Miksi ihmeessä kuparikierukkaa aina haukutaan? Ja sitä ei lääkärit halua laittaa? Olen erittäin tyytyväinen =)

Niin ihmettelen asiaa kovasti. Se on hormooniton ja sen puolesta sopii kaikille. Minulle nuo pillerit ja hormonikierukka, laastarit, ehkäisy rengas ja kaikki muutkin aiheuttivat kamalaa aknea, mielialan vaihteluita, masennusta yms. Ja nyt viimeisenä on ollut kokeilussa tämä kuparikierukka josta ei ole mitään pahaa sanottavaa. (paitsi se että TK lääkäri ei osannut sitä laittaa ja toimenpide oli kivulias. Lääkäri ei ikinä ollut kelleen sitä laittanut ja olisi minullekkin väen vängällä sen hormonikierukan laittanut) Kannattaa kysyä lääkäriltä onko aiempaa kokemusta sen laitosta ennenkuin suostuu koe kappaleksi. Ensi kerralla menen kyllä yksityiselle laitattamaan. TK:ssa oli joku tavallinen yleislääkäri joka sen laittoi.... Kyllä ihmetyttää

Mutta tosiaan suosittelen =) Kuukautiset ovat hivenen verran lisääntyneet. Aiemmin vuoto oli 3-4 pv, nyt se on 4-5pv. Ekat kaksi kuukautista olivat myös kivuliaammat mutta nyt ei enään eroa enstiseen....
 
Mulla taas oli kuparisen kanssa riesaa enemmän kun tarpeeksi. Äidillä samoja juttuja ja häneltä se poistettiin kun minä ilmotin itsestäni. Otatin pois ja kaikki se riesa hävis samantien. En itse suosittele varauksetta ja just niitä ongelma tuli mistä lääkäri kertoi miettiessäni laitatanko sen vehkeen. Ainoa + oli se ettei tarvinnu miettiä ehkäsyä.
 
Minä olen kanssa ollut tyyväinen kierukkaan
:D ei oo mitään ongelmia ollut paitsi pikkaisen runsaammat vuodot, mutta se on pieni riesa kun voi olla huoletta eikä tarvitse joka kk miettiä onko raskaana :) SUOSITTELEN!!
 
Kuparikierukkaa ei suositella jos runsaat vuodot. Ja sääntönä kaiketi jos hemoglobiini alle 120 ni ei saa kuparista just sen vuodon lisääntymisen takia. Itellä laitettiin jälkitarkastuksessa kuparinen ja vuodot oli jatkuvia ja hempat putos parin kuukauden jälkeen alle 100 joka tietty aiheutti huimausta ym, joten hormoonikierukka vaihdettiin joka taas poisti vuodot lähes kokonaan. Ihan vuodon määrästä kiinni kelle sopii ja kelle ei.
 

Yhteistyössä