Miksi ihmiset käyttävät flex-hihnoja kaupungissa?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
vier
Oot taas oikein asian ytimessä. :D

Henk.koht. en ymmärrä mikä on mennyt nuoren kasvatuksessa pieleen, jos potkaisee päälle ajamansa kääpiökoiran ojaan ja jättää sinne kitumaan.

Itse etsisin tuon kakaran käsiini, menisin oven taakse ja antaisin kaikki perkeleet, saatanat tulla ulos ja täydellä äänellä.

OIKEASTI, tuollainen idiotismi ei edes liity nuoruuteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Oot taas oikein asian ytimessä. :D

Henk.koht. en ymmärrä mikä on mennyt nuoren kasvatuksessa pieleen, jos potkaisee päälle ajamansa kääpiökoiran ojaan ja jättää sinne kitumaan.

Itse etsisin tuon kakaran käsiini, menisin oven taakse ja antaisin kaikki perkeleet, saatanat tulla ulos ja täydellä äänellä.

OIKEASTI, tuollainen idiotismi ei edes liity nuoruuteen.
Aivan. Ja kyllä niitä tilanteita tulee että flexissä koira pääsee ryntäämään vaikka autotielle asti. Hallinnassa ne on oltava tuola liikenteessä.,
 
Metsälenkeillä todella hyviä, jos ei vapaana voi olla.
Muu pitkä hihna tai liina ei ole mielestäni yhtä hyvä pienillä koirilla.

Mutta en itsekään ymmärrä miksi niitä käytetyään kaupungeissa ja vastaavanlaisissa paikoissa, ne ovat todella vaarallisia.
Mettässä voikin päästää pidemmälle. Anoppi päästää ja tiellä pitää lyhyenä. Ei sitä oo pakko pitää auki kun liikutaan siellä missä on muitakin menijöitä. Ainakaan vielä ei oo lauennu se lukitus vaikkei koira mikää kirpu olekaan.
 
Hiippari
No selvästihän tässä maailmassa on jotain helvetin pahasti vialla kun löytyy tuollaisia ihanan empaattisia ja hyvin kasvatettuja kullannuppuja. Siinä kun ei auta tavallinen hihnakaan jos huonolla tuurilla koira tempaisee itsensä vapaaksi.. Jotkut nyt eivät vaan osaa olla luottamatta koiraansa (itse näen hyvin kasvatetun koirankin voivan olla arvaamaton silti ja sen mukaan eletään..) ja harvapa uskoo olemassa olevan tuollaisia mopopoikiakaan. Vahinkoja sattuu mutta lopputapahtuma ei ollut enää vahinkoa..

Ei lapsiaan tarvitse opettaa tai kasvattaa pitämään eläimistä mutta elävää olentoa kohtaan käytöstavat olisi hyvä silti hallita? Mutta ei.. Joillakin se oma asenne eläimiä kohtaan siirtyy lapsiin ja tuossa on lopputulos. :(
En voi kirjoittaa mitä tekisin rangaistuksen uhallakin jos omat "mopoilijat" tuollaista menis tekemään.
 
"koiruus"
Minä en ylipäätänsä ymmärrä miksi kukaan edes käyttää kyseisiä hihnoja.
Mä taas en ymmärrä että mikset ymmärrä. meillä ainakin koira saa esim metsätiellä enemmän liikkumavaraa flexin kanssa, ja on kyllä täysin hallttavissa kun tulee kutsusta luo. Olen käyttänyt flexiä vuosikausia, eikä mulla ole ikinä ollut vaaratilanteita. En käytä sitä pennuilla, kävelyteillä tai liikenteen seassa oikeastaan ollenkaan. Olkoonkin, että sen saa lukituksi ja on näin kuin tavallinen hihna.
Se, ettei itse osaa käyttää jotakin, ei tarkoita, etteikö muut osaisi.
 
Aivan sama tuli mieleen, kun asiasta luin facebookista!

En mikään flexivihaaja ole, itsekin koirallani sitä välillä käytän. Mutta sitä täytyy osata käyttää järkevästi...

Tätini kerran näki kun mäyräkoira jäi bussin alle, sinkosi autotielle flexin kanssa... Samoin mun auton eteen juoksi kerran flexissä ollut koira, onneksi arvasin mitä saattaa käydä kun koiran näin tienvarressa, joten hidastin jo valmiiksi.
 
koiranen
Pois myynnistä ne perkeleet pitäisi saada. Jumittaa ja hajoaa herkästi jos vähänkään chihua isompi koira. Meillä kävi niin, että rappukäytävässä tuli sinne metsälenkille menossa ollut naapuri vastaan terrierinsä kanssa ja vaikka flexi oli lukossa, niin nykäisi niin kovaa että koko paska hajosi ja koira säntäsi kontrolloimatta oman koirani kurkkuun kiinni ja sitähän ei siitä ohuesta nyöristä helposti takaisin nyitä jos lukko ja kela ei toimi. Siellä metsässä voi käyttää vaikka pitkää liinaa jos siltä tuntuu, mutta nuo rimpulaviritelmät on ihan vihoviimeisiä. Ja kun niitä pitäisi käyttää vain oikeissa paikoissa.

Tuon mopopojan voisikin vaikka sitoa johonkin muurahaispesään sellaisella..
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Rollolainen
Mie oon eräänkin kerran meinannut ajaa koiran päälle pyörällä. kun sulla on normaali vauhti vaikka alamäessä ja yhtäkkiä se koira hyökkää eteen niin mitäs teet? Pimeällä kun on vaikea nähdä jos koiralla ei oo edes heijastinta. vaikea on ennekoida onko jollakin ihmisellä koira, ja kun se yhtäkkiä hyökkää sieltä ojasta tielle. Vaikka itse haluaisi kulkea varovasti niin kaikkea ei voi ennekoida.
En puuolustele tota koiran potkimista, mutta pojat olsi voinee kyllä ulkoiluttjan kanssa keskustella heti kun päälle ajoivat.
 
hrpooo
Mie oon eräänkin kerran meinannut ajaa koiran päälle pyörällä. kun sulla on normaali vauhti vaikka alamäessä ja yhtäkkiä se koira hyökkää eteen niin mitäs teet? Pimeällä kun on vaikea nähdä jos koiralla ei oo edes heijastinta. vaikea on ennekoida onko jollakin ihmisellä koira, ja kun se yhtäkkiä hyökkää sieltä ojasta tielle. Vaikka itse haluaisi kulkea varovasti niin kaikkea ei voi ennekoida.
En puuolustele tota koiran potkimista, mutta pojat olsi voinee kyllä ulkoiluttjan kanssa keskustella heti kun päälle ajoivat.
Tiiätkö missä tuo Kirkkolammi, Veitikantie on?
Asutko jossain sielläpäin?
 
fdsa
On kyllä hyvä kysymys.
Vasta olin ajaa pienen koiran päälle, joka pyörällä ohiajaessani (takaa tullessani, aivan siellä pyörätien toisessa reunassa) huomasi minut ennen taluttajaansa, ja päätti hyökätä suoraa eteeni minua haukkumaan.

Päästin karmean rääkäisyn ja sain juuri ja juuri väistettyä. Jäi vain harmittamaan etten antanut omistajalle palautetta koiransa käsittelystä.
 
"Hmm"
Minä olen pyöräillyt flexiin, kun koira ja taluttaja kävelivät ihan eri puolilla katua. Taluttajan mielestä syy oli minun, kun en siellä pimeässä nähnyt heijastimetonta koiraa ja narua.
 
Terveisiä Oulusta
Ilahduttavina on, kun kadullamme säännöllisesti lenkkeilee vaaleaverikkö flexissä holtittomasti juoksentelevan villakoiran kanssa; rouva itse juoksee pyörätien toista laitaa ja piski toista. Parivaljakko käyttää siis joko tyhmyyttään tai itsekkyyttään pyörätien omiin tarpeisiinsa koko leveydeltä.
 
"Kekäle"
Viestin lainaaminen ei onnistu puhelimella, mutta haluaisin kysyä tuolta kirjoittajalta nimimerkillä koiruus, että mihin ihmeeseen sitä fleksiä metsätiellä tarvitset jos kerran koirasi tulee kutsusta luokse? Antaisit sen juosta kokonaan vapaana, sitä koirasi arvostaisi enemmän!
 
"koiruus"
[QUOTE="Kekäle";29613319]Viestin lainaaminen ei onnistu puhelimella, mutta haluaisin kysyä tuolta kirjoittajalta nimimerkillä koiruus, että mihin ihmeeseen sitä fleksiä metsätiellä tarvitset jos kerran koirasi tulee kutsusta luokse? Antaisit sen juosta kokonaan vapaana, sitä koirasi arvostaisi enemmän![/QUOTE]

Koska se ei ensinkään ole lainkaan sallittua, ja toisekseen, vaikka koira tulee kutsusta luokse, liikkuu metsässä niin paljon muitakin ihmisiä/koiria, etten halua häiritä koirallani heitä. Sillä vaikka tulee luokse, ei se tarkoita 100% kuitenkaan, vaikka hyvin totteleekin. Iso koira, ja tykkää ihmisistä. Mutta joo, kyllä joskus hiljaisena aikana, iltamyöhään tms on vapaana. ja mökillä omissa metsissä aina. Kaupungissa se ei vaan aina kannata/onnistu. Koirani arvostaa nuuskimista ja liikuntaa, saa sitä ihan riittävästi flexissäkin.
 
Vaikka
Siksi että jotkut ihmiset osaavat hallita koiran myös flexin päässä -> lue, käyttää hihnaa lyhyenä ja osaavat lukita flexin niin ettei koiran ylety viereltäs mihinkään
 
"tilulilulei"
Siksi että jotkut ihmiset osaavat hallita koiran myös flexin päässä -> lue, käyttää hihnaa lyhyenä ja osaavat lukita flexin niin ettei koiran ylety viereltäs mihinkään
Flexi laitteena on epäluotettavampi ja ei niin toimintavarma kuin esim. nahkahihna.

Lisäksi flexissä on selkeitä puutteita esim. se että pitkä hihna ei imeydy takaisin lukituksen ollessa päällä, tämä olisi erittäin hyvä toiminto flexissä ja lisäisi turvallisuutta.

Käytöllä ei vaan pysty korvaamaan niitä laitteen puutteita, mutta onhan se paljon turvallisempi osaavissa käsissä kuin osaamattomissa.
 
"koiruus"
[QUOTE="Kekäle";29613370]Ok, eli koirasi tulee kutsusta luokse silloin kun sitä itseään huvittaa. No ei se mitään, niin minunkin.[/QUOTE]

Tulee se luokse 99% ajasta. Mutta en luota yhteenkään eläimeen 100%. Mun tehtävä on huolehtia siitä, joten en pidä sitä vapaana tilanteissa, jotka on sille liian houkuttelevia. naapurin labbis on todella ihana ja täydellisesti koulutettu, ja silti se välillä intoutuu esim minut nähdessään niin että käskyt kuuluu vähän jälkijättöisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Pois myynnistä ne perkeleet pitäisi saada. Jumittaa ja hajoaa herkästi jos vähänkään chihua isompi koira. Meillä kävi niin, että rappukäytävässä tuli sinne metsälenkille menossa ollut naapuri vastaan terrierinsä kanssa ja vaikka flexi oli lukossa, niin nykäisi niin kovaa että koko paska hajosi ja koira säntäsi kontrolloimatta oman koirani kurkkuun kiinni ja sitähän ei siitä ohuesta nyöristä helposti takaisin nyitä jos lukko ja kela ei toimi. Siellä metsässä voi käyttää vaikka pitkää liinaa jos siltä tuntuu, mutta nuo rimpulaviritelmät on ihan vihoviimeisiä. Ja kun niitä pitäisi käyttää vain oikeissa paikoissa.

Tuon mopopojan voisikin vaikka sitoa johonkin muurahaispesään sellaisella..
Asiaa. :flower:
 
meillä käytetään chihulla flexiä eikä kyllä ikinä oo ollu mitään ongelmia. Tuolla yleisillä teillä ei päästetä menee niin pitkälle ja meillä ei kyllä flexissä oo koskaan ollu mitään vikaa, kelautuu ihan normaalisti. Kun mennään lähellekin autotietä niin tietenkin koiraa pidetään lähellä eikä siellä monen metrin päässä. Vaikka tuo 1kg painava koira hyökkäiskin eteenpäin niin en usko kyllä tuon lukituksen menevän rikki. ihan yhtälailla sää voit pitää normi hihnaa niin että kun koira äkkiä nykäsee niin hihna irtoo kädestä ja se koira pääsee juokseen auton alle (tai ihan yhtälailla se koira voi olla siellä tien toisella puolella ulkoiluttajasta vaikka oliskin normi hihnassa). En mää ehkä 10kg tai yli koiralla käyttäiskään flexiä mut ei ainakaan tollasen kilon mötikän kans oo mitää ongelmia ja aijon käyttää jatkossakin.
 

Yhteistyössä