uskomattoman näytelmän läpi sitä saadakseen. Ja sitten sanoo, ettänainen on se joka poikkeuksetta haluaa jotain tiettyä, jotain miessukupuolen kannalta jopa halveksuttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"reiska"
[QUOTE="Jenis";30041164]... mutta tosiaan, sellaiset läpinäkyvät, sliipatut naistennaurattajat, joita baareissa pyörii, ei kyllä herätä minkäänlaista vastakaikua. Jos nyt sallitaan pieni yleistys, niin normaalijärjellä varustettu nainen ei lankea ihan puhtaaseen imarteluun, valheelliseen kosiskeluun ja kahden pennin vitseihin. Tätä porukkaa tulee vastaan varsinkin kesäisillä terasseilla edelleen, vaikka nykyään olen varattu nainen. Ilmeisesti yleisoletus on, että keski-ikäinen täti on aina vailla pientä kesäromanssia?[/QUOTE]

Ainakin itse haluaisin ajatella, että olen vain helvetin hauskaa seuraa en mitenkään sliipattu tai muutakaan. Tykkään heittää läpyskää ja tykkään myös siitä, että ystävät ja porukka viihtyy.

Mutta en todellakaan ole samanlainen koko aikaa, ne ihmiset jotka minutkin tuntevat vain jostain illanistujaisista voivat ihmetellä, että löytyy se vakavakin puoli. Ei ole kovinkaan kauan aikaa, kun joku nainen tätä ihmetteli, kun olin normaalia hiljaisempi, mutta ne jotka minut tietää ja tuntee ymmärtää että se on meikäläiseltä ihan normaalia käytöstä.
 
Ahahahahhahhaha!

Ja mikä mies sitten on, jos ei massatuote? Samalta näyttävä, samoja juttuja kuin kaikki muutkin iskumielessä laukova massatuote, David Beckham - or what ever - wannabe.

Mies haluaa pesää, ja joutuu käymään uskomattoman näytelmän läpi sitä saadakseen. Ja sitten sanoo, ettänainen on se joka poikkeuksetta haluaa jotain tiettyä, jotain miessukupuolen kannalta jopa halveksuttavaa.
Otit nyt tuon vähän kontekstista irti. Olen samoilla linjoilla kanssasi siitä, että koko Suomi on "massaisia" ihmisiä täynnä kulttuurisyistä. Mutta noin yleisesti jopa Suomessa lienee aika kiistatonta, että miesten persoonan ja ajattelun yksilöys on radikaalimpaa kuin naisten. Kyseessä on aika yleismaailmallinen ilmiö - pointtini oli, että naiset ovat kenties Suomessa vielä enemmän epäyksilöitä kuin ulkomailla vaikka Halonen, tasa-arvo, jne.

Miesten näytteleminen ei välttämättä ole tuskallista siinä kuin Troijan hevosen rakennus ei välttämättä ollut v-mäinen projekti. Vaan kyse on ehkä useimmilla hauskasta leikistä naisen kustannuksella. Kärsijä on todennäköisemmin nainen aivan samalla lailla kuin troijalaiset.
 
renttunainen
Kaikki ei pidä seurustelua niin tärkeänä, vaikka muilla olisikin perheitä. Tällaiset ihmiset ovat usein myös hyvin tasapainoisia kumppaneina, koska eivät ole liian riippuvaisia kenestäkään muusta vaan pystyvät itsekin elämäntyytyväisyyteen. Musta on sanottu ihan tuota samaa "mikä ihana mies", erotuksella, että itse en halua seurustella kuin aika harvojen naisten kanssa :)

Ehkä pienemmällä paikkakunnalla muotista poikkeavaa miestä voidaan vähän karsastaa naisten taholta. Ja kyllä sekin vaikuttaa, kuinka aktiivinen on sosiaalisesti. Itse esim. olen vähän laiska sinkkunakaan menemään jatkuvasti näytille baariin.
Tämä on totta, kaikilla ei ole niin polttava tarve pariutua, että ensimmäisestä "paperilla" sopivasta treffiseuralaisesta tulisi seurustelukumppani.
Ihmettelen myös sitä, miten ap:n antaman miehen kuvauksen perusteella pitäisi vetää sellainen johtopäätös , että mies on joku kultakimpale (älä ap suutu, hän kyllä varmasti on sellainen!), että sinkuksi jääminen olisi outoa.
 
"Jenis"
[QUOTE="reiska";30041191]Ainakin itse haluaisin ajatella, että olen vain helvetin hauskaa seuraa en mitenkään sliipattu tai muutakaan. Tykkään heittää läpyskää ja tykkään myös siitä, että ystävät ja porukka viihtyy.

Mutta en todellakaan ole samanlainen koko aikaa, ne ihmiset jotka minutkin tuntevat vain jostain illanistujaisista voivat ihmetellä, että löytyy se vakavakin puoli. Ei ole kovinkaan kauan aikaa, kun joku nainen tätä ihmetteli, kun olin normaalia hiljaisempi, mutta ne jotka minut tietää ja tuntee ymmärtää että se on meikäläiseltä ihan normaalia käytöstä.[/QUOTE]

Sinä voit toki ollakin helvetin hauskaa seuraa, enhän mä tunne sua enkä yritä dissata :) Mutta esim. mun mies on ns. hyvä seuramies halutessaan, ja välillä sitten taas ei. Totta kai jokaiselle ihmiselle pitää sallia useampi puoli, ei kukaan ole mikään hovinarri 24/7 enkä tunne yhtään naista joka sellaista vaatisi mieheltään tai kavereiltaan.
 
"reiska"
Eiköhän tässä nyt ollut avautumista tarpeeksi yhteen päivään. Lopuksi vielä pakko sanoa, että parasta seksiä mitä olen koskaan harrastanut, on ollut sellaisen ihmisen kanssa josta aidosti välittää ja jota rakastaa. Kaikki se yhdenillan känniseksi on täysin toisarvoista ja eikä ole mitään verrattuna seksiin jota harrastaa sen kanssa josta välittää yli kaiken.

Joidenkin yhdenillanjuttujen jälkeen olen joskus miettinyt, että olisi ollut parempi vain mennä kotiin runkkimaan, joten kyllä syvälliset suhteet ja siinä harrastettava seksi voittavat irto ja satunnaisen seksin 100-0.

Viikonloppuja ja rakastelkaa ja rakastakaa toisianne.
 
renttunainen
Itse tietenkin arvostan eniten naista, joka on yksilö, koska oletukseni on, että nainenkin kykenisi toimimaan yksilönä miehen tapaan, ei niinkään sillä tavalla kuin muutkin naiset toimivat, enemmän taitavien miesten sätkynukkeina.

Mutta yksilöllisiä naisia on mielestäni selkeä vähemmistö maassamme ja lisäksi baareissa heitä tapaa aika harvoin. Pidän jopa aivan mahdollisena, että jossain muualla naiset ovat yleisesti yksilöllisempiä vaikka he ovat sosiaaliselta statukseltaan vähemmän tasa-arvoisia. Ironisesti. Josta päästään tietenkin siihen, että taattu abstrakti "naisen aseman" kehittyneisyys ei olekaan mikään viisastenkivi saati välttämättömyys naisen toiminnan ja ajattelun tasokkuudelle tai omalaatuisuudelle ihmisenä ja puolisona. :)
Voisitko jatkossa olla aloittamatta virkkeitä sanalla "itse", ettei illuusioni sinusta romahda?
Yksilöllisyys voi toki olla ratkaisevaa myös miehen menestykselle naisten keskuudessa. Ehkä ap:n löytö on liian hajuton ja mauton.
 
Mun mies ei ole nörtti ja kyllä hän puhuu ja pussaa, näyttää tunteitaan myöskin julkisella paikalla, eikä häpeile :). Ollaan kihloissa, ollaan oltu yhessä elokuusta lähtien 6-vuotta ja meillä on 4v tytär. Edelleenkin kyhnätään paljon toisissamme ja natutitaan, kun saa kiusotella toista. Mun mies on ihana ja voin sanoa sydämeni pohjasta, että oon onnellinen ja nautin myös niistä tasasista hetkistä, mitkä saattais muitten mielestä olla tylsää, mutta mieheni kanssa tehdään niistäkin hetkistä hauskoja samanlaisella huumorilla :D.
 

Yhteistyössä