Miksi Et hyväksy samaa sukupuolta olevien avioliittoa?

Halventaako se jollain tavalla Sinun avioliittosi pyhyyttä vai etkö halua heille joitakin avioliiton suomia oikeuksia vai missä mättää?

Kiinnostaa suuresti, tämä on nyt vellonut taas niin paljon mutta monilla tuntuu perustelut jäävän kokonaan kertomatta.
 
nojoo
Avioliitto tarkoittaa minulle heterosuhdetta. Avioliittoon vihitään mies ja nainen. Minun puolestani homoparit saavat olla yhdessä, virallistaa suhteensa jne, mutta minusta homoliitolle saisi laittaa oman nimen.

Avioliittoon vihkiminen kirkossa on vielä ihmeellisempi asia, siis miksi ihmeessä vaaditaan, että sinne pitäisi päästä vihittäväksi? Kirkon oppi perustuu Raamattuun, Raamattu taas kieltää homosuhteet. Jos homoseksuaali uskoo Raamattuun, miksi hän tahtoo naimisiin kirkossa? Ja jos hän ei usko siihen, miksi hän tahtoo naimisiin kirkossa? Itse menin naimisiin maistraatissa, sillä en koe kirkkokuntien oppien vastaavan omaa uskonkäsitystäni. Miksi siis menisin sinne? Enhän minä pyri vängällä moskeijaankaan vihittäväksi, samasta syystä. Siellä ei haluta ottaa minua vastaan ei-muslimina. Kristilliset kirkot taas eivät oppinsa mukaan hyväksy homoja, joten eikö heillä ole sama juttu?
 
Avioliitto tarkoittaa minulle heterosuhdetta. Avioliittoon vihitään mies ja nainen. Minun puolestani homoparit saavat olla yhdessä, virallistaa suhteensa jne, mutta minusta homoliitolle saisi laittaa oman nimen.

Avioliittoon vihkiminen kirkossa on vielä ihmeellisempi asia, siis miksi ihmeessä vaaditaan, että sinne pitäisi päästä vihittäväksi? Kirkon oppi perustuu Raamattuun, Raamattu taas kieltää homosuhteet. Jos homoseksuaali uskoo Raamattuun, miksi hän tahtoo naimisiin kirkossa? Ja jos hän ei usko siihen, miksi hän tahtoo naimisiin kirkossa? Itse menin naimisiin maistraatissa, sillä en koe kirkkokuntien oppien vastaavan omaa uskonkäsitystäni. Miksi siis menisin sinne? Enhän minä pyri vängällä moskeijaankaan vihittäväksi, samasta syystä. Siellä ei haluta ottaa minua vastaan ei-muslimina. Kristilliset kirkot taas eivät oppinsa mukaan hyväksy homoja, joten eikö heillä ole sama juttu?
Suurin osa homoseksuaaleista ei käsittääkseni aja muutoksia kristillisen kirkon toimintaan? Eihän maistraatissa avioliittoon vihkiminen liity millään tavalla mihinkään uskontokuntaan tai pyhiin kirjoihin. Se on sopimus kahden täysivaltaisen aikuisen ihmisen välillä. Kirkko päättäkööt minunkin mielestäni aivan vapaasti keitä vihkivät ja siunaavat jne. Mun mielestä pitäisi ottaa koko vihkimisoikeus pois kaikilta kirkkokunnilta.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="Vieras";28129404]Asia on Raamatun vastainen! Siksi en sitä hyväksy.[/QUOTE]

Komppaan Viikatetta.. Plus tiedätkö aidosti mikä kaikki muukin on raamatun vastaista? Tiedätkö kuinka moni pari Suomessa jäisi vihkimättä jos raamatun sääntöjä heterojen liitoissa noudatettaisiin? Hah sanon ma.
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
"vieras"
Avioliitto tarkoittaa minulle heterosuhdetta. Avioliittoon vihitään mies ja nainen. Minun puolestani homoparit saavat olla yhdessä, virallistaa suhteensa jne, mutta minusta homoliitolle saisi laittaa oman nimen.

Avioliittoon vihkiminen kirkossa on vielä ihmeellisempi asia, siis miksi ihmeessä vaaditaan, että sinne pitäisi päästä vihittäväksi? Kirkon oppi perustuu Raamattuun, Raamattu taas kieltää homosuhteet. Jos homoseksuaali uskoo Raamattuun, miksi hän tahtoo naimisiin kirkossa? Ja jos hän ei usko siihen, miksi hän tahtoo naimisiin kirkossa? Itse menin naimisiin maistraatissa, sillä en koe kirkkokuntien oppien vastaavan omaa uskonkäsitystäni. Miksi siis menisin sinne? Enhän minä pyri vängällä moskeijaankaan vihittäväksi, samasta syystä. Siellä ei haluta ottaa minua vastaan ei-muslimina. Kristilliset kirkot taas eivät oppinsa mukaan hyväksy homoja, joten eikö heillä ole sama juttu?
Olen samaa mieltä kanssasi. En itsekään käsitä miksi homot haluavat juuri kirkossa mennä naimisiin.
 
"vieras"
Niin ei vain ole takoitettu, homous on Raamatussa kielletty eikä kirkon pidä hyväksyä sellaista mikä on alkuperäisissä "ohjeissa" kielletty. Avioliitto on takoitettu eri sukupuolta oleville.
Eikös ne kuitenkin saa rekisteröidä parisuhteen?
 
[QUOTE="vieras";28129431]Olen samaa mieltä kanssasi. En itsekään käsitä miksi homot haluavat juuri kirkossa mennä naimisiin.[/QUOTE]

Kuinka moni homo haluaa kirkossa naimisiin? Suurin osa haluaisi oikeuden tasavertaiseen avioliittoon heteroparien kanssa. Osa haluaisi saada omalta kirkkokunnaltaan siunauksen liitolleen. Mistä te revitte tuon että kaikki homot haluaa just kirkossa naimisiin? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
"tuuli"
kummankaan mielipiteen edustajalla ei mielestäni ole tässä kysymyksessä toistaan parempia perusteluja. Asia ei horjuta minun avioliittoni pyhyyttä. Vastustan sitä koska avioliitto juontaa juurensa raamatusta ja sen mukaan se on naisen ja miehen välinen liitto. Tarviiko sitä sen enempää perustella. Tämä on eettinen kysymys johon jokainen voi itse päättää kantansa.
 
[QUOTE="vieras";28129436]Niin ei vain ole takoitettu, homous on Raamatussa kielletty eikä kirkon pidä hyväksyä sellaista mikä on alkuperäisissä "ohjeissa" kielletty. Avioliitto on takoitettu eri sukupuolta oleville.
Eikös ne kuitenkin saa rekisteröidä parisuhteen?[/QUOTE]

Rekisteröity parisuhde on aika eri asia. Miksi luulet ettei heterot rekisteröi parisuhteitaan? Ja mikä se alkuperäinen ohje on? Olen käsittänyt että nämä alkuperäiset ohjeet kieltävät aika rankasti kaikenlaista, kun taas sallivat sellaista mikä nykyjään katsotaan laittomaksi. Niitäkö pitäisi yleisesti noudattaa? Vai miksi poimia taas vain rusinat pullasta? Ja miksi, oi MIKSI te kuvittelette, että jos teidän uskontonne sanoo jotain, pitää kaikkien muidenkin totella?

Uskonnonvapaus, sanooko mitään? Sisältää vapauden olla uskomatta. Kun teidän raamattunne ei ole kansallinen laki vaikka kymmenessä käskyssä pohjaa hyvin onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
skhjk
Avioliitto on Raamatun mukaan tarkoitettu miehen ja naisen välille. Kuten aikaisempi kirjoittaja ehdottikin, miksei homoparien liitolle omaa nimeä?
Onko meillä, nykyajan suomalaisilla, oikeutta muuttaa tuhansia vuosia vanhaa käytäntöä?
 
"vieras"
[QUOTE="tuuli";28129454]kummankaan mielipiteen edustajalla ei mielestäni ole tässä kysymyksessä toistaan parempia perusteluja. Asia ei horjuta minun avioliittoni pyhyyttä. Vastustan sitä koska avioliitto juontaa juurensa raamatusta ja sen mukaan se on naisen ja miehen välinen liitto. Tarviiko sitä sen enempää perustella. Tämä on eettinen kysymys johon jokainen voi itse päättää kantansa.[/QUOTE]

Niinpä!
 
[QUOTE="vieras";28129453]Miksi kysyt toisten mielipidettä kun et kerran kunnoita sitä?[/QUOTE]

Oletan kysymyksen olevan minulle? Miksen saa esittää vastakysymyksiä? Kunnioitan yhtälailla kaikkien mielipiteitä, olivat ne mitä tahansa, jokaisella on oikeus omaansa. Voin silti olla eri mieltä, sanoa sen, kysyä jatkokysymyksiä ja erityisesti "korjata" sellaisia tulkintoja jotka perustuvat valheelliseen tietoon ;)
 
Biliang
Aika iso osa on samoilla linjoilla.

Minä olen myös sitä mieltä, että maistraatissa suhteita voidaan rekisteröidä jos joku niin haluaa.

Avioliitto on naisen ja miehen liitto, jonka Jumala siunaa.
Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun, että olen uskossa ja itsekin syntinen ihminen.
Ero on se, että minä en pyydä kirkkoa siunaamaan syntiäni, pyydän siitä vapautusta ja armahdusta.
 

Yhteistyössä