Miksi joillekin ei riitä mikään? Miks jotku saa kaiken helpolla?

  • Viestiketjun aloittaja itsekäs tuttu
  • Ensimmäinen viesti
itsekäs tuttu
Alkuperäinen kirjoittaja pieneläjä;28524259:
Kyllä minuakin ärsyttää, jos jollain on elämässään kaikki mistä ihmiset yleensä osaavat edes haaveilla ja silti ollaan koko ajan naama norsunrypyllä, mutta siitä tässä ei ilmeisestikään ollut kysymys. Ja tavallaan sehän on tosi onneton kohtalo, että ei pysty koskaan olemaan onnellinen ja tyytyväinen. Äkkipäätä ajattelisin että olisin mieluummin rikas ja jonkinasteisesti onneton kuin loppuikäni persaukinen, mutta onnellinen, mutta ehkä en kuitenkaan... Köyhyys josta ei ulospääsyä, on kyllä todella syvältä.
Joo ei oo tosta kyse. Toi tuttu ois mun mielestä tosi mukava jos en tietäis noita taustoja.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";28524254]Ei olla ei, koska me on "saatu kaikki helpolla". Voi kun tietäisitte...[/QUOTE]

Aivan. Kuten palsta todistaa, maisterin tai insinöörin tutkintoihin ei tartte kun koululla hengata kahvia juoden. Lisäksihän me ollaan niin pinnallisia, ettei arki kosketa, valuu kuin rasva ankan selästä. Ja meillähän ei oo lapsetkaan sairaana saatika talous lujilla, koska me ollaan aina synnytty kultalusikka perseessä, että on rahaa vaan nostaa kaikkeen.
Jos joku on laittanut faceen elämänkoulun kohtaan koulutus - olen tässä asiassa musta-valkoinen - arvioin hänet yleensä keskimääräistä tyhmemmäksi.
 
itsekäs tuttu
[QUOTE="vieras";28524276]Voi luoja, älä kadehdi sen iloja jonka suruja et tiedä.
Ja mikäköhän ap:n esimerkkiperheessä oli helpolla saatua? Sopii yrittää päästä sinne oikikseen sisään ja opiskella ja sen jälkeen kertoa oliko helppoa...[/QUOTE]

Justhan mä sanoin ett se on ollu aina hyvä koulussa ni helppo päästä sisään.
 
"myssy"
siis että joku sitten kehtaakin ihan menestyä kun on painanut töitä vuosikausia ja pistänyt itsensä likoon ja vaalinut ihmissuhteitaan... jos ei olisi opinnot menneet hyvin ja perhe-elämä olisi perseellään niin sitten ap olisi täällä ilkkumassa ja muka-säälimässä miten tuttu yritti eteenpäin elämässä eikä onnistunut. kyllähän ap itsekin olisi voinut saada tämän ah-niin-helpon elämän jos vain olisi viitsinyt, mutta onhan se hauskempaa istua vaan perseellään ihmettelemässä miten muut saa aina kaiken.
 
todellakin
Tämä sanonta on niin perseestä ku vain voi olla! Vai oonko mä sitte paha ihminen ku oon sairastunu syöpään kaks kertaa ja kaikkia muutaki on ollu. :headwall:
Mä sain vammaisen lapsen (josta kyllä olen kiitollinen) ja tuli avioero. Sitten eräs (olen myöhemmin diagnosoinut, että älyssä täytyy olla vikaa) tuli heittämään tuon. Menin niin sanattomaksi, että jäi kysymättä, että oolenko mä siis itse saatana vai mikä sun pointti oli.
 
Tämä sanonta on niin perseestä ku vain voi olla! Vai oonko mä sitte paha ihminen ku oon sairastunu syöpään kaks kertaa ja kaikkia muutaki on ollu. :headwall:
No sä varmaan kuitenkin itse päätät, miten asioihin suhtaudut. Mulle tapahtuu PALJON hyviä asioita, enkä koe, että mitään puuttuisi. :)
Sä varmaan olisit voinu sairastua syöpään kolmannenkin kerran, mutta et sairastunut?

Mä olen sairastanut munasarjasyövän, jonka seurauksena toinen munasarja poistettiin. Oon kuitenkin oikein iloinen, että syöpä löydettiin ajoissa, eikä se päässyt leviämään, joten mulla on vielä yksi toiminva munasarja jäljellä, ja mahdollisuus ehkä jonain päivänä saada lisää lapsia.

Asenne ratkaisee.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs tuttu;28524289:
Justhan mä sanoin ett se on ollu aina hyvä koulussa ni helppo päästä sisään.
Niin, jotkut käyttivät kouluajan opiskeluun ja toiset mellastivat ja tuijottelivat poikia. Kyse on omasta valinnasta ja mielestäni fiksusti valitsevat ja ahkerat ihmiset ansaitsevat palkinnon työstään.
 
"Kaisa"
kuin ap, vai onko tää joku ihme provoyritys? Siis millä tavalla ap tuttusi on itsekäs? Vai viittaatko itseesi itsekkäänä tuttuna, koska se ainakin sopisi.

Mitä ihmettä se sulta on pois jos joku opiskelee uuden ammatin? Miksi sä olet niin katkera?
 
No sä varmaan kuitenkin itse päätät, miten asioihin suhtaudut. Mulle tapahtuu PALJON hyviä asioita, enkä koe, että mitään puuttuisi. :)
Sä varmaan olisit voinu sairastua syöpään kolmannenkin kerran, mutta et sairastunut?

Mä olen sairastanut munasarjasyövän, jonka seurauksena toinen munasarja poistettiin. Oon kuitenkin oikein iloinen, että syöpä löydettiin ajoissa, eikä se päässyt leviämään, joten mulla on vielä yksi toiminva munasarja jäljellä, ja mahdollisuus ehkä jonain päivänä saada lisää lapsia.

Asenne ratkaisee.
Voi vittu.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Mä sain vammaisen lapsen (josta kyllä olen kiitollinen) ja tuli avioero. Sitten eräs (olen myöhemmin diagnosoinut, että älyssä täytyy olla vikaa) tuli heittämään tuon. Menin niin sanattomaksi, että jäi kysymättä, että oolenko mä siis itse saatana vai mikä sun pointti oli.
Mä olisin varmaan täräyttäny päin näköä tai huutanu päin naamaa.
 
pumpulia vaan
Minulla ei ole ollut syöpää, mutta paljon vastoinkäymisiä muuten elämässä. Kyllä minusta sanonta "hyville tapahtuu hyviä asioita" saa luonnostaan ajattelemaan, että silloin ei ole hyvä ihminen, jos itselle tapahtuu pahoja asioita. Ymmärrän kyllä senkin, että jollekin valopäälle syöpä hoitoineen on loistava mahdollisuus kehittyä ihmisenä. Itse en varmaan ajattelisi noin, ainakaan jos minulta olisi syövän takia poistettu peräsuoli, olisin sokeutunut tai muuten vammautunut vakavasti.
 
itsekäs tuttu
[QUOTE="Kaisa";28524312]kuin ap, vai onko tää joku ihme provoyritys? Siis millä tavalla ap tuttusi on itsekäs? Vai viittaatko itseesi itsekkäänä tuttuna, koska se ainakin sopisi.

Mitä ihmettä se sulta on pois jos joku opiskelee uuden ammatin? Miksi sä olet niin katkera?[/QUOTE]

Miks aina pitäis muka olla provo? Sillä tavalla itsekäs, ett mies joutu elättään koko perheen naisen opiskeluajan vaikka nainen ois saman ajan voinu osallistua perheen elatukseen ku kerran on sairaanhoitaja. Sit itsekäs myös siks, ett se sen opiskelupaikka on ollu pois joltain nuoremmalta jolla ei ehkä oo mitään ammattii. Enkä oo katkera, kuin monta kertaa pitää sanoa. En vaan tykkää tutun toimintatavoist tossa asiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs tuttu;28524289:
Justhan mä sanoin ett se on ollu aina hyvä koulussa ni helppo päästä sisään.
Öh, siis koska hän on aina ollut hyvä koulussa (ehkä tehnytkin jotain sen eteen?) hän ei olisi saanut hakea opiskelemaan paikkaan mihin on vaikea päästä ja mikä tuo hyväpalkkaisen ammatin?

Miten hänen olisi sitten pitänyt toimia ja kuka saa hakea oikeustieteelliseen?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs tuttu;28524342:
Miks aina pitäis muka olla provo? Sillä tavalla itsekäs, ett mies joutu elättään koko perheen naisen opiskeluajan vaikka nainen ois saman ajan voinu osallistua perheen elatukseen ku kerran on sairaanhoitaja. Sit itsekäs myös siks, ett se sen opiskelupaikka on ollu pois joltain nuoremmalta jolla ei ehkä oo mitään ammattii. Enkä oo katkera, kuin monta kertaa pitää sanoa. En vaan tykkää tutun toimintatavoist tossa asiassa.
Mutta eihän asia kuuluu sinulle mitenkään! Jos se on tutullesi ja hänen miehelleen ok, kaikki on kunnossa ja keskity sinä vain omaan elämääsi.
 
kivinen tie
Olen sitä mieltä, että hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita. Ja kun on kiitollinen siitä mitä on, saa todennäköisesti vaan lisää kiitollisuuden aiheita elämäänsä.
En voisi olla enempää eri mieltä. Mua suorastaan oksettaa tällainen menestysmantra. Ihanimmat ihmiset mun elämässä saavat aina vaan paskaa niskaan: kuolemaa, sairautta ja näiden muodostamia kamalia kierteitä.
Sanoisin juuri päinvastoin.
Hyville ihmisille käy elämässä huonosti. Siat porskuttavat.
 
Minulla ei ole ollut syöpää, mutta paljon vastoinkäymisiä muuten elämässä. Kyllä minusta sanonta "hyville tapahtuu hyviä asioita" saa luonnostaan ajattelemaan, että silloin ei ole hyvä ihminen, jos itselle tapahtuu pahoja asioita. Ymmärrän kyllä senkin, että jollekin valopäälle syöpä hoitoineen on loistava mahdollisuus kehittyä ihmisenä. Itse en varmaan ajattelisi noin, ainakaan jos minulta olisi syövän takia poistettu peräsuoli, olisin sokeutunut tai muuten vammautunut vakavasti.
Niin. Sitä voi joko jäädä surkuttelemaan kohtaloaan, tai olla kiitollinen kaikesta siitä hyvästä, mitä elämässä on.
 
"vieras"
Sinun asiasi ei ole olla tuttusi miehen puolesta katkera! Kyllä opiskelemaan lähtö on YHTEINEN päätös, koska muuten se ei onnistu. He ovat yhdessä päättäneet myös sen, että saavat 3. lapsen ja rakentavat talon naisen opiskeluaikana.

Se tässä sinua risoo, ei mikään muu.
 
Juuri tätä tarkoitan.
Sä et tiedä paskan vertaa mun asenteesta ku oon sairastanu. Mä oon nimenomaan halunnu elää enkä antaa periksi! Mutta ku se saatanan sama paska tulee vaikka ihmisen asenne olis mikä! Koita ny tajuta!

Lässytä tuota asennetta ja hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita syöpään sairastuneelle vauvalle joka ei edes tajua viä mitää. Mieti ny pikkuusen tuota soopaa mitä suollat.
 
"Kaisa"
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs tuttu;28524342:
Miks aina pitäis muka olla provo? Sillä tavalla itsekäs, ett mies joutu elättään koko perheen naisen opiskeluajan vaikka nainen ois saman ajan voinu osallistua perheen elatukseen ku kerran on sairaanhoitaja. Sit itsekäs myös siks, ett se sen opiskelupaikka on ollu pois joltain nuoremmalta jolla ei ehkä oo mitään ammattii. Enkä oo katkera, kuin monta kertaa pitää sanoa. En vaan tykkää tutun toimintatavoist tossa asiassa.
Jos nainen olisi ollut kotona koko tuon ajan lapsia hoitamassa, olisiko itsekäs?
Kyllä silloinkin mies olisi elättänyt naisen koko ajan. Nyt nainen tulee saamaan paaljon parempaa palkkaa kuin pelkkänä sairaanhoitajan, ja tuo perheen yhteiseen kassaan rahaa.

Se hypoteettinen henkilö jolta mielestäsi nainen on vienyt opiskelupaikan, on ehkä kuitenkin todennäköisemmin koulutuksen saanut :D kuitenkin.

Suomessa ei ole lakia joka kieltää opiskelemasta kuin yhden ammatin.

Ok, eli et siis provo. Olet vaan tosi outo ja tyhmä.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Sä et tiedä paskan vertaa mun asenteesta ku oon sairastanu. Mä oon nimenomaan halunnu elää enkä antaa periksi! Mutta ku se saatanan sama paska tulee vaikka ihmisen asenne olis mikä! Koita ny tajuta!

Lässytä tuota asennetta ja hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita syöpään sairastuneelle vauvalle joka ei edes tajua viä mitää. Mieti ny pikkuusen tuota soopaa mitä suollat.
Mä olen sitä mieltä, että negatiivisuus vetää puoleensa negatiivisuutta. I rest my case.
 
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs tuttu;28524342:
Miks aina pitäis muka olla provo? Sillä tavalla itsekäs, ett mies joutu elättään koko perheen naisen opiskeluajan vaikka nainen ois saman ajan voinu osallistua perheen elatukseen ku kerran on sairaanhoitaja. Sit itsekäs myös siks, ett se sen opiskelupaikka on ollu pois joltain nuoremmalta jolla ei ehkä oo mitään ammattii. Enkä oo katkera, kuin monta kertaa pitää sanoa. En vaan tykkää tutun toimintatavoist tossa asiassa.
Onko lähihoitaja joka päätyy opiskelemaan vaikka sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi yhtä itsekäs kuin tämä tuttusi? Tai kuka tahansa joka jättää työnsä opiskellakseen ja puoliso joutuu elättämään perhettä? Entä kotiäidit?

(Vai voisiko olla että nuo opiskelut ja lasten kotihoidot on yhdessä päätettyjä asioita, ehkä jopa laskeskeltu että sillä tulevalla ammatilla tulee tienaamaan niin paljon paremmin että on jopa taloudellisesti kannattavaa)
 
itsekäs tuttu
Öh, siis koska hän on aina ollut hyvä koulussa (ehkä tehnytkin jotain sen eteen?) hän ei olisi saanut hakea opiskelemaan paikkaan mihin on vaikea päästä ja mikä tuo hyväpalkkaisen ammatin?

Miten hänen olisi sitten pitänyt toimia ja kuka saa hakea oikeustieteelliseen?
No ois tietty voinu jatkaa sairaanhoitajana. Sit sinne oikikseen vois hakea sellaset, joilla ei vielä ammattia oo.

Turhaan mä selitän. Ette te tajua. On jo tullu selväksi.
 

Yhteistyössä